За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
doctor.no
Рейтинг: 2630 НеутралноШведите не ги ядат доматите с колците
Руската пропаганда не прави хората тъпи, тя ги намира!hamiltonf
Рейтинг: 3823 ВеселоКак го разбрахте, бе "екпертите"?! Платен ПР ли е това?!
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ"Не верили!?"🤣🤣🤣
DeepBlue
Рейтинг: 447 НеутралноБе то руските агенти грешат ли?
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.зам глав
Рейтинг: 264 ГневноСеверноазиатските мародери ползват задунайската си агентура за саботажи срещу цивилизования свят! А разказа за невинния тъмен балкански субект не лови изобщо декиш!
Климент Горанов
Рейтинг: 1177 НеутралноБез да съм морски и на мен ми звучи абсурдно, да няма информация на мостика колко се е развила контвената верига, да няма начин да се управлява от мостика пускането и навиването и.
tacheaux
Рейтинг: 2392 НеутралноБългарските русороби не искат да си признаят , че изпълняват мръсни поръчки на Русия.
dedoliben
Рейтинг: 2807 НеутралноА не може ли да не е човек а китайчор
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIНещо нямам никаква вяра на китайска електроника че не може да се пипа дистанционно.
Кабелът е бил не на стотици а само на петдесет метра дълбочина.
Evtim Zahariev
Рейтинг: 1405 НеутралноНе било възможно, грешка, авария, буря ...тинтириминтири. Коръб на 2 години. Може един човек да го направи и това е капитанът.
Данов, я кажи и за българските "разветчици" в Лондон. Те не са "шпьон", те са вежливи човечета.
А Радев какво казва за тези в Лондон? Не съм го чул.
john trivolta
Рейтинг: 885 ЛюбопитноЗащо се изключва вероятността управлението на кораба да е било хакнато отвън?
"Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър БауърEvtim Zahariev
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#8] от "Evtim Zahariev":
кораб
Evtim Zahariev
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#9] от "john trivolta":
Да, бе. 90 км. със задрана котва -хакната ти е тъщата.
Evtim Zahariev
Рейтинг: 1405 НеутралноИ най-важното, записите на компютъра на кораба ще покажат какво се е видяло. А ако са изтрите .... Путин казва, че няма доказателства. Данов му вярва.
Stanislav Marinov
Рейтинг: 27 НеутралноСлед изказването на Директора на БМФ за "лошо време" и "вятър със сила 25 м/с" реших да проверя доколко отговаря на истината .
И странно - на остров Готланд (най-близката суша) силата на вятъра е била 15-20 км/ч или 5 м/с. А това КАТЕГОРИЧНО не е "ЛОШО ВРЕМЕ"!
Според някои, маршрутът на "Вежен" в MarineTraffic пресича многократно трасето на кабела. За съжаление нямам достъп до платената част на MarineTraffic.
Но разследващите в Швеция със сигурност имат тази информация.
https://www.timeanddate.com/weather/@2711511/historic
Траян
Рейтинг: 440 НеутралноТва със саботажа е малкоооооо...ту мъч :)
simval
Рейтинг: 623 Неутрално"Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море. Нямат интерес нито капитанът, нито екипажът, нито корабособствениците да извършат такова престъпление"
Аз не зареждам в Лукойл.Аз пък, защо ли, вярвам точно в обратното. Да, кабелът е скъсан нарочно.
Нямат интерес ако не са били специално мотивирани. А знаем колко лесно се мотивират някои българи.
mosche
Рейтинг: 563 НеутралноДо коментар [#1] от "doctor.no":
До коментар [#2] от "hamiltonf":
Няма страшно, вие сте по-големи експерти и от най-добрите, защото се подвизавате във форума.. И експертизата ви е някак винаги родоотстъпническа
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2599 НеутралноПовечето от експертите ни са неосъзнати русофили или пробити от блатото руски шпиони.
И този експерт трябваш да каже как „човешките грешки” с прекъснатите кабели нарастнаха след като Естония се свърза с Европа и се отдели от електрическата мрежа на Россия и след нападението над Украйна.
Веселин Дечев
Рейтинг: 229 ЛюбопитноДори и грешка не е, просто немаривост. Обяснявам.
Миний аав адуучин хүнКотвата има 3 спирачки, една от които е гилотина. Не в класическия смисъл на падащо вертикално желязо, а да кажем нещо като ножица, което се затваря и във върха на тази "ножица" има дупка през която минава веригата. Веригата еот редуващи се вертикални и хоризонтални звена. Гилотината е направена така, че да се затваря напълно само когато пада точно върху вертикално звено.
ОБАЧЕ
Когато гилотината се затвори на последното възможно вертикално звено често остава хлабавина на веригата в посока котвата и при лошо време тя се блъска, като освен шума може да пробие с рогата си корпуса. Затова веригатта се донатяга, но тогава пък гилотината пада частично върху едно хоризонтално и съъседното му вертикално звено и не може да се затвори.
Тогава краят на гилотината се затваря с въже. Което обаче при лошо време може в резултат на блъскането на вълната и трепкането на веригата да се скъса. Гилотината има противотежест и особено ако не е е напълно затвоорена
лесно може да отскочи при започване на движение на веригата. Другата спирачка е лентова с феродо накладки, които обаче може да се износят, а може и винта, който стяга челюстите на спирачката да не е стегнат добре.
Третата "спирачка" е просто метална скоба най-долу, която преминава през веригата и се натяга така че тежестта на котвата да не се поема от механизмите в пълна степен.
ЗАБЕЛЕЖКА
ако има хлабавина в гилотината, то тя трябва да се премести наред-назад, така че да пада точно във вертикалното звено. Обаче това е много трудна и тежка работа, изисква да се преместят цял наниз планки, дасе извади гилотината и общо взето не е работа за набързо.
Това е моята версия.
Нагледна илюстрация:
www.marineinsight.com/wp-content/uploads/2020/04/Anchor-new.jpg.webp
Гиотината е обозначена като "anchor stopper"
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1193 НеутралноТова, че имиджа на компанията и на капитана ще пострада не значи, че всяка една единица на борда на кораба трябва да му пука за това.
Неубедително е обяснението на ПБМФ действително.
Не вярвам, че е случайно. Нелепо ми звучи, сори. Жалко, че пак ние сме достатъчно тъпи да изкочим от купа.
Веселин Дечев
Рейтинг: 229 ЛюбопитноГиlотината е обозначена като "chain stopper
Миний аав адуучин хүнsimval
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#9] от "john trivolta":
Не се изключва, но е малко вероятно. Това е приказка от рода, "Кой ми сра в гащите?" Много по лесно, навярно, и по-евтино е да "мотивираш" правилните люде от екипажа.
Аз не зареждам в Лукойл.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1193 НеутралноДо коментар [#18] от "Веселин Дечев":
Щом адептите на Владимир Владимирович и от кораби почнахте да разбирате, ясна е работата.
superbonker_9000
Рейтинг: 35 Весело"Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела" - това, в какво вярваш, няма АБСОЛЮТНО НИКАКВО значение, Васко. Има хора, които не вярват, че Земята е кръгла - това също няма никакво значение за фактите. Не бил вярвал...
"За омразата към русите никой не говореше. Чувството, което изпитваха всички чеченци - от мало до голямо - беше по-силно от омраза. Това не беше омраза, а непризнаване на тия руски кучета за хора и такова отвращение, погнуса и недоумение пред безсмислената жестокост на тия същества, че желанието да ги изтребят, както желанието да се изтребват плъхове, отровни паяци и вълци, беше чувство тъй естествено, както чувството за самосъхранение." - Л.ТолстойВеселин Дечев
Рейтинг: 229 ВеселоНе, няма. Управлението става от место. Маха се скоба, вдига се гилотината, пускат се помпи за хидравликата, приспуска се котва чрез мотора и тогава се освобождава леко лентовата спирачка. Като се наблюдава на место колко бързо се спуска веригата и се регулира отварянето на лентовата спирачка. Не е просто един бутон и хайде хоп цамбур котвата. Миний аав адуучин хүн
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2599 НеутралноДо коментар [#7] от "dedoliben":
Може да е дистанционно само ако котвата не е заключена както трябва. Има три защити, едната от които е ръчна.
gl_avatar
Рейтинг: 1941 НеутралноИ в атлантическия клуб копейки и защитници на бг олигархия свързана с москва.
Веселин Дечев
Рейтинг: 229 ЛюбопитноСам го каза - "на остров". На сушата вятърът винаги пада иима много по-ниски стойности заради съпротивлението, което прави сушата. Затова в открито море вятърът често е много по-силен. Не случайно е изразът "тих пристан", щото е защитено място в сравнение с открито море.
И никой не е казал, че котвата е паднала точно преди кабела, до остров Готланд. Миний аав адуучин хүн
Веселин Дечев
Рейтинг: 229 ВеселоАми като няма връзка, няма какво да се скъса! Елементарно, Уотсън! Миний аав адуучин хүн
Velocio
Рейтинг: 1858 Неутрално"Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море. Нямат интерес нито капитанът, нито екипажът, нито корабособствениците да извършат такова престъпление", каза днес пред "Нова телевизия" членът на ръководството на Атлантическия съвет в България кап. Васил Данов.
“Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647Тук не съм съгласен с господин капитана. И капитанът, и екипажът могат да имат интерес. Нарича се личен и финансов. Не искам с това да кажа, че е така, а само че може да имат такъв интерес. Корабособствениците също могат да имат подобен интерес (финансов), а може и да са били обект на изнудване - не знаем. Но докаже ли се, че нашият кораб е повредил кабела, ще е много, много трудно убедително да се аргументира с човешка грешка. Нещо много зачестиха подобни „грешки“ напоследък. И все в Балтийско море.
Velocio
Рейтинг: 1858 НеутралноПо елементарни логически причини. Първо, ако беше така, това щеше да е първото, което да бъде изтъкнато от екипажа. Второ, дори и да не са разбрали, че са хакнати, няма начин да не са разбрали, че влачат котвата подире си. И щяха да кажат, че са я видели и усетили, но не са могли да се справят. А те казват, че не били разбрали. Друго е хакнато, не е корабът. “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
futio_tapanchev
Рейтинг: 1107 НеутралноДо коментар [#11] от "Evtim Zahariev":
При загуба на управление се подава SOS или друг сигнал който поне да предупреди околните. Не го слуша главата триволтовия.
bat_plamen
Рейтинг: 3836 ЛюбопитноЩе отичат докрай!!!!
Веселин Дечев
Рейтинг: 229 ВеселоПредставяш ли си как се качва някой и казва:
-кептън, дай да скъсате тука един кабел, на ти едни пари тука?
-да, добре, ей ся!
Капитана събира екипажа:
-момчета, дайте да скъсаме един кабел тука?
Честно, как си го представяш? Май сте прекалили с анимации за пирати... Миний аав адуучин хүн
Веселин Дечев
Рейтинг: 229 ВеселоНе, не се подава SOS.
SECURITE или PAN PAN
И то ако някой въобще е застрашен. А в открито море - едва ли.
Бъкел не разбирате, но пък се изказвате. Миний аав адуучин хүн
futio_tapanchev
Рейтинг: 1107 НеутралноТоя експерт и физиономията му русоробска.
Николай Колев
Рейтинг: 2899 Весело"Руские свои не бросают", ... докато не срещнат горския...
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦.
Рейтинг: 1163 НеутралноДо коментар [#33] от "Веселин Дечев":
И как тия на кораба ще знаят къде точно е тоя кабел и по принцип защо тоя кабел не е закопан в дъното? Ми като са го плеснали как им дойде, всеки може да се гмурне и клъцне, там морето е плитко.
nikolaimi
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#33] от "Веселин Дечев":
Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have warМоже и вариант:
-Кептън, помниш онази проститутка в Уст-Луга. Снимахме те и ще я пратим на жена ти, другия вариант е да пуснеш една котва от точка А до точка Б
Velocio
Рейтинг: 1858 НеутралноНе си го представям. Смятам, че моряците и офицерите са професионалисти и отговорни хора. Но също така знам, че на „подходящо“ предложение е много трудно да откажеш. Не е невъзможно, но е много, много трудно. Както казва клишето (то затова е клише, защото е вярно), всеки човек си има цена. С това не искам да кажа, че така е станало със сигурност. Но наистина е много възможно обяснение. Разбира се, има и други. Вие твърдите, че е немарливост. Това означава, че екипажът не се състои от съвсем отговорни хора. Според вас. Е, щом и вие смятате, че екипажът не се състои от отговорни хора, тогава няма проблем същите тези хора да приемат „едни пари“. “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
дерибеев
Рейтинг: 1427 НеутралноДежурните комплексари ( стъпили върху милионите си и речник от 100 думи ) мразят българи. Нищо ново
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васgeorgievb
Рейтинг: 644 ЛюбопитноНека първо да разследват взривяването на Северен поток, пък после кабелите...или не е същото?!?
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)Веселин Дечев
Рейтинг: 229 НеутралноНе бих казал немарливи. Просто не миже със 17 човека да се огре навсякъде. На кораба си 24 часа на работното си място и не може да оправиш всичко наведнъж. Едно оправиш друго се поврежда, а хората имат работно време и гарантирана почивка, не са роботи. Миний аав адуучин хүн
Владо Николов
Рейтинг: 1174 ВеселоРодните Кирияк Стефчовци пак плюят по България. Така де, ubi bene, ubi patria. А и "парите (грантвете) не миришат"(Веспасиан). Това факти, доказателства нямат значение за турболибералните защитници на демокрацията. Те по стар комунистически тертип знаят кой е врага на тутраканската селищна система и усърдно го громят във форума.
Velocio
Рейтинг: 1858 НеутралноПърво, някъде прочетох, че този кабел е бил закопан. Но дори и да не е бил, има второ. Вие вероятно нямате никаква представа как се прави гмуркане и каква организация и екипировка е необходима, за да твърдите, че „всеки“ може да се гмурне на такава дълбочина. Там дъното е на 50 м от повърхността на водата. Знаете ли колко време трябва да излиза човек от такава дълбочина, за да се декомпресира? А знаете ли с какво оборудване и каква организация трябва да бъде създадена? Не. Но си пишете глупости, както под всяка друга тема. “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
Velocio
Рейтинг: 1858 НеутралноВ кой от двата коментара говорите искрено?
Не бихте го казал, но го написахте.
“Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
scm111258587
Рейтинг: 1749 НеутралноМен ме интересува кой ще плаща ремонта на кабела
Кораба държавен ли е
Какво търси в руско пристанище
Много ми беше интересно едно време когато по магазините имаше бразилски дробчета които бяха по евтини от българските
Какво тоя кораб щеше да върне след като разтовари евтините руски торове
За тези въпроси някой трябва да лежи в завтвора
beyond_the_frame
Рейтинг: 1988 ЛюбопитноИнтересно, съществува ли статистика колко подобни инцидента е имало през последните три години и колко преди това?
Make russia Small AgainЩото числата говорят по- добре от думите.
Владо Николов
Рейтинг: 1174 ВеселоДо коментар [#30] от "Velocio":
Ахъммм! И саудитците с няколко урока на едномоторен самолет "Чесна" с няколко прибора за управление, успяха да пилотират "Боинг", който има опцията за външно управление(дистанционно), ако се случи нещо извънредно. Та, никой нищо не може да хакне.
Стенли
Рейтинг: 2230 НеутралноОт Кремъл? Отнюдь!
Стенли
Рейтинг: 2230 НеутралноЕ, хайде сега! Човекът объркал километри с метри, часове със секунди - голяма работа. Така или иначе разследващите няма да му повярват.
Stanislav Marinov
Рейтинг: 27 Неутрално[quote#27:"Веселин Дечев"][/quote]
Така е, не отричам, че времето на най-близката суша и в открито море се различават.
Но в случая разликата е твърде голяма - от 5 до 25 м/с е твърде много.
Пък и се вдигнала такава вълна, че било "опасно да се излиза на палубата".
Нещо не е като хората.
Ако имаш достъп до платената част на MarineTraffic, ще е интересно да се види курса на кораба. Споменаха, че бил "твърде криволичещ".
Stanislav Marinov
Рейтинг: 27 НеутралноКорабът НЕ е български!
Още по малко пък е ДЪРЖАВЕН, на Държавата България.
Понял?
Стенли
Рейтинг: 2230 НеутралноДа, те и онези фризьорки и шпакловчици в Англия уж нямаха интерес да шпионират за рутнаците...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2599 НеутралноДо коментар [#18]:
Дечев, не можеш ли да обясниш с твои думи не само как се заключва котва, но и кой какви заповеди издава, кой контролира и кой ги изпълнява.
Като за капитан далечно плаване очаквах повече от теб, а не препечатки с автоматични преводи.
chichka
Рейтинг: 1529 НеутралноИнтересно, всички аварии, късане на тръби, кабели стават винаги когато кораба тръгва от Руско пристанище!!! Няма нито един случай на кораб от шведско, финско, полско , летнийско пристанище!!!! Вятър 8 м/сек. вълна 1 метър и котвата олабила, жвака галса се отвързал, фиксиращата проволка, спирачки на шпила отказали.... Ехааа
Русия е проказата на планетата Земя.Bira
Рейтинг: 1031 Неутралнокапитан първи ранг каза авторитетно "не вярвам".
бравос на капитана.
а иначе много станаха грешките.
всичко над една вече не е грешка.
Bira
Рейтинг: 1031 НеутралноДо коментар [#43] от "Владо Николов":
красножопец московски.
освен това, като ще се правиш на умен с латински цитати - поне цитирай правилно.
щото ептен лъсва красната жопа.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2599 НеутралноДо коментар [#27] от "Веселин Дечев":
8,2 м/с. или 16 възела, за които капитан Калчев каза, че са 25 м/с.
Капитан Дончев да обясни, какъв е интересът на Калчев да лъже, като данните са пред него.
https://pbs.twimg.com/media/GiTJggXXkAAWY6G?format=jpg&name=large
Velocio
Рейтинг: 1858 НеутралноДо коментар [#58] от "Bira":
“Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647👍
И на мен ми направи впечатление. Освен това го използва съвсем не на място, като се гледа смисъла на написаното. Мислех да се заям, но се отказах. С такива сноби не си струва да се занимавам - „Вижте ме, знам латински поговорки! Кой съм аз!“.
S.T.A.L.K.E.R. 2
Рейтинг: 511 НеутралноЩе го кажа на Български : с гилотина , лентова спирачка и метално въже за укрепване( сапан) просто е немислимо котват да отдаде при каквото и да е време. Или пълна немарливост или……Казва ви го човек пускал стотици пъти котва.
Евроатлантически Герберpenetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноБратя Домусчиеви може и да не са си осигурили кърпичка за договора за съпорт
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertS.T.A.L.K.E.R. 2
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#55] от "Ще върнем България в Европа":
Евроатлантически ГерберЗаповедите ги дава Капитана, контролира се на място от Ст.-пом. капитана, изпълнява се от боцман и един или двама моряци.
Иван K
Рейтинг: 1826 ВеселоНе мога да повярвам, че са го направили нарочно.
подписНе възможно да са свършили точно работа, която им е поръчана.
Възможно е някой да им е платил да скъсат кабел, но тогава те щяха да скъсат някакъв друг кабел или дори някой от екипажа да си скъса гащите.
Stan
Рейтинг: 1238 НеутралноАми то трябва да си има дневник, или някаква книга с това. Кой е бил на вахта по това време. Няма как целия екипаж д е бил на смяна.
Освен това, след случая Англия 5 или 6 български шпиони, работещи за Путин, няма как сега този случай да не повдигне въпроси.
Предатели ли са българите, и руски подлоги ли са.
Average Person
Рейтинг: 2703 Неутралноче е грешка, грешка е, ама дали е неумишлена
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.Кортик
Рейтинг: 2250 НеутралноПодводницата Лошарик е построена за диверсии, а Вежен е мюре, което да поеме отговорноста.
Червена линия, червен картонdanvan
Рейтинг: 7244 НеутралноПо интересно е какво ще кажат шведските експерти.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatНашите калинки какво лялят не е важно.
Роси
Рейтинг: 5672 Неутрално"Подобно елементарно изпускане на котвата в лошо време е почти изключено при наличието на сериозна техника и такъв опитен команден състав", каза още Данов."
До това ще стигнат и шведските разследващи, колкото и да им обясняваме, че сме невинни. Дали ще разберем цялата истина обаче....
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.