Удълбочаването на плавателните канали във Варна е "знакова неправда" според Лорер

На живо
Заседанието на Народното събрание

Удълбочаването на плавателните канали във Варна е "знакова неправда" според Лорер

Даниел Лорер
Даниел Лорер
Удълбочаването на плавателните канали във Варненското езеро е пример за една от знаковите неправди в икономиката на България. Това каза днес на пресконференция във Варна бившият министър на иновациите и растежа от Даниел Лорер ("Продължаваме промяната").
"Прословутата история с дълбачките е проста и изглежда като много подобни истории, които ние разкрихме още миналото лято, каза Лорер. Моделът на т.нар. inhouse поръчки (вътрешно възлагане без търг - бел. ред.) е един и същ", каза Лорер.
Как държавата е платила без търг 430 млн. за руски дълбачки - тук.
Как по проекта за удълбочаване приоритетно беше разчистен пътят към пристанището на Доган - тук.
За измамата и серия други нарушения при удълбочаването - тук.
Какво съдържа тайният договор за удълбочаване на варненското пристанище - тук.
Според Лорер самата идея за удълбочаването на каналите принципно не била лоша, но големият проблем било изпълнението й при липса на каквато и да било прозрачност. "В случая са заделени над 435 млн. лева, които са дадени на държавното предприятие "Транспортно строителство и възстановяване", което няма никакъв капацитет да извърши подобна дейност. По тази причина то наема подизпълнители и оттам нататък пътят на парите се губи", обясни Даниел Лорер.
Вчера лидерите на "Продължаваме промяната" Кирил Петков и Асен Василев се срещнаха във Варна с представители на морския бизнес, а на срещата бяха дискутирани въпроси като съдбата на българския фериботен транспорт, ниската ефективност в дейността на дружеството "Пристанище Варна", необходимостта то да бъде обособено като свободна икономическа зона. По време на срещата отново беше дискутирана и липсата на цялостна стратегия за развитие на българския морски бизнес.
В изпратеното вчера от пресцентъра на "Продължаваме промяната" съобщение за днешната пресконференция на брега на Варненското езеро нейната тема беше обявена като "Пристанище ТЕЦ Варна - дълбокото гърло на корупцията". Тази тема обаче изобщо не беше засегната по време на срещата с журналисти.