Министерството на транспорта не съобщи за изискани такси от концесионера на летище София

Министерството на транспорта не съобщи за изискани такси от концесионера на летище София

Георги Гвоздейков - министър на транспорта и съобщенията
Георги Гвоздейков - министър на транспорта и съобщенията
Министерството на транспорта и съобщенията ще засили контрола върху изпълнението на концесията на летище София. Съгласно концесионния договор съвместен комитет от министерството и представители на концесионера трябва да заседава всеки месец, за да се наблюдава регулярно изпълнението на договора. Това е станало известно по време на днешната среща на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков с изпълнителния директор на летище София Хесус Кабайеро, съобщават от ведомството.
Вчера пред Би Ти Ви Гвоздейков анонсира срещата със заявка на нея да обсъди подновяване на плащането на концесионна такса. През април 2021 г., в последните дни на третия кабинет на Бойко Борисов, правителството реши да отложи с 10 години плащането на такси от страна на концесионера, като оправданието за това беше COVID кризата и икономическите затруднения на летищните оператори и авиобизнеса. Това означава отлагане на плащания на минимум 245 млн. евро - (32% от приходите на година, но не по-малко от 24.5 млн. евро.)
"Трябва да се преразгледа решението на Министерския съвет. Трафикът вече достига до 99% от преди COVID кризата", каза вчера министърът. Днес в съобщението не е посочено темата да е обсъждана. "Дневник" не успя да се свърже с министерството за допълнителна информация.
Днес министърът акцентира върху това, че от началото на годината съвместният комитет вместо седем пъти е заседавал само два, което показвало занижен контрол от страна на министерството.
"Това е стратегически за държавата обект с оглед на подготовката ни за влизане в Шенген и концесионерът е длъжен да изпълни всички изисквания към сигурността и граничния контрол", подчерта министър Гвоздейков.
Допълва, че условията на най-голямото летище в България не са такива каквито хората очакват и заявената модернизация трябва да бъде ускорена. Той е поел ангажимент държавата да окаже необходимото съдействие на концесионера за всички административни процедури, така че да не се бави работата по реновацията на Терминал 2.
Кабайеро е запознал Гвоздейков с инвестиционните планове в летището. Концесионерът предвижда в следващите три години да бъдат вложени по 50 млн. лв. годишно в развитието на летището. През следващата година ще започне реконструкцията на Терминал 2, като се очаква работата да приключи до 2026 г. Строителството на новия Терминал 3 ще започне през 2026 г. и трябва да е приключило до 2030 г. Проектът предвижда да бъдат удвоени гишетата за регистрация на пътници и увеличени линиите за проверка сигурност и граничен контрол. През тази година се очаква да бъде внедрена нова по-ефектива система за управление на багажа, обясниха още от компанията.