"Tова, което наблюдавахме като тенденция през 2022 година в Украйна, е че по време на войната хората започнаха да пазаруват по-малко, по-рядко, на по-висока цена и да харчат много повече средства на едно пазаруване", коментира пред "Дневник" Мирослава Георгиева, търговски директор на "GfK Украйна".
На 7 март Мирослава Георгиева участва в специалното студио на "Дневник" за бъдещето на Украйна. Тя съобщи, че през миналата година в Украйна се наблюдава около 10% спад в обема при бързооборотните стоки и 16% ръст в стойността, поради по-високите цени. "Най-силно пострадаха секторите, свързани със забавления като аудио системите и телевизиорите, а най-малко пострада ИТ сектора. При две категории стоки има ръст спрямо 2021 година, това са фритюрниците и таблетите", обясни тя.
Тя съобщи, че в момента партньорите и клиентите на "GfK Украйна" са фокусирани върху това портфолиото им да отговаря на ценовите очаквания на украинците и да правят успешни промоции. "Украинският бизнес се научи да работи на генератори, на изключено електричество и на използване на мобилния телефон за работа", коментира още тя. Според нея най-голямото предизвикателство за Украйна след войната ще бъде борбата с корупцията.
Какво още каза Мирослава Георгиева за пазара на стоки в Украйна в момента и за това как се справя украинският бизнес в тази тежка военна обстановка, гледайте във видеото.
Целият разговор с Мирослава Георгиева гледайте тук.