Шефът на пътната агенция: Оскъпяване на магистралата Русе – Велико Търново ще е за сметка на строителя

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2814 Неутрално

    Кого лъже???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на nakokoren
    nakokoren
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Колко пари ще откраднат Боко и Пеевски само от тези 60 км? Аз залагам на поне 2 млрд от общо 3,6 млрд.

  3. 3 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    И кво строителя ще работи на загуба ли? ;)

    На ползу роду ли? :)

  4. 4 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1947 Любопитно

    Цената била нормална?

    50 000 лв, на метър?

  5. 5 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 1159 Весело

    Ами прав си е човека, километър магистрала през равнина си струва над 50 милиона за километър. Ето и калкулацията. 25 милиона свински и тиквени чекмеджета, 10 милиона чекмедже местни дерибеи. 5 милиона представителни разходи / любовници, хотели, екскурзии, имоти в чужбина трапези и тн/ на строителя и квото е останало за строителство /без да се втелясваме за качеството/ и дребните кражби на терен.

  6. 6 Профил на manoll
    manoll
    Рейтинг: 684 Неутрално

    че и с по-малък габарит на всичкото отгоре

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Гневно

    Цената била нормална?50 000 лв, на метър?
    —цитат от коментар 4 на До руските мекерета


    Оставаше да има и още оскъпяване!

  8. 8 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Кого лъже???
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Явно са лъжи ..

    Ако НИТО ЕДИН УЧАСТНИК не приеме ориентировъчната цена на АПИ - то няма как участъкът да се построи на тези цени, а ще е по-скъп ..
    Много ясно ..


    Надеждата е в многобройните активисти на ПП/ДБ , които явно ще участват в тържните процедури с по-ниски цени ..

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    По-малък габарит какво значи? Че няма да има аварийна лента ли?
    Впрочем в България няма магистрали. Това са първокласни пътища. А тази с намаления габарит дори няма да е първокласен път,а второкласен.

  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 1911 Любопитно

    Хем скъпо, хем полумагистрала, но пък узаконено по стар тарикатски обичай. Където са копае и дълбае, парите винаги са бол.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Това сега скоростен път ли ще е или магистрала?

  12. 12 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Ами прав си е човека, километър магистрала през равнина си струва над 50 милиона за километър.
    —цитат от коментар 5 на стефан иванов


    Кандидатствай ТИ - направи я по-евтина!

    Да припомним ОБЯВЕНАТА СТОЙНОСТ Е ОРИЕНТИРОВЪЧНА , служи само за определяне на бюджета на Агенцията и ВСЕКИ може да представи по-ниска оферта ..


    Или по-висока , ако не му се вързват сметките ..

  13. 13 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Хем скъпо, хем полумагистрала, но пък узаконено по стар тарикатски обичай. Където са копае и дълбае, парите винаги са бол.
    —цитат от коментар 10 на ЗаНиЗа


    Ще се узакони по Закона за Обществените Поръчки ..

    Ще се подготви процедура - ще кандидатстват фирми..
    От страната и чужбина !


    Ти друга процедура ли би харесал повече?
    Инхаус и преговори с избран изпълнител ?

    Както ПП/ДБ процедираха за "Хемус" и както натискат да е при ремонтите на мощностите в НЕК ??

  14. 14 Профил на foreverman77 СУПЕР
    foreverman77
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Той знае, че ни лъже, ние знаем, че той ни лъже, той знае, че ние знаем, че той ни лъже и т.н. и продължава да ни лъже.
    Ноо, не е виновен той.
    Виновен е "мъдрия" народ. Той винаги избира "мъдро".
    Той разбира всичко. Машините се манипулирали, не иска технологии, иска си листчета, които някой да брои и да пише с молив резултатите.
    "Мъдрия" е, велик.

  15. 15 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#5] от "стефан иванов":

    В интерес на истината Дунавската равнина е всичко друго, но не и равна. А иначе, ако ще плащаме за златна магистрала, щеше да е много хубаво поне да я построят бързичко, а то в най-добрия случай ще чакаме още 6-7 години.

  16. 16 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    И кво строителя ще работи на загуба ли? ;)
    На ползу роду ли? :)
    —цитат от коментар 3 на realguru


    Строителят ще си направи сметката - и ще участва в търг ..

    Цената дето ще иска - или ще е около ориентировъчната , обявена в момента от АПИ, или ще е по-ниска (мнозина умнокрасивисти направиха свои калкулации и явно ще участват) , или ще е по-висока ..

    Идеята май е, че като се подпише договорът - после няма как да има никакви корекции ..

  17. 17 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    Да на патокоСтроителя !?

  18. 18 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 1159 Весело

    [quote#12:"sim4o"][/quote]

    Ами бих се включил, със цена 40 мил на км но ще ме отхвърлят, че подбивам цената.
    Айде стига глупости, участвали сме два три пъти в конкурси с мойта фирма още млади ,глупави, ентусиасти. Разбрахме каква е схемата и повече не се хабихме.
    На всички е ясно , че при такива поръчки някой ще намаже филията, но тука вече е брутално. Нормалната цена е на около половина. Това е равнинен терен няма скъпи виадукти, тунели и пробиви през скали. Да крадат колкото искат, аз данъци ще внеса само тия които не успея да скрия, бах ти и пропадналата територия!

  19. 19 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 1159 Весело

    До коментар [#5] от "стефан иванов":В интерес на истината Дунавската равнина е всичко друго, но не и равна. А иначе, ако ще плащаме за златна магистрала, щеше да е много хубаво поне да я построят бързичко, а то в най-добрия случай ще чакаме още 6-7 години.
    —цитат от коментар 15 на kazushi


    Знам я дунавската равнина. От Русе съм. Коментара ви е, че все пак е хълмиста равнина а не пресечен планински терен. Шначе да, ака ще я плащаме по две и хо три поне да е бързо строителството. Ех мечти мечтиии!

  20. 20 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    14 Профил на foreverman77
    СУПЕР
    foreverman77
    Рейтинг: 1497
    10:37, 20 мар 25

    Той знае, че ни лъже, ние знаем, че той ни лъже, той знае, че ние знаем, че той ни лъже и т.н. и продължава да ни лъже.
    Ноо, не е виновен той.

    -- -- --
    Виновна е малоумната умнокрасивистка сган ..


    От няколко дена им се обяснява - какво е "предварителна оценка" ..
    Това е някаква ориентировъчна цена, която АПИ си я ползва основно да си определи бюджета за идващите години ..


    Дали ТОВА ще е цената достигната на търга и на тази цена ще бъде подписан договор - са две големи разлики ..


    Идиотската жълтопаветна тролска паплач обаче подскача вече втори ден ..


    А истината е следната - АКО НИТО ЕДНА ФИРМА НЕ СЕ НАВИЕ НА ТАЗИ ЦЕНА, то тя ще е по-висока ..

    Ако пък се явят умнокрасивистки фирми, на които им се вижда че може да се направи много по-евтино - то цената няма да е тази, а ще е по-ниска ..

  21. 21 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 1159 Весело

    [quote#16:"sim4o"][/quote]

    Готов ли си да гарантираш с цялото си имущество, че няма да има корекции на по-късен етап?

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Неутрално

    От друга страна прогнозната цена от 50 милиона на километър може да доведе западни строителни фирми в България. Дано това да стане!

  23. 23 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    quote#12:"sim4o"

    Ами бих се включил, със цена 40 мил на км но ще ме отхвърлят, че подбивам цената.
    —цитат от коментар 18 на стефан иванов


    Успех!

    Ами ЗА ТОВА трябва да се натиска - условията по търговете да са прозрачни и процедурата да е законна ..


    Вместо това - умнокрасивизмът беснее за ориентировъчната стойност ..

    Ми тя си е за ориентир , за това се нарича и "ориентировъчна" ..

  24. 24 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    quote#16:"sim4o Готов ли си да гарантираш с цялото си имущество, че няма да има корекции на по-късен етап?
    —цитат от коментар 21 на стефан иванов


    Що па да няма корекции..

    Ами ако се намери някакъв археологичен обект?
    Или друго?

    Изпълнителят в момента на участие в търга, ако не е информиран пълно от инвеститорът - как може да е знаел предварително?


    Ако ТВОЯТА фирма бъде неприятно изненадана от нещо, дето не ти е описано в заданието , няма ли да търсиш някакви разлики?

  25. 25 Профил на taratanki СУПЕР
    taratanki
    Рейтинг: 858 Неутрално

    От друга страна прогнозната цена от 50 милиона на километър може да доведе западни строителни фирми в България. Дано това да стане!
    —цитат от коментар 22 на vassilun


    Няма да ги допуснат. Условията ще са направени умно,
    А ако някоя случайно мине, ще я декласират.

  26. 26 Профил на foreverman77 СУПЕР
    foreverman77
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#20] от "sim4o":

    На тези търгове отдавна не се явяват "нормални" фирми.
    Явяват се тези, които всички знаят, че ще спечелят. Както искаш го разбирай. Ако някой реши да се яви с по-добра цена, ДАНС, прокуратура и няколко емисари ще отидат учтивно да им обяснят, че не е много полезно за здравете да участват. Общо взето вървят по две- едната с по-ниската цена и друга, с по-висока, за комуфлаж. Само, за да се получи търга, като се знае, че няма да спечели. Държавата, разбира се отчита- всички правила са спазени, само две оферти- разбира се, избираме по-евтината. Тя е завишена яко, но пък другата е завишена още повече.
    Та, не ми говори за жълтопаветници, мутроробе. Кой знае и ти на каква хранилка си при мутрите.

  27. 27 Профил на nakokoren
    nakokoren
    Рейтинг: 384 Весело

    До коментар [#22] от "vassilun":

    Освен всичко останало си и доста наивен. Западните фирми се вписват идеално в българската корупция. Даже внасят доста иновативни корупционни практики. Мога да напиша книга за това как работеха в България световни гиганти като Сименс и Асталди. Пред тях нашите крадци са като сополиви пионерчета.

  28. 28 Профил на foreverman77 СУПЕР
    foreverman77
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#23] от "sim4o":

    Умнокрасивите- лоши, мутрата от Банкя, великия икономист и радетел за прозрачна икономика и фискална политика.
    Верно, гербаджиите живеете в друг свят.

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    Лъжец. Ще се окаже дори, че държавата ще трябва да плати и чувалите, с които управляващите ще си вземат парите от банката.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    И за капак, ГБС(?) ще строят един километър в Кресна на цената на целия участък.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1947 Весело

    До коментар [#16] от "sim4o":

    Да бяха ориентирали цената към 100 бона на метър и никой нямаше да иска корекции.

    Сега тези мижави 50 000 лв. намирисват. Ще бъде хем тънко, хем евтино.

  32. 32 Профил на Ivo Pantev СУПЕР
    Ivo Pantev
    Рейтинг: 8 Любопитно

    По принцип на тази цена проектът трябва да изглежда привлекателен и за външни изпълнители. Дали обаче такива биха се включили...?

  33. 33 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7136 Неутрално

    Чудесни новини!
    Ще строим най-скъпата магистрала в света!!
    3 млрд лева за 60 км.!
    Честито..сега ще потекат едни пари в чували..да имат Пеевски и Борисов за следващите избори!

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  34. 34 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#16] от "sim4o":Да бяха ориентирали цената към 100 бона на метър и никой нямаше да иска корекции.
    Сега тези мижави 50 000 лв. намирисват.
    Ще бъде хем тънко, хем евтино.
    —цитат от коментар 31 на До руските мекерета


    ПП/ДБ се явават, Deus ex machina и коригират!


    Над 3,3 млрд. лева ще струва завършването на магистрала “Хемус”, като проектът ще се оскъпи с допълнителни 600 млн. лв. заради поскъпване на строителните материали и инфлацията, заяви регионалният министър Андрей Цаков.
    Той съобщи, че се подготвя постановление на Министерски съвет, с което да се узаконят ин хаус договорите между реалните изпълнители на изграждането на магистралата от София до Варна и държавната компания “Автомагистрали” ЕАД, на която е възложено строителството от страна на пътната агенция.

    Андрей Иванов Цеков е български политик и юрист от „Продължаваме промяната“. Народен представител от „Продължаваме промяната“ в XLVIII народно събрание и XLIX народно събрание.
    Избран от XLIX народно събрание за министър на регионалното развитие и благоустройството в редовното правителство на Николай Денков.

    Бил е член на управителния съвет (2014 – 2016) и на контролния съвет (2016 – 2021) на Камарата на строителите в България. Съосновател и член на управителния съвет на Българската асоциация за управление на проекти в строителството (2015 – 2021).

    Преподава строително законодателство и договорно право в Университета по архитектура, строителство и геодезия и във Висшето строително училище „Любен Каравелов“ в София.

    В периода от декември 2021 до август 2022 г. е заместник-министър на финансите в правителството на Кирил Петков, като в неговия ресор са обществените поръчки.



    ПП/ДБ - запомнете!


    Тях ги Бог прати насам!

  35. 35 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Академик Денков .. запомнете това име ..

    600 милиона за унижените и оскърбените!
    Цеков подписва ..

    Така се прави!

  36. 36 Профил на yilt_
    yilt_
    Рейтинг: 890 Неутрално

    На бас, че ще стигне 5 милиарда.
    По традиция.
    Въведена от ГЕРБ за обществени поръчки и добре приета от всички.

  37. 37 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 803 Весело

    Много шум за "последните" километри. Пък още ги няма никакви първите, че и вторите. Да не говорим, че нищо не се знае и за "нулевия" километър - моста на Дунав.

    Дневник решава проблемите със свободното слово както половината човечество месечните си такива - с тампони. Ама абонирани ...
  38. 38 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Според този очилат ерудиран господин инфлацията в строителството била 108% - ама в кое строителство, на сгради ли? Там има прозорци, и настилки, и плочки, и тръби, и кабели... В пътя какво има - само камъни.
    В пътното строителство петролът определя 80-90% от цената.
    Копае се с багери на дизел. Пясък и камъни се вадят от кариерата с машини на дизел, и се носят с камиони на дизел. А и самият асфат се прави от петрол.
    А петролът сега не е по-скъп отпреди 2, 3 или 5 години. Даже е малко по-евтин.

  39. 39 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Според този очилат ерудиран господин инфлацията в строителството била 108% - ама в кое строителство ...
    —цитат от коментар 38 на Камен


    Според този господин , това е ПРОГНОЗНА ОЦЕНКА, чиято основна задача е принципно да помогне на Министерството да е горе-долу наясно с бюджета си за бъдните години ..

    Да припомним, как заради зле сметнат бюджет по време на Комитова и Асен Василев , не бяха извършени навреме висящи плащания за извършена дейност , фирми се обърнаха към съда, спечелиха ВСИЧКИ ДЕЛА и освен главницата бяха дадени и 230 милиона за лихви за забава, неустойки и съдебни разноски ..

    Та какво му е доброто, бюджетът да е налудно съставен ??

    Същевременно господинът задава мн. хубав въпрос : "като на предните търгове ПРОГНОЗНАТА ОЦЕНКА РЕАЛНО БЕ НАДВИШЕНА С 68% И НИТО ЕДНА ФИРМА НЕ ОФЕРИРА НА НЕЯ, а всички бяха по-високо, какво добро се случи"?


    И тука идва умнокрасивисткото объркване , което заплита в малките си главици търговете и тържната процедура , прогнозната оценка, договорите за изпълнение и цената за изпълнение ..


    Ами нямат нищо общо, мои малоумни жълтопаветни приятели ..
    И ако ПРОГНОЗНАТА ОЦЕНКА Е НИСКА - ДО КАКВИ ХУБАВИ ПОСЛЕДИЦИ ВОДИ ТОВА - Е НЕЯСНО..

    Що се отнася, че Търговете и възлагането трябва да са прозрачни - тука сте съвсем прави .. за жалост ПП/ДБ никак не се прославиха с грамотно проведени възлагания , било за Батериите , било за двата МИЛИАРДА ПО ПВУ усвоени от Денков ..


    И пак да питам - ако Прогнозната Оценка беше ниска, а на Търга цените бяха с 70% по-високи , какво хубаво щеше да е станало?


    Що се отнася, че можело било да се направи и по-евтино от Прогнозната оценка - ами оферирайте, звънете на познати и приятели, участвайте в търговете и изграждайте евтино!

    Живи-здрави!

  40. 40 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Та да обобщим ..
    Екип на АПИ (назначен от Денков, между другото) е направил Прогнозна Оценка ..

    Тази ориентировъчна стойност - служи най-вече на самото АПИ ..

    Предстои Търг , предстоят договори с изпълнители, преглед на банковите гаранции , процедури и т.н.


    Неизвестно защо - умнокрасивистки тролове , се емват да беснеят за Прогнозната Оценка ..

    Ми тя е ориентировъчна, то няма проект още , по нея няма да се плаща и няма да се сключват договори , по скоро служи на Държавата да си направи някаква груба сметка за харчовете ...

    Като малоумната сган, се отплесква към какви ли не неадекватни разсъждения ..

    А фактите са че : по инхаус за "Хемус" , по времето на Денков , бяха подготвени още 600 милиона от Министър Цеков ..
    За съдебни разноски, лихви и неустойки - бяха дадени допълнително над 200 милиона на фирмите

  41. 41 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5587 Неутрално

    При такава цена колко още оскъпяване очаква?

  42. 42 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#18] от "стефан иванов":

    Пишете, явно сте строител. За твърдението "равнина" съм съгласен - от Бяла до Павликени. Но от Павликени до Търново/Дебелец, теренът е един такъв, хубав, равнинен.... Не случайно му викат "Предбалкан". Разбирам ви приказките като русенец, но не се ограничавайте само до окръга

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  43. 43 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    41 Профил на Роси
    СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 7440
    15:43, 20 мар 25

    При такава цена колко още оскъпяване очаква?
    -- -- -

    Традицията на ПП/ДБ е да оскъпява с по 600 милиона ..

    Завършването на магистрала “Хемус”, ще се оскъпи с допълнителни 600 млн. лв. заради поскъпване на строителните материали и инфлацията, заяви регионалният министър Андрей Цаков.
    Андрей Иванов Цеков е български политик и юрист от „Продължаваме промяната“. Народен представител от „Продължаваме промяната“ в XLVIII народно събрание и XLIX народно събрание.

    Избран от XLIX народно събрание за министър на регионалното развитие и благоустройството в редовното правителство на Николай Денков.
    В периода от декември 2021 до август 2022 г. е заместник-министър на финансите в правителството на Кирил Петков, като в неговия ресор са обществените поръчки.

    Ако отново дойдат на власт - вероятно наново ще оскъпяват с по 600 милиона ..





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #