Телекоми обявиха ново вдигане на цените заради инфлацията

Телекомуникационните компании ще вдигнат цените заради инфлацията и през тази година, се разбра от съобщения на две от тях. През 2023 г. отново имаше повишение, пак през февруари. За момента потвърждение за индексацията има от "Виваком" и A1, от "Йетел" отказват коментар.
При "Виваком" актуализацията е с 4.7%
"Поради продължаващото нарастване на разходите за труд и доставка на стоки и услуги, на основание Общите условия на Vivacom от февруари 2024 г. цената на месечния абонамент за част от основните и допълнителните услуги ще бъде увеличена с натрупаната инфлация за 2023 г. - 4.7%", се казва в съобщение на сайта на компанията.
Уточнява се, че няма да бъдат вдигани цените за социални абонаментни планове и планове за хора с увреждания за мобилни и фиксирани гласови услуги (Smart S+, Optima 250, Инвалиди 160, Инвалиди 300, Ограничен).

Неравноправна ли е: ще се проверява клаузата за увеличаване на цените на мобилните оператори
Старите суми ще продължат да плащат и абонатите, които имат договори с придобитите оператори "Цифрова кабелна телевизия" ООД, "НЕТ1" ЕООД (Net1) и "Телнет" ООД. Бонусът важи и за нови тарифни линии, които са започнали да се предлагат през миналата година - EON SAT LIGHT, FULL, PREMIUM, неограничен 4G интернет за дома (Mobix XL), високоскоростен 5G интернет за дома и офисa, както и за услуги, за които е подписано споразумение за нов срок на договора след 1 януари 2024 г.
А1 обмислят колко да е индексацията, "Йетел" мълчат
Пред БТА от А1 посочват, че разходи им са сериозно увеличени, което налага да се извърши индексация на месечните абонаменти такси. "Това е стандартна практика в ЕС, която е предвидена в договорите и съответно приложимите към тях Общи условия на нашите клиенти. Анализираме влиянието на инфлацията върху нашия бизнес, за да можем да вземем най-доброто решение за нашите абонати и за компанията. След като имаме готовност, ще уведомим нашите клиенти във възможно най-кратки срокове", уточняват от телекома.
Най-лаконични към момента са от "Йетел", като посочват, че на този етап не биха коментирали темата.
При предишното вдигане на цените след натиск от омбудсмана Диана Ковачева Министерството на икономиката и индустрията изиска от Комисията за защита на потребителите (КЗП) да анализира и прецени дали клаузата за увеличаване на цените на мобилните оператори в договорите с общи условия е неравноправна в ущърб на потребителите, както и дали трите телекома ("Виваком", А1 и "Йетел") предлагат нелоялна търговска практика. Какво е показала тази проверка обаче за момента не е известно.