Три години жители на някои столични райони са шофирали в нарушение заради обещание на Бойко Борисов

"Във всеки център на населено място около София отиваш лично днес, заставаш на площада и като едно време глашатаите казваш "Няма да има винетки". Викаш по 3 пъти, обикаляш и се прибираш тогава."

Борисов към шефа на Пътната агенция: Нали знаеш колко бързо ще се разправя с вас?
Мнозина може би си спомнят тирадата на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов през февруари 2020 г., когато в ролята си на премиер той започна едно от заседанията на Министерския съвет с остра критика към тогавашния председател на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Георги Терзийски. Повод за недоволството му стана информация, че за редица пътни участъци край София, сред които и Северната скоростна тангента, са нужни винетки. Така жителите на някои райони, принадлежащи към Столичната община, трябва да си купят винетка, ако искат всеки ден да пътуват от дома си до друга част на София.

Едва вчера Столичната община поискала за пътищата край София да не се плаща винетка
Три години по-късно се оказва, че проблемът изобщо не е решен, а глобите за някои шофьори са се трупали и са достигнали десетки хиляди левове. Заради това днес сутринта жители на Божурище и село Пролеша излязоха на протест, за да припомнят, че са били подлъгани и са очаквали, че след думите на Борисов няма да се налага да си купуват винетки. Те настояват глобите им да бъдат отменени.
След днешното заседание на Министерския съвет служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков обяви, че това няма как да стане на този етап. Според него решението на проблема е да се измени Законът за движение по пътищата, така че санкцията да не може да надвишава стойността на три глоби за година.

Няма глобени за шофиране без винетка по крайградските пътища на София, обяви пътната агенция
Той отправи апел към депутатите да внесат тази поправка в закона, за да бъде решен казусът не само за жителите на Пролеша и Божурище, а и за всички други, които са глобени с огромни суми. Според него е най-добре предложението да дойде от народните представители, защото, ако инициативата е негова, е необходимо обществено обсъждане, което ще отнеме много време.
Георги Терзийски беше уволнен като шеф на АПИ близо година и половина след този случай. Причина станаха дадени авансово 221 млн. лв. на държавното дружество "Автомагистрали" АД, като 188 млн. лева от сумата впоследствие са дадени на 25 фирми подизпълнители. Именно след този случай започна скандалът с инхаус поръчките.
