Строителният контрол възложи техническа експертиза за събаряне на незаконния строеж на Алепу

Строителният контрол възложи техническа експертиза за събаряне на незаконния строеж на Алепу

Строителният контрол възложи техническа експертиза за събаряне на незаконния строеж на Алепу
Dronburgas
Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) е възложила на Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) да изготви техническа експертиза за премахване на незаконния строеж на Шофьорския плаж в местността "Алепу", съобщиха от дирекцията.
Допълва се, че ДНСК започва прилагане на Закона за устройство на територията за премахване на извършеното незаконно строителство в изпълнение на решението на Върховния административен съд от 16 ноември, с което съдът обяви за нищожно разрешението за строеж на курортен комплекс в Алепу.
Експертизата е първата стъпка за премахване на незаконното строителство на "Алепу". Уточнява се, че тя ще включва обследване на състоянието на конструктивните съоръжения, както и независим технически анализ на масива и на изградените съоръжения.
Експертите на УАСГ ще определят обема на строително-монтажните работи, които могат да бъдат премахнати без това да предизвика свличане на земна маса, аварии или щети. Понеже строежът има два етапа - укрепване на свлачището и изграждане на курортен комплекс, били необходими експертиза и анализ на специалисти със знания в областта на земното строителство, конструкции и безопасност, както и становища от "Геозащита" ЕООД.
Разходите по събарянето на незаконния строеж са изцяло за сметка на възложителя му, посочват от ДНСК.
Неотдавна министърът на околната среда и водите Борислав Сандов отбеляза по темата, че дали ще се събаря подпорната стена на Шофьорския плаж не било решено и предстоял анализ кое е най-добре за природата. Според него разумен вариант е районът да се рекултивира, като стената остане. Вариант е засипване на стената с пръст и засаждане на местни видове растителност.
За Сандов, след като склонът вече е разкопан, махането на изграденото подпорно съоръжение може да предизвика свличания. "Рекултивацията ще се плати от този, който е извършил закононарушението - инвеститора. Ако се окаже, че държавата е виновна и е подвела инвеститора - тя ще плати", посочи екоминистърът и уточни, че преди да се направи каквото и да било, трябва да приключат всички съдебни и административни процедури.
За първи път строежът на Шофьорския плаж влезе в новините в началото на 2020 г. Първите проверки там започнаха с появата на строителна техника, а според отразеното в протоколите след приключването им дружеството "Главболгарстрой" само укрепвало свлачище. Впоследствие прокуратурата откри различни нарушения около строежа.