За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Незнайко
Рейтинг: 2909 ЛюбопитноА какъв ри е финансовият еквивалент на всичката домашна ракия у нас?
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
vigour
Рейтинг: 140 НеутралноОчакван скок в тази обстановка напоследък...
Крадливото ромче
Рейтинг: 8 НеутралноНелегални мигранти от Сирия са задържани в София
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴Веднага да ги настанят в хотелите по морето при укрите
*****
НеутралноИнтересно, ако бяха приложили същия тип решение към Убер, дали нямаше да има още повече събрани пари от превози (там плащането е по банка и може да се проследи), вместо да ги забраняват и да оставят таксиджиите да продължават с избягването на вноски към бюджета?!?
ПП Всички олигофрени, тролещи извън темата, сте докладвани. Надявам се модераторите да обърнат внимание, че повечето ви мнения са насочени персонално към някой политик, без да има връзка с темата.
futio_tapanchev
Рейтинг: 1103 НеутралноДо коментар [#7] от "zakintos":
"Интересно, ако бяха приложили същия тип решение към Убер"
Условието беше Убер да си плаща патентните такси и шофьорите да притежават правоспоспособност и удостоверение за психическа годност. Убер отказаха.
*****
НеутралноНе съм запознат в детайли, а си мисля, че просто си търсиха причина да ги спрат. Да не забравяме, че това беше по времето на КЗК, контролирана от Боко, който пък малко или повече се съобрази с хората стоящи зад таксиметровите компании.
Това с психологическата годност ми е много смешно, дори в момента няма централен регистър на хората с психично заболяване и в голямата си част между ЦПЗ се обменят файлове с таблици на Ексел. Отделно съм свидетел лично на случай, човек с психическо заболяване и регистриран в няколко големи града, си плаща и му вадят удостоверение, че е здрав. Толкова за адекватноста на правителството и органите в онзи момент.
abdulhazred
Рейтинг: 166 НеутралноТака е, какъв им е проблема на Юбер да се бяха съгласили, хората сами щяха да си вадят удостоверенията
Патентите също не са големи.
futio_tapanchev
Рейтинг: 1103 НеутралноДо коментар [#9] от "zakintos":
"Това с психологическата годност ми е много смешно, дори в момента няма централен регистър на хората с психично заболяване"
Това е тест бре. Мерят се реакции, разни айкю елементи , агресивност и надеждност под стрес. Заболяванията за които говориш са предмет на психиатрия, а не на психология. Верно хабер си нямаш , но говориш.
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#11] от "futio_tapanchev":
яж бахур...снощи покрай лигните забрайх ти отговора, не съв го гледал тва с вода izzzzzzvorna, ма звучи чудничко... от извора и неам думи
*****
НеутралноИма два вида "психо" при професионалните категории - едното е теста, който споменаваш, а другото е медицинско удостоверение (бележка), че не се водиш на отчет. Както вече споменах, не съм сигурен какво точно са искали от Убер и предположих, че е второто, което коментирах, защото го смятам за по-важно и смислено.
Относно теста, ми е чудно как половината (ако не и повече) таксиджии са го изкарали въобще. Всъщност не ми е чудно, ясно ми е, че са си платили. Естествено от компанията са отказали, поради вероятно една или повече от следните причини:
- излишна административна тежест (за да шофираш личния си автомобил с приятели, което е аналогично, никой не ти изисква професионална категория, съответно тест);
- допълнителната административна тежест винаги води до корупционни практики, нещо, което нормалните компании всячески се стараят да избягват, за да запазят името си чисто, а от там и обороти, печалби, потенциал за растеж и т.н.;
- Убер не е такси, а платформа за комуникация между водач, който вече има лиценз (книжка) за шофиране на лек автомобил и превоз на съответния брой пътници, съответно е форма на рекет да се налагат такива изисквания върху тях и съгласието с това би рефлектирало на бизнеса им в цял свят - всеки ще започне да ги рекетира;
- такъв регулационен режим, като на такси-тата, очевадно е безумие и не работи, нещо, което е конкурентно предимство на Убер и си признавам, че винаги бих ги избрал пред такси.
Та, "хабер" може да си нямам от детайли по казуса със забраната на Убер, но имам поглед и личен опит с тях не само в България, а в Гърция и Чехия също. И винаги съм се чувствал по-безопасно и приятно с тях, от колкото с таксиджия.
ПП Заради забраната на Убер тук пак се наложи да си купя личен автомобил и да замърсявам с чиста съвест градовете - в колата, в къщи и в офиса си имам пречистватели за въздух, а мат'рял да диша това, за което си избира политици.
rw
Рейтинг: 416 НеутралноДо коментар [#6] от "Крадливото ромче": Нелегални мигранти от Сирия са задържани в София Веднага да ги настанят в хотелите по морето при укрите
Защо?
Petleshev
Рейтинг: 2956 НеутралноДо коментар [#2] от "chichka":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Киро и Ленчето пасти да ядат пред Мата Хари. :)))
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 8 НеутралноБог да прости загиналите, но това на снимката ли е селото, където е станала трагедията?
lcj441103717
Рейтинг: 8 НеутралноОтсечката от Турну-северин до Калафат си е изпитание. Особено рано сутрин, когато хората излизат да работят на полето, но толкова са бедни в тази част, че карат каруци и размахват фенерчета. В този участък тротоари няма и пешеходците ходят по тротоара. В тъмната част на нощта, ако са облечени в черно и не светят с нещо може лесно да бъдат качени на предния капак. Не е случайно, че там има и едно село наречно Маглавит (Мъглавит?)...около Дунава има много често мъгли и видимостта е адски лоша, все едно караш в мляко.
И не на последно място, поради факта че през Румъния винетката е по-евтина от пътните такси в Сърбия и че румънците не тарашат багажа както го правя сърбите (които си просят и подкуп) много трафик минава през Румъния и е постоянна колона от тирове, бусове, коли. За щастие пътищата са добри. Често се кара над ограничението. Камионите карат със 70-80 в селата (и малко по-бързо извън тях), по тъмно. Рядко има засади, но шофьорите се предупреждават
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноЗа да имаш "шофьорска книжка" трябва да си психически годен. Номера беше да няма конкуренция на бакшишите и си го постигнаха. Иначе всички плащания в Юбер минават през банка, и няма как да скриеш доходи. Аре сега се напъни и помисли, ти ако беше на държавата, дали нямаше да измислиш как да си събереш данъците от всички таксиджии, а не да разкараш конкуренти в полза на нищонеплащащите бакшиши? "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноАха, всичките копърки и повечето таксиджии са минали теста редовно... абе, ей, и ние живеем в България, знаем "как се вади медицинско"... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...