За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Соколов
Рейтинг: 8 ВеселоМашшала...и е много трудно да покрият цялото тролейбусно депо със соларни панели. Това е идея от междузвездни войни и би отнела трилиони обществени поръчки...
Borislav Jordanov
Рейтинг: 217 РазстроеноЮ кен'т мейк дис шит ъп...
vassilun
Рейтинг: 4569 Гневно"Общината зарежда електробуси с дизелов генератор"
Много екологично! По Фандъчковски екологично! Браво, Фандък!
freedom for ua
Рейтинг: 989 Неутрално"Проблемът няма как да бъде решен скоро, тъй като електропреносната мрежа в района няма достатъчен капацитет и зарядната станция не може да бъде включена. "Как Столичната община е похарчила десетки милиони за скъпи електробуси без да направи проучване за този фундаментален въпрос?""
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Не се учудвам изобщо. От новобългарите съм виждал само такава липса на разсъждение. Ако някой им свърши работата качествено, те веднага се бият в гърдите, че са те. Ако обаче оставиш на тях, то неминуемо ще има страшно много проблеми и няма да са разсъждавали. Комунизмът е направил от българите за 45 г. инвалиди.
Дано някога това се промени.
Lee Gier
Рейтинг: 2423 НеутралноБонев, вие какво си мислите,че ще опънат щепсъл ли? Колко Ампера ток им трябва да се зареждат? Колко зарядни станции имат? На обикновените хора им е ясно,че суджуците захванат ли се с нещо ще е пародия достойна за Алеко Константинов.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.telqk
Рейтинг: 165 НеутралноХубава работа ама герберастийска - крайна глупост съчетана с въйпиющо невежество!
karabadjakliev
Рейтинг: 8 НеутралноМачкай тая екология, Фъндък!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Цецо
Рейтинг: 1316 НеутралноМу-ха-ха-ха.
Covid live matter. Stop the genocide.Гении.
taratanki
Рейтинг: 831 НеутралноЛудото джудже може да спре и нафтата за генераторите.
Цецо
Рейтинг: 1316 НеутралноПо-лошото е, че това съвсем скоро ще стане общоевропейски проблем. Лесно се спират двг. Изграждането на електропреносна мрежа е сериозен проблем. А като сложим и необходимите нови електростанции става страшно. Но напред към светлото зелено бъдеще. По пътя храна и топло не са обещавани.
Covid live matter. Stop the genocide.avtolik
Рейтинг: 217 НеутралноГербаджии.. сигурно и от нафтата за генератора са измислили начин да крадат
jmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноИмам необосновани подозрения, че повечето европейски пари се изразходват по такива глупави начини.
Но пък са много удобни за крадене.
realguru
Рейтинг: 1360 Неутрално"Електробусите бяха купени от Столичната община със средства по европейски проект."
Мисля че отговора на въпроса се крие тука :)
Ако не ги купят, парите горят. Затова са ги купили, за да усвоят парите. А па после ще мислим как да ги зареждаме и къде. :)
bazinga
Рейтинг: 86 Неутралноебати корупцията,ама верно това наште са пълни идиоти.
in vino veritas****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
razor
Рейтинг: 762 НеутралноАх, дизеловите автомобили са основните виновници на Столична община за замърсения въздух. Ако не бяха безсъвестните водачи, общината отдавна да се е преборила с проблема!
Обаче дизеловите агрегати са съвсем друго нещо.... Те произвеждат електроенергия, а както знаем - тя е зелена.
The Island
Рейтинг: 468 НеутралноА в същото време искат помощ от държавата за градския транспорт. Ефективността на общината е нулева.
razor
Рейтинг: 762 НеутралноТе ползват друг вид газ, не този от тръбата.
sablezub
Рейтинг: 8 НеутралноПредвид че комунизмът от 33 години е о бозе почивши, и българите живели без комунизъм днес са на Христова възраст, а тия от комунизЪма са али покойници, али пенсионери и не участвУват в работките и разработките на капацитети и харчения на милиони, то логически излаза анти-комунизЪма е направил българите инвалиди, не? Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
georgi_ww
Рейтинг: 242 НеутралноНе е само в БГ тъй. В добрата стара Германия на някои бензиностанции ако се закачат две "Тесла" на бързозарядната колонка трябва да палят генератор, защото като са я проектирали, мрежата не е била разчетена за такъв товар - обаче сме зелени...
sablezub
Рейтинг: 8 НеутралноТой е доказателство за 33 години след-комунистическо инвалидизиране, недей бъркай годините. Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
pontius_glarus
Рейтинг: 3703 НеутралноДо 11:"Цецо"]По-лошото е, че това съвсем скоро ще стане общоевропейски проблем. Лесно се спират двг. Изграждането на електропреносна мрежа е сериозен проблем. А като сложим и необходимите нови електростанции става страшно. Но напред към светлото зелено бъдеще. По пътя храна и топло не са обещавани....."
С тапири като Бойко и Фандъчето всичко е възможно. Включително и волове да впрегнат на на автобусите, само и само да не ползват нещо малко по-различно от кюмурена ЕЦ, или евентуално АЕЦ с руски реактор.
pontius_glarus
Рейтинг: 3703 НеутралноДо коментар [#23] от "pontius_glarus":
абе тъпо булгаристан управляващ, с милиционерско-герберска закваска
jazzdevil
Рейтинг: 169 НеутралноАбе няма проблеми със Зеления преход - питайте експертите на ДБ как трябва моментално да затворим Марица изток и в същото време никакви нови ядрени мощности да не строим.
telqk
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#8] от "Dankol":
Фандъка да почне да носи газ с найлонови торби и пликове какво БХ дивесифицира бацев паток.
anty
Рейтинг: 922 НеутралноПази боже държавата от гербаджийски високо технологични иновации.
При всяко преобразуване на енергията има определен процент загуби.
Тоест в настоящия случай влошаване на екологията.
Изобщо гербаджийска простотия в действие,но то от даскалицата по руски и тиквата от Банкя друго не може да се очаква освен от простотия,кражби и далавери.
Материала,материала.
razor
Рейтинг: 762 ВеселоТова е страхотна иновация! Изключително ефективно и евтино решение за намаляване на пиковото замърсяване в определени точки в центъра на града, чрез прехвърляне на емисиите в нерискови периферни зони.
Столична община - горе главата. Кажете на недоброжелателите, че ще направите постъпки за патентоване на модела!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pet fire
Рейтинг: 2893 Неутрално"Как Столичната община е похарчила десетки милиони за скъпи електробуси без да направи проучване за този фундаментален въпрос?
Така най-лесно се присвояват средства
djb95
Рейтинг: 121 НеутралноАко някой не е разбрал още- електробусите не са китайски , а сглобени по лиценз в Турция. От Турция е и генератора качен на камиона. ДПС схема якооо.
Цецо
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#23] от "pontius_glarus":
Covid live matter. Stop the genocide.За това тъпири са псевдозелените неокомунисти. Лозунги и насилие бол. Мисъл никаква.
vassilun
Рейтинг: 4569 НеутралноДо коментар [#31] от "djb95":
"ДПС схема якооо."
Когато казвам, че ГЕРБ е на ръчно управление от ДПС, герберите мрънкат, че не било вярно!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3332 НеутралноДо коментар [#8] от "Dankol":
Еретик"Борис Бонев да не агитира за автобуси на газ!?"
===========
И това ни е минало през главите.
Още преди 35 години, като съм бил студент, в София се появиха Икаруси с надпис "газодизел-екобус". Не че се усети някакъв ефект. Преди 5 години технологията нашумя отново за леки коли.
Аз не съм я ползвал.
razor
Рейтинг: 762 НеутралноКак беше там? Въображението ни е бедно да си представи какви творчески решения може да намери корупционното мислене...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
vzoran
Рейтинг: 438 НеутралноГротеска, но за сметка на това скъпа.
Lazarus
Рейтинг: 284 НеутралноТова ако го научат международните агенции, ще станем известни в цял свят!
kikiriki01
Рейтинг: 217 ВеселоДо коментар [#38] от "Lazarus":
Хайде и ти, на Хитроу всички фирми си закупихме пълни електрички за да оффсетват СО2-то и след това и генератори за да ги караме.
Kosta Delev
Рейтинг: 762 НеутралноИзключително глупаво! Но ДОРИ и така от електробусите пак има голям смисъл, защото КПД-то на обикновените автобуси е около 25%, докато на електробусите е някъде към 85%. Така че на практика дори по този ТЪП начин се изхабява поне 3 пъти по-малко дизел.
hmmmmm
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#40] от "Kosta Delev":
А КПД-то на генератора няма ли да го добавиш в уравнението.
freedom for ua
Рейтинг: 989 НеутралноДо коментар [#16] от "vassilun":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.До коментар [#22] от "sablezub":
И двамата сте комунисти в коалиция в "промяната"...
anty
Рейтинг: 922 НеутралноДо коментар [#41] от "hmmmmm":
Очевидно въпросния чукча писател пост 40 Kosta Delev е с познания и интелектуално ниво на тъпата даскалица и тиквата от Банкя което е валидно за всеки гербаджия.
Материала,материала.
anty
Рейтинг: 922 НеутралноДо коментар [#42] от "anonimnii":
Пропускаш едни много типични представители на комунистите например Бойко Методиев Борисов син на Методи Борисов виш офицер в МИЛИЦИЯТА в Софийско градско управление на МВР. В гимназията е комосомолски секретар,след това в милиционерското училище учи за пожарникар,защото не го приели в факултета на ДС защото е тъп.
Мога да продължа и примирно с Иван Гешев ако искаш ,а може и с още представители на мафиотския клан ГЕРБ.
Материала,материала.
Rosen Dimitrov
Рейтинг: 636 НеутралноФанъчката как заспива вечер…?!
freedom for ua
Рейтинг: 989 НеутралноДо коментар [#44] от "anty":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Това по никакъв начин не отрича фактът че БКП и ДБ са в момента в коалиция.
Storm Rider
Рейтинг: 111 НеутралноКолко типично за приматите от ГЕрП. Повечето са с едноцифрено IQ.
Роси
Рейтинг: 5323 НеутралноДо коментар [#46] от "anonimnii":
А вие защо биете негрите?
freedom for ua
Рейтинг: 989 НеутралноДо коментар [#48] от "Роси":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Е не. Това вие го казвате. Как така хем сте лилаво червени, хем комунисти, хем либерали, хем десни, хем център, хем всякакви. Комунета като даже вече сте и в коалиция с тях. Ставате само да арестувате деца, за това че драскат по комунистически капища.
ППДБ сами срещу ГЕРБ-НовоНачало
Рейтинг: 1180 Неутралновсякакви кражби, лъжи и некадърност сме виждали от ГЕРБавите ама това е някакъв връх на човешката наглост и простотия
ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА - ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ са единственият шанс за НОРМАЛНА И УСПЕШНА ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВАхм
Рейтинг: 1301 Неутралногешефтурата съвсем избирателно търси корупцията щом пропуска и най-безумните герберски схеми за крадене на публични средства.
*****
НеутралноВася , това е аджеба, дереджето и ви го разправяхме мнооооого отдавна..
Ама твоите хора от Брюксел натискат..
*****
Неутрално??????
Тотал не ти разбрах сметките..
Нали имаме загуби в ДВГ на генератора, в генератора, по кабелите - трансформаторите и при зареждане/разреждане на батериите ..
Чак после, след всичките теа анджаклами отиваш на 85% КПД на електродвигателя на автобуса
Изгаря се с 30% ПОВЕЧЕ гориво, отколкото ако се гори направо в ДВГ ..
Същото е и с ТЕЦ на природен газ .. ако тоа газ НЕ ГО ГОРЯТ, ТА ДА ПРАВЯТ ОТ НЕГО ТОК, А ОТ ТОКА - ДА ПЪЛНЯТ БАТЕРИИ, па после веч - в "Тесли" и еко-автобуси , а е директно в ДВГ .. имаме 34% по-голяма ефективност..
Но има и друго важно - да се спази Планетата!
За това - не гледаме ефективност, а гледаме Грета да е доволна ..
П.П
Голяма част от Flex Power , в системите с много ВЕИ дето се задействат веднага, когато вятърът спре и докато тръгнат ТЕЦ , дето стават все по-разпространени в модерните енергийни системи са си точно дизели ..
Ей гледай "Хюндай" как гяволско го е намислил:
https://www.youtube.com/watch?v=eUNexRv5NnY&t=25s
Ей и още корейци
https://www.youtube.com/watch?v=7lS3mXjSxkw
6 корабни дизела, един до друг (те са си с мощност ок. 80 000 - 100 000 к.с.) и спи града!
Ей "Флекс Пауър" в САЩ ..
https://www.youtube.com/watch?v=sga-KWIVEeE&t=281s
Това е бъдещето, спасяваме Планетата!
П.П
Ако дизелът е ДО КОНСУМАТОРА, а не е някъде на майната си - имаме по-малки загуби от пренос ..
*****
НеутралноЧе то "Флекс пауърът" са си дизели..
Зелената Сделка, спасяваме планетата!..
Нали АКО ВЯТЪРЪТ СПРЕ изведнъж, или мине облак и нямаме дизели, ще се срине системата за минути ..
Как според тебе, действат енергийните системи на държавите с ВЕИ ?????
Ми ей ти я Германия :
https://www.youtube.com/watch?v=BIlIwRMiiUY
Те ти те Германия
vassilun
Рейтинг: 4569 НеутралноДо коментар [#47] от "Storm Rider":
"Повечето са с едноцифрено IQ."
Щом шефът им е прочел само "Винету"!
vassilun
Рейтинг: 4569 НеутралноПодлага си някоя пачка евро под главата и заспива! Нали не мислите, че само Бочко има чекмедже?!
peen40
Рейтинг: 666 НеутралноТвойте любимци Василке за има няма година и те напълниха чувалите с пачки
*****
НеутралноВася, вярно мноо тъпи хора има по света ..
Хем аз съм обяснявал 100 пъти поне - ако има електротранспорт - ти трябват нови трасета на дебели кабели, копане, нов асфалт, тротоари ..
Инак без бабаджан кабели, от де пауър за зареждане?
И хората са сложили дизели, както между другото е и в Германия ..
Нали бързаме с тоа електотранспорт - ЕС гони план ..
А теа нови електромрежи, кой и кога се ги изгради?
На Грета Тунберг търпението замина .. до 2035 - целия транспорт в ЕС , електро!
Хем , така или инак - един дял от енергията в системи с ВЕИ , иде от дизели - нали "Флекс пауър" ти е дизел на газ .. е, има и газови турбини "Флекс пауър" , ама за сега те са по-скъпи..
Тъпоумната сган не вдява, Вася ..
"За какво се прави ?" питат..
Ми за да се спаси планетата , Зелената Сделка !
*****
НеутралноСлагайте минуси, путлеристи .. ама системите с много ВЕИ си се балансират таман с Flex Power !!
Дето или са турбини на газ, или дизели на газ ..
Обикновено за основа се взимат най-обикновени двигатели за кораби ..
А минусите не могат да спрат настъпнението на новите, зелени технологии ..
https://www.youtube.com/watch?v=eUNexRv5NnY&t=25s
https://www.youtube.com/watch?v=sga-KWIVEeE&t=281s
Спасяваме планетата, нек на Путин да му е зле ..!
*****
НеутралноАбсолютно ..
А към панелите - 2 станции "Флекс пауър"за времето, когато няма слънце ..
Както е в Европа ..
Ми решен е!
https://www.youtube.com/watch?v=cIk7zsKKofo&t=228s
https://www.youtube.com/watch?v=Ld2HsXA0OE8
От години се мисли за този проблем и има въведени флекси-блокове ..
То как иначе да е система с ВЕИ ?
На базата на най-обикновен корабен двигател!
"
*****
НеутралноДали е някъде на майната си "флекси пауър"станцията .. или е до консуматора - все си трябва, за да стабилизира системата ..
По-добре , вместо голяма централа .. със 6-7 корабни двигателя .. да има 10-15 по-малки .. това се разбра май от експлоатацията ..
Но развитието на енергийните системи в ЕС комай тръгна по погрешен път - лашкат се големи флексибилни стабилизиращи системи ...
*****
Неутрално"Скъпо" решение , сравнено с какво?
Електро автобуси в европейските градове, трябва да има до 2050 навред.. Зелената Сделка!
Грета Тунберг тва от дете си го мечтае..
И както сме говорили многократно - за да измине един маршрут спокойно, с всичкото му осветление, отваряне/затваряне на врати, отопление - един електробус се нуждае да зареди яко на последната спирка ..
Да, ама автобусите принципно са си интервал 15-20 минути..
Ако е ДВГ - шофьорът пуши цигара и пие едно кафе на спирката - и пак тръгва..
И една линия се обслужва от 4-5 автобуса..
Ако е електо - в движение са 4 автобуса, а още 6 зареждат на последните спирки..
3 автобуса - на едната, 3 - на другата..
3 автобуса да са на скоростно зареждане едновременно - си трябва яко енергия ..
И откъде?
Знам, какво ще кажете "ми да се направи мрежа, със зарядни"..
И колко ще струва?
А за да зареждаме от фотоволтаици цялата флота електроавтобуси , хем трябва да имаме бая по-голяма площ отколкото покрива на депото , хем да разкопаем цяла София за дебели, яки кабели насам-натам (и да се възстанови асфалта) хем да имаме зарядни..
Отделно, за когато е тъмно (автобуси ще трябват не само в слънчево време) , така или иначе ще сме с "флекс пауър" (дизели/газови турбини) , както е в Европа..
Щото ако мрежата е нагоре-надолу, честотата от 50 херца ще се разсинхронизира и всичко ще гръмне и ще е блек-аут, за поне седмица..
За това- стабилизиране - с пускане на нова мощност и синхронизиране за секунди!
"Флекс пауър" е ПО-ЕВТИНО отколкото стабилизиране с батерии и инвертори и технически е по-издържано ..
"Флекс пауър" се синхронизира за 30 секунди и на 5-тата минута е на пълна мощност!
Те го те:
https://www.youtube.com/watch?v=Ld2HsXA0OE8
А защо се прави всичко ли?
Ми за да се спаси планетата- Зелената Сделка..
Симчо е обяснявал подробности за електро-автобусите поне едно 200 пъти ..
Грета Тунберг форевър!