Все повече вериги проявяват интерес към кампанията на държавата за по-евтини хранителни стоки

Само за няколко дни държавата е успяла да увеличи значително партньорите си в кампанията за по-евтини хранителни стоки. Пред "Нова телевизия" министърът на икономиката Богдан Богданов уточни, че проектът на ведомството е започнал на 15 ноември с участието на три вериги и 200 магазина общо в цялата страна. Четири дни по-късно в кампанията вече са се включили 10 вериги с 350 обекта.

Кампанията на държавата за по-евтини хранителни продукти започва на 15 ноември
Според Богданов и други магазини са започнали да предлагат по-евтини стоки от малката потребителска кошница. По думите му най-голямо намаление се отчита при брашното, захарта, олиото, свинското и пилешкото месо, киселото мляко. Той добави, че не се отчита покачване на цените на другите стоки във веригите, каквито съмнения имаше преди началото на кампанията.
Министърът на икономиката каза още, че държавата не може да предвиди с абсолютна точност какво ще направи икономически субект като "Лукойл" след пълното падане на дерогацията за руския петрол от 1 март 2024 г. Той обаче подчерта, че страната е готова да поеме управлението на петролната база на "Лукойл Нефтохим Бургас", ако се наложи при форсмажорни обстоятелства.