Държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на столичното метро

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на столичното метро

Държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на столичното метро
Премиерът Кирил Петков е провел среща с кмета на столичния район "Слатина" Георги Илиев, в която му е съобщил, че държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на метрото. В петък (11 февруари) кметът на града Йорданка Фандъкова съобщи, че заложените 360 млн. лв. за разширенията през "Подуяне" и "Слатина" на метролинията, които градът е трябвало да получи от Европа по Плана за възстановяване и устойчивост, са намалени на 217 млн. лв. Тя допълни, че редакцията на плана предвижда строителство само на 3-те км до кв. "Левски" и изключва участъка през "Слатина" до бул. "Цариградско шосе".
Пред Георги Илиев, районен кмет от "Демократична България", премиерът е заявил, че правителството ще предприеме необходимите действия и ще подкрепи развитието на проекта, който е "от изключително значение за гражданите и гостите на София". Петков е обявил, че за изграждането на отсечката с 6 станции, която започва в близост до входа на Военна академия в близост до ул. Шипка, продължава през кв. "Гео Милев", "Слатина", "Арена Армеец" и "София тех парк", за да стигне до "Цариградско шосе", ще се осигурят средства в размер на 405 милиона лева от Столичната община, а остатъкът ще се съфинансира от държавния бюджет разсрочено за 4 години.
Според обяснението на Петков причината тази отсечка да отпадне за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост е, че има риск при минимално забавяне на строителството й по сегашния график да не бъде завършена до средата на 2026 г., а до този срок трябва да бъдат завършени и разплатени всички средства по плана. Освен това по думите му политиката на Европейския съюз е насочена към финансиране на проекти за регионална свързаност. Въпреки това по плана са предвидени средства за доизграждане на линията "Хаджи
Димитър" - "Сухата река" и жк "Левски", включваща 3 спирки.
В Плана за възстановяване и устойчивост се предвижда изграждане на градска железница, както и доставка на междуградски влакове. Според разчетите на правителството градска железница ще свързва София с междуградската жп линия до Пловдив. За Пловдив също е предвидено финансиране на градска железница.