Проблеми с околните и с общуването: За какво се обаждат децата на горещата телефонна линия

Средно по два сигнала за насилие над дете се приемат всеки ден на Националната телефонна линия за деца 116 111, следва от данните за първото тримесечие, обявени от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД). Линията работи без почивен ден, 24 часа в денонощието.
От началото на годината до 31 март са подадени общо 182 сигнала за насилие над дете, се казва в прессъобщението на агенцията. Общият брой обаждания през периода е 7068, най-често заради проблеми в общуването и взаимоотношенията с връстници и с възрастните, се казва в съобщението.
За сравнение - за цялата 2022 г. обажданията към линията за деца са били 28 400, а 1052 са били подадените сигнали за дете в риск, най-вече за физически и психически тормоз.
В едно от обажданията към горещата телефонна линия момче споделя, че се е сбило в училище и не знае как да съобщи на родителите си. Подкрепа от консултантите на националната телефонна линия иска и момиче, което казва, че се чувства изолирано и неразбрано от съучениците си и се тревожи за своето бъдеще и реализация в личен и професионален план. Историите на децата са представени анонимно и тяхната възраст не е известна.
Всяко дете, което търси подкрепа и иска да бъде изслушано, може да се обади денонощно на Националната телефонна линия 116 111. Всеки, който е загрижен за дете в риск, също може да се свърже с горещата линия, напомня агенцията.
Според ДАЗД Националната телефонна линия за деца е най-бързата възможност за подаване на сигнал за дете в риск, тъй като има изградена връзка с Националната система 112, отделите за "Закрила на детето" в цялата страна, районните управления на Министерството на вътрешните работи, регионалните управления на образованието и други институции.