Варна остана без "паяци" заради изтекли договори за поддръжка и липса на 2300 лв.

Нито един от петте "паяка" за репатриране на автомобили, с които разполага общинското предприятие "Паркинги и синя зона" във Варна, не работи. Това стана ясно вчера от публикация на кмета на града Благомир Коцев (Продължаваме промяната - Демократична България) във Фейсбук. Оказа се, че договорите за поддръжка на превозните средства са изтекли още преди година и не са били подновени. Така два от "паяците" не са работили повече от 12 месеца, а останалите три са излезли от строя в началото на тази седмица.
Проблемът се оказва твърде сериозен, като се има предвид, че освен за наказателно репатриране на автомобили, нарушили правилата за паркиране или надвишили платения си престой в синята зона на Варна "паяците" имат и други функции. Те често се използват за освобождаване на блокирани подходи, по които трябва да минат автомобили на Бърза помощ, противопожарната охрана и гражданска защита.
Оказва се, че цената за ремонта на три от "паяците" е била 2339 лв., но въпреки това администрацията на бившия варненски кмет не е намерила начин да ги осигури повече от година. Общинското предприятие "Паркинги и синя зона" е със статут на дирекция към администрацията.

И градският транспорт във Варна се оказа "капан" пред новата кметска администрация
"Мога да проявя толерантност към всички процеси, свързани с хора, защото никой не е безгрешен, написа Благомир Коцев във Фейсбук. Но не и към това 2339 лв. да се изтъкват като причина градът да се остави без работещ "паяк". Толкова скъп се оказа ремонтът на неработещите 3 "паяка" на общината."
Според директора на общинското предприятие "Паркинги и синя зона" Младен Иванов проблемът щял да бъде решен до края на седмицата. Две от машините обаче така и няма да заработят отново, тъй като били в експлоатация от 2008 г. и по тази причина се нуждаели от сериозен ремонт, който в момента не можел да бъде осигурен.

Изтекли са всички договори за поддръжка на осветлението във Варна
По тази причина, ако се стигне до критична ситуация във времето, което е необходимо за ремонт на "паяците", ще бъдат ползвани услугите на частни дружества със сходна дейност, е казал Младен Иванов, цитиран от местното издание "Морето.нет" във Варна.
В поста си във Фейсбук кметът на Варна е написал още:
"До края на седмицата търпеливо ще изчакаме ремонта. Но след този срок няма да приемам никакви оправдания. От над 12 месеца Варна е оставена без техническа поддръжка на целия си автопарк. Затова повече от 3 дни няма да чакам никого. Първо автомобилите в гаража не работеха, сега "паяците" се оказаха неработещи."
Коцев е разпоредил и дирекцията за общинска собственост да търси трайно решение за проблема с техническата изправност на над 200 автомобила в общинския автопарк. "Моделът на "заучена безпомощност", при който казваш "не знам, това не го разбирам, не отговарям аз" няма да е модел на работа в общината в моя мандат", написа той.

Автомобили на община Варна са обслужвали нерегламентирано държавни чиновници
В края на ноември т.г. проверка установи, че в мандата на бившия варненски кмет Иван Портних общинската администрация е разполагала с около 200 автомобила, част от които ръководителите на звеното за транспортно обслужване никога не са виждали. Те са били дадени за ползване на държавни структури, бивши министри и други държавни чиновници. Друга голяма част от общинските автомобили били извън строя заради липса на поддръжка и резервни части. В списъчния състав на общинските служители фигурирали шофьори, които отдавна са в пенсионна възраст, а част от тях дори не живеели и не работели във Варна. Те са били "дадени" заедно с автомобилите, които са им били зачислени, за да обслужват чиновници от различни държавни органи извън Варна.