Липсва една трета от асфалта на Северната тангента, ще е нужен основен ремонт

Липсва една трета от асфалта на Северната тангента, ще е нужен основен ремонт

Северната скоростна тангента
Северната скоростна тангента
Една трета от заложения по проект асфалт, който трябва да е 20 сантиметра, липсва в основния асфалт на Северната скоростна тангента на София. Това обяви служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков по време на проверка на състоянието на пътя, съобщи БТА.
По време на инспекцията са били взети две проби от настилката. "Това, което виждате в момента, е 14 сантиметра, липсва част от пътя", отбеляза министърът и изтъкна, че "най-вероятно има изключителни проблеми и с основата".
От своя страна шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Венцислав Ангелов уточни, че ще се направят и допълнителни сондажи на участъка, за да се види какво е моментното състояние на основата на пътя в насипната част. По думите му пътят не е опасен, но има по-кратък експлоатационен период на участъка.
По думите на министъра този участък ще се нуждае от основен ремонт, който щял да е за сметка на държавата. Тангентата е извън гаранция, а мостовото съоръжение там, което също ще бъде проверено, все още е в гаранция.
В отговор на въпрос министърът уточни, че проверяваният днес участък е избран заради множеството кръпки по него, и добави, че по сходен начин е била направена проверка и на магистрала "Марица".
Анализите на днешните проби се очаква да са готови до 15 дни. Още около месец ще се правят подобни проверки и на други пътни участъци.
За строителството на скоростния път, който е дълъг 17 км и който минава край северните покрайнини на София, бяха изразходвани 220 млн. лв. На 30 декември 2015 г. тогавашният премиер Бойко Борисов отряза лентичката на 13 километра от Северната скоростна тангента, а на 28 април 2016 г. цялата отсечка беше пусната два месеца предсрочно.
Строители на пътя бяха консорциум от добре познати пътни фирми - "Водстрой 98", "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой" и "Пътстрой Бургас".
Освен това по думите на шефа на АПИ проверките на магистрала "Марица" са показали, че част от основната конструкция и асфалтовите пластове на настилката са извън нормите, аналогични са и резултатите от проба на магистрала "Хемус" - участъка от София до гара Яна.
"Преди да сме построили половината магистрали, сега трябва да ремонтираме тези, които сме построили последните 7-8 години", коментира Шишков.
Посочи, че миналата седмица е била направена проверка на ремонта на пътя между Самоков и Ихтиман, като допълни, че направеното не отговаряло на никакви норми. По думите на Шишков за тази дейност е платено по решението на парламента за всички ремонти на пътища без анализ на това кои са основни и кои са текущи, като специално за този път са платени 3.5 млн. лева от предишното коалиционно правителство.