Служебната власт се похвали с първия (недо)построен нов жп тунел от 50 години в България

Служебната власт се похвали с първия (недо)построен нов жп тунел от 50 години в България

Христо Алексиев (в средата с оранжевата жилетка)
Министерство на транспорта и съобщенията
Христо Алексиев (в средата с оранжевата жилетка)
За първи път от 50 години в България е построен нов жп тунел, т.е. от 1973 г. Това обяви служебният министър на транспорта Христо Алексиев по време на инспекция на изграждането на жп участъка между Елин Пелин и Костенец, съобщиха от Министерството на транспорта в прессъобщение.
"Тунелното строителство в жп транспорта беше дълго време неглижирано. Заварих проектите в спряло темпо и направих всичко възможно те да започнат да се реализират с един добър и ускорен график. Първият сериозен резултат е факт", похвали се Алексиев, като увери, че жп участъкът Елин Пелин - Костенец ще бъде изпълнен в срок - до 2027 г.
По думите му над 200 души с помощта на повече от 100 машини са работили година и половина, за да прокопаят тунел №1, който е дълъг един километър. На въпрос на "Дневник" до транспортното ведомство беше уточнено, че тунелът все пак не е напълно готов и е всъщност на 87% построен.
Участъкът Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Средствата се осигуряват от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
Проектът обхваща два жп тунела с дължина 6.7 км всеки, каквито до момента не е имало в България. Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по две тръби с обща дължина 1.5 км, пътен надлез и подлез, 8 моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка Побит камък.
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Изпълнител е турската фирма "Джен-Дуй жп Елин Пелин". Стойността на договора е близо 500 млн. лв. без ДДС.