Експерти: Човешка грешка, а не саботаж е причинила скъсването на кабел от "Вежен"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    Шведите не ги ядат доматите с колците

    Руската пропаганда не прави хората тъпи, тя ги намира!
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    Как го разбрахте, бе "екпертите"?! Платен ПР ли е това?!
    "Не верили!?"🤣🤣🤣

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  3. 3 Профил на DeepBlue
    DeepBlue
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Бе то руските агенти грешат ли?

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  4. 4 Профил на зам глав
    зам глав
    Рейтинг: 264 Гневно

    Северноазиатските мародери ползват задунайската си агентура за саботажи срещу цивилизования свят! А разказа за невинния тъмен балкански субект не лови изобщо декиш!

  5. 5 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Без да съм морски и на мен ми звучи абсурдно, да няма информация на мостика колко се е развила контвената верига, да няма начин да се управлява от мостика пускането и навиването и.

  6. 6 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    Българските русороби не искат да си признаят , че изпълняват мръсни поръчки на Русия.

  7. 7 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    А не може ли да не е човек а китайчор
    Нещо нямам никаква вяра на китайска електроника че не може да се пипа дистанционно.
    Кабелът е бил не на стотици а само на петдесет метра дълбочина.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  8. 8 Профил на Evtim Zahariev
    Evtim Zahariev
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Не било възможно, грешка, авария, буря ...тинтириминтири. Коръб на 2 години. Може един човек да го направи и това е капитанът.

    Данов, я кажи и за българските "разветчици" в Лондон. Те не са "шпьон", те са вежливи човечета.

    А Радев какво казва за тези в Лондон? Не съм го чул.

  9. 9 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 885 Любопитно

    Защо се изключва вероятността управлението на кораба да е било хакнато отвън?

    "Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър Бауър
  10. 10 Профил на Evtim Zahariev
    Evtim Zahariev
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    До коментар [#8] от "Evtim Zahariev":

    кораб

  11. 11 Профил на Evtim Zahariev
    Evtim Zahariev
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    До коментар [#9] от "john trivolta":

    Да, бе. 90 км. със задрана котва -хакната ти е тъщата.

  12. 12 Профил на Evtim Zahariev
    Evtim Zahariev
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    И най-важното, записите на компютъра на кораба ще покажат какво се е видяло. А ако са изтрите .... Путин казва, че няма доказателства. Данов му вярва.

  13. 13 Профил на Stanislav Marinov СУПЕР
    Stanislav Marinov
    Рейтинг: 27 Неутрално

    След изказването на Директора на БМФ за "лошо време" и "вятър със сила 25 м/с" реших да проверя доколко отговаря на истината .
    И странно - на остров Готланд (най-близката суша) силата на вятъра е била 15-20 км/ч или 5 м/с. А това КАТЕГОРИЧНО не е "ЛОШО ВРЕМЕ"!

    Според някои, маршрутът на "Вежен" в MarineTraffic пресича многократно трасето на кабела. За съжаление нямам достъп до платената част на MarineTraffic.
    Но разследващите в Швеция със сигурност имат тази информация.

    https://www.timeanddate.com/weather/@2711511/historic

  14. 14 Профил на Траян
    Траян
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Тва със саботажа е малкоооооо...ту мъч :)

  15. 15 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 623 Неутрално

    "Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море. Нямат интерес нито капитанът, нито екипажът, нито корабособствениците да извършат такова престъпление"

    Аз пък, защо ли, вярвам точно в обратното. Да, кабелът е скъсан нарочно.
    Нямат интерес ако не са били специално мотивирани. А знаем колко лесно се мотивират някои българи.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  16. 16 Профил на mosche
    mosche
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#1] от "doctor.no":


    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    Няма страшно, вие сте по-големи експерти и от най-добрите, защото се подвизавате във форума.. И експертизата ви е някак винаги родоотстъпническа

  17. 17 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    Повечето от експертите ни са неосъзнати русофили или пробити от блатото руски шпиони.
    И този експерт трябваш да каже как „човешките грешки” с прекъснатите кабели нарастнаха след като Естония се свърза с Европа и се отдели от електрическата мрежа на Россия и след нападението над Украйна.

  18. 18 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Дори и грешка не е, просто немаривост. Обяснявам.
    Котвата има 3 спирачки, една от които е гилотина. Не в класическия смисъл на падащо вертикално желязо, а да кажем нещо като ножица, което се затваря и във върха на тази "ножица" има дупка през която минава веригата. Веригата еот редуващи се вертикални и хоризонтални звена. Гилотината е направена така, че да се затваря напълно само когато пада точно върху вертикално звено.
    ОБАЧЕ
    Когато гилотината се затвори на последното възможно вертикално звено често остава хлабавина на веригата в посока котвата и при лошо време тя се блъска, като освен шума може да пробие с рогата си корпуса. Затова веригатта се донатяга, но тогава пък гилотината пада частично върху едно хоризонтално и съъседното му вертикално звено и не може да се затвори.
    Тогава краят на гилотината се затваря с въже. Което обаче при лошо време може в резултат на блъскането на вълната и трепкането на веригата да се скъса. Гилотината има противотежест и особено ако не е е напълно затвоорена
    лесно може да отскочи при започване на движение на веригата. Другата спирачка е лентова с феродо накладки, които обаче може да се износят, а може и винта, който стяга челюстите на спирачката да не е стегнат добре.
    Третата "спирачка" е просто метална скоба най-долу, която преминава през веригата и се натяга така че тежестта на котвата да не се поема от механизмите в пълна степен.
    ЗАБЕЛЕЖКА
    ако има хлабавина в гилотината, то тя трябва да се премести наред-назад, така че да пада точно във вертикалното звено. Обаче това е много трудна и тежка работа, изисква да се преместят цял наниз планки, дасе извади гилотината и общо взето не е работа за набързо.
    Това е моята версия.
    Нагледна илюстрация:
    www.marineinsight.com/wp-content/uploads/2020/04/Anchor-new.jpg.webp
    Гиотината е обозначена като "anchor stopper"

    Миний аав адуучин хүн
  19. 19 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Това, че имиджа на компанията и на капитана ще пострада не значи, че всяка една единица на борда на кораба трябва да му пука за това.
    Неубедително е обяснението на ПБМФ действително.
    Не вярвам, че е случайно. Нелепо ми звучи, сори. Жалко, че пак ние сме достатъчно тъпи да изкочим от купа.

  20. 20 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Гиlотината е обозначена като "chain stopper

    Миний аав адуучин хүн
  21. 21 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#9] от "john trivolta":

    Защо се изключва вероятността управлението на кораба да е било хакнато отвън?
    —цитат от коментар 9 на john trivolta


    Не се изключва, но е малко вероятно. Това е приказка от рода, "Кой ми сра в гащите?" Много по лесно, навярно, и по-евтино е да "мотивираш" правилните люде от екипажа.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  22. 22 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#18] от "Веселин Дечев":

    Щом адептите на Владимир Владимирович и от кораби почнахте да разбирате, ясна е работата.

  23. 23 Профил на superbonker_9000
    superbonker_9000
    Рейтинг: 35 Весело

    "Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела" - това, в какво вярваш, няма АБСОЛЮТНО НИКАКВО значение, Васко. Има хора, които не вярват, че Земята е кръгла - това също няма никакво значение за фактите. Не бил вярвал...

    "За омразата към русите никой не говореше. Чувството, което изпитваха всички чеченци - от мало до голямо - беше по-силно от омраза. Това не беше омраза, а непризнаване на тия руски кучета за хора и такова отвращение, погнуса и недоумение пред безсмислената жестокост на тия същества, че желанието да ги изтребят, както желанието да се изтребват плъхове, отровни паяци и вълци, беше чувство тъй естествено, както чувството за самосъхранение." - Л.Толстой
  24. 24 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Весело

    Без да съм морски и на мен ми звучи абсурдно, да няма информация на мостика колко се е развила контвената верига, да няма начин да се управлява от мостика пускането и навиването и.
    —цитат от коментар 5 на Климент Горанов


    Не, няма. Управлението става от место. Маха се скоба, вдига се гилотината, пускат се помпи за хидравликата, приспуска се котва чрез мотора и тогава се освобождава леко лентовата спирачка. Като се наблюдава на место колко бързо се спуска веригата и се регулира отварянето на лентовата спирачка. Не е просто един бутон и хайде хоп цамбур котвата.

    Миний аав адуучин хүн
  25. 25 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#7] от "dedoliben":

    Може да е дистанционно само ако котвата не е заключена както трябва. Има три защити, едната от които е ръчна.

  26. 26 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    И в атлантическия клуб копейки и защитници на бг олигархия свързана с москва.

  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Любопитно

    След изказването на Директора на БМФ за "лошо време" и "вятър със сила 25 м/с" реших да проверя доколко отговаря на истината .И странно - на остров Готланд (най-близката суша) силата на вятъра е била 15-20 км/ч или 5 м/с. А това КАТЕГОРИЧНО не е "ЛОШО ВРЕМЕ"!
    —цитат от коментар 13 на Stanislav Marinov


    Сам го каза - "на остров". На сушата вятърът винаги пада иима много по-ниски стойности заради съпротивлението, което прави сушата. Затова в открито море вятърът често е много по-силен. Не случайно е изразът "тих пристан", щото е защитено място в сравнение с открито море.
    И никой не е казал, че котвата е паднала точно преди кабела, до остров Готланд.

    Миний аав адуучин хүн
  28. 28 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Весело

    как „човешките грешки” с прекъснатите кабели нарастнаха след като Естония се свърза с Европа и се отдели от електрическата мрежа на Россия и след нападението над Украйна.
    —цитат от коментар 17 на Ще върнем България в Европа


    Ами като няма връзка, няма какво да се скъса! Елементарно, Уотсън!

    Миний аав адуучин хүн
  29. 29 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    "Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море. Нямат интерес нито капитанът, нито екипажът, нито корабособствениците да извършат такова престъпление", каза днес пред "Нова телевизия" членът на ръководството на Атлантическия съвет в България кап. Васил Данов.

    Тук не съм съгласен с господин капитана. И капитанът, и екипажът могат да имат интерес. Нарича се личен и финансов. Не искам с това да кажа, че е така, а само че може да имат такъв интерес. Корабособствениците също могат да имат подобен интерес (финансов), а може и да са били обект на изнудване - не знаем. Но докаже ли се, че нашият кораб е повредил кабела, ще е много, много трудно убедително да се аргументира с човешка грешка. Нещо много зачестиха подобни „грешки“ напоследък. И все в Балтийско море.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
  30. 30 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Защо се изключва вероятността управлението на кораба да е било хакнато отвън?
    —цитат от коментар 9 на john trivolta


    По елементарни логически причини. Първо, ако беше така, това щеше да е първото, което да бъде изтъкнато от екипажа. Второ, дори и да не са разбрали, че са хакнати, няма начин да не са разбрали, че влачат котвата подире си. И щяха да кажат, че са я видели и усетили, но не са могли да се справят. А те казват, че не били разбрали. Друго е хакнато, не е корабът.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
  31. 31 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#11] от "Evtim Zahariev":

    При загуба на управление се подава SOS или друг сигнал който поне да предупреди околните. Не го слуша главата триволтовия.

  32. 32 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3836 Любопитно

    Ще отичат докрай!!!!

  33. 33 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Весело

    "Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море. Нямат интерес нито капитанът, нито екипажът, нито корабособствениците да извършат такова престъпление", каза днес пред "Нова телевизия" членът на ръководството на Атлантическия съвет в България кап. Васил Данов.Тук не съм съгласен с господин капитана. И капитанът, и екипажът могат да имат интерес. Нарича се личен и финансов. Не искам с това да кажа, че е така, а само че може да имат такъв интерес. Корабособствениците също могат да имат подобен интерес (финансов), а може и да са били обект на изнудване - не знаем. Но докаже ли се, че нашият кораб е повредил кабела, ще е много, много трудно убедително да се аргументира с човешка грешка. Нещо много зачестиха подобни „грешки“ напоследък. И все в Балтийско море.
    —цитат от коментар 29 на Velocio


    Представяш ли си как се качва някой и казва:
    -кептън, дай да скъсате тука един кабел, на ти едни пари тука?
    -да, добре, ей ся!
    Капитана събира екипажа:
    -момчета, дайте да скъсаме един кабел тука?

    Честно, как си го представяш? Май сте прекалили с анимации за пирати...

    Миний аав адуучин хүн
  34. 34 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Весело

    При загуба на управление се подава SOS или друг сигнал който поне да предупреди околните. Не го слуша главата триволтовия.
    —цитат от коментар 31 на futio_tapanchev


    Не, не се подава SOS.
    SECURITE или PAN PAN
    И то ако някой въобще е застрашен. А в открито море - едва ли.

    Бъкел не разбирате, но пък се изказвате.

    Миний аав адуучин хүн
  35. 35 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Тоя експерт и физиономията му русоробска.

  36. 36 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2899 Весело

    "Руские свои не бросают", ... докато не срещнат горския...

    #ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  37. 37 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#33] от "Веселин Дечев":

    И как тия на кораба ще знаят къде точно е тоя кабел и по принцип защо тоя кабел не е закопан в дъното? Ми като са го плеснали как им дойде, всеки може да се гмурне и клъцне, там морето е плитко.

  38. 38 Профил на nikolaimi
    nikolaimi
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#33] от "Веселин Дечев":

    Може и вариант:
    -Кептън, помниш онази проститутка в Уст-Луга. Снимахме те и ще я пратим на жена ти, другия вариант е да пуснеш една котва от точка А до точка Б

    Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war
  39. 39 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Представяш ли си как се качва някой и казва:
    -кептън, дай да скъсате тука един кабел, на ти едни пари тука?
    -да, добре, ей ся!
    Капитана събира екипажа:
    -момчета, дайте да скъсаме един кабел тука?

    Честно, как си го представяш? Май сте прекалили с анимации за пирати...
    —цитат от коментар 33 на Веселин Дечев


    Не си го представям. Смятам, че моряците и офицерите са професионалисти и отговорни хора. Но също така знам, че на „подходящо“ предложение е много трудно да откажеш. Не е невъзможно, но е много, много трудно. Както казва клишето (то затова е клише, защото е вярно), всеки човек си има цена. С това не искам да кажа, че така е станало със сигурност. Но наистина е много възможно обяснение. Разбира се, има и други. Вие твърдите, че е немарливост. Това означава, че екипажът не се състои от съвсем отговорни хора. Според вас. Е, щом и вие смятате, че екипажът не се състои от отговорни хора, тогава няма проблем същите тези хора да приемат „едни пари“.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
  40. 40 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    Дежурните комплексари ( стъпили върху милионите си и речник от 100 думи ) мразят българи. Нищо ново

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  41. 41 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 644 Любопитно

    Нека първо да разследват взривяването на Северен поток, пък после кабелите...или не е същото?!?

    И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)
  42. 42 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Вие твърдите, че е немарливост. Това означава, че екипажът не се състои от съвсем отговорни хора. Според вас. Е, щом и вие смятате, че екипажът не се състои от отговорни хора, тогава няма проблем същите тези хора да приемат „едни пари“
    —цитат от коментар 39 на Velocio


    Не бих казал немарливи. Просто не миже със 17 човека да се огре навсякъде. На кораба си 24 часа на работното си място и не може да оправиш всичко наведнъж. Едно оправиш друго се поврежда, а хората имат работно време и гарантирана почивка, не са роботи.

    Миний аав адуучин хүн
  43. 43 Профил на Владо Николов
    Владо Николов
    Рейтинг: 1174 Весело

    Родните Кирияк Стефчовци пак плюят по България. Така де, ubi bene, ubi patria. А и "парите (грантвете) не миришат"(Веспасиан). Това факти, доказателства нямат значение за турболибералните защитници на демокрацията. Те по стар комунистически тертип знаят кой е врага на тутраканската селищна система и усърдно го громят във форума.

  44. 44 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#33] от "Веселин Дечев":И как тия на кораба ще знаят къде точно е тоя кабел и по принцип защо тоя кабел не е закопан в дъното? Ми като са го плеснали как им дойде, всеки може да се гмурне и клъцне, там морето е плитко.
    —цитат от коментар 37 на .


    Първо, някъде прочетох, че този кабел е бил закопан. Но дори и да не е бил, има второ. Вие вероятно нямате никаква представа как се прави гмуркане и каква организация и екипировка е необходима, за да твърдите, че „всеки“ може да се гмурне на такава дълбочина. Там дъното е на 50 м от повърхността на водата. Знаете ли колко време трябва да излиза човек от такава дълбочина, за да се декомпресира? А знаете ли с какво оборудване и каква организация трябва да бъде създадена? Не. Но си пишете глупости, както под всяка друга тема.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
  45. 45 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Не бих казал немарливи.
    —цитат от коментар 42 на Веселин Дечев


    Дори и грешка не е, просто немаривост.
    —цитат от коментар 18 на Веселин Дечев


    В кой от двата коментара говорите искрено?
    Не бихте го казал, но го написахте.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
  46. 46 Профил на scm111258587
    scm111258587
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Мен ме интересува кой ще плаща ремонта на кабела
    Кораба държавен ли е
    Какво търси в руско пристанище

    Много ми беше интересно едно време когато по магазините имаше бразилски дробчета които бяха по евтини от българските

    Какво тоя кораб щеше да върне след като разтовари евтините руски торове


    За тези въпроси някой трябва да лежи в завтвора

  47. 47 Профил на beyond_the_frame
    beyond_the_frame
    Рейтинг: 1988 Любопитно

    Интересно, съществува ли статистика колко подобни инцидента е имало през последните три години и колко преди това?

    Щото числата говорят по- добре от думите.

    Make russia Small Again
  48. 48 Профил на Владо Николов
    Владо Николов
    Рейтинг: 1174 Весело

    До коментар [#30] от "Velocio":

    Ахъммм! И саудитците с няколко урока на едномоторен самолет "Чесна" с няколко прибора за управление, успяха да пилотират "Боинг", който има опцията за външно управление(дистанционно), ако се случи нещо извънредно. Та, никой нищо не може да хакне.

  49. 49 Профил на Стенли СУПЕР
    Стенли
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    Защо се изключва вероятността управлението на кораба да е било хакнато отвън?
    —цитат от коментар 9 на john trivolta


    От Кремъл? Отнюдь!

  50. 50 Профил на Стенли СУПЕР
    Стенли
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    След изказването на Директора на БМФ за "лошо време" и "вятър със сила 25 м/с" реших да проверя доколко отговаря на истината .И странно - на остров Готланд (най-близката суша) силата на вятъра е била 15-20 км/ч или 5 м/с. А това КАТЕГОРИЧНО не е "ЛОШО ВРЕМЕ"!Според някои, маршрутът на "Вежен" в MarineTraffic пресича многократно трасето на кабела. За съжаление нямам достъп до платената част на MarineTraffic.Но разследващите в Швеция със сигурност имат тази информация.https://www.timeanddate.com/weather/@2711511/historic
    —цитат от коментар 13 на Stanislav Marinov


    Е, хайде сега! Човекът объркал километри с метри, часове със секунди - голяма работа. Така или иначе разследващите няма да му повярват.

  51. 51 Профил на Stanislav Marinov СУПЕР
    Stanislav Marinov
    Рейтинг: 27 Неутрално

    [quote#27:"Веселин Дечев"][/quote]

    Така е, не отричам, че времето на най-близката суша и в открито море се различават.
    Но в случая разликата е твърде голяма - от 5 до 25 м/с е твърде много.
    Пък и се вдигнала такава вълна, че било "опасно да се излиза на палубата".
    Нещо не е като хората.
    Ако имаш достъп до платената част на MarineTraffic, ще е интересно да се види курса на кораба. Споменаха, че бил "твърде криволичещ".

  52. 52 Профил на Stanislav Marinov СУПЕР
    Stanislav Marinov
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Родните Кирияк Стефчовци пак плюят по България
    —цитат от коментар 43 на Владо Николов


    Корабът НЕ е български!
    Още по малко пък е ДЪРЖАВЕН, на Държавата България.

    Понял?

  53. 53 Профил на Стенли СУПЕР
    Стенли
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    "Не вярвам корабът "Вежен" да е скъсал нарочно кабела в Балтийско море. Нямат интерес нито капитанът, нито екипажът, нито корабособствениците да извършат такова престъпление"Аз пък, защо ли, вярвам точно в обратното. Да, кабелът е скъсан нарочно.Нямат интерес ако не са били специално мотивирани. А знаем колко лесно се мотивират някои българи.
    —цитат от коментар 15 на simval


    Да, те и онези фризьорки и шпакловчици в Англия уж нямаха интерес да шпионират за рутнаците...

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#18]:

    Дечев, не можеш ли да обясниш с твои думи не само как се заключва котва, но и кой какви заповеди издава, кой контролира и кой ги изпълнява.
    Като за капитан далечно плаване очаквах повече от теб, а не препечатки с автоматични преводи.

  56. 56 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    Интересно, всички аварии, късане на тръби, кабели стават винаги когато кораба тръгва от Руско пристанище!!! Няма нито един случай на кораб от шведско, финско, полско , летнийско пристанище!!!! Вятър 8 м/сек. вълна 1 метър и котвата олабила, жвака галса се отвързал, фиксиращата проволка, спирачки на шпила отказали.... Ехааа

    Русия е проказата на планетата Земя.
  57. 57 Профил на Bira СУПЕР
    Bira
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    капитан първи ранг каза авторитетно "не вярвам".
    бравос на капитана.

    а иначе много станаха грешките.
    всичко над една вече не е грешка.

  58. 58 Профил на Bira СУПЕР
    Bira
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#43] от "Владо Николов":

    красножопец московски.
    освен това, като ще се правиш на умен с латински цитати - поне цитирай правилно.
    щото ептен лъсва красната жопа.

  59. 59 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#27] от "Веселин Дечев":
    8,2 м/с. или 16 възела, за които капитан Калчев каза, че са 25 м/с.
    Капитан Дончев да обясни, какъв е интересът на Калчев да лъже, като данните са пред него.

    https://pbs.twimg.com/media/GiTJggXXkAAWY6G?format=jpg&name=large

  60. 60 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#58] от "Bira":

    👍
    И на мен ми направи впечатление. Освен това го използва съвсем не на място, като се гледа смисъла на написаното. Мислех да се заям, но се отказах. С такива сноби не си струва да се занимавам - „Вижте ме, знам латински поговорки! Кой съм аз!“.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
  61. 61 Профил на S.T.A.L.K.E.R. 2
    S.T.A.L.K.E.R. 2
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Ще го кажа на Български : с гилотина , лентова спирачка и метално въже за укрепване( сапан) просто е немислимо котват да отдаде при каквото и да е време. Или пълна немарливост или……Казва ви го човек пускал стотици пъти котва.

    Евроатлантически Гербер
  62. 62 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Братя Домусчиеви може и да не са си осигурили кърпичка за договора за съпорт

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  63. 63 Профил на S.T.A.L.K.E.R. 2
    S.T.A.L.K.E.R. 2
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ще върнем България в Европа":

    Заповедите ги дава Капитана, контролира се на място от Ст.-пом. капитана, изпълнява се от боцман и един или двама моряци.

    Евроатлантически Гербер
  64. 64 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1826 Весело

    Не мога да повярвам, че са го направили нарочно.
    Не възможно да са свършили точно работа, която им е поръчана.
    Възможно е някой да им е платил да скъсат кабел, но тогава те щяха да скъсат някакъв друг кабел или дори някой от екипажа да си скъса гащите.

    подпис
  65. 65 Профил на Stan
    Stan
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Ами то трябва да си има дневник, или някаква книга с това. Кой е бил на вахта по това време. Няма как целия екипаж д е бил на смяна.
    Освен това, след случая Англия 5 или 6 български шпиони, работещи за Путин, няма как сега този случай да не повдигне въпроси.
    Предатели ли са българите, и руски подлоги ли са.

  66. 66 Профил на Average Person
    Average Person
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    че е грешка, грешка е, ама дали е неумишлена

    ☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.
  67. 67 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    Подводницата Лошарик е построена за диверсии, а Вежен е мюре, което да поеме отговорноста.

    Червена линия, червен картон
  68. 68 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7244 Неутрално

    По интересно е какво ще кажат шведските експерти.

    Нашите калинки какво лялят не е важно.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  69. 69 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    "Подобно елементарно изпускане на котвата в лошо време е почти изключено при наличието на сериозна техника и такъв опитен команден състав", каза още Данов."
    До това ще стигнат и шведските разследващи, колкото и да им обясняваме, че сме невинни. Дали ще разберем цялата истина обаче....

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #