За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
hfp421106057
Рейтинг: 237 НеутралноАбе Пирон, нали щеше да се фокусираш върху организирането на избори. Много е дразнеща тази тенденция от никого избрани служебни правителства да правят сделки, които ще имат ефект години напред. Боклук с боклуците
Goncho Tsonchev
Рейтинг: 8 НеутралноЗащо служебно правителство ще поема такива задължения?
famousandco
Рейтинг: 454 НеутралноТук и Европейската прокуратура изглежда ще има работа.
deaf
Рейтинг: 2186 НеутралноДо коментар [#1] от "hfp421106057":
Първо,правителството НЕ организира изборите. Те се правят от независимата ЦИК.
Второ,служебното правителство има абсолютно всички правомощия и власт като редовното правителство.
Тоест,ти се хващаш на две лъжи пуснати от управляващите още от началото на Прехода...
Consumer
Рейтинг: 1340 ЛюбопитноПоне няма да се договорят с росвагондърводелмаш и допотопните им изпълнения.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantМУНЧО
Рейтинг: 20 ВеселоСлужебните правителства са удобен параван за нечисти сделки, които винаги са имали негативни последици за България. Справка: През 2017 година първият служебен кабинет на Радев в последните си дни определи Грипен да победител в конкурса за боен изтребител. Резултат - 2.5 години забавяне обновяването на бойната авиация.
През януари 2023 година в последните си дни служебният кабинет "Донев 1" назначен от Радев подписва 13 (!) годишен договор за доставка на втечнен газ. Резултат - България праща по 490 000 долара на ден да капацитет, който не е нужен и не се усвоява.
irl471142598
Рейтинг: 3073 НеутралноТова са пред изборни прояви. Проблемът на БДЖ-то не са само влаковете. Инфраструктурата е в окаяно състояние - гари, хигиена, подръжка.
И още нещо, за да се ползва жп транспорта, всяка гара , трябва да има местен автобусен превоз до населените места. В малките градчета такъв няма.
Забелязъл съм , че критерий доколко е развита една страна е състоянието на пътнишките й жп превози...
tacheaux
Рейтинг: 2306 НеутралноАко закупуваме мотрисите с европейски пари да , но ако ги купуваме с пари от българския бюджет ,европейската прокуратура с такива сделки не се занимава. Тя защитава правилното изразходване само на европейски пари.
Deadpudding
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#2] от "Goncho Tsonchev":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Кики и Коки създадоха прецедент. Сега обаче, Главанаков си пуска парашута обратно в Герб след изборите.
zhivko6461
Рейтинг: 899 НеутралноАтрактивна сделка.Закъсняла. Налагат се бързи действия.
galina georgieva
Рейтинг: 1664 НеутралноДо коментар [#1] от "hfp421106057":
НИКОГА Гвоздейков не е казвал,че ще се фокусира само върху изборите! Напротив,и той и Главчев обясниха,че остава именно,за да довърши тази сделка! Разликата от преди (като министър на ПП) и сега е,че преди се е планувало тази сделка да се осъществи през посредници и някой да прибере една тлъста комисионна,а сега тези посредници са вън от играта и нещатата ще се случат така КАКТО ТРЯБВА!
Smoke
Рейтинг: 884 НеутралноПряко договаряне :)
А уж целта на Закона за общесвените поръчки беше да се ограничи прякото договаряне и субективния избор на изпълнител.
Когато поръчката е за 300 000 лв, посмъртно не може пряко договаряне, защото законът така казвал. А когато е за 1 милиард, тогава няма никакъв проблем да се намерят аргументи защо буквата на закона не трябва да се приложи в този случай.
Ето ви редовните им аргументи:
- Много важно било (затова трябвало да стане на всяка цена, затова нямало било нужда от обществена поръчка);
- Много спешно било (20 години чакали, ама накрая било много спешно);
- Някой щял да обжалва (затова, за да нямало обжалвания, трябвало било да се направи без обществена поръчка. Пример - магистралите на Банкянския);
- Предметът на поръчката бил от "националната сигурност" (затова може жез обществена поръчка). У нас всичко е национална сигурност - здравеопазване, транспорт, енергетика, армия, милиция, каквото друго се сетите ...
- Изискванията били много "специфични" и само един изпълнител в света (нашият изпълнител!) отговаря на тях ...
gogo2011
Рейтинг: 752 НеутралноНе е нормално служебен кабинет да взема такива ключови решения. Имам чувството, че има спуснат списък със задачи, които да бъдат изпълнени до изборите - бързо и без притеснения за евентуален негативен ефект.
Локомотив
Рейтинг: 643 НеутралноКак така изведнъж Гвоздейков включи в далаверата и швейцарските поляци?
Нещо намирисва...
foxhd
Рейтинг: 26 ВеселоКакво служебно правителство е това , правителство на ППДБ и ГЕРБ едни влакове не можаха да договорят без алабала.
tacheaux
Рейтинг: 2306 НеутралноТози кабинет само формално е служебен. Фактически той е кабинет Борисов-Радев.
Dead putlerist
Рейтинг: 221 ВеселоДо коментар [#11] от "galina georgieva":
Дааа! Най-обичам прякото договаряне, на четири очи. Без електронни търгове, ала бала. Когото поканя, той ще преговаря. Бееееееееееееееееееееееееееееееее!
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "hfp421106057":
Когато беше Ваш министър,беше хубав..
*****
НеутралноДо коментар [#3] от "famousandco":
Мдаа,с Кьовеши..И Мганъски и Сретан..
*****
НеутралноДо коментар [#6] от "Lilie Marleen":
И правителствата на Радев , министри Кирето и Асан ли?!
*****
НеутралноДо коментар [#12] от "Smoke":
Няма по-добро от пряко договаряне.Посредникът винаги взима процент .Знам,мераците на Киретата бяха да приберат процент,както взеха през МЕТ за газа.Но,няма-тояа е
AdMin
Рейтинг: 8 НеутралноПирона да не забрави да включи клауза за индексация на цената на "победителя" като естествено ще бъде на "прогнозната стойност". А чехите? Чехите ДГД
дерибеев
Рейтинг: 1392 НеутралноДо коментар [#8] от "tacheaux":Тя защитава правилното изразходване само на европейски пари.
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васНе вярно.
*****
НеутралноДо коментар [#16] от "tacheaux":
Абе,почти половината министри бяха министри или зам.министри в кабинета на Денков,бре?!Не ви слуша главата!
дерибеев
Рейтинг: 1392 НеутралноНали гениалната реформа на КРБ била за да могат да се контролират служебни правителства?
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васfreedom for ua
Рейтинг: 988 НеутралноДано накрая започнем да се возим на хубави и нови влакове. Дано и някои граждани от ромски произход да започнат да ползват водата и за миене освен за пиене, и да може човек като влезе във влака да не припада от различни миризми.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Peter_Griffin
Рейтинг: 1287 НеутралноПоредния мунчов гълъбарник си превишава пълномощията, кой го е избирал да сключва сделки за милиарди?
olimpipanov
Рейтинг: 315 НеутралноТова че ще имаме нови влакове е чудесно. 160 км/ч е леле, м супер, ама дъл инфраструктурата позволява такива скорости, че посленият път га се качх на влак, он се влачи с 30 км/ч след Елуин Пелуин към Ихтиман, то красота, ама можеш да го надбягаш направо.
А прякото договаряне е без коментар, както винаги намирисва, не е поляците на правят читави влакове - супер са им, дойчо бая им помогна.
Pontif
Рейтинг: 2188 НеутралноА защо не? На цена колкото Ф-16, не един и два селтака ще получат апартаменЧе в Софето. Ти не знаеш ли че всички дългосрочни, съдбоносни сделки в България се сключват от временни правителства. Нямат време хората. За месец два трябва да изкарат апартаменЧетата и да бегат.
В по-простите държави за тези пари можеше да се сключи договор с водеща фирма и след първата партида да се започне поне сглобяване и ремонт на мотрисите в БГ. Имаме евтина работна ръка и ниски данъци, това е изгодно за всички. Но това са прекалено сложни неща за нашия елит. Те трябва да загребат сега колкото могат и после по едно бетонно хотелче на Сънчака и вила в Испания. Тази схема им е по-ясна. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
efg05376884
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#11] от "galina georgieva":
Кретенка. Със Сименс ли ще са комисионите или с нашего чешкото или полского брата?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
sarunka
Рейтинг: 626 ВеселоДо коментар [#16] от "tacheaux":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?абе този гвоздейков от де произлезе... мисля даже е учередител (е освен ако бориславова не го е е подписала)?
mrc33423473
Рейтинг: 8 НеутралноИ този бърза да си вземе комисионната, докато може. Новите избори идват.
penetrating
Рейтинг: 5592 ВеселоВ България търговете са противопоказни, казват управляващите :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertfamousandco
Рейтинг: 454 Неутрално[quote#8:"tacheaux"][/quote]
Не е точно така. Следи и за спазване на европейското законодателство, правилата за конкуренция и т.н.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
zhivko6461
Рейтинг: 899 НеутралноНаистина ли очаквате служебният кабинет да е наистина независим? Вярвате ли, че това е възможно? Аналогично за всички длъжности и институции, независими, назначени от ... Независими кандидати за ..., подкрепяни от ...
foxa555
Рейтинг: 57 НеутралноДо коментар [#16] от "tacheaux":
Трол
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
bat_plamen
Рейтинг: 3781 НеутралноПоредната корупционна схема у нас !!!!
MPetr
Рейтинг: 174 Неутралнопряко договаряне без обществена поръчка.... е 100%-това Корупция
MPetr
Рейтинг: 174 НеутралноСлужебен кабинет 35 мотрисни влака ще купува.... Пуста тояга.....
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
bistr
Рейтинг: 1243 НеутралноДо коментар [#40] от "bat_plamen":
До коментар [#42] от "MPetr":
До коментар [#34] от "penetrating":
До коментар [#29] от "Pontif":
До коментар [#21] от "wre501051215":
- искрено се надявам нашите политици да прочетат тези коментари, както и разбира се местните аналзиатори г-дата Смилов и Дайнов - та да чуем те какво биха казали на това ...
а най-добре ако прокуратурата си отвори очите и почне да действа.. да видим кой ще носи цигари и др на такива Пирони
bistr
Рейтинг: 1243 НеутралноДо коментар [#32] от "sarunka":
До коментар [#8] от "tacheaux":
- що се отнася до Гвоздейков той на практика изигра същия номер дето Асенчо Василев ги върти на всички свои предишни партнери - уж от ПП, уз с К + К, а при първа възможност за далавера, ги предаде без да му мигне окото и се продаде на Боко...
Ами да, възможността за гигантски комисионни е прекалено съблазнителна
ocean
Рейтинг: 637 НеутралноЗащо служебното ще прави такива сделки и защо с оряко договаряне, няма време за обществени поръчки. Боклуци
ocean
Рейтинг: 637 НеутралноЗащо при дадена оферта за 617 милиона, определят бюджет за 1.1 милиарда лева.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Bira
Рейтинг: 1018 НеутралноДо коментар [#9] от "Deadpudding":
какъв прецедент са създали "коко и кики"?
по мои смътни спомени, директното възлагане без търг на милиардни обществени поръчки предхожда тяхното появяване на сцената.
с около 20-на години.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноА какво казва законът за обществените поръчки. Той разрешава ли пряко договаряне?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
d10001
Рейтинг: 968 НеутралноПонеже малко е неточна статията - Стадлер или Щадлер е швейцарска компания собственост на едноименното семейство. Това е сериозна компания в разработването на влаковете, които са признати като качество и операции в екстремни/планински райони. Бомбардиер, Сименс и Алстом са по-големи, но и по фокусирани върху собствените си печалби. Завода/подразделението в Полша има взимане даване с Беларус и Русия та сега имат свободен капацитет сигурно… Също предполагам че кандидатстват те защото фирмата майка е базирана извън ЕС. Интересувам се от влакове и имам техен модел та за това реших да пиша.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.