За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
cinik
Рейтинг: 2687 НеутралноХафтоталибаните (за краткост наричани "Хафтетата") обясниха ли ви вече, че новите паркоместа са харни, но ако я нямаше тази велоалея, можеше да са двойно, че и тройно повече?
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Fräulein Ursula
Рейтинг: 979 ВеселоПрекрасно е! Виден е почеркът на кмет Васко и "Спаси София"
Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.uun40688287
Рейтинг: 8 НеутралноТрябва някой да спаси София от " Спаси София"
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Yotce
Рейтинг: 1474 НеутралноКой паркира назад, кой паркира напред, минавайки през непрекъсната линия…
Мила родна картинка.
Така ще е, докато единственото, което се прави, е някоя акция за превишена скорост веднъж на няколко месеца.
Nick F
Рейтинг: 643 НеутралноИ да върне пак "ремонта на ремонта на ремонта".
pariah
Рейтинг: 689 РазстроеноИдеи - много, изпълнения - много, но е хубаво да прилагаме идеите съгласно целесъобразността им в конкретната обстановка.
- A witty saying proves nothing. VoltaireВ София все още няма условия да изгоним автомобилите от центъра, защото градският транспорт, в частност подземният, не може да замени колите.
Умножете линиите на метрото и спирките му и тогава с радост ще си оставя колата вкъщи и ще джиткам с метро - да закарам детето на училище или да отида на работа.
Засега нито има метро в горния край на Симеоновско шосе, нито от работата ми до бръснаря на Витошка, който посещавам от 5 години.
И ще трябва да си ползвам колата. Не става и с колело, колкото и да се мъчите да ни накарате а се качим на такова... Дрът съм и София не е равна като Амстердам...
cinik
Рейтинг: 2687 Неутрално[quote#4:"Тюфлекчия"][/quote]
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Не става. Европа няма да дава пари, ако няма велоалея. А дори ГЕРБ и ДПС с тяхната бинарна логика "има келепир = 1, няма келепир = 0" са схванали, че каквото се прави по улиците и площадите, все с някакви евросредства и еврозаеми се случва.
liz31552545
Рейтинг: 8 НеутралноКакто е казал Брежнев- не знам как е, но и така не е.
nv
Рейтинг: 1207 ЛюбопитноА какъв е бил проблемът паркоместата да се направят обратно коси и да се паркира напред? Само това, че по родните места на момченцата от СС е така?
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessaroxgeorgievb
Рейтинг: 644 ЛюбопитноТова сигурно е, защото ръководството на Спаси София си много по задната предавка.
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)rebelions
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#10] от "nv":
Факт, отзарана едно розово пони бранеше яростно новата тъпашка организация, с мъка криейки селяшкия си акцент.
milenmihailov
Рейтинг: 632 НеутралноЗаконът, патко. Законът.
cinik
Рейтинг: 2687 НеутралноПредимството е, че и при паркиране, и при потегляне имаш видимост върху лентата за движение. Мястото е изстискано, в случай, че щръкне задница, движещият се направо автомобил няма накъде да я избегне. Класиката рязка спирачка - клаксон - псувня - скандал и за завършек - качествен български хАбим, кой че ми ги плАти?" при еднопосочно с една лента означава моментално затапване. Тоест, това решение взема под внимание и народопсихологията. Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
BezEmotsia
Рейтинг: 61 ВеселоПредстоят умно-красиви задръствания. Ще спасят софия от чист въздух поради ниската пропускливост.
Хи пи пи
nv
Рейтинг: 1207 ВеселоДо коментар [#13] от "milenmihailov":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox"Патка" ще казваш на съпруга си.
cinik
Рейтинг: 2687 Неутрално[quote#14:"cinik"][/quote]
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Положението след всяко спиране заради дясностоящ, смяна на сигнала на светофара или пешеходец на пътеката:
"по два комплекта накладки на година хАбим, кой че ми ги плати"
dedoliben
Рейтинг: 2768 ВеселоМоже и да е за кратко но ще се разделите с най милото си.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIА на селчото от Симеоново ще река че разстоянието между станциите е Километър с редки изключения и даже няма да заслабне ако оди малко пеш.
И че Метрото е Градски транспорт и не е за такива живеещи по селата около София нарочени за престижни.
nv
Рейтинг: 1207 НеутралноДо коментар [#18] от "dedoliben":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxТи май не разбираш какъв е проблемът. Паркоместата не са по-малко; просто са безумно организирани.
schwimmwagen
Рейтинг: 777 НеутралноПаркирането ще е интересно. Трябва спреш движението, навлезеш в насрещното и назад , докато колоната чинно чака. Ще има псувни и баталии .
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Математик
Рейтинг: 8 НеутралноИнтелектът често е обратнопропорционален на омразата към велосипедистите и към красивата градска среда. :)
https://www.youtube.com/@bg_educationdsa56473488
Рейтинг: 12 НеутралноНе става заради пишлемета дето ходят на бръснар, фризъор, кафе че и на разходка по Витошка с ... кола. Метрото в центъра е достатъчно "нагъсто", но има и сума автобуси и тролеи. Само дето се влачат ужасно, щото няма ленти за тях. Дори в час пик не са пълни, по същата причина. Тсака че основен приоритет е да има по-малко коли и по този начин по добър обчествен транспорт. Колкото до велоалеите - центърът е достатъчно равен, остава да стане и достатъчно безопасен. Единствено за Симеоновско коментарът е верен - не само че метро няма, ами и автобусите са кът.
Тюфлекчия
Рейтинг: 434 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "dsa56473488":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Бонев - ти ли си ма?
rebelions
Рейтинг: 766 ВеселоДо коментар [#23] от "Тюфлекчия":
+++
wgs271123047
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "dsa56473488":
67 си е тамън! През 10 Мин в час пик, почти не закъснява
Yotce
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#10] от "nv":
Така е по-добре, иначе при излизане е много опасно, особено, ако до теб е спрял някой бус или огромен джип.
pariah
Рейтинг: 689 НеутралноДо коментар [#18] от "dedoliben":
- A witty saying proves nothing. VoltaireПръдльо, живея на Раковски/Дондуков… Ако си сложиш очилата и включиш втората мозъчна клетка, ще схванеш, че да карам детето към Симеоновско шосе не значи, че живея в Симеоново.
Как да го закара по посоченото трасе и да се върна до Сточна гара за общо час с градския бе, чичо?
с циците напрет, кат перегаворен екип
Рейтинг: 291 НеутралноГосподи, колко си проста, Господи... [email protected]
Hristo Blagoev
Рейтинг: 926 НеутралноГоспода,
при цялото ми уважение към велосипедистите и техния здравословен начин на придвижване намирам, че безкритичното приемане на тази хубава европейска традиция, специално за София (а и за по-големите Български градове) е ГЛУПОСТ.
Нашите градове са изградени на относително лимитирани площи (БАЛКАНИТЕ), обградени са от планини и хълмове, които възпрепятстват разрастването. Гъстотата на популацията на квадратен км в нашата страна надхвърля тази в редица европейски страни. А в същото време броя на МПС-тата на глава от населението в България е най-висок В ЦЯЛА ЕВРОПА. И най-после: никъде не съм виждал (живея в Ню Йорк) толкова много лични автомобили из центъра на София, придвижващи се само с един човек в него (водача). Никъде. Българинът забогатя сравнително бързо (нищо лошо в това) и свикна на персонален комфорт още по-бързо (нищо лош в това). Дрехата/обувката в която живее обаче си остава същата. Всичко отеснява. Проблемът е нерешим. Поне с тази национална стратегия.
Единственото реално възможно е:
1. В близко бъдеще да се ОГРАНИЧИ (не казвам забрани) оформянето на велосипедни алеи; да се насърчи “CAR-POOL” инициативата; строежа на подземни паркинги (за София това ще бъде трудно); и да се насърчава ползването на обществения транспорт (разбира се чрез неговото подобряване и разнообразяване).
2. В по-далече план решението е само едно: РАЗСЕЛВАНЕ! РАЗСЕЛВАНЕ! РАЗСЕЛВАНЕ. Тази стратегия е толкова актуална, че убеден съм, че човекът или правителството, които я развият и популяризират напълно ще си ЗАСЛУЖАТ ДА ИМ СЕ ИЗДИГНЕ ПАМЕТНИК ЗА ВЪЗХВАЛА И БЛАГОДАРНОСТ. Разбира се с икономически, а не административно-политически средства.
P.S. Това не е толкова трудно, колкото изглежда; създаване на работни места чрез изграждане на бюджетно-финансирани предприятия из цялата територия на хубавата ни страна; изграждане на жилища и инфра-структура (на същия принцип); съживяване на запустяващите селища; контрол и ограничаване на кражбите от страна на партийни „лидери“ чрез работеща съдебна система.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноНякой са доволни, някои не. Не може на всеки да се угоди!
Mike
Рейтинг: 243 ЛюбопитноПаркоместата не са по-малко, а са ПОВЕЧЕ! И не са безумно, а са много по-смислено организирани.
Преди по бул. Витоша се паркираше в една редица, успоредно на движението, което също става на заден ход (освен ако няма 3 коли свободно място). Тогава никой не се е оплаквал, че трябва да паркира назад. Не виждам сега какъв е проблемът. Паркирането косо на заден ход дори е много по-лесно и по-бързо (и безопасно) отколкото паралелното паркиране на заден ход.
Ако конкретно не можеш да паркираш на заден, проблемът е твой, респ. на твоя автоинструктор.
snrs
Рейтинг: 274 ВеселоДо коментар [#4] от "Тюфлекчия":
хахах тежък олигофрен! :))
Lou
Рейтинг: 950 НеутралноДо коментар [#29] от "Hristo Blagoev":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Не знам дали живеете в Ню Йорк или в Надежда, но написаното от Вас категорично не говори за човек, живеещ в развит град като Ню Йорк с население, колкото цяла България.
Нима в Ню Йорк няма велосипедисти? Сериозно? Значи казвате, че щом в България нямаме велосипедна култура, трябва да изоставим идеята и да си се мъчим с автомобилното блато? Нали идеята е да придобием велосипедна култура, а това как ще стане за един ден?
Българинът има една национална черта - много катастрофи и беди е видял. Затова винаги се готви за най-лошото и гледа да бъде подсигурен - да има собствен дом, собствена кола, а преди десетилетия и собствена нива, собствена каруца с магаре. Българинът е в челните места в Европа по притежание на лично жилище и на личен автомобил. Дали това е лошо или добро, всеки сам си решава.
В София общественият транспорт е отчайващ. Пътуването от покрайнините на София до центъра отнема над 40 минути за районите, където няма метро. Тове време включва ходене пеш, чакане на спирки по 10 минути, влачене на автобуса, чакане на светофари и кръстовища. В същото време с кола, дори в натоварен час, същото разстояние се минава за 15-20 минути максимум. А през почивните дни градският транспорт е разреден, движи се през 15-20 минути.
Казвате "разселване". Щом живеете в Ню Йорк, защо не кажете на нюйоркчани да се разселят в малките градчета и села в щата? Според Вас дали това е възможно да се случи в САЩ? И какво ви кара да мислите, че в една демократична държава подобни тоталитарни мерки могат да се случат? От мен да знаете, дори разселването няма да промети нищо. Ако Иванчо го изгониш от София в село Кокаляне, той редовно ще трябва да пътува от селото до центъра на града за да работи и отново ще паркира колата си в центъра. Ефект никакъв. Това е по вина на всички правителства през последните 35 години и се нарича Централизация. Всичко в България се създава и се прави в София. Всяка голяма компания работи в София и търси работници в София. От скоро вече се забелязва раздвижване около Пловдив, но още незначително. Затова половината тредоспособни българи бягат към София, а другата половина към Летището и оттам в Германия, Англия, САЩ /като Вас/, Франция, Италия, Испания. Докато всичко в България се върти около София, градът няма да намалява и колите ще се увеличават, защото голяма част от непълнолетните младежи ще пораснат и също ще си купят коли.
boriana gecheva
Рейтинг: 19 НеутралноДо коментар [#22] от "dsa56473488":
Зависи какво разбирате под Център. Защото бул. В. Левски от бул. Дондуков до бул. Сливница изобщо не е равен. Също от хотел Хемус до хоте Маринела (демек Японския) пътят е толкова стръмен, че в миналото го наричаха Баира. И същото се отнася за целия Горни Лозенец, да не говорим за Кръстова вада, Малинова долина и останалите "престижни" квартали. София просто е разположена "в полите на Витоша".
olexander
Рейтинг: 653 НеутралноРеорганизацията в този участък има своята логика. Това решение, може да не е най-перфектното но е съвсем прилично. Велоялеята е продължение на тази от Южния парк и през лятото на тротоара велосипедите се бутаха с хората, а на пътното платно киснеха нерегламентирани таксита.
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.Никой неможе да ме обвини че съм жълтопаветен фен, но конкретно в този случай решението е много прилично. Сама дето то не е хрумнало на софийските спасители вчер или оня ден вечерта. Имаше обсъждания още преди 3 години.
Miroslav Hristov
Рейтинг: 221 НеутралноИскам да напомня, че не само в България, а навсякъде, правото да паркираш се решава в границите на собствения имот. Всичко извън твоята имотна граница няма нищо общо с теб, обществено е. Претенциите, че някой или обществото са длъжни да ти осигурят парко място са смешни. Достъп до имота да, но паркиране не.
olexander
Рейтинг: 653 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "Lou":
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.Какво означава "велосипедна култура"?
Тия колелета с педали като че са ви накакъв фетиш на всичките жълпопаветници. Този начин на транспорт се налага там, където градските условия го налагат и ПОЗВОЛЯВАТ. Мислиш ле, че в мегаполисите хората ходят на работа / понякога на 150-200 километра от мястото на живеене/ с "колело"???
kapitan_laino
Рейтинг: 346 НеутралноПроблемът е че е буквално незаконно.
dedoliben
Рейтинг: 2768 НеутралноДо коментар [#29] от "Hristo Blagoev":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIТова извинявай са глупости освен в часта за броя на автомобилите.
София може да стане и Пет пъти по голяма но не е престижно да се разширява във Софииското поле и всички се бутат във Витоша.
Никой не иска да инвестира в инфраструктора а само да уплътнява такава.
Всеки Паркинг който се изгради с Цена различна от Нула е обречен да седи празен а няма как да е безплатен нали?
dedoliben
Рейтинг: 2768 НеутралноДо коментар [#27] от "pariah":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIБраво че живееш там тогава нямаш Причина да си возиш Детето из София а ще го водиш за ръчичка до Кварталното училище или градина нещо което правих с моите деца.
mustak_dete
Рейтинг: 701 НеутралноИзгледах целия клип.
keen
Рейтинг: 826 НеутралноЗа последно съм минавал с кола оттам преди повече от 20 години. Честно казано, ако някой не живее в района, или няма магазин там, не мога да си представя какво би го накарало да мине по тая улица (или "булевард", все едно).
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.Според мен, сега е направено много добре.
Единственото, което не ми харесва, е че велосипедната алея няма добра връзка оттам към бул. "Мария Луиза". Т.е. с колелото трябва пак да се буташ сред автоталибани по ул. "Борис I", дето и до клозета да идат, пак се качват на кола.
keen
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#7] от "pariah":
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.Точно пък на това място градски транспорт да искаш - може би няма друго място в София с по-добра обезпеченост с градски транспорт и всякаква друга инфраструктура за придвижване (дори и с кола).