Пътят между Мездра и Лютидол ще бъде пуснат месец по-късно от обещаното

Въпреки обещанието движението между Мездра и Лютидол, част от международния път Е-79, да бъде пуснато в средата на декември, днес от Агенция "Пътна инфраструктура" обявиха, че това няма да стане по-рано от средата на януари. Първият срок беше фиксиран на 14 октомври, а два месеца по-късно идва уточнението, че "продължаващите строително-монтажни работи не позволяват безопасно преминаване на моторните превозни средства".
Дори и след средата на януари преминаването през отсечката ще става двупосочно в две платна и двупосочно в едно платно с ограничение на скоростта според спецификата на отделните участъци, казват още от АПИ.
Удължаването на срока на временната организация за движение е поради непредвидени обстоятелства, възникнали по време на строително-монтажните работи като необходимост от извършване на археологически проучвания в части от трасето, както и за изготвянето и одобрението на нов парцеларен план в зоната на инженерните мрежи и пътните възли. Това се налага заради преработването им като пътни възли на две нива, за да се повиши безопасността на движение по бъдещето трасе. Срокът за завършване на модернизацията на пътя между Мездра - Ботевград е юни 2024 г., казват още от АПИ.
Докато отсечката е затворена обходните маршрути остават същите както и досега. Леките автомобили използват третокласните пътища Паволче - Челопек и Челопек - Лютиброд, както и второкласните Лютиброд - Елисейна - Своге - Софийски околовръстен път.
За превозните средства над 3.5 т има две обходните трасета в зависимост дали са с маса над 12 или до 12 тона.
Трасето между Лютидол и Мездра е част от главния път между Видин и Ботевград, който трябва да се превърне в скоростен път - с две платна с по две ленти в посока и разделителна ивица между двете платна.
През април беше пуснато движението по 7.3 км от пътя Мездра - Ботевград, в участъка между Новачене и Скравена. Продължават строителните работи в 30-километровия участък от Видин до пътен възел "Макреш", а срокът за завършване по договор е 2025 г.
Изграждането на новото трасе от Макреш до Монтана е разделено на 5 участъка. Към момента в строеж са първите два участъка: Макреш - Бела (участък 1) и Бела - Ружинци (участък 2).