"Уизер" отменя полети за България заради липсата на контрол, заяви транспортният министър

Нискотарифната авиокомпания "Уизер" е отменяла полетите си за България, а не за други държави, защото тук липсва контрол. Това обясни министърът на транспорта Георги Гвоздейков пред "Нова телевизия". Той уточни, че оттук нататък ще се налагат глоби на превозвача при подобни случаи, и призова потърпевшите да търсят помощ директно от министерството.

Държавата пришпори "Уизер" да вземе мерки срещу закъсненията и отмяната на полети
Миналата седмица Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) поиска от "Уизер" конкретни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети, които в последните месеци са зачестили значително. Директорът на ГВА Анелия Маринова обяви, че от началото на 2023 г. досега са получени над 500 жалби от пътници на "Уизер", а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Само през миналия месец на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са били с повече от 2 часа закъснение.
"България не е налагала санкции за подобни нарушения, защото така е било удобно за някои хора. Липсата на контрол води до това. Явно има хора без воля, които позволяват някой да вдигне телефона и да каже, че този случай не трябва да се разглежда. Нещата се променят и започват да се налагат глоби за превозвача. Няма да се подминава нито един сигнал", закани се Гвоздейков.

Според "Уизер" закъсненията и отмяната на полети са заради независещи от тях обстоятелства
От "Уизер" отговориха на обвинения с позиция до медиите, в която посочват, че са увеличили броя на самолетите и са добавили допълнителни резервни самолети. Направили и промени в работните часове на екипажите спрямо законовите норми и е било добавено повече време между полетите, за да се повиши гъвкавостта на разписанието. Според "Уизер" отменените полети са били често предизвикани от обстоятелства и фактори извън техния контрол като стачки в индустрията, ограничения от контрола на въздушното движение, метеорологични условия и предизвикателства във веригата за доставки.
Гвоздейков за пореден път заяви, че през декември се чака първият хеликоптер за спешна помощ по въздуха. По думите му машината трябва да пристигне на 15 декември, а през януари следващата година да бъде въведена в експлоатация.