Скъсаният водопровод във Варна е аварирал сериозно 4 пъти за 9 години

Аварията с магистралния водопровод към курорта Златни пясъци, който снощи аварира и наводни бул. "Васил Левски" във Варна, по всяка вероятност не е свързана със скандалния ремонт на градската магистрала отпреди 3 години, както предположи регионалният министър Иван Шишков. Това показва проверка на "Дневник".
Спукването на водопровода се е случило на ул. "Петър Корчев" - встрани от булеварда. Освен това водата и свлечената земна маса спряха движението по него в участък, който не беше част от проекта за реконструкция, завършил през 2019 г. Новите участъци се намират на около километър в западна посока от мястото на инцидента.

Четвъртият поред ремонт на фекалната тръба във Варненското езеро ще струва 750 хил. лв
Според експерти, с които "Дневник" разговаря, снощната авария може да е предизвикана от некачествено изпълнение на проекта за водопровода към Златни пясъци или от интензивното строителство на многоетажни сгради в района през последните няколко години.
Пред Националната телевизия тази сутрин Петър Карагьозов - главен инженер на ВиК - Варна, причината за аварията тепърва ще се изяснява. Според него водопроводът е относително нов, изграден е през 2006 г. и причини за авария не би трябвало да има. Въпреки това за шестнайсетте години от построяването му това е четвърта тежка авария, при това в един и същи участък.
Регионалното варненско онлайн издание Moreto.net припомня, че в резултат на аварията в края на юли 2012 г. 18 души едва не се удавиха в автобус, залят от кал и вода в близък автоподлез. Тогава пътниците бяха извадени от шофьора на автобуса през прозорците му.

Кметът на Варна вече е обвиняем за замърсяването на Варненското езеро с фекални води (допълнена)
Втора авария със същия водопровод и на същото място стана в края на януари 2017 г. Тогава стичащата се вода и земна маса пак наводниха булеварда и автоподлеза. Тогава от ВиК - Варна, обявиха, че на мястото на мястото на спукването на водопровода ще бъде поставена стоманена тръба, която би трябвало да предотврати бъдещи аварии. Тези сметки обаче явно са били грешни, тъй като само няколко месеца по-късно - в края на декември 2017 г. водопроводът отново наводни бул. "Васил Левски" и близкия автоподлез.
"Когато се прави кампанийно строителство и когато се прави с цел, че е завършено определено строителство в определени срокове, обикновено се получават такива проблеми", коментира тази сутрин по Би Ти Ви служебният регионален министър Иван Шишков.
Според него проблемът може да е в начина, по който водопроводът е проектиран, или в качеството на изпълнението му.