За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
selqnin
Рейтинг: 856 НеутралноУмните хора много отдавна знаят
че политиките които дават резултат
не са следствие от прекомерно високи и постоянно увеличаващи се санкции
а от НЕОТМЕНИМОСТ строго прилагане и невъзможност да бъдат заобиколени или отменени санкциите!!!
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 59 ВеселоЕкоминистърът не е работил последните 40 години, сега ще работи....
Слава на Украйна! Слава на героите!brazza
Рейтинг: 2351 НеутралноЩе изнасяме ноу-хау?
Като например как завода в софийско преработва 1-2% ?
Добра идея.
Вдигам палче, сериозно!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноЛакомията винаги изяжда главите на крадците.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!brazza
Рейтинг: 2351 НеутралноКато цяло - поредното дрънкало.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДа го питам този калинчо какво стана с нискоемисионната зона в София- ПРЕЧИСТИ ЛИ ВЪЗДУХА ДРУГАРЮ!?!?!?!?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Deputat 241
Рейтинг: 2579 НеутралноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.Ми, Кметичке, ти го замърсяваш по-бързо, отколкото и амазонската джунгла да го беше пречиствала...
petrow1973
Рейтинг: 8 НеутралноБатерията на Renault Zoe тежи 326 кг, което е почти една четвърт от теглото на автомобила.
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)Тегло на батерията на Tesla Model S
В зависимост от версията на Tesla Model S, теглото на батерията може да варира от 430 до 600 кг
Оптимист
Той е на мнение, че България трябва да развива преработката и рециклирането на батерии. Попов посочи, че технологиите за това ще напреднат все повече. "Нямам притеснения, че при това ще се отделят опасни отпадъци, защото преди да се появи огромното количество батерии за преработка, технологиите ще са налични"
Ако сме много съвестни и си накупуваме електрокари, представям си какви заводи за рециклиране ще трябват само за България и какви енергийни мощности ще се ангажират.
За справка:
9.12.2023г. Общо новорегистрираните автомобили на възраст над шест месеца са 197 779 до 1 декември, показва традиционната справка на Automedia.bg в данните на МВР.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#8] от "petrow1973":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!това ще е страхотен бизнес в следващите години
jazzdevil
Рейтинг: 207 НеутралноТоя ВЕИ талибан освен да лобира за "правилните" фирми друго не е правил.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#9] от "karatista":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Изчакай да видим каква ще е технологията.
Едва ли ще е много ЕКО.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#7] от "Deputat 241":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!кажи си мъката душко фрустрирана.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!като тръгнат да стават много масови сигурно ще измислят регулация да са по-удобни за рециклиране, криво ляво.
it4
Рейтинг: 85 НеутралноЮлианчо беше по умерен в изказванията си преди, но явно сглобката му дава криле и нещо му е обещано за да е позеленял до такава степен...
*****
НеутралноТея 1% преработка, са НЕВЕРОЯТНО ПОСТИЖЕНИЕ , защото заводът няма НИКАКВО ОБОРУДВАНЕ за каквато и да е обработка , а е направен грубо да сепарира сметта и да нардобява и изсушава горимите компоненти до т.нар. RDF .
RDF , Refuse Derived Fuel (нарича се още: solid recovered fuel, specified recovered fuel (SRF)) е гориво, произведено от различни видове отпадъци, като „твърди битови отпадъци“ (MSW), промишлени сухи отпадъци и отпадъци от различни търговски обекти). Представлява раздробената фракция на отпадъка.
По състав RDF е смес от материали, отличаващи се с по-висока горимост (например хартия, пластмаса) в сравнение с компонентите в общия поток отпадъци.
Ако успяват, незнайно как, да преработят 1% - са иноватори!
П.П
В Германия, в специализирани скъпо струващи мощности, едва 17% от някои видове пластмаса в отпадъците , се ползват за производство на не твърде качествени нови изделия ..
-- --
Der Plastikatlas der Heinrich-Böll-Stiftung spricht gar nur von 15,6 Prozent.
Grund dafür ist, dass in der Sortieranlage viel Ausschuss anfällt, etwa durch Verschmutzung oder Verpackungen aus Verbundplastik. .."
-- --
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#13] от "karatista":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не казвай ХОП преди да си скочил.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!ми то и сега стара батерия на нисан лийф като нищо ще я избиеш от разлика дневна/нощна
*****
НеутралноИ сега е ..
Да припомним, България е НЕТЕН ВНОСИТЕЛ НА МАТЕРИАЛ ЗА РЕЦИКЛИРАНЕ ..
Докато Германия, например - е износител ..
При това Германия ИЗГАРЯ в около 100 инсенератора малко под 30 МИЛИОНА ТОНА смет ..
https://www.cewep.eu/waste-to-energy-plants-in-europe-in-2020/
Отделно още милиони тонове - в индустрията!
По този начин СЕ ПОСТИГА ДЕКАРБОНИЗАЦИЯ!
Зелената сделка!
Планът и на България е ПОДОБЕН. .. За съжаление - трябват инвестиции в целия сектор ..
-- -
https://3e-news.net/bg/a/view/45062/ulijan-popov-kompleksyt-marica-iztok-moje-da-privleche-20-30-mlrd-evro-investicii
.. Юлиян Попов: Комплексът "Марица-Изток" .. да привлече 20-30 млрд. евро инвестиции
Ние правим всичко възможно да осигурим енергийната сигурност по различни начини.
Важно е много бързо да се придвижи модернизацията на тези инсталации в посоки различни от въглищата.
Те могат да минат на отпадъци, биомаса, биогаз и т.н.“, каза Попов.
-- --
Ако "Марица Изток" мине на нефосилни алтернативни горива , за да спази изискването на ЕС за безвъглеродна икономика - няма да има достатъчно български отпадъци за изгаряне и ще трябва внос ...
Проблемът е остър и е отдавна, "Дневник" и "Капитал" писаха:
https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/
https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2022/10/24/4406214_triabva_da_se_stremim_kum_dekarbonizaciia_na_vsiaka/
*****
НеутралноМурзилкажът - бие минуси!
Но светът върви напред и ще ползва все по-малко фосилни горива!
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Ето отново "Капитал" - за ужас на плоскоземците ..
https://www.capital.bg/biznes/promishlenost/2022/10/14/4402309_solvei_sodi_investira_150_-_200_mln_evro_v_instalaciia/
"Солвей Соди" инвестира 150 - 200 млн. евро в инсталация на алтернативни горива
Съоръжението за производство на пара ще намали въглеродните емисии на завода и ще му спести милионни разходи за квоти .."
-- --
Като ще се изгарят 400 000 тона отпадъци на година!
Заедно с другите, вече построени мощности - малка България ще оползотворява скоро, не по-малко от 800 000 - 900 000 тона на година!
И ако планът на Правителството на Денков - за енергиен преход и Декарбонизация на "Марица Изток" се сбъдне - на русоробите ще им остане, само да подсмърчат!
Великолепна работа на "Капитал":
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2022/01/08/4300728_kude_shte_se_goriat_otpaducite_na_sofiia_sofiia_marica/
Къде ще се горят отпадъците на София: София, Марица-изток или Павликени
Маришкият басейн беше предложен от новата власт, а Румен Гайтански излезе с огромен завод за RDF в Северна България
Заводът за изгаряне на отпадъци на Столична община да се премести в Маришкия басейн. Идеята беше обявена от вицепремиера Асен Василев по време на парламентарния контрол в петък. Така новото управление влиза със свое предложение по темата как да се реши казусът с боклука на столицата. .."
-- --
Ако вицепремиерът Асен василев и екоминистърът Юлиян Попов успеят с този план - ТЕЦовете ще могат да продължат да дават енергия..
Която обаче ще е без въглеродна квота!
Да припомним ТЕЦовете са базова мощност, която МОЖЕ ДА ДАДЕ ЕНЕРГИЯ ВИНАГИ, ПО ВСЯКО ВРЕМЕ БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ дали е светло, тъмно, дъжд или суша ..
Дано Юлиян и Асен успеят!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
*****
НеутралноМурзили - бийте минуси ..
Но светът върви напред!
А Юлиян Попов НЕ Е САМ СЪС СМЕЛИТЕ СИ ПЛАНОВЕ в енергетиката!
Асен Василев - този корифей - го поддържа в идеята за пълна декарбонизация на централите!
Два мъжкаря - два другаря!
*****
НеутралноАктивисти, политици, лобисти и медии продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо.
Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат.
Повечето просто не знаят. Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления.
Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.
Как намаляването НА ПАРНИКОВИТЕ ЕМИСИИ, би "пречистило въздуха"?
Ми нямат нищо общо ..
Но НИСКОЕМИСИОННИТЕ ЗОНИ и Декарбонизацията , биха СПАСИЛИ КЛИМАТА ..
Да припомним - в ЕС в мощности за добив на енергия и за отопление - СЕ ПОЛЗВАТ НАД 100 МИЛИОНА ТОНА РДФ .. в индустрията - още тонове!
Целта не е някакво "изчистване" , а безвъглеродна икономика!
*****
НеутралноМурзили - Юлиян Попов - с плановете си за "Марица Изток" , е подкрепян от вицепремиерът Асен Василев ..
--
https://3e-news.net/bg/a/view/45062/ulijan-popov-kompleksyt-marica-iztok-moje-da-privleche-20-30-mlrd-evro-investicii
.. Юлиян Попов: Комплексът "Марица-Изток" .. да привлече 20-30 млрд. евро инвестиции .."
-- -
Боли отзад, а копейки?
Ама светът върви напред, а не назад!
zhivko6461
Рейтинг: 912 НеутралноСанкции за замърсителите. Звучи прекрасно. Реалното тълкуване е унищожаване на ТЕЦ-лите н работещи с изкопаеми горива, респ. на енергетиката.
Дали ще предвиди мерки за спиране унищожаването на обработваеми земи, зелени площи и гори заради монтаж на ВЕИ-паркове?
Дали все пак неадекватните посредствени управляващи в ЕС ще разберат какви сериозни поражения на икономиката нанесоха и продължават да нанасят със зелени и еко инициативи?
zhivko6461
Рейтинг: 912 НеутралноДобре звучащо клише. На практика главите на лакомите големи крадци винаги остават незасегнати.
*****
НеутралноОпит за тънка манипулация?
Несръчен ..
Не, енергетиката НЯМА ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕНА от Декарбонизацията , както няма да бъде унищожена и индустрията ..
Юлиян Попов оповести план за ТЕЦовете в "Марица Изток" ..
-- --
Юлиян Попов:
.. " Ние правим всичко възможно да осигурим енергийната сигурност по различни начини.
Важно е много бързо да се придвижи модернизацията на тези инсталации в посоки различни от въглищата. .. Те могат да минат на отпадъци, биомаса, биогаз и т.н.“, каза Попов.
-- --
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 НеутралноМигрантите ни налазиха масово през 2016г, досега не са оправили технологията. Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 ВеселоКупувай, избивай.
Аз ще си карам трилитровия шестак. Еретик
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
мики маус
Рейтинг: 2460 НеутралноТози безполезник отново намерил трибуна.
Богомил Харманджиев
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#30] от "мики маус":Която по презумпция "Капитал" и "Дневник" му подсигуряват. Защо ли?!? Навярно напълно алтруистично.
Yotce
Рейтинг: 1498 НеутралноДо коментар [#3] от "brazza":
То само със завод за преработка не става.
Не се ли сепарират, поне частично, отпадъците още като се изхвърлят, нищо не може да се случи.
Тук стигнахме до някакви жълти кофи, в които се хвърля какво ли не.
Мат’ряла лош, сигурно е така, ама същия този мат’рял, като отиде в Нидерландия, примерно, хвърля всичко, където трябва, и дели боклука си на сто вида, защото иначе ще му скъсат задника от глоби.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#28] от "Костадин Иванов":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!па карай си трактора, на кой му пука
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноИ досега колко са платили тези замърсители?
Богомил Харманджиев
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#32] от "Yotce":
В Лондон например на всяко домакинство се осигуряват оранжеви чували месечно за разделно събиране на хартиени и пластмасови отпадъци. Министър Попов не знае ли за тази практика там, от Марс ли пада?!?
*****
НеутралноВ Нидерландия се изгарят 8 МИЛИОНА ТОНА в сombined heat and power (CHP) ..
Ей я таблицата:
https://www.cewep.eu/waste-to-energy-plants-in-europe-in-2020/
Всичко това е благодарение на високото съзнание!
Подобни са мечтите и на Юлиян Попов - да настигнем Нидерландия скоро!
Асен Василев го подкрепя напълно!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
zhivko6461
Рейтинг: 912 Неутрално[quote#26:"sim4o"][/quote]
Поредната първосигнално излъчена емисия от манипулативни твърдения.
Какви отпадъци смята да гори годсподин министърът? Вид, количества, калоричност? Ако изобщо са подходящи като гориво за производство на електроенергия. Какви емисии ще се отделят при изгарянето на отпадъците??
И в момента се използва биомаса като гориво в ТЕЦ. Отново следват въпросите за ко;ичество и калоричност.
Каква ще бъде цената на произведената електроенергия? Следва въпрос за отражението върху индустрията.
Справка - как се отрази на германската икономика извеждането от експлоатация на ядрените електроцентрали и ТЕЦ, работещо с въглища. Осохено след началото на войната в Украйна. Чудно ли е че отново се пускат ТЕЦ на въглища. А Фрау Урсула фон дер Лайен недоумява защо електромобилите, произведени в Китай са с 30% по-евтини от произведените в Германия.
мики маус
Рейтинг: 2460 НеутралноДо коментар [#13] от "karatista":
Това означава, че ще са още по-скъпи.
Paines Prosta
Рейтинг: 8 ВеселоХората се чудим какво да ядем този ми говори за екология както са тръгнали да дигат всичко никой няма го интересува какви ги иска напук
*****
НеутралноКакви отпадъци смята да гори годсподин министърът?
Вид, количества, калоричност? [/quote]
Колко е калоричността на РДФ, никой не знае ..
Това са най-вече опаковки.
Те са от хартия, има малко алуминиево фолио и разни видове пластмаса ..
Както знаем БОЛШИНСТВОТО видове пластмаси ПРОСТО НЕ МОГАТ ДА СЕ РЕЦИКЛИРАТ..
Освен това , ако ще се опитаме да ги ползваме - трябва НА РЪКА внимателно да се разделят , от специалисти различните видове материали, да се изчистят хубаво от всякакви замърсявания и примеси, да се изсушат и да се подготвят за смилане и ново разтапяне ..
Хартията
Днес хартията се прави от дървесен пулп, добиван от дървени стърготини от късовлакнеста твърда дървесина (например, евкалипт) или от дълговлакнеста мека дървесина (например, бор). Някои хартии се правят от памучни влакна.
Първо, дънерите на дърветата се правят на стърготини с големината на пощенска марка. Отделните влакна се извличат от стърготините посредством вода и топлина, след което се правят на каша (пулп). Превръщането в каша е химичен процес, който отделя дървесните влакна от лигнина и другите дървесни части.
Пулпът е меката, пореста част на дървото. Лигнинът е лепилото, което държи дървото като цяло. Ако лигнинът бъде оставен в хартиения продукт, хартията пожълтява и се разпада, ако бъде оставена на слънце..
РЕЦИКЛИРАНАТА ХАРТИЯ
За разлика от другите рециклируеми материали, хартията не може да се рециклира отново и отново. Рано или късно, влакната стават твърде слаби или къси, за да бъдат използвани. Ето защо, при производството на нови хартиени продукти новите дървесни влакна се смесват с рециклирана хартия. Повечето кашони са смес от 50% нови и 50% рециклирани влакна.
Ако хартията съдържа мастило, то трябва да се отстрани. С този процес се премахват още пълнители, глина и накъсани влакна.
Хартия, по която има восък, паста или е гумирана - или хартия, която е покрита с пластмасово или алуминиево фолио - обикновено не е годна за рециклиране.
Старите вестници обикновено се превръщат в нови вестници, кутии за яйца или картон. Висококачествената офис хартия може да се превърне в почти всякакъв нов хартиен продукт - канцеларски принадлежности, вестници или хартия за списания и книги.
Вестникарската хартия и гланцираните притурки са различни видове хартия.
Гланцираните притурки имат наситено глинено покритие, което не всички хартиени фабрики приемат.
Та старата хартия - се СМЕСВА С НОВА И НОВА, И НОВА НАПРАВЕНА ОТ ДЪРВО .. тъй като ако се смели , намокри и изсуши, влакната и стават по-къси и по-къси .. и няма якост,а се разпада ..
А за определени цели - е възможно използването САМО НА НОВА ХАРТИЯ..
Да се сепарира и отделя , гланцирана , негланцирана, вестникарска , офисна , да се чисти от примеси , трябва квалифициран скъп РЪЧЕН ТРУД ..
И за това - болшинството опаковки , просто няма какво да се направят , освен да се изгорят .. или КАКТО Е В НАШИЯ СЛУЧАЙ - ДА СЕ депонира.
А идиотите - нека си приказват, за чудодейно рециклиране из някакви тайнствени заводи ..
За това са и идеите на Асен Василев и Юлиян Попов ..
Още повече , че България е поела ангажименти ЗА ДЕКАРБОНИЗАЦИЯ НА ЕНЕРГЕТИКАТА и напълно да се откаже от фосилните горива.
И фактите са, че в Европа са ползват, за добив на енергия над 100 МИЛИОНА ТОНА РДФ..
Ето :
https://www.cewep.eu/wp-content/uploads/2023/01/datamap2020-1024x610.png
Нима България не може да се нареди до Европа?
Това са се запитали Юлиян Попов и Асен Василев .. и след мозъчен щурм - са намерили решение нашите ТЕЦове ..
*****
НеутралноТехнологията на оранжевите чували !
Тя ще ни изведе, към светли бъднини..
Не е зле Юлиян Попов да я преосмисли ..
с оранжевочувалност - таа сила нова, съдбата си , ти поднови!
zhivko6461
Рейтинг: 912 Неутрално[quote#42:"sim4o"][/quote]
Приемам констатациите за отпадъците. Описвате технологии за подготовка и изгаряне на отпадъци. В съществуващите ТЕЦ на парактика са трудно прилкожими и дори неприложими.
Аз също твърдя, че голяма част от пластмасите не подлежат на рециклиране. При някои продуктите след рециклиране отстъпват на изходните по много параметри. Много често рециклирането е неефективно. Добри резултати дава рециклирането на ПЕТ бутилки. Добре е, че вече на входовете на големи магазини има монтирани машини, които приемат бутилки за рециклиране.
Останалите? Колкото и да се вбесяват зелени и екоактивисти единственият реално приложим метод е рециклиране в топлина, т.е. чрез изгаряне. Като гориво в циментови заводи, но със специални изисквания към качеството. Или в специални инсенератори за топлина и топла вода. С уговорката, че след изгаряне се отделят вредни емисии. Доколко и как могат да се намаляват?
Все пак много важен критерий за оценяване е цената. Както и състоянието и надеждността на енергийната система.
*****
НеутралноЧист полиетилен наистина се рециклира и то не много трудно ..
Но за да се сепарират ВСИЧКИ пластмаси от отпадъците , на полиетилен, полистирол, полиакрил, поликарбонат, поливинилхлорид - е нужен квалифициран ръчен труд и сложни системи ..
Все пак някакви пластмаси могат да се почистват, да се смилат и да се слагат в други неща за пълнители ..
Напр. да се добавят към асфалта за пътищата .. или в някакви нови пластмасови изделия
Има и други технологии - например в Нидерландия всичко се слага в оранжеви чували и това било променяло всичко.
А заводът в София не е предвиден за друго - освен да отделя металите и стъклото за претопяване , да отделя поне малко от хартията , да отделя биокомпонентите- за изгниване и компост за наторяване .. а от остатъка- да прави гориво за пещите ..
Това, че персоналът е успял да преработи 1% , без оборудване, без технологии - е истинско геройство ..
Идеята на Юлиян Попов , подкрепена и от Асен Василев - заводът да се премести до "Марица Изток" заслужава внимание. ..
Но да се опитат и други методи .. например - оранжевите чували..
Всичко да се турга в оранжеви чували и да видим дали ще проработи и нещо ще се измени ..
Ако не - да се вслушаме в Юлиян Попов и да направим мощности до ТЕЦовете на "Марица Изток"
zhivko6461
Рейтинг: 912 Неутрално[quote#45:"sim4o"][/quote]
Технологиите, които описвате са скъпи, т.е. неефективни. При това както отбелязах в предишния коментар с резерви към качеството на получаваните продукти.
Сериозен проблем е сепарирането. Не само като пластмаси, а и по видове.
Така че засега рециклиране в топлина, чрез изгаряне. Само ПЕТ-бутилките в бутилки.
Заводът в София няма да го бъде, отпадна. Но и заводът в Яна не дава желаните и очаквани резултати.
*****
НеутралноЗа да може да се използва рециклирана пластмаса, или рециклирана хартия за каквото и да е - към нея трябва да се добави количество нов материал ..
По горе писахме - към хартията се добавя поне 50% нова хартия, за някои изделия ..
А рециклираната пластмаса, като правило е трошлива и нееластична, с малка якост е и е за съвсем непретенциозни изделия .
За това и добитият 1% преработен материал, от завода в София е истинско постижение !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
*****
НеутралноТц ..
Пластмасата за хранителни продукти се прави почти изцяло от нов материал ..
След няколко месеца- пластмасата в досег с храните - започва да отделя вредни съставки, ето защо е добре да се следи за съхранение и употреба на продукта бързо.
Но все пак - материалът от бутилките се ползва!
Бутилките за безалкохолни напитки, направени от полиетилен терефталат (PET), могат да се претопят и да се превърнат в килим, тениски, пълнеж за ски-якета или отново в бутилки. През 1999 г. Форд Мотор Къмпани използва повече от 60 милиона 2-литрови пластмасови бутилки от кола (3 400 тона) за направата на скари, прозоречни рамки, капаци на двигатели и постелки за багажници за новите си автомобили.
*****
НеутралноСега погледнах - в Лондон били оранжевите чували и оранжевочувалната технология.
Не знам защо съм останал с впечатление за Нидерландия?