Варна остана без "паяци" заради изтекли договори за поддръжка и липса на 2300 лв.

Варна остана без "паяци" заради изтекли договори за поддръжка и липса на 2300 лв.

Нито един от т.нар. паяци във Варна не работи зарани неосигурена поддръжка.
Нито един от т.нар. паяци във Варна не работи зарани неосигурена поддръжка.
Нито един от петте "паяка" за репатриране на автомобили, с които разполага общинското предприятие "Паркинги и синя зона" във Варна, не работи. Това стана ясно вчера от публикация на кмета на града Благомир Коцев (Продължаваме промяната - Демократична България) във Фейсбук. Оказа се, че договорите за поддръжка на превозните средства са изтекли още преди година и не са били подновени. Така два от "паяците" не са работили повече от 12 месеца, а останалите три са излезли от строя в началото на тази седмица.
Проблемът се оказва твърде сериозен, като се има предвид, че освен за наказателно репатриране на автомобили, нарушили правилата за паркиране или надвишили платения си престой в синята зона на Варна "паяците" имат и други функции. Те често се използват за освобождаване на блокирани подходи, по които трябва да минат автомобили на Бърза помощ, противопожарната охрана и гражданска защита.
Оказва се, че цената за ремонта на три от "паяците" е била 2339 лв., но въпреки това администрацията на бившия варненски кмет не е намерила начин да ги осигури повече от година. Общинското предприятие "Паркинги и синя зона" е със статут на дирекция към администрацията.
"Мога да проявя толерантност към всички процеси, свързани с хора, защото никой не е безгрешен, написа Благомир Коцев във Фейсбук. Но не и към това 2339 лв. да се изтъкват като причина градът да се остави без работещ "паяк". Толкова скъп се оказа ремонтът на неработещите 3 "паяка" на общината."
Според директора на общинското предприятие "Паркинги и синя зона" Младен Иванов проблемът щял да бъде решен до края на седмицата. Две от машините обаче така и няма да заработят отново, тъй като били в експлоатация от 2008 г. и по тази причина се нуждаели от сериозен ремонт, който в момента не можел да бъде осигурен.
По тази причина, ако се стигне до критична ситуация във времето, което е необходимо за ремонт на "паяците", ще бъдат ползвани услугите на частни дружества със сходна дейност, е казал Младен Иванов, цитиран от местното издание "Морето.нет" във Варна.
В поста си във Фейсбук кметът на Варна е написал още:
"До края на седмицата търпеливо ще изчакаме ремонта. Но след този срок няма да приемам никакви оправдания. От над 12 месеца Варна е оставена без техническа поддръжка на целия си автопарк. Затова повече от 3 дни няма да чакам никого. Първо автомобилите в гаража не работеха, сега "паяците" се оказаха неработещи."
Коцев е разпоредил и дирекцията за общинска собственост да търси трайно решение за проблема с техническата изправност на над 200 автомобила в общинския автопарк. "Моделът на "заучена безпомощност", при който казваш "не знам, това не го разбирам, не отговарям аз" няма да е модел на работа в общината в моя мандат", написа той.
В края на ноември т.г. проверка установи, че в мандата на бившия варненски кмет Иван Портних общинската администрация е разполагала с около 200 автомобила, част от които ръководителите на звеното за транспортно обслужване никога не са виждали. Те са били дадени за ползване на държавни структури, бивши министри и други държавни чиновници. Друга голяма част от общинските автомобили били извън строя заради липса на поддръжка и резервни части. В списъчния състав на общинските служители фигурирали шофьори, които отдавна са в пенсионна възраст, а част от тях дори не живеели и не работели във Варна. Те са били "дадени" заедно с автомобилите, които са им били зачислени, за да обслужват чиновници от различни държавни органи извън Варна.