"Демократична България" предлага 20 мерки срещу войната по пътищата в София

"Демократична България" предлага 20 мерки срещу войната по пътищата в София

Снимката е от бул. "Черни връх" в София
Снимката е от бул. "Черни връх" в София
Монтаж на стотици камери в София, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена
скорост или преминаване на червен светофар, и информацията да се праща директно на МВР, въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км/ч, както и автоматично наказание с видеокамери при
превишаването на скоростта, повече физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта.
Това са част от 20-те мерки, които общинските съветници от "Демократична България" в София предлагат след трагичния инцидент, при който пиян шофьор уби 15-годишно момче на пешеходна пътека в София. Шофьорът на колата е задържан и се очаква прокуратурата да поиска постоянното му задържане.
От партията обещават, че ще спрат "войната по улиците и булевардите на София след местните избори". В позицията си общинските съветници напомнят, че са предлагали десетки мерки срещу войната по софийските пътища, които обаче са останали неприети.
За днес, 4 септември, е насрочен протест пред МВР, организиран през фейсбук от бивш жител на района на кръстовището между ул. "Гурко" и ул. "Иван Шишман" с твърдения, че там много често в тъмните части на денонощието колите форсират. "Особено в летния сезон, това е една всеизвестна практика, за която МВР (веднага на съседната улица) явно просто си затваря очите", пише организаторът на протеста.
"За нас най-важни са животът и здравето на софиянци. Затова се ангажираме да прекратим войната по
улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото
управленско мнозинство в Столичния общински съвет. Ще предприемем всички възможни мерки, които са в компетенциите на Столичната община и общинския съвет. Част от тях са:
1. Организиране на кампания "Не карам пил!", която да настрои обществото абсолютно категорично срещу
шофирането след употреба на алкохол и наркотици.
2. Монтаж на стотици камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена
скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения ще се предават автоматично на
МВР.
3. Интензивна работа с МВР, които да връчват и събират наложените глоби по нарушенията от камерите на
Столична община. По този начин усещането за безнаказаност при шофьорите ще бъде пречупено.
4. Въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км/ч, както и автоматично наказание с видеокамери при
превишаването на скоростта.
5. Поставяне на физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта.
Това не са само повдигнати полицаи, а също така острови, завои, различна настилка и т.н.
6. Изчистване на тротоари и кръстовища от неправилно паркирали коли.
7. Ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва във борбата срещу
войната по пътищата.
8. Навременни и качествени ремонти на пътната инфраструктура, за да не бъде тя причина за инциденти.
9. Обезопасяване на спирките на градския транспорт.
10. Преместване на неправилно паркирани автомобили, като с приоритет да се местят тези, които са най-
опасни за видимостта и проходимостта на тротоари и пешеходни пътеки.
11. Пешеходни зони и улици, по които няма как физически да премине автомобил.
12. Анализ на голямо количество кръстовища с цел подобрение на безопасността в тях.
13. Изготвяне на единен транспортен модел, който да даде ясна информация за целия трафик в града, за да
може да се извършва впоследствие и адекватна транспортна политика.
14. Въвеждане на бус ленти и физическо ограничаване на трамвайните трасета, за да стане градският
транспорт бърз и удобен.
15. Намаляване на времето за чакане и повече линии на градския транспорт, за да стане предпочитан пред
личния автомобил.
16. Оптимизиране на работата на Центъра за управление на трафика с цел намаление на пътните инциденти.
17. Подновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка на улиците и булевардите на София.
18. Довършване на незавършените булеварди, за да се разделят транспортните потоци и да се изкарат от
центъра на града.
19. Съдействие на Аагенцията за пътна инфраструктура за довършване на Софийския околовръстен път.
20. Изграждане на велоалеи, за да облекчим автомобилния трафик."