"Да, България" отчете като грешка неуспеха да спре издигането на политици за важни позиции

Ръководството на "Да, България" с лидер Христо Иванов отчете като грешка неуспеха си да прокара подхода, според който ярки политически фигури да не бъдат излъчвани за позиции, които изискват гласовете на всички участници в мнозинството и предполагат неутралност и професионализъм. Това се казва в прессъобщение след заседание на националния съвет на движението.

Христо Иванов обяви, че назначенията в регулаторите няма да са политически
В прессъобщението не се посочват примери за политически фигури, получили професионални назначения. В медиите обаче през тази седмица широко беше обсъждано издигането и избора на председателя на парламентарната група на ГЕРБ Десислава Атанасова за член на Конституционния съд, станало с подкрепата и на "Да, България".
Движението отчита, че не търси оправдание за нерешителност в извършването на реформи и за отказ от провеждане на антикорупционни усилия, нито за неубедителни кадрови решения, които уронват доверието в подкрепящите правителството политически сили.

Европейските избори са им важни, но си имат и други проблеми
Партийният актив се е събирал днес, за да даде мандат на ръководството да преговаря по предстоящата ротация в кабинета и е формулирал приоритети в 11 точки, се разбира от прессъобщението. "Да, България" си поставя задачата без отлагане да приведе институциите в състояние да отговарят адекватно на нуждите на гражданите и бизнеса във все по-усложняващата се международна среда и кризи и укрепване на капацитета им за модернизиране на страната.
Ето и приоритетит в реда, по който ги е представила партията.
1. Гарантиране на пълноценното прилагане на новия чл. 91б от Конституцията на Република България по отношение на всички регулатори, които ще бъдат излъчени от Народното събрание чрез добре развита процедура, отворена към гражданското общество, осигуряваща реална проверка за интегритет и прилагане на принципа за неизлъчване на ярки политически лица, така че да бъдат гаранти за прилагане закона и подобряване на средата за икономически растеж.
2. Гаранции за прилагане на предвидения в чл. 130а, ал. 3 от Конституцията принцип във Висшия съдебен съвет и Висшия прокурорски съвет да бъдат избрани лица, които са независими и партийно неутрални.
3. Гаранции за продължаване на съдебната реформа чрез Закона за съдебната власт.
4. Пристъпване към излъчване на Комисия за противодействие на корупцията, и попълването ѝ с убедителни лица, които могат да обосноват очакване за провеждане на антикорупционна политика.
5. Курс за постепенно ограничаване на бюджетния дефицит с цел постигане на балансиран държавен бюджет.
6. Увеличаване и фокусиране на усилията за укрепване и модернизация на националната сигурност и отбраната, както и за ускорено изпълнение на решенията на парламента в областта на отбраната и особено военнотехническата помощ за Украйна. По-дълбока интеграция в колективната отбрана на НАТО и реформа в службите за сигурност.
7. Реформа в изборното законодателство, която да гарантира доверие в отчитането на подадените гласове в проведените избори и да гарантира устойчиво и прозрачно публично финансиране на политическите партии и кампании.
8. Ускорена, фокусирана и систематична работа с реални резултати в сферите на електронното управление, електронната идентификация и киберсигурността.
9. Комплексни и структурни реформи, насочени към изваждане на България от сивия списък, свързан с мерките срещу изпирането на пари.
10. Реформа на законодателството в областта на образованието и науката, която да гарантира качеството на образованието и да насочи процесите към измерими резултати, съобразени с нуждите на трудовия пазар и съвременното общество.
11. Трансформиране на новия текст на чл. 23 от Конституцията в амбициозна културна политика.