Тръбите на най-дългия жп тунел в България са на вълни и поддават, започва ново укрепване

Тръбите на най-дългия жп тунел в България са на вълни и поддават, започва ново укрепване

Тръбите на най-дългия жп тунел в България са на вълни и поддават, започва ново укрепване
Най-дългият жп тунел в България, който все още се изгражда, ще бъде допълнително укрепен, тъй като тръбите му са вече на вълни и поддават. Това съобщи министърът на транспорта Гроздан Караджов, който посети съоръжението, за да се запознае с проблемите. Тунелът се намира до Вакарел и е част от скоростно трасе Елин Пелин - Костенец, по което влаковете ще могат да се движат със 160 км/ч.
Караджов обясни, че укрепването на тунела е направено с лека и евтина конструкция, която не върши работа при тежки глинести почви. По думите му е намерено работещо техническо решение за надеждно укрепване.
"Ще се опитаме да действаме максимално бързо. За допълнителното укрепване ще е необходима нова процедура по Закона за обществените поръчки. Възможностите за сключване на анекси за извънредно възникнали дейности по този лот са изчерпани", добави той.