"Софийска вода" иска да спре хартиените фактури и да отчита водомерите на три месеца

"Софийска вода" въвежда редица промени в работата си с клиенти. Те бяха приети от Столичния общински съвет. На последната си сесия общинарите утвърдиха промените в Общите условия за дейността на "Софийска вода", съобщава "Сега".
Крайното решение дали промените ще влязат в сила е на Комисията за енергийно и водно регулиране. За целта преди това ще има обществено обсъждане, след което в регулатора също ще обсъдят идеите.
От дружеството вече няма да лепят хартиени съобщения по входовете на блоковете, с които да информира клиентите кога инкасаторите ще отчетат водомерите им. ВиК-операторът вече ще изпраща уведомления на електронните пощи на абонатите, които получават електронни фактури. Останалите столичани ще могат да се информират за графика на отчетите от съобщения, които дружеството ще публикува на сайта си. Всичко това трябва да се случва не по-късно от 3 дни преди датата за отчет.
Дружеството вече не иска и да разпраща хартиени фактури на клиентите си, освен ако те писмено не поискат това. "Софийска вода" също така ще е длъжна да издава електронна фактура, която да изпраща на посочена от клиента електронна поща в срок не повече от 7 дни от датата на издаването.
Отчитането на адреси с потребление между 20 и 200 куб.м. също се променя и вече няма да е на един, а на три месеца.
Промените бяха приети с голямо мнозинство от всички политически групи в общинския съвет. Срещу редакциите се изказа единствено Войслав Тодоров от коалицията на БСП.