Само една компания е поискала да изгради електронната система за билети на БДЖ

След редица обжалвания и една спряна поръчка БДЖ получиха оферта от един кандидат за изграждането на електронна билетна система, съобщава "Капитал". Целта на дружеството е да осигури възможност за купуване на билети с карта чрез вендинг машини, мобилно приложение и други канали. В момента билет може да се купи през сайта на БДЖ. Прогнозната стойност на поръчката е близо 19 млн. лв.
Интерес предизвиква една от фирмите в обединението "Евротикет", което е единственият кандидат за поръчката. Това е "Балистик сел", спечелила поръчката за електронната билетна система за градския транспорт във Варна по проект с еврофинансиране от 2018 г., в чиито два етапа бяха похарчени
над 150 млн. лв. По него обаче бяха установени редица нарушения.

14 млн. лв. по-късно: Варна иска да се отърве от билетните автомати в градския транспорт (допълнена)
Стойността на обществена поръчка за доставка и монтаж само на 304 от автоматите във Варна беше на стойност 8.3 млн. лв. (без ДДС), а за неин изпълнител беше избран консорциумът "Обединение модерен транспорт". Една от компаниите в консорциума е "Балистик сел", собственик на която е Юлиан Петков. През компанията си "Интелигентни системи България" той е съдружник с Ива Станкова (Лашова). Тя е съпруга на Петър Лашов - известен основно като собственик на ресторанти и нощни заведения в София, но покрай "Яневагейт" името му беше свързано с приятелство с бившия премиер Бойко Борисов и че е сред играещите карти с него в Банкя. Лашов е бил съдружник и в "Интелигентни системи" до 2011 г., когато е прехвърлил дяловете си на Ива Станкова.
Другите участници в обединението, което иска да изгради електронната система на БДЖ за билети, са доставчикът на машините за гласуване "Сиела Норма" и фирмата "Иновейшън клауд". Поръчката е обжалвана от две фирми, но Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не е намерила аргументите им за основателни.
Заради участието на само един кандидат БДЖ ще реши дали ще даде ход на процедурата, или ще я прекрати, каквато възможност предвижда Законът за обществени поръчки. Според условията една година от сключването на договор ще е достатъчна за доставката и внедряването на системата, като се включва и поддръжка за още пет години.

БДЖ планира във влаковете да има електронни устройства за покупка на билети
Повече за въвеждането на електронни билети в БДЖ може да прочетете тук.