Идеи за БНР: Промяна на финансовия модел, повече българска музика, първо хората

Идеи за БНР: Промяна на финансовия модел, повече българска музика, първо хората

Идеи за БНР: Промяна на финансовия модел, повече българска музика, първо хората
Първият ден от конкурса за избор на нов генерален директор на Българското национално радио (БНР) не се отличи с извънредни събития и не показа какво е настроението в съвета спрямо избора. Четирима от общо седем кандидати за поста, сред които и настоящият директор Милен Митев, представиха идеите си пред членовете на медийния регулатор.
Митев акцентира върху необходимостта от промяна на начина на финансиране на обществената медия. Митев говори за отстояване на независимост и неподатливост натиск, както и за желание да се увеличи повече присъствието на българска музика. В концепциите на останалите кандидати се чуха идеи за това колко е важен "човешкият фактор и оптимизирането на работните процеси", говореше се липсата на по-добър диалог със слушателите и въвждането на конкурсен подход при избора на кадрите.
В сряда пред съвета ще застанат останалите трима кандидати, а членовете на Съвета за електронни медии (СЕМ) ще обсъдят и гласуват в четвъртък, 17-и октомври.

Различен модел на финансиране

"Спорът относно това дали финансирането на обществените медии е достатъчно, или не, няма голям смисъл, ако най-напред не отговорим на въпроса за какво се получава това финансиране", заяви настоящият изпълнителен директор на радиото Милен Митев. По думите му радиото се справя с предизвикателството, но е важно най-напред да бъде ясно изразена обществената мисия на медията.
Сред проблемите на нереформираната система на финансиране Митев посочи е трудното средносрочното и дългосрочно планиране и означава, че няма пряка връзка между финансирането на радиото и дейностите, които то реално изпълнява.
По думите му това възпрепятства и привличането на мотивирани кадри, които да работят в общественото радио. Други предизвикателства, с които предстои да бори радиото, е това, че брандът БНР все още не е достатъчно разпознаваем сред младите хора, заяви още Митев. По думите му трябва да има повече българска музика в ефира на националното радио.
Милен Митев, генерален директор на БНР
Милен Митев, генерален директор на БНР
В своето изложение пред регулатора той заяви още, че ще бъде гарант за независимостта на радиото и със своите усилия и тези на ръководния екип, "ще поддържаме една защитена среда, в която журналистите да могат свободно и спокойно да разработват теми по начина, който смятат за най-правилен и най-полезен за обществото", заяви още Митев.

Хората са най-голямата ценност

Акцент в концепцията на Цветослава Георгиева, която е пиар на радио "Фокус", беше важността на човешкия фактор, защото "хората са най-голямата ценност на Българското национално радио са хората - тези, които работят за него и тези, към които е насочена цялата програма".
"В концепцията си съм заложила изцяло фокус към човешкия фактор, взаимодействието между екипите, координацията и синергията между тях, оптимизиране на работните процеси и, разбира се, заплащането на труд, което според мен е голяма болка на всяко едно ръководство на Българското национално радио", каза Георгиева.
Други акценти в нейната концепция са развитие на съдържанието на програмите на БНР, оптимизиране на програмното съдържание, присъствие на дигиталното съдържание на медията във всички дигитални платформи и работата на радиото като продуцент на културно съдържание и събития.
"Диалогът със слушателите е загубен сякаш отдавна. Иска ми се той да бъде възвърнат първо с журналистиката, която ние предлагаме и която докосва хората и техните проблеми". Това беше един от акцентите в представянето на Хелия Чавдарова - дългогодишен продуцент и водещ в БНР.
Според нея трябва да има място, на което хората да съобщават своите сигнали. "Ние да отиваме да проверяваме тези сигнали, да видим защо един човек в неравностойно положение не може да мине по тази улица", каза още тя. По думите й трябва да се достигне до по-младата аутория и това може да стане със създаването на мобилно приложение.
Четвъртият кандидат, който застана пред СЕМ - Маргарит Русев, който е музикален продуцент в радио "Благоевград", смята, че обществената мисия на БНР не може да изостава от непрекъснато променящата се медийна среда. Русев отбеляза, че приоритет ще е отстояването на редакционната независимост и свободата на словото. Други акценти от концепцията му са ангажираност на аудиторията, привличане на нови аудитории, фокус върху регионалното съдържание и потребностите на регионалните общества, развитие на функцията на радиото като "инкубатор на култура и изкуство" чрез подкрепа на българските творци и младите таланти.