Емоции и национални символи: Как някои публикации в социалните мрежи стигат до повече хора

Емоции и национални символи: Как някои публикации в социалните мрежи стигат до повече хора

"На практика можем да твърдим, че всички ползват социални медии в България, и трябва да си зададем въпроса дали за много това не е единственият източник на информация", заяви тази сутрин в парламента Никола Тулечки, един от основателите на сдружение "Данни за добро" и част от екипа на Factcheck.bg. Той участва в кръгла маса за влиянието на дезинформацията в условията на геополитически кризи.
Той напомни, че при анализирането на социалните медии трябва да се има предвид, че за разлика от онлайн медиите, те поднасят различна информация на различните хора, и напомни как определено съдържание в социалните медии стига до повече хора.
"Това, което наистина работи, за да може едно послание да стигне до повече хора в социалната медия, е да създаде конфликт и разделение в обществото. Ако може да има две групи, които да се карат една с друга, това много се харесва на алгоритъма и така посланието стига до много хора", обясни Тулечки. Той напомни и че публикациите в социалните медии, които генерират силни емоции, както и тези, които съдържат националните символи, цитати или вицове, също стигат до много повече хора.
Как функционират социалните медии и как те се използват за разпространение на информация и пропаганда гледайте обяснението на Тулечки във видеото.