Бернската конвенция настоява магистрала "Струма" да е изцяло извън Кресненското дефиле

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на smartpolitico
    smartpolitico
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Ураа, грантаджиите да се усмихнат-отваря се работа за тях...

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Андрей Ковачев
    Андрей Ковачев
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Решение на Бернската конвенция на 44-то заседание на Постоянния комитет, 6 Дек 2024,
    6.2 Възможни файлове
     2001/4 - България: Магистрала през Кресненското дефиле
    Съответни документи: T-PVS/Files(2024)34 Доклад на правителството
    T-PVS/Files(2024)35 -Доклад на жалбоподателя
    Постоянният комитет:
    154. Благодари на властите на България и на жалбоподателя коалиция "Да спасим Кресненското дефиле" за устните им изказвания и за писмените доклади, изпратени през годината.
    155. Приветства информацията, че Техническият семинар, за който се призовава в Препоръка 212 (2021), се е състоял на 22-24 април 2024 г. в град Сандански с посещение на място в Кресненското дефиле. Той отбеляза, че работната среща е преминала добре, като двете страни са демонстрирали конструктивен дух, и че съвместните заключения са били одобрени от участниците в работната среща.
    156. Прие за сведение постигнатото съгласие между българските власти и Европейската комисия за постигане на напредък по проекта без никакво забавяне, и по-специално за започване на изграждането на източната лента от Кулата до София извън дефилето (както е включено в алтернативата G10.50). Следвайки принципа на добросъвестност и отчитайки последователните усилия на българските власти за привеждане на проекта за автомагистрала "Струма" в съответствие с препоръките на Бернската конвенция, Постоянният комитет призна призива на българските власти за необходимостта да се балансира опазването на видовете и местообитанията в Кресненското дефиле с жизненоважните социално-икономически нужди.
    157. Отбеляза позицията на жалбоподателя, че изграждането на източната лента може да се разглежда като важна стъпка за намаляване на натиска от трафика върху видовете и местообитанията в дефилето и като предпоставка за прилагане на подходящи мерки за дефрагментация и опазване на съществуващия път. Той взе под внимание, че изграждането на източната лента, преминаваща от Кулата до София извън Кресненското дефиле, както е включено в източната алтернатива G10.50, следва да започне възможно най-скоро, след като се обсъди с жалбоподателя техническият проект за обхода на град Кресна по отношение на преминаването на река Влахина.
    158. Отбеляза, че на 11 юни 2024 г. министърът на околната среда и водите е издал решение № 5- PR/2024 за извършване на проверка на ОВОС/ОС, в което се заключава, че не е необходимо да се извършва нова оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за измененията на проекта, който според органите няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда и природните местообитания, популациите и видовете, предмет на опазване в защитената зона.
    159. Признава, че поддръжката и адаптирането на съществуващите водостоци и мерките за пътна безопасност на съществуващия път през Кресненското дефиле са необходими, за да се сведе до минимум смъртността на защитените видове, но и за да се гарантира, че няма да има смъртоносни пътни инциденти. Постоянният комитет взе под внимание информацията, че има подписан договор за изпълнението им, и подкрепи предложението Агенция "Пътна инфраструктура", Министерството на околната среда и водите и жалбоподателят да преразгледат мерките и при необходимост да ги адаптират преди изпълнението им.
    160. Прие за сведение опасенията на жалбоподателя във връзка с изграждането на западната лента от София до Кулата. Постоянният комитет призова българските власти да се съсредоточат върху намирането на технически осъществими трасета за тази лента извън Кресненското дефиле. Комитетът призова българските власти да преформулират настоящото техническо задание (за определяне на допълващ път към АМ "Струма"), за да се съсредоточат върху това как второто платно на магистралата (от София до Кулата) може

    да бъде изградено (поетапно) непосредствено до източното платно (Кулата-София) с ефективни мерки за смекчаване на въздействието, за да се избегне неблагоприятно въздействие върху целостта на обектите и да се оставят съществуващият Е79 и обходът на град Кресна като допълващ път. Техническото задание следва да включва и компетентен екологичен екип, който да извърши екологични проучвания успоредно с техническия проект. Проучванията и бъдещата процедура по ОВОС трябва да се реализират във възможно най-кратък срок и да не разглеждат съществуващия път като западно платно на планираната АМ "Струма" от София до Кулата. Изграждането на западно платно до източното ще намали допълнително натиска вътре в дефилето.
    161. Прикани страните да изготвят съвместно пътна карта за изпълнението на проекта, като спазват сроковете съгласно Регламента за TEN-T (до 2030 г.), а българските власти да поемат правно обвързващ ангажимент за нейното изпълнение.
    162. Призова всички страни, включително НПО жалбоподатели и Европейската комисия, да окажат максимална подкрепа за изпълнението на това решение.
    163. Очаква се Европейската комисия да продължи да следи развитието на проекта.
    164. Отбеляза, че досието продължава да бъде възможно и че двете страни бяха приканени да изпратят доклади за напредъка на пролетното бюро през 2025 г. с информация за прилагането на описания начин за действие.

    www.bulgariangreens.org
  4. 4 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 540 Весело

    Бърже, бръже всинца репутационни мерин'джеи от посолствоТО на смяна!
    Топъл мат'рял за захлебване, хойдьееееей! 🤡

    😂😂😂

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr. P.S. Търся си работа като "четирихилядник". Тъй и тъй ги възпалявам за удоволствие, поне някой лев да пада... За контакти: фактолог@протонмаил.цом 🤡 😂😂😂
  5. 5 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Как точно ще стане това?

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  6. 6 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 540 Весело

    А сега сериозно:

    Ако платят, не виждам проблем.

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr. P.S. Търся си работа като "четирихилядник". Тъй и тъй ги възпалявам за удоволствие, поне някой лев да пада... За контакти: фактолог@протонмаил.цом 🤡 😂😂😂
  7. 7 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Важното е да има левове за проекти

    Времето е наркотик, много от него убива.
  8. 8 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Весело

    благодаря за сведението, ще ви потърсим, ако се наложи.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  9. 9 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    По това дефиле от векове минават гора и товари, талибаните решили, че трябва да е само за гущери и бръмбари.

    Защо са забравили за влаковата линия, тя също трябва да върви на майната си?

  10. 10 Профил на Дьорд Шорош
    Дьорд Шорош
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Боклуци. Те ли ще пътуват по тези пътища.

  11. 11 Профил на Дьорд Шорош
    Дьорд Шорош
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Аз предлагам на тия от Страсбург да изгонят чернокожите на първо време и тогава да мислят за Кресна. Както се казва на Страсбургски. Чернокож от Кресна да ти го натреска.

  12. 12 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Каква е тая глупост да е неудобно за хората, за да е удобно за животните?
    —цитат от коментар 2 на Johnnie Glupavia


    Единствените „хора“, за които е неудобно са усвоителите-грабители на европачки, които на всичко отгоре строят ужасно калпаво.

    За хората от Кресна е неудобно градът им да се превръща в магистрала и са прави.

  13. 13 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#12] от "zo":

    интересно че в решението пише призовава, а в заглавието настоява, но сигурно е от бързане

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  14. 14 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Любопитно

    Постоянният комитет на Бернската конвенция, който в последните дни проведе 44-ото си заседание в Страсбург, днес е взел решение, ...
    ______________________________________________________

    И каква е тази Бернска конвенция, намирисва ми на швицерско НПО?

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  15. 15 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 323 Гневно

    Кой го интересува? Тези нашите капути да почват да строят по най-бързия и удобен за гражданите маршрут, а зелените Гретени да вървят където слънце няма.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  16. 16 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Ураа, грантаджиите да се усмихнат-отваря се работа за тях...
    —цитат от коментар 1 на smartpolitico


    Обратното е - те създадоха работата. Те са пратили нови доноси

    9-и опит да се спре строителството на "Струма" през Кресненското дефиле - зелени бранят змии

    24chasa.bg/biznes/article/19319706

    След 14 дела в съда екоорганизации с нов опит да спрат "Струма", но отвън (Обзор)

    www.24chasa.bg/bulgaria/article/19324527

    Къде куцат зелените аргументи против “Струма” при Кресна

    www.24chasa.bg/mneniya/article/19324854

  17. 17 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 603 Любопитно

    Бернската какво!? 🥴🤷‍♀️

    000000000000000000000000
  18. 18 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#16] от "Галя Станчева":

    ми то точно такива серсеми и изцепки взривяват зелената сделка на Урсула и народа настръхва. някой друг залюхан чиновник у мосевето и зелени талибани. и марио драги им го каза и пак блеят.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  19. 19 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Да ни върнат Македония и ще я праснем през Вардаро

  20. 20 Профил на Смутензасрамен КЛУБ
    Смутензасрамен
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Няма санитарни кордони за тези, защо ли ?

  21. 21 Профил на starharpun
    starharpun
    Рейтинг: 934 Любопитно

    Залагам 1000 лв, че от името на "Бернската"..... говорят трима българи от някое зелено НПО!

    вярвам в доброто
  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Любопитно

    До коментар [#19] от "blondofil":

    Усещаш ли Блонди...?
    Праха на една папка стояща от дълго време по рафтовете...как изведнъж се вдигна във въздуха и наруши досегашното гео политическо спокойствие...
    Усещаш ли преместването на гео политическите пластове ...?

    Алепо падна и една конвенция каза "Струма"

    Bukalemun
  23. 23 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Лев и деветдесет на седмица, браво! Проявявате креактивност с нови маркетингови подходи 🤑

  24. 24 Профил на rebelions
    rebelions
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#16] от "Галя Станчева":
    Ми ето го, Галче, нахалникът от пост 3, самият главен доносник!

  25. 25 Профил на yanne@abv.bg
    *****
    Неутрално

    Тия НПО-ъа не се спират, да юбе!

  26. 26 Профил на yanne@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Johnnie Glupavia":

    Тия Зелени Талибани З обикновени Зелени Рекетьори.Ог Вашите са

  27. 27 Профил на Peter_Griffin
    Peter_Griffin
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Разбира се, че трябва да е извън дефилето, в дефилето магистрала не може да се направи, най-много "скоростен" път с ограничение до 60км/ч, което си е същото като сега.

  28. 28 Профил на nessarox СУПЕР
    nessarox
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    Преминаването през Кресна е изключително трудно. Ограничението е 40 км и лятото е ад -тирове , леки коли- хора преминаващи точно през центъра на града . Да не говорим ,ако нещо се случи - няма обходен маршрут през дефилето и и положението невъзможно . Единтвеното хубаво е,че преди години благодарение на Христанов се сложиха колчета и ПТП се сведоха до минимум.

    „Държава без върховенство на правото е форма на организирана престъпност“.
  29. 29 Профил на rebelions
    rebelions
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#21] от "starharpun":

    Оня от пост 3 е главният!!!

  30. 30 Профил на apple.ka
    apple.ka
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Другаде пише точно обратното, че въпросната организация е отсвирила този от пост #3 и е дадена зелена светлина за стоежа на магистралата и че лобизма на зелените талибани за строежа на радиоактивни тунели за 3,5 млрд. няма да мине.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, които поставят интересите на България над интересите на Русия."
  31. 31 Профил на yanne@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#21] от "starharpun":

    Даже мога да се обзаложа зад трия българи,кои Добри Олигарси стоят..

  32. 32 Профил на user_name
    user_name
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Като оставим настрана зелените аргументи, решението за две платна извън дефилето е МНОГО по-смислено от сегашното.

    В дефилето магистрала не може да има, тясно и накъдрено е. Ще кма нещо с ограничение 80-100км, просто няма да има насрещно движение.

    Така или иначе ще трасират магистрала отстрани, то 2/3 от работа ще е свършена, по-добре да пуснат там две платна. Пък даже и да не е магистрала, а скоростен път с по две платна в посока. Пак ще е по-добре от едно платно във дефилето и едно отвън. Въобще след тунела дето го бяха намислили, това с разделените платна е следващата екзотична тъпотия, незнам на кого хрумнала....

  33. 33 Профил на ТимурБезКоманда
    ТимурБезКоманда
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#2] от "Johnnie Glupavia":Тия Зелени Талибани З обикновени Зелени Рекетьори.Ог Вашите са
    —цитат от коментар 26 на wre501051215


    аз пък искам да е през дефилето и ти да шофираш със 140 км/ч
    с удоволствие ще гледам как се размазваш

  34. 34 Профил на emq501192066
    emq501192066
    Рейтинг: 667 Неутрално

    А не може ли тия трийсетина километра да минат през планината като скоростен път. С по две платна в посока и тук - там отбивки за аврийно спиране. Както направиха гърците с магистралата си до България, минаваща през планински райони като скоростен път. И го направиха без шум и драми.

  35. 35 Профил на ТимурБезКоманда
    ТимурБезКоманда
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#34] от "emq501192066":

    а не може ли да шофираш 20 мин със 60 км/ч
    забързал си се?
    мястото на тая магистрала не е в дефилето!

  36. 36 Профил на ТимурБезКоманда
    ТимурБезКоманда
    Рейтинг: 746 Весело

    пуста физика
    учете я малко
    има нещо де му се вика центрубежна сила
    идиоти

  37. 37 Профил на ТимурБезКоманда
    ТимурБезКоманда
    Рейтинг: 746 Весело

    бе не е лошо да е през дефилето:) кат знам ганьо как шофира ще има доста повече population control от сега:)
    колкото по-малко ганьовци - толкова по-добре

  38. 38 Профил на ТимурБезКоманда
    ТимурБезКоманда
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#30] от "apple.ka":

    "Другаде пише точно обратното"

    куда, ватниче?

  39. 39 Профил на emq501192066
    emq501192066
    Рейтинг: 667 Неутрално

    "Тимур..." е разбрал неправилно идеята за скоростен път през планината. НЕ ПРЕЗ ДЕФИЛЕТО, А ПРЕЗ ПЛАНИНАТА. В дефилето пътят остава като спомагателен, почти без движение. Отгоре, над дефилето се прави скоростен път с две ленти в посока, Както направиха гърците в планинските райони. Без да умуват и драматизират.

  40. 40 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    Писал съм го много пъти. Магистрала не може за се развие в дефилето. Ще разкопаят баирите, ще започне повсеместно свличане, ще стане страшно. Друго тема е, че е противопоказно от всякаква гледна точка да правят магистрала тук.
    И това разбира се се знае много добри, не само от експертите но и от политиците.
    И няма да има там магистрала, те просто ползват положението за да не правят нищо. Нищото е лесно и качествено. Правят го вече 35 години.

    Judjuk
  41. 41 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    На кой му пука какво е мнението на Берлинската конференция?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  42. 42 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#24] от "rebelions":

    Не е той - Андрей Ковачев е депутат от ГЕРБ, той само публикува документите. Прочети статиите в 24 ч. и ще разбереш - "Зелени Балкани", "Дивият фонд за флора и фауна" и др.

  43. 43 Профил на starharpun
    starharpun
    Рейтинг: 934 Любопитно

    Амторе, кое е вярно , това:
    "В петък Постоянният комитет на Бернската конвенция за девети пореден път отхвърли искането на българските зелени неправителствени организации за спиране на изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, съобщава Еко Новини. "
    Или това което лъжеш ти?

    вярвам в доброто
  44. 44 Профил на starharpun
    starharpun
    Рейтинг: 934 Любопитно

    До коментар [#38] от "ТимурБезКомандаПродаващКодове":

    Виж пост 43

    вярвам в доброто
  45. 45 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Сега да кажа и аз отгоре не може бил съм там то наистина е резерват казва се Тиса заради един вид дърво диво и красиво и живеят де що змии има в България.
    Цялата магистрала трябва да мине по новото трасе но така няма да се спестят пари за крадене.
    И накрая спасителите на Кресна заслужават наистина нищо да не минава през дефилето и тогава ще станат като фермерът от Нарита ще загине целият им бизнес.
    Някой помни ли вече култовата Петолъчка по пътят за Бургас?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  46. 46 Профил на Soti Herov
    Soti Herov
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Това трябваше да се направи още от самото начало! Цялата магистрала да е извън дефилето, а старият сегашен път остава резервен, толкова е близо до акъла (стига до го имаш)!

  47. 47 Профил на apple.ka
    apple.ka
    Рейтинг: 1158 Весело

    До коментар [#30] от "apple.ka":"Другаде пише точно обратното"куда, ватниче?
    —цитат от коментар 38 на ТимурБезКомандаПродаващКодове


    Примерно тук, Звездочели:
    "//breaking.bg/obshtestvo/na-puk-na-ekolozite-bernskata-konvencziya-pozvoli-dovarshvaneto-na-am-struma/"

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, които поставят интересите на България над интересите на Русия."
  48. 48 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Ду хаст!

    По много пъти супата!

  49. 49 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Неутрално

    Сега Ганьо ще изпадне в истерия.

    Даже по зле - ще бъде потресен кактака му забраняват да кара заради някаква си природа.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  50. 50 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Весело

    На кой му пука какво е мнението на Берлинската конференция?!
    —цитат от коментар 41 на lz2


    Бернска конвенция, Берн е столица на Швейцария, къде се буташ в Берлин!

    Личи си кой не е излизал от България!

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #