За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Президентска Република с Парламент- Сенат ( Горна камара) и Народно Събрание ( Долна камара)
Рейтинг: 563 Весело👏👏👏
МАЖОРИТАРНА ИЗБИРАТЕЛНА СИСТЕМАKilling Joke
Рейтинг: 1151 НеутралноДано стане. Би било супер, наистина.
harvard
Рейтинг: 346 Неутрално"Пътната агенция задвижи проекта за изграждане на тунел под Петрохан"
статия - платена мисирка/джурналист - Дневник/Икономедия - грант/"спонсорство" - НПО/агенти на влияние - чуждестранни "фондации" и/или преки чуждестрани правителствени институцииБлагодарим ти господин Пеевски!
Незнайко
Рейтинг: 3012 НеутралноМного сме назад с подобни пътища и сме много напред в мрънкането срещу такива проекти.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевСега ще наизскочат зелените радетели на безпътието и магистралодефицита...
karatista
Рейтинг: 239 Неутралноидеално. и румънците оправят пътищата си след моста на видин. ще стане работата!
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!Zizu
Рейтинг: 1015 ВеселоСупер!
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!Но трябва работа, а няма кой!
А инак, правиш международен търг за тунела,
и кой най-бързо предложи да го направи - него избираш. За предпочитене е чужда фирма. И як контрол - всяка седмица от съответното министерство.
Строителството не е сложно, а не както ни обясняваха тези дето строиха под Благоевград. На денонощие е нормално да се прави проходка 10 м, другото всеки може да сметне.
jdl101210228
Рейтинг: 27 НеутралноЕдна изцяло готова магистрала Кулата-Видин (стига и Румъния да направи Лугож-Калафат) би могла преспокойно да открадне трафика на сърбежите в посока Солун-Централна Европа.
Веселин Дечев
Рейтинг: 232 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":
Миний аав адуучин хүн"Много сме назад с подобни пътища "
Глупости!
Виж "магистралата" кулста - Солун на какво прилича - с огрсничения на скоростта от по 60-80 км/ч през по-голямата й част. Солун- Игуменица е не по-различно. Пълна ттагедия.
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 452 Неутралнода ще стане веднага след проекта на тунела под Шипка, засега ще усвоят парите за идеен проект
Веселин Дечев
Рейтинг: 232 ВеселоДо коментар [#5] от "karatista":
Миний аав адуучин хүн"идеално. и румънците оправят пътищата си "
Няма как.там пътущата са трснзитни, нанузват селата през 200 метра, не е тскс като у нас да заобикслят населените места и само чат-пат да минават през някое село или град. В Румъния ако излезеш от магистрслата се движиш твърдо само с 50. Особено по крайдунавския път.
Хич недейте пя тоя стар шлагер как сме най-зле.
geparez
Рейтинг: 8 Веселоя, пак идват избори явно
karatista
Рейтинг: 239 ВеселоДо коментар [#8] от "Веселин Дечев":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!солун - игуменица е идеална, мост, тунел, мост, тунел. сега, ако ти още караш из чукарите по метсово питай някой да ти каже за новата магистрала.
lz2
Рейтинг: 2302 НеутралноТова е част от петте тунела на Кирчото! Следват още няколко моста на Дунав!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!naydenman
Рейтинг: 664 НеутралноА, тунелът под Шипка може да почака?
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#10] от "Веселин Дечев":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!кое няма как ве, дечкааа? строят хората магистрали наред. в европа сме така 🇪🇺
.
Рейтинг: 1193 НеутралноБе един тунел на Петрохан -
от Гинци до бира-скарата пред Бръзия е само 5км с тунел, а е най-гадния участък. Или още по добре преди Гинци къде е историческия път, това ще спести половината време път от София до Монтана. Можеше отдавна да го направят само с парите хвърлени по ремонти на тоя участък...
Джо Джен
Рейтинг: 293 НеутралноДобре е, но пак за софиянци.
А сега де! Ko прайм?!А пътят Варна - Бургас от кога плаче за осъвременяване!
Веселин Дечев
Рейтинг: 232 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "karatista":
Миний аав адуучин хүнИ на всеки тумел е 80, дори 60. Атам тунелте са дрсетки.
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноНай-безсмисленият тунел, който може да се измисли. Но това е България, страна на абсурдите ...
tulup
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#8] от "Веселин Дечев":
Не ме търсете преди обядДечев, ти що не пътуваш за Владивосток, а си тръгнал към Игуменица
Веселин Дечев
Рейтинг: 232 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "tulup":
Миний аав адуучин хүнИсках,но затвориха границите първо зарадо ковид, подле заради войста. Иначе щяхме дходим е дмпдо Влаивостпк,но и до Магадан.
karatista
Рейтинг: 239 ВеселоДо коментар [#18] от "Веселин Дечев":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!кат не ти аресва, карай си по стария път - перфектна е магистралата, ти си луд да и намираш маана
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноДебил, и как ще го "открадне", като дори с тунел такава хипотетична магистрала пак ще бъде с над 100 км по-дълга от алтернативата през Сърбия и РСМ? Ето защо и Румъния не обмисля подобна магистрала дори в най-оптимистичните си планове - коридорът е едно недоносче от времето на югославските войни.
Дори вариантът Солун-София-Калотина-Европа излиза доста по-къс, отколкото през Видин.
tulup
Рейтинг: 1608 ВеселоДо коментар [#18] от "Веселин Дечев":
Не ме търсете преди обядЕ, ти с колко искаш, и в България е 80 в тунелите. Просто има 3-4, а не над 50. Но не са ги слагали за да ти е гадно, а защото има планина
ekp351157130
Рейтинг: 1692 НеутралноТози път не трябва да е скоростен, а магистрала. Сърбия скоро няма да влезе в ЕС и основният път от ЕС към ориента ще е през Видин-Монтана-София. Нормален човек няма да минава през Мездра към Ботевград за да се качи на Хемус. По този начин и Хемус между София и Ботевград, което реално означава Витиня и всички тунели без един ще бъде освободена от товарен трафик. Поддръжката на толкова тунели и виадукти е скъпа.
ekp351157130
Рейтинг: 1692 Неутралнотунелите са с 80, гърците карат със 100 в тунелите. Но дори с 80, спрямо виещият се път из планината е много по-бавен. 80 км/ч постоянна скорост не е лошо. В момента София-Монтана са 100км, изминават се за 2ч когато е заснежено. Монтана-Петрохан е 40минути бързо каране и след това е 60 минути до околовръстното, минавайки през села, Костинброд и Волуяк, което също яде време. 82км с проектна скорост от 120км/ч при 80км/ч в тунела означава ,че София-Монтана ще е под 60 минути и може да е намаляване времето за пътуване наполовина.
krf54523578
Рейтинг: 334 НеутралноЗа строителството на тунел под Петрохан се говори отдавна. Първата идея датира още от началото на миналия век - от 1916 година. Проектът е разработен и по времето на социализма през 60-те години. Предпроектно проучване е направено през 1988 г., в него е посочено, че тунел от 9,2 км е икономически целесъобразен. По-евтин би бил 3 км, но той е с по-лоши технически параметри и по-големи разходи, ще е и на по-голяма надморска височина. През 1991 г. “Транспроект” разработва няколко варианта. Според една от схемите дължината би трябвало да е 18,4 км, с по-големия наклон около 8-9 километра. Има варианти с дължина между 7,105 до 9,201 км. През октомври 2003 г. тогавашният строителен министър Валентин Церовски обяви, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007 година.
През февруари 2008 г. правителството на Сергей Станишев реши, че проектът за строителство на тунел под Петрохан е приоритетен. През октомври транспортното министерство задейства процедура за предпроектно проучване на пътя София-Гинци-Петрохан-Монтана като експресен, с възможност за изграждане на тунел под прохода, която бе прекратена. След още четири години последваха нови процедури. През декември 2013 г. стана ясно след посещение в Китай на председателя на 42-то Народно събрание Михаил Миков, че Китайската банка за развитие е заявила готовност да инвестира в строителството на съоръжението. Това също останаха само намерения.
През 2017 година жителите на Северозапада организираха подписка за изграждането на тунела, защото така може да се ускори икономическото развитие на района и да бъдат привлечени инвеститори. Според експерти, съоръжението ще скъси с 46 км разстоянието между София и Монтана, а до Видин - със 100 км. В подписката се включиха 16 644 граждани и в началото на 2018 г. тя бе внесена в Народното събрание. В началото на март кабинетът взе решение за строителството на скоростен път до Видин и на тунел под Петрохан. Премиерът Бойко Борисов обяви, че държавата подготвя съоръжението за концесия - “държавни пари в момента не можем да обещаем”, каза той. През септември министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова заяви, че част от пътните проекти, включително тунелите под Петрохан и Шипка ще бъдат реализирани с публично-частно партньорство, а целта е да се осигури финансиране за всички проекти на стойност близо 3 млрд. лева.
Obh
Рейтинг: 284 НеутралноТози тунел/проект не е крадене на трафик през Сърбия, а за СЪЖИВЯВАНЕ НА СЕВЕРОЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ. Прекрасна природа. До Монтана ще се ходи за 30-40 мин от околовръса. От там до белградчиките села е много близо. Ако се продължи нагистралата - хептен. След това до плодородния район на Видин. Петрохан е критичен. Предполагам, че първо ще направят тунела под Шипка. При всички положения е по-важен. Той е и по-къс - едва 3.5 км, като подстъпите от север са направени.
В България емоциите са по-силни от разума. Затова е малка и бедна.jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноПак димки и предизборни фишеци. До Монтана ще има път, по който да се кара със 120км/ч когато на Марс се пръкнат 3-4 бази за постоянно обитаване.
Тоя проект е просто златен като себестойност, която просто никога няма да се избие с мижавия трафик.
ekp351157130
Рейтинг: 1692 НеутралноЗащото винетките в Румъния са по-евтини, дори от българските. Седмичната е 3 евро. През Сърбия излиза 20ина евро, може би повече. Добавяме моста на Видин, цената е наполовина. Румъния печели от минаването по моста, печели и от винетките за камионите. Защо да не я изгради Лугож-Калафат? Да не говорим, че Сърбия няма да влезе в ЕС и товарният трафик и в момента не обича да минава през Сърбия, а при влизане в наземен Шенген въобще няма да иска да минава през Сърбия, въпреки магистралата. Висене с часове за колите и дни за камионите на входа и изхода на Сърбия никой няма да иска да си го причинява. Най-вероятно ЕС ще натисне и даде пари за тази магистрала и свързаност. Западните Балкани скоро ЕС няма да видят. Разширението ще е на изток - Украйна и Молдова. Сърбите показаха на последните избори, че не искат да се отърват от руското влияние и ще си седят извън ЕС. Заради северномакедонците и албанците ще стоят извън съюза. Отделно, албанците са бедни и ще залеят европейските социални системи. Това е нежелано. В момента ги връщат, а като част от ЕС няма да могат. А тогава няма и да имат право да работят за 2+3+2 години, както беше с нас.
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноКъде си видял румънците да оправят нещо? Пълнят дупките на сегашната си междуселска мрежа. Това шосе на тях им е ама наистина последният приоритет.
jdl101210228
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#23] от "veu48646888":
Елементарно. дебил. През Унгария за Гърция се минават три външни граници на ЕС. Унгария-Сърбия-Македония-Гърция с всичките прилежащи проверки и чакания.
pamela
Рейтинг: 1606 НеутралноАгенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за изработването на разширен идеен проект, пълни инженерно-геоложки проучвания и подробен устройствен план за скоростен път Монтана - София с тунел под Петрохан. Офертите ще се приемат до 15 февруари 2024 г., а стойността на поръчката е близо 6.7 млн. лева. Срокът за изпълнение е 365 календарни дни.
*
Става дума за разширен идеен проект, а не работен проект.
ekp351157130
Рейтинг: 1692 НеутралноПътищата в Румъния са класа над нашите. В Румъния видях в 2 през нощта да асфалтират, при трафик, а при нас нито нощем, нито през уикенда правят пътища. Ме жду Унгария и Калафат пътната мрежа е в отлично състояние, докато това не може да се каже за пътищата в България вкл. първокласните и магистралата.
Румъния има причина да поиска трафика да минава през нея - пътните такси за камионите и акциза върху горивата. Иначе е ясно, че предпочитат да завършат до Букурещ магистралата. Това не е лошо за източна България, защото може да кара Унгария-Букурещ и оттам накъдето иска. Така биха прибрали повече пътни такси и акциз. Затова се и дърпаха от моста при Видин, но ЕС им наложи да го изградят. По същия начин ЕС може да им наложи да изградят Лугож-Калафат, вкл. с еврофинансиране.
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноВ момента, в който Румъния я приемат в Шенген поне половината от тоя трафик ще се прехвърли по Дунава - много по-евтино е просто.
karatista
Рейтинг: 239 ВеселоДо коментар [#31] от "jazzdevil":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!строят магистрали наред - 🇪🇺 плаща и помага, няма да се плашиш.
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноНенормалник, никой никъде не строи магистрали и тунели за съживяване на села и паланки. Видин и Монтана са ти едни западащи 30-хилядни градчета без икономика и млади хора. По тая логика да правим магистрали и до Гоце Делчев, Якоруда, Смолян и т.н. Има десетки по-важни и неотложни проекти в страната, отколкото да угаждаме на превъзбудени местни селски патриоти.
tacheaux
Рейтинг: 2478 НеутралноДо коментар [#25] от "ekp351157130":
"Този път не трябва да е скоростен, а магистрала. Сърбия скоро няма да влезе в ЕС и основният път от ЕС към ориента ще е през Видин-Монтана-София. "
Подкрепям. Пътят на българите за ЕС трябва да минава през Видин. Трябва да има магистрала София-Видин през Петрохан.
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноТука вярно как някой хора си ги подмятат тия цифри -7км; 9км тунел - колко му е?!? Ние в България строим такива от царско време още па и не е кат да сме сиромаси кат японците, американците или норвежците та да броим колко ще струва.
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноНаивник, цените на винетките са ниски през Румъния защото нема как да са високи при сегашните им селски пътища. Но ако инвестират милиарди заради транзитния трафик, дали според теб ще си останат евтини или ще искат да печелят от вложенията? Мислете малко с тия глави.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#40] от "veu48646888":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!като влезем в шенген трафика ще заобиколи по естествен път всякакви граници. трябва да си завършен идиот да не го съобразиш това.
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#32] от "jdl101210228":
Проста главо, а дали се замисляш, че подобни скъпи проекти като тунели и магистрали се планират за десетилетия напред, пък ти докато ги завършиш и убедиш Румъния да направи същото, Сърбия и РСМ може вече да са не в ЕС, ами в Галактическия съюз. Отделно, с некадърните ти политици дето си избрал, по-скоро те ще влезнат в ЕС, отколкото да пуснат теб в Шенген ...
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноДо коментар [#34] от "ekp351157130":
Аз съм карал предоволно из Румъния та няма какво да ми обясняваш. Преди да отида и аз не вярвах, че в Европа има някой по-зле от нас - е смених си мнението! Да пътищата им нямат дупки ама дотам. Цялостния замисъл на пътната им мрежа е тотално сбъркан, обясниха ми после, че едно време просто са асфалтирали старите коларски пътища, в резултат на което всичките им шосета минават през средата на селата, които често опират едно в друго. От Калафат до Турно Северин (105км) има 17 села, от Гюргево до Букурещ (62км) и там са една дузина. Те нямат един нормален път през Карпатите - всичките им проломи са нещо като нашето искърско дефиле - завой след завой, с тая разлика, че трафика е х5 и просто забрави за изпреварване - караш си с 60 зад бронята на поредния камион 2 часа и това е то "хубавата румънска пътна мрежа".
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноДа бе - строят ама там където тях ги вълнува - в Трансилвания, в тяхната си Молдова, около Букурещ. Това кьошенце Калафат-Оршова-Лугож няма и след 100г да му дойде времето.
greeneyes
Рейтинг: 3023 НеутралноАко нямах приятели румънци, живеещи в САЩ, които са ходили и в България през последните години щях да ти повярвам. Според тях не може и да има сравнение между двете страни, България е далече по-напред от Румъния по отношение на пътната инфраструктура.
А сравнението е още по-трагично за румънците, ако се сравнят магистралите. В ЕС през 2020 г. най-малък сбор на дължината на магистралната мрежа, отнесен към всеки 1000 километра от територията на съответната държава, имат Норвегия (2 километра), Финландия (3 километра), Румъния (4 километра), Полша и Литва (по 6 километра във всяка). На другия край на скалата, държавите с най-гъста магистрална мрежа са Нидерландия (82 километра), Белгия (58 километра) и Германия (37 километра).
Данните на Евростат сочат още, че българската гъстота на магистралната мрежа е била 7 километра на всеки 1000 квадратни километра от територията на страната ни, почти два пъти над тази на Румъния.
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноИ на каква цена? 40-60-80Млрд?!? Това дойде го завършат Видин ще е останал с 10хил жители.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Oggie Petkov
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#7] от "jdl101210228":
На румънците такава магистрала не е изгодна.
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноЩе спести 20-25 минути един такъв тунел спрямо пътя през Ботевград, ако приемем, че по двата маршрута ще се кара с еднаква средна скорост. Не стига магистралата/СП през Ботевград-Враца, която така или иначе ще се случи некой ден, ами искали и тунел с още една магистрала за да може софиянци да ходят по родните си места още по-бързо, зареждайки буркани и суджуци! И това заради некакви 30-хилядни градчета, когато например между Варна и Бургас липсва магистрала, тунел и директна ЖП-линия ...
star bastun
Рейтинг: 508 НеутралноБях студент когато се заговори за този тунел. Сега съмблизо до пенсия.
Торбеш
Рейтинг: 1128 НеутралноБез съмнение, това е добро за България.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Късогледо е да се критикува необходимостта от такава инфраструктура - от гледните точки на политика, икономика, туризъм и демография.
Сърбия ще си остане рашистки анклав в Европа и не е добре да ѝ се дава възможност да контролира европейски коридори без алтернативни маршрути.
Съвременната икономика може да се развива и с по-малко хора, но без пътища за доставки - не може. Добрата пътна мрежа направо вика инвеститорите, лошите пътища ги гонят.
Туризмът, традициите, природните красоти, историята, кулинарията са важно допълнение към икономиката, което също се радва на добрите пътища.
Не споделям противопоставянето с тунела при Шипка.
Нека ги има и двата!
Но нека се научим на европейски контрол на средствата, на качеството на строителството и на сроковете. Аман, байгън от кражби и от зле свършена работа - срам за майстора.
Новината е добра!
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноАбсолютно. И причината е най-вече в нас, задето им пробутваме подобни безперспективни и неконкурентни коридори. Още с решението за мост при Видин България направи стратегическа грешка и отказа румънците от инвестиции по това направление. Всички проучвания навремето показваха, че мост при Оряхово е по-подходящ, но се взе политическо решение за Видин под натиск на местни патриоти във властта. А един мост при Оряхово с магистрала и тунел под Шипка би скъсил разстоянието дори по направлението Истанбул-Будапеща и румънците с радост щяха да продължат магистралата към Крайова и Тимишоара за да откраднат трафик от сърбите.
Торбеш
Рейтинг: 1128 НеутралноДо коментар [#8] от "Веселин Дечев":
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.========
Виж "магистралата" кулста - Солун на какво прилича - с огрсничения на скоростта от по 60-80 км/ч през по-голямата й част. Солун- Игуменица е не по-различно. Пълна ттагедия.
========
Веселин Дечев е мерзавец, но и лъжльо.
Никога не е пътувал по тези пътища, по които моя милост съм навъртял много хиляди километри.
От Игуменица до Верия са точно 50(петдесет) броя тунели, в които като влезеш, се кара както по цял свят, с намалена скорост. Виа Егнатия, така се казва този път, е образцово пътно съоръжение, на което не мога да намеря нито един технически недостатък (архитект съм и съм привикнал да търся недостатъци).
От Промахонас до Солун пътят също е добър, единствено между Сяр и Сидирокастро е вече поизносен, но не се прави изцяло, защото Гърция същевременно бе затегнала коланите.
Тези две магистрали в Гърция са по-дълги от всички магистрали в моZковията му на мерзавеца Веселин Дечев, по-качествени са и са сто пъти по-приятни за минаване. България доста бързо догонва гръцките магистрали, но има нужда от още и още, а и от поддръжка - ето например Тракия е за спешен ремонт на много места, но и си иска трета лента поне между София и Пловдив
Obh
Рейтинг: 284 Неутрално[quote#37:"veu48646888"][/quote]
В България емоциите са по-силни от разума. Затова е малка и бедна.Като оставим настрана, обръщението "ненормалник" (колко жалки хорица произвежда нашата образователна система): магистралите са ИМЕННО ЗА СЪЖИВЯВАНЕ на райони. Не веднъж бе писано, че Хемус ще съживи икономиката на Северна България. Северозападна България една голяма част от България - нейното съживяване ще добавя милиарди левове към БВП, много повече от разходите за магистралата.
Иначе по твоята логика защо се правят магистралите? Да се краде трафил от Солун до Европа? Да опушват допълнително България? Или някои софийски нарциси да могат да ходят бързо до Крайова?
Западащи градове сега, може утре да са във възход. Именно това трябва да се цели.
И никакъв местен патриот не съм.
Пиша ти от Вашингтон, не от Бързия.
Толкова си задръстен, че ми е трудно да го квалифицирам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
realguru
Рейтинг: 1473 НеутралноАбе някой от коментиращите прочете ли че става въпрос за идеен проект :)
Демек проект - да начертае там нещо на хартия, а не да строи. :)
Което ще отиде 1-2-3 години проектиране, обсъждане и приемане на окончателния проект и после евентуално може и да започне строителството, ако има пари :)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
taratanki
Рейтинг: 891 НеутралноДо коментар [#8] от "Веселин Дечев":
Или ме си ходиш до Игуменица или си малоумен.
Подозирам второто
anonymous
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#56] от "veu48646888":
И като е западащ регион - какво? Трябва да го отпишем напълно? Да отиват всички пари в държавата за софийското метро? Леле, човек, прост си като гъбена чорба!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
anonymous
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#61] от "veu48646888":
Вече няколко хора ти обясниха като на кретен, че тунелът ще бъде в помощ на цяла България за международния трафик. Не се прави се прави само за Монтана и Видин. Защо си толкова тъп?
Кум Лисан
Рейтинг: 25 НеутралноДо коментар [#37] от "veu48646888":
Няма да се абонирамВидин ти е пътя към Европа, сърбите няма да влязат в ЕС още 30 години. Само който не е пътувал София - Монтана може да е против тунел под Петрохан. Сега през Петрохан са 2 часа, 120 км, през Мездра са пак 2 часа, 160 км. Да правят партньорство за да стане по-бързо, който го построи да прибира таксите 20 години. Ако го строи държавата и АПИ няма да го направят още 20 години. Това на Мездра - Ботевград го правят четвърта година и са до никъде.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
tulup
Рейтинг: 1608 ВеселоДо коментар [#44] от "jazzdevil":
Не ме търсете преди обядТо принципно е малко странно да строят магистрала до Унгария от София докато няма все още от Букурещ. А и ние също дори не сме го проектирали още, та да очакваме да му обърнат внимание. Единственият начин е да ги натискаме през ЕС, който пък може и да финансира приоритетно тоя път след като влезем в Шенген. Все пак ще е единствената връзка (сухопътна) и за Гърция
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Родолюбец
Рейтинг: 917 ВеселоТам има ли още път? 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#63] от "anonymous":
Нищожество тъпоглаво, обяснено ти беше като на тотален дебил, какъвто си, че такъв коридор е абсурден поради прекомерното удължаване на маршрута и по тази причина нежеланието на Румъния да го развива.
veu48646888
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#64] от "Кум Лисан":
Обяснено беше в коментарите, че такива скъпи проекти се правят с икономическа обосновка за много десетилетия напред, а не от днес за утре, защото можем да осъмнем с поредния паметник на глупостта. Защо не успя да го осмислиш? Още повече, ние кога ще го завършим според теб, както и Румъния магистралата на своя територия? Абсолютен кретенизъм е при наличието на готов коридор до Централна Европа да хвърляме милиарди за алтернативен, и то много по-дълъг, с надеждата Сърбия да не влезе в ЕС близките 50-100 години и да го обезсмисли. Ами и да не влезе, което граничи с фантастиката, пак през Видин и Румъния нема да минава никой ако вдигнат пътните такси там, дори с магистрала. А това е неизбежно. Осъзнайте плоскоземието си бе мама му деба, това са сериозни психични разстройства! Това е плоскоземна епидемия в България!
После, на кой му дреме че до Монтана се спестявали 20-25 минути с тунел, това са едни западащи 30-хилядни градчета. Ще има магистрала/СП Ботевград-Враца-Монтана-Видин и тя ще е предостатъчна да обслужва този слабонаселен и икономически неперспективен регион. Да се прави втора е безумие.
Кум Лисан
Рейтинг: 25 НеутралноДо коментар [#71] от "veu48646888":
Няма да се абонирамИкономическата обосновка е много ясна, има инфраструктура, има инвестиции. Ще ти дам пример, голяма фирма в София иска склад. В Божурище и Елин Пелин е 100 евро на квадрат, в Монтана е 60 евро, пътува се лесно и бързо. В склада работят 30 човека, взимат заплати и си седят в Монтана вместо да дойдат в София или да са поредните берачи на ягоди в Англия. Децата им се раждат в България вместо в Англия. В Монтана, Видин и околията има много плодородна земя, продукцията стига по-бързо и евтино до София. За какво да минеш през Мездра 160 км като можеш да минеш 80 км под Петрохан.
danielv
Рейтинг: 933 НеутралноНовината е страхотна, дано този път нещата започнат да се случват.
krasenoFski
Рейтинг: 196 Неутрално++
nfj09646880
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#72] от "Кум Лисан":
Наистина ли сте толкова неадекватни до дебилизъм всички тука или се правите поради липса на аргументи? Нали пишеше за международния коридор бе, приятел, къде отиде при складовете сега? Та ти си неспособен да проследиш логическата връзка между три последователни коментара, а си тръгнал да разтегаш локуми за икономиката.
Никой не прави магистрали с цел да създават икономика и да привличат хора. Правят се за да ОБСЛУЖВАТ съществуващите при наличие на НЕОБХОДИМОСТ. Такава липсва. И обосновка за международен коридор липсва. А те искали две магистрали до Михайловград, айде вече да си прегледате плоскоземните глави, а?
Кум Лисан
Рейтинг: 25 НеутралноДо коментар [#75] от "nfj09646880":
Няма да се абонирамИзвинявай, но за тунел под Петрохан не се говори от вчера и е ясно, че за Видин никой няма да мине през така наречената магистрала ако има тунел и това ще съкрати пътя с час. То на този принцип дай да минаваме от София за Пловдив по стария път през Самоков. Да, но южна България доста живна, особено Пловдив и Стара Загора и ти е удобно да ходиш до Бургас за 3,5 часа вместо за 6, нали? Точно икономическа обосновка е тунела. Който ходи до Мездра и Враца ще си мине по така наречената магистрала, но който е за Монтана и Видин ще мине по тунела, дай боже.
nfj09646880
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#76] от "Кум Лисан":
А какво ще кажеш да пробием и един тунел към Мездра, никой нема да обикаля през Ботевград тогава. Също и тунел с магистрала през Самоков за Банско, Разлог и Гоце Делчев!
Абсурдно е да искаш тунели и магистрали за милиарди до всеки общински център за да стигаш с 25 минути по-бързо, отколкото по съществуващите. Монтана не е Пловдив, нито след Монтана има Стара Загора, Бургас и пр., нито през Самоков има или ще има магистрала до Пловдив за да е адекватно сравнението ти. Масово пишете тотални небивалици и тежко ѝ на тая държава с подобно население.
Кум Лисан
Рейтинг: 25 НеутралноНе сравнявай Мездра с Монтана и Видин. И не става въпрос само за Монтана и Видин, а за всичко около тях и пътя за Румъния и Сърбия. Кой тир ще кара още един час, 80 км повече и за какво?
Няма да се абонирамКум Лисан
Рейтинг: 25 НеутралноДа не говорим, че Хемус е пътя София - Варна, който все някога ако се натуткат ще стане.
Няма да се абонирамnfj09646880
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#78] от "Кум Лисан":
И с какво Мездра, Враца и всички около тях са по-долни, че не заслужават и те собствен тунел и магистрала? Още повече, от там се хваща директно за ферибот Оряхово, Крайова, Северна Румъния, Украйна, Полша, Прибалтика и където ти дУша сака ... Тоест, международен коридор. Кой тир ще ти обикаля през Ботевград, като може да мине напреко?
Колкото до "1 час и 80 км повече" за които говориш, това са свободни съчинения, естествено. Тунелът под Петрохан ще спести макс. 50 км разстояние или 30 мин. за тировете и 20 за леките коли. И то без да отчитаме ограничението на скоростта в самия тунел, денивелацията преди и след тунела и т.н.
При съществуваща по-къса алтернатива за Европа през Калотина, при алтернатива през Ботевград-Видин, да закопаш милиарди за да спестиш 20-30 минути до Монтана е тежък абсурд и тест за психическа адекватност.
Кум Лисан
Рейтинг: 25 НеутралноДо коментар [#80] от "nfj09646880":
Няма да се абонирамС тунел пътя е 80 км вместо 160, ти прецени при разход 25/100 на един камион дали ще мине през Враца и Мездра ако няма работа там. Иначе Враца и Мездра и сега си имат път, като/ако свърши някога ремонта на Ботевград - Мездра ще се движат бързо.