България взема медицински хеликоптер на лизинг, за да се обучат пилоти

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 25 Неутрално

    Добре, но един хеликоптер е недостатъчен. Ако е в София и трябва да вземе някой от Варна за София не е спешен. Трябва да се уредят тези неща със застрахователите и разходите да се поемат от тях.

    Няма да се абонирам
  2. 2 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Добре, но един хеликоптер е недостатъчен. Ако е в София и трябва да вземе някой от Варна за София не е спешен. Трябва да се уредят тези неща със застрахователите и разходите да се поемат от тях.
    —цитат от коментар 1 на Кум Лисан


    Пише, че ще са 6. За страна като България 6 са достатъчни, стига да са сравнително безаварийни и да не стоят дълго в ремонт. Дължината от Запад на Изток е е около 450 км. Т.е. ако се раздели северна и южна на по три, стават по 150 километра за покриване. Като са разположени добре локациите, ще имат да покриват до 70-80 км. максимум, което е под половин час полет в най-лошия случай.

    И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Добро начало.

  4. 4 Профил на Разумен Октопод
    Разумен Октопод
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Доживяхме!

  5. 5 Профил на debruckere СУПЕР
    debruckere
    Рейтинг: 746 Неутрално

    [quote#2:"georgievb"][/quote]

    Истинската причина за поръчката няма нищо общо с иначе безспорната полезност на спешната медицинска авиация.

    Всички действия на министерството на здравеопазването в последните седмици са по няколко основни причини:

    - разчистване на несъгласни и назначаване на свои на ключови позиции
    - бързане с антираковия план, който е писан от шепа хора около Сербезова (Дудов, куртеви, Денев и още няколко) с цел насочване на парите от Европа към конкретни болници и центрове
    - предизборно показване на "резултати" и "добра политика"
    - осребряване на политическо влияние чрез услуги към някои фарнацевтични лобита с цел евентуално бъдещо връщяне на услугата
    - залагане на бомби с огромни разходи за следващите, които ще трябва да кършат пръсти защо не могат да осъществят "страхотните планове" започнати от "промяната"
    и т.н.

  6. 6 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 761 Любопитно

    [quote#2:"georgievb"]
    —цитат от коментар 5 на debruckere
    Истинската причина за поръчката няма нищо общо с иначе безспорната полезност на спешната медицинска авиация.Всички действия на министерството на здравеопазването в последните седмици са по няколко основни причини:- разчистване на несъгласни и назначаване на свои на ключови позиции- бързане с антираковия план, който е писан от шепа хора около Сербезова (Дудов, куртеви, Денев и още няколко) с цел насочване на парите от Европа към конкретни болници и центрове- предизборно показване на "резултати" и "добра политика"- осребряване на политическо влияние чрез услуги към някои фарнацевтични лобита с цел евентуално бъдещо връщяне на услугата- залагане на бомби с огромни разходи за следващите, които ще трябва да кършат пръсти защо не могат да осъществят "страхотните планове" започнати от "промяната" и т.н.[/quote]

    По принцип поставянето на човек на фармацията за министър на здравеопазването беше някакво безумие, това беше и литмус за новата власт.
    Като цяло най-много пари от Здравната каса потъват точно към фармацефтичните брокери. Това е все едно да сложиш куче да ти пази салама.

    И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)
  7. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    Това е недопустимо! На мат`ряла не му трябват медицински хеликоптери. Полага му се само да гласува за ГЕРБ и вожда. За всичко останало да се оправя сам. Парите трябват за стадиони и ритане на топка. От хеликоптери за чекмеджето файда няма!

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  8. 8 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е абсолютна глупост с тия хеликоптери .

  9. 9 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3423 Весело

    Добро начало.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    Воистина добро начало😀 Та като закупят другите 6 вече да има обучени пилоти за тях!

    А не като пилотите за Ф16-от 8 пратени в чужденеция за обучение(за 'сичките 8 бриоя Ф 16) САМО ЕДИН е завършил успешно обучението си. За техническият персонал вече ме е страх да питам...

    Леко оф'топик: Военните пилоти на хеликоптери в България би трябвало да са обучени и за подобни "спасителни операции", би трябвало да има и медици подготвени за подобни операции. По белите държави не всички хеликоптери са само "оръжейни ситеми", те по принцип трябва и да евакуират и ранени войници.

    Някой може ли да даде РЕАЛНА информация по въпроса, моля?
    До коментар [#3] от "stedim":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  10. 10 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 40 Неутрално

    Вече е късно, на тази територия почти не останаха хора, които да имат нужда от подобен род помощ, а и обслужващ персонал също не остана, повечето се пенсионираха или емигрираха.

  11. 11 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аре и тук измислица схема за крадене. То пари за линейки и доктори няма те хеликоптери ще купуват.

  12. 12 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Гвоздейков каза, че до ноември един медицински хеликоптер ще бъде взет на лизинг, за да бъде лицензирано дружеството и да бъде обучен персонал."

    Ама Пиронков вече договорил ли го е и къде се дават фърчила под наем от днес за утре? Какъв, от кого, за колко (време и пари) - нищо не казва

  13. 13 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Интересно. Взимането на един хеликоптер на лизинг дали ще стане преди или след обществената поръчка, защото ако го вземем преди с цел лицензиране, то излиза, че резултатът от поръчката е предрешен.

  14. 14 Профил на Кнб
    Кнб
    Рейтинг: 467 Неутрално

    На лизинг до ноември на български се казва под наем. Лизинг щеше да е ако след това си оставаше за нас.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#11] от "Nikola Damyanov":

    София има около 200 линейки, но едвам събира 10 екипа за смяна.

    П.С. От тези 200 колко могат да се ползуват поради канибалски ремонти е друг въпрос ...

  17. 17 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Това трябва да са високопрофесионални пилоти, вкл. с необходимата умения за действие и във военновременни условия, морско и планинско търсене и спасяване. Нещо като каймакът на летците на хеликоптер. Престижна и високоценена работа нявсякъде по света..

  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 771 Весело

    "Министерството на здравеопазването вече обяви обществена поръчка за купуване на шест хеликоптера, оборудвани с апаратура за нуждите на спешната медицинска помощ. Ще участват производители от Европа и света."

    "Ще участват производители от Европа и света." - според авторите Европа не е част от света! - ово е стандарт, Харвардски!

    I Want To Believe
  19. 19 Профил на mwd00681360
    mwd00681360
    Рейтинг: 117 Неутрално

    До преди няколко години съществуваше частна фирма с два или три медицински хиликоптери, с обучени екипи и пилоти за планинско спасяване. Разчитаха да се издържат от застраховки. Сметката им нещо не излезе. Поискали са за дейноста си помощ от правителството, но Борисов им отказал. Фирмата продаде хиликоптерите в Грузия. И оттогава България е единствената страна в ЕС без медицински хеликоптери.

  20. 20 Профил на kahless
    kahless
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Гвоздейков каза, че до ноември един медицински хеликоптер ще бъде взет на лизинг, за да бъде лицензирано дружеството и да бъде обучен персонал. "Тъй като, за да бъде лицензирано дружеството, трябва да притежава необходимото въздухоплавателно средство", обясни той. Принципал на търговското дружество е Министерството на транспорта, а собственик на капитала е държавата.
    —цитат от коментар 00 на Статия

    Поредната измама и далавера на ПП-измамниците! Хеликоптерите вече са на летище София, пред хангара на "Луфтханза-Техник", еденият от тях дори вече има българска регистрация, другите са с испанска! Спазарени и вероятно платени, а комисионната - поделена!

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!
  21. 21 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    Един колега в работата дава дежурства на планинско-спасителната служба. В резултат тази година пак имаме техния рекламен календар, като всеки месец е с картинка на някаква спасителна дейност и снимките са винаги две - стара - черно-бяла, от времето когато дейността е възниквала, и цветна - от последните години. Вижда се разликата в техниката и материалите, с които работят.
    Та за май месец бяха медикоптерите в Чехословакия/Чехия. Службата е основана около 1985-7 година. Преди това обаче военните хеликоптери са извършвали услугата - от 70-те години на ХХ век.

    Колко медикоптера са необходими? Ние имаме около 11 милиона жители на около 76 000 км2 площ. Страната е разделена на 13 провинции и столица (със специален статут на провинция), медикоптери има в 10 провинции по един. Северозападният край не е добре покрит. Няма пари за разширяване в момента, но са подписани договори за взаимопомощ с Райха (май и с Австрия).

    България наистина има по-малко население, но има по-сложен терен и е по-голяма с 40% по територия от Чехия, а медикоптерите не могат да летят много надалече, ако искат да стигнат навреме. Все пак медикоптер се вика само в много сериозен случай, където времето играе сериозна роля против пациента. Т.е. на България, за да е горе-долу покрите, й трябват не 6, а поне 13 - 14 медикоптера.

    И отново повдигам въпроса, на който никой не ми отговори под подобна статия преди няколко дни - как е положението с хелипортовете. Защото медикоптерът трщбва да има къде да кацне в болницата. Колко големи болници имат хелипорти на покривите си или поне в ареала си? Защото не си е работа критично болен да го донесеш с медикоптера от Горно Нанадолнище и да го стовариш на летище на Х километра от болницата, та после да го лънгърцаш с линейка още половин час, та ако не е умрял до момента, а бари сега умре.

    E PLVRIBVS VNVM
  22. 22 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ СУПЕР
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3423 Весело

    Един колега в работата дава дежурства на планинско-спасителната служба. В резултат тази година пак имаме техния рекламен календар, като всеки месец е с картинка на някаква спасителна дейност и снимките са винаги две - стара - черно-бяла, от времето когато дейността е възниквала, и цветна - от последните години. Вижда се разликата в техниката и материалите, с които работят.Та за май месец бяха медикоптерите в Чехословакия/Чехия. Службата е основана около 1985-7 година. Преди това обаче военните хеликоптери са извършвали услугата - от 70-те години на ХХ век.Колко медикоптера са необходими? Ние имаме около 11 милиона жители на около 76 000 км2 площ. Страната е разделена на 13 провинции и столица (със специален статут на провинция), медикоптери има в 10 провинции по един. Северозападният край не е добре покрит. Няма пари за разширяване в момента, но са подписани договори за взаимопомощ с Райха (май и с Австрия).България наистина има по-малко население, но има по-сложен терен и е по-голяма с 40% по територия от Чехия, а медикоптерите не могат да летят много надалече, ако искат да стигнат навреме. Все пак медикоптер се вика само в много сериозен случай, където времето играе сериозна роля против пациента. Т.е. на България, за да е горе-долу покрите, й трябват не 6, а поне 13 - 14 медикоптера. И отново повдигам въпроса, на който никой не ми отговори под подобна статия преди няколко дни - как е положението с хелипортовете. Защото медикоптерът трщбва да има къде да кацне в болницата. Колко големи болници имат хелипорти на покривите си или поне в ареала си? Защото не си е работа критично болен да го донесеш с медикоптера от Горно Нанадолнище и да го стовариш на летище на Х километра от болницата, та после да го лънгърцаш с линейка още половин час, та ако не е умрял до момента, а бари сега умре.
    —цитат от коментар 21 на PavelCZ


    Като един от "занаята" (няколко години служих запасняк в "Тиловото командване" в армията)-ВСЕКИ ПАРКИНГ пред/до/около болница е ОК за кацаване и НА ГОЛЯМ хеликоптер. Който с добър пилот може да кацне на всяко празно място 20/20 м.

    После...зависи от каква информация полевия/летателен медик е съобщил на болницата за пристигащите пациенти, и доколко болницата може да се подготви за 'ПО специалните' случаи. И дали могат да придвижат "пациента" от хеликоптера до операционната маса за "нулево време".

    По нашенско това го "тренират" бая често. Неудобно за посетители на болници, но се приема с разбиране!

    По смътен спомен: В /около Пирогов НЯМА място за кацане на хелокоптер. Има в паркинг на военният хотел на запад от булеварда. Същото е положението и около Военно'медицинската акадения. В Алексанровската май имат градинки 20/20 коитио стават за кацане. В Токуда-съшо: Има и градинки, и паркинг, и ГО'УЕМО шосе на 2-300 м' от Токуда, което може да се затвори при "спешна ситуация"!
    До коментар [#21] от "PavelCZ":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!
  23. 23 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    До коментар [#22] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Проблемът с паркингите като площадка за медикоптер е само един - денем са фраш до козирката. Докато ги освободиш, та нещо да кацне... пациентът дал фира.

    E PLVRIBVS VNVM




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #