За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
мики маус
Рейтинг: 2364 НеутралноТова адхок законодателство няма да доведе до нищо добро. Пак ще я свършат криво-ляво и после съдът и адвокатите ще ги направят смешни.
lz2
Рейтинг: 2236 НеутралноАбе не си играйте на дребно! Спрете всякакво движение и няма да има катастрофи! При всеки инцидент на пътя слушаме едно и също: намаляне на скоростта и увеличаване на а санкциите! А, че пътищата са за натоварване от 1925-та година, никой не го е еня! И на всичкото отгоре са разбити!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Боян Баянов
Рейтинг: 2832 Неутрално"Депутатите решиха да намалят максималната скорост по магистралите"
..............
Язък, дето Боко Тиквата построи
такива магистрали като слънце!
.cpp
Рейтинг: 13 НеутралноБраво, голяма работа свършиха. Повече никога няма да има катастрофи вече след тази съществена промяна.
ekp351157130
Рейтинг: 1677 НеутралноОт това ще страда сега Северна България. В по-голямата си част Хемус остана недостроена от Борисов. Негови министри вече два пъти я обещаваха да е готова, докато имат мандат. Два пъти излъгаха. Със средна скорост, ограничение от 90 и на доста места стари табели с 60 ...до Варна ще се пътува с 1-2 часа повече вече, вкл. автобусите.
КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноПредложенията са положителни, но не бих се радвал докато не бъдат окончателно одобрени. Комбинацията от намаляване на скоростта и глобите за средна скорост ще имат драматичен ефект в поведението на шофьорите като цяло. Много от вас твърдят че тези ограничения нямат отношение със загиналите по пътищата тъй като катастрофите с жертви се случват основно по пътища които не са част от магистралата, но никой не говори за цялостното поведение на шофьорите и това как подобни мерки влияят на начина на шофиране. Психологическия натиск от това че караш на магистралата под наблюдение, се пренася и до начина по който караш по останалата част на пътната мрежа. Възприетите на некоректните шофьори в момента е такова че ако карат безнаказано с 200км/ч по магистралата, то тогава могат да кадет със 100км/ч по останалата част на пътната мрежа. Самият психологически натисни че си сглобяван на магистралата, създава у водачите чувство на предпазливост дори и в участъци които не са под наблюдение.
КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#5] от "ekp351157130":
Мисля че си прав но не напълно. Удължаването на времето за пътуване София-море отваря и друга възможност - това влаковете да стигат по-бързо от автомобили и автобуси, а ако си бил в западна Европа ще разбереш че комфорта и времето в пътуване с влак е по-удобния начин за много пътувания.
jazzdevil
Рейтинг: 207 НеутралноОтново само демагогии и евтин популизъм.
vtoriopit
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#7] от "ke":
А па ако освен в западна европа си бил някога и в България, ще разбереш че тоя влак може да си го завреш у...
КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#9] от "vtoriopit":
Четейки диалекта на който пишеш мисля че си от Родопския край, и най-вероятно цял живот си гласувал за ДПС срещу 20лв :)
lz2
Рейтинг: 2236 НеутралноДо коментар [#3] от "Боян Баянов":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Боко построи и още щеше да построи, ама твоите ПеПерудки нищо не построиха, но откраднаха парите за Хемус, че и от енергетиката!/
vtoriopit
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#10] от "ке":
Поредно знаменито заключение от човека, дал ни логическия бисер "понеже на Запад влаковете са по-бързи и удобни от пътуването с кола, то единственият начин да станем истински европейци е да затормозим пътната си мрежа повече дори от БДЖ".
ekp351157130
Рейтинг: 1677 НеутралноНапълно е възможно не само средна скорост да измерват, а дори всяка вишка на АПИ поради факта, че има камери да може да измерва текущата скорост. Камерите са фиксирани и могат да се калибрират според околни точки. След това от поредни кадри може да се вземе позицията на автомобила. С един модел за разпознаване може да се гарантира, че е същият и се следи траекторията. Имайки предвид, че не е кръстовище е още по-лесно, защото посоките на движение не са много и за 1-2с едва ли се променя, точно под вишката.
ekp351157130
Рейтинг: 1677 Неутрално" Мисля че си прав но не напълно. Удължаването на времето за пътуване София-море отваря и друга възможност - това влаковете да стигат по-бързо от автомобили и автобуси, а ако си бил в западна Европа ще разбереш че комфорта и времето в пътуване с влак е по-удобния начин за много пътувания. "
Зависи. В Германия между Мюнхен и Щутгарт по старата линия реално не е по-бързо с влака отколкото с колата, хем с експрес. С новата линия ще се поспести. Но пък на магистралата са три ленти и най-често няма ограничение. За някои лявата лента е писта и карат с 200-250. Аз там се пробвайх с 200 , газ до ламарината, а отзад един голф така ме подпираше, че след половин минута се отказах и минах всредата. То и гумите ми бяха за до 195 и реших да не рискувам. Немците слагат по-висок скоростен клас гуми. Всъщност лесно се познава кой как кара. Предните джанти в Германия много често са черни, защото на магистрала от 200 до 100 намаляват рязко и после пак набират.
hunt
Рейтинг: 740 НеутралноПрез 19 век в Англия имало закон превозните средства да се движат в населените места с км/ч и пред тях да върви човек с червен флаг. Предлагам на депутатите да приемат този закон и тук. Тогава катастрофите ще спаднат драстично.
Това за намаляването на скоростта по магистралите е поредното малоумие. Не максималната скорост е проблем, а неспазването на правилата за движение, липсата на етика сред шофьорите. И със 100 да карам по магистралата пак ще има някой да кара с 200 и да ми присвятква. Лошото е ,че всякакви малоумни идеи се полявяват след поредната жертва на пътя заради лошия контрол.
hunt
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#15] от "hunt":
с 5 км/ч , забравил съм да напиша скоростта
ekp351157130
Рейтинг: 1677 НеутралноА защо намаляват, защото лявата лента не е абонамент и всеки може да се включи, там предимство няма за стоящите в лентата. Това означава, 120% внимание. Пример, в средна лента кара със 130, застига камион, който изперварва друг камион. Отляво карат с 200, този с 130 се престроява. Този с 200 гледа напред и вижда големият камион в средната лента, вижда колата, която го застига и знае, че тя ще подаде мигач и ще се престрои вляво. При това положение този с 200 отнема крака от газта и оставя този с 130 да мине вляво и да се включи.
Друга случка, на разклони при включване на коли и камиони се отместват в по-лявата лента. Т.е. шофьорите, които карат в средата тогава гледат напред и ако има пътен възел са по-внимателни и следят дали няма да се включи камион (по-лесно се вижда) или кола, и отделно дали вдясно има кола. Това при нас го правят само камионите между себе си. Тези вдясно не пропускат включващите се от ускорителната лента. Някой път се налага тези в ускорителната да влязат в аварийната да карат.
ekp351157130
Рейтинг: 1677 Неутралнои като ти светне с фаровете какво? Отдръпваш ли се? Аз не. Лентата не е негова. Довършвам спокойно маневрата и тогава е свободно за него. Понеже са свикнали, че като светнат или пуснат ляв мигаг и пред тях се дърпат го правят. Ако не се зачита няма да се прави. Ако иска да се пребива да изпреварва през аварийната. Там може някой да е спрял. За тези, които спират в аварийната препоръчвам да правят както е по правилни в Германия - жилетката, излизаш и чакаш зад мантинелата. Тя е там за да пази.
vtoriopit
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#17] от "ekp351157130":
Не са верни тези генерализации. И при нас много шофьори се престрояват в ляво, за да пуснат включващи се в дясната лента автомобили.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3310 НеутралноДо коментар [#3] от "Боян Баянов":
I 💜 Leka BorislavovnaА вие не само не построихте, а рушихте и крадохте.
hunt
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#18] от "ekp351157130":
Естествено , че не се дръпвам. Довършвам си изпреварването и да си святка колкото иска.
КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#12] от "vtoriopit":
Не глупчо, заключението да затваряш пътища и прочие е твое, ти просто не можеш адекватно да асимилираш информацията и се изхождаш с нелогичните си заключения като простак пред дядо поп. Съветам те да стоиш далеч от управленски позиции. Заради доброто на околните, а не за друго.
КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#15] от "hunt":
Ами не, няма да има кой да кара с 200 при положение че на следващия ден ще получи честитка от 3хил лв. Тогава не само че ще карат с 130 ами дори и 100 ако ограничението е в сила.
ksj251257374
Рейтинг: 1859 ВеселоНа фона на факта, че редовно се трепят преди месеци взели книжки, непълнолетни и дори малолетни лица, парламента одобрява нова малоумщина, според която 17 годишни непълнолетни деца да имат правото да управляват автомобили! Слава на парламента!
КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#14] от "ekp351157130":
Това са изключеня. Плюс това има многобройни фактори които не си взел под внимание, влака ще те откара от центъра до центъра, в твоите задължения не включваш времето в трафик в града. Също така не включваш разходите. За 30 евро мога да пресекат цяла Германия с влак, но ти едва ли ще успеш да го напевиш с автомобил.
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2219 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "ekp351157130":
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!Всеки трафик със скорост над 150 км/ч трябва да е или по релси или във въздуха!
vtoriopit
Рейтинг: 514 НеутралноСъветвам те да осъзнаеш вече, че майка ти като ти разправяше как си най-умният в помощното училище, това не беше обективна оценка.
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2219 НеутралноТова с намаляването на скоростта по магистралите малко гоним Холандия която въведе повсеместно ограничение до 100 км/ч след като я осъдиха че не правела нищо за Климата.
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#27] от "vtoriopit":
Мерси за съвета, но аз няма родители и най-вероятно си ме объркал с някой друг от твоя клас в помощното училище за което говориш.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 77 ВеселоКолко са тъпи, просто… на магистралата по-ниската скорост е предпоставка за инциденти със смъртни случаи..,
Слава Україні! Героям слава! Съд за колаборациониста Румен Радев!Но пък по-добре да те утрепат на магистралата, отколкото Свинчо да те оножда или Мунчо да те даде на путьо…
стефан иванов
Рейтинг: 1125 ЛюбопитноТо хубаво, но за самите пътища нещо казват ли? Кога ще мога аз да осъдя общината или собственика на пътя ако примерно във 100-200 м има 5-6 дупки по платното, или пътя няма хоризонтална маркировка или тя не е светлоотразителна , или вантинелите са без светлоотразители, или ако знаците са на по 10-15г и боята им е избеляла /губи светлоотразителен ефект/. Или има забравени знаци от ремонт и те подвеждат? Или асфалта е с дълбоки коловози /ситурен начин да се пребиеш особено зимно време/.
ruse_island
Рейтинг: 1178 НеутралноВсичко в името на популизма и фейс справедливостта.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
ozd05563707
Рейтинг: 152 НеутралноЗа пътищата нищо. Само глоби и ограничения. В Турция са абсолютни диваци, обаче магистралите с по 3 - 4 ленти, междуградските като нашата умрела Тракия. И при техният стил на каране, катастрофите са по-малко от нашите! Да не говорим, че ограниченията никой ги не спазва!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
akad.nedeltcev
Рейтинг: 895 Неутралноами по мои наблюдения не е вярно. Когато има възможност винаги минавам в ляво за да се включи колата, камиона или автобуса. На мен също често., пак казвам ако има възможност ми правят място да се включа.
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.
КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#30] от "Johnnie Glupavia":
Това е все едно да кажеш че,ходенето, пред тичането, е предпоставка за по-голяма вероятност да паднеш и да си обелиш носа. Сякаш като деца ни се карах "не ходи (а тичай) че ще паднеш и обелиш носа!"
Чудно ми е някои от вас развиват ли мисловна дейност изобщо!
akad.nedeltcev
Рейтинг: 895 Неутралнои кой и как ще ги сертифицира? Предполагам, че ще затънат в дела
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.
yilt_
Рейтинг: 875 НеутралноСульо и пульо така и не разбраха, че 140 км/ч не е задължителна , а максимално разрешена скорост.
Заради тях вече е 130.
ДTБ
Рейтинг: 876 НеутралноКато се има предвид какви са наште магистрали, беше голяма глупост да се увеличи на 140 максималната скорост.
Yotce
Рейтинг: 1435 Любопитно17 годишен, придружаван от 18 годишен?
Yotce
Рейтинг: 1435 Любопитно130 е по-смислено от 140, за магистрали с по две платна като нашата.
120 беше още по-смислено.
Ако, разбира се, някой почне и да контролира скоростта, иначе няма никакъв смисъл.
Ако някак почнат да цакат и боклуците, които карат само в лявата лента, както и тези, които изпреварват с 10 метра в час...
rebelions
Рейтинг: 765 НеутралноМярката е пунта мара, най тежките катастрофи по магистралите стават с автобуси и тирове.
Това със засичането на средната скорост е добро, но ще има ефект само ако глобите са зверски.
Макар че чух дето в други държави, въвели това, вече се съмнявали в ефекта му.
rebelions
Рейтинг: 765 НеутралноЕ, когато си прав - прав си, на Боко магистралите не мога стъпи и на банкетчето на магистралите, построени от пепедебетата!
Абе поне малко срам нямате ли това лилявите?
realguru
Рейтинг: 1329 НеутралноНа магистралите проблем не е скоростта, а задкормилното устройство.
Особено гастербайтерите като тръгнат е ужас, тогава трябва да се пазиш много особено около местата за качване/слизане от магистралатата. Там са най-опасните точки кога някой отляво навигацията му изписка, че трябва да излезе след 200 метра.
И другия проблем е малката дистанция, която се спазва.
Лятото към морето като се тръгне като се наблъскат 30 коли на минимална дистанция и проблема е гарантиран. Аз затова като видя такива или бързо ги задминавам ако мога или ако не мога намалявам и ги пускам напред.
Не знам защо повечето водачи държат да карат на минимална дистанция, като една по-голяма дистанция, специално на магистралата 10 пъти по-голяма решава всички проблеми.
Същото е и по извънградския път. Залепени броня до броня. Няма изпреварване. И някой като му звънне телефона и на следващите 10 коли стоповете светнат. Па 11-та кола вече е свалила на 30 щото поради липса на дистанция всеки натиска по-рязко спирачките и ако на първия скоростта падне с 5 км, то на 10-тия вече е 50 км надолу спрямо колоната.
realguru
Рейтинг: 1329 НеутралноЕ то повечето мерки са пунти мари, ама така или иначе камерите са там, що да не се ползват и за този вид контрол. Стига реално да отнасят глоби водачите.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Илиян С
Рейтинг: 2562 НеутралноТой като не може да отчете !
Рисковите моменти !
Никога не можеш го Оправи !
Онуфри
Рейтинг: 1278 ВеселоИмах един съученик Боян на когото викахме Боко!
Да не би да си ти?
: - ))) Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Онуфри
Рейтинг: 1278 ВеселоАвтобусите могат ли законно със 130 или 140 км/ч?
п.п. Питам за баджанака!
: - ))) Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Онуфри
Рейтинг: 1278 ВеселоВероятно си пробвал?
: - ))) Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
kwy38371721
Рейтинг: 466 ВеселоКогато скоростта беше 140км/час,в лявата лента хвърчаха с 160-170.Сега при новото ограничение всички ще се кротнат.
Изо Дзадзе
Рейтинг: 2102 НеутралноКакъв е проблема със скоростта по магистралите? Btw тъпо е да се слагат много пътища под един Наемател, едната магистрала може да е подходяща и за 150, а за другата и 130 да са много.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.КЕ
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#56] от "Изо Дзадзе":
Има и м/у селски пътища прави като черта, но на тях не кацат самолети, нали?
S.T.A.L.K.E.R. 2
Рейтинг: 493 НеутралноНа магистрала повече трябва да гледаш в огледалото за обратно виждане и лявото огледало отколкото напред.
Евроатлантически ГерберСимо
Рейтинг: 518 НеутралноДо коментар [#18] от "ekp351157130":
Те тия святкащите са уникални тъпаци. Като изпреварвам със 140 км/ч изпреварвам до където съм решил. А тоя святкащия въобще не си дава сметка, че за да се дръпна от неговия път трябва рязко да намаля до 90, за да вляза в дясната лента пълна с коли. Като изпреваря колоната тогава се прибирам и после да си кара с 170.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 159 ВеселоДо коментар [#40] от "КЕ":
Слава Україні! Героям слава! Съд за колаборациониста Румен Радев!Е, как няма да ти е чудно, като никога не си развивал... Като първа стъпка, може да се научиш да управляваш автомобил...
strymski3
Рейтинг: 818 НеутралноТази недомислица на Борисов с разрешена скорост на нашите магистрали най—после беше отменена , но да го питат сега този тулуп , аджеба , немските , холандските , френските магистрали по- добри ли са от неговото корупционно творение , та там ограничението на скоростта е фрапантно?
Всичко тече , всичко се променя.Във Франция скоростта е 130 по магистрала за която ние можем само да мечтаем - не само без дупки (Боже , какво е това , би казал едно франсе) но и без вдлъбнатини , неправилни радиуси , не окосена растителност , маркировка , правилно поставени пътни знаци , камери , чудесни честа за почивка , мантинели и т.н.
Във Холандия същото , че и по-добро!
През деня от 7.00 до 19.00 скоростта е 100 километра в час !!!! на магистрали с по пет ленти в посока , плюс две аварийни ! Това е от Брюксел до Амстердам. Новият асфалт абсорбира водата и няма онази характерна “мъгла” от колите пред теб.Пътища невероятно построени , с мисъл и високо качество.
За Германия да не говоря , всички знаем за немският еталон….
Та , нашия дерибей реши по скапаните български пътища ограничението да е 140 , като в цяла Европа е 120—130 за какво?! За да се бие в косматите балкански гърди и да се хареса на “братоците му” , дето искат да летят по пътя.
А за скандалите по строежите на пътищата , за ремонтите …..ехе , роман да се напише!
Но накратко казано — убиец е Бойко Борисов и заслужава съд!
дедо Андро
Рейтинг: 544 РазстроеноТ.е. з@ср@ни.
Kalin G
Рейтинг: 179 НеутралноДо коментар [#61] от "strymski3":
Това в Холандия е тотална тъъъпотия, освен че е опасно
Тангра
Рейтинг: 982 НеутралноУникална глупост. 140км/ч е абсолютно безопасна скорост на магистрала.
Това, с оня тъп (всъщност много добър) виц,
дето един ТЪПАНАР си изгубил ключовете в тъмното, ама отишъл под една улична лампа да ги търси там, защото е по-светло.
Та и тъпите депутати и закони, пипат там, където е най-лесно, а не където е реално проблемът.
На всяко единично произшествие, и нови ограничения и камери.
ПОПУЛИЗЪМ!
Тангра
Рейтинг: 982 НеутралноТия, дето смятат, че колкото по-бавно, по-безопасно, не отчитат КОЛИЧЕСТВОТО КОЛИ И ПЪТ.
Колкото по-бавно, толкова по-гъст ще е трафикът.
Абе, то мисленето не е за всеки.
dorn
Рейтинг: 945 ВеселоДо коментар [#16] от "hunt":
Знаем😊. Това мй го имаше някъде в учебниците. Имало предупреждения че ако се надвиши тази скорост (5 км/ч), пътниците могат да се задушат от настрещната въздушна струя😊😊😊
danvan
Рейтинг: 7038 НеутралноБоклуци ГЕРБ отчитат дейност ...
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satvtn33558360
Рейтинг: 26 НеутралноМалък въпрос...как в САЩ дето и колите са нови еи магистралите като писти широки има ограничение до 110 а в Канада е 100 а в малка избушена България по жалките подобия на магистрали ограничението е 140,130...? За един приятел питам...
Пенис Атлет
Рейтинг: 32 НеутралноБати идиотите,а кога ще направят пътища?
Тези са толкова крадливи, че една маркировка не могат да поставят по пътищата, всичко е дупки и кръпки, вълноломи и улей.
Ние нямаме даже знаци, тези дето бяха лежат спокойно в канавките по пътищата, защото няма кой да ги постави обратно по местата им.
Нека направят магистрали и след това да налагат глоби и промени.
дедо Андро
Рейтинг: 544 ЛюбопитноТози твой приятел да не би да се казва Тангра?
iri45702208
Рейтинг: 29 НеутралноПълни глупаци и отрепки за гласове.
А това нищо няма да оправи. Ясно е и на децата.
Позор
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1106 НеутралноОтново хаотично законодотелство.Стане някоя катастрофа почене човек и ааааа дяйте да дадем.Увеличение на глоби номаляване на скоростта и сега и камери средна скорост.Никой не е искал въпроса да се реши по нормален начин.Трябва един консултационен съвет от 10 души истински експерти/да не поканят пишман адвокатчето дето върти по всички телевизии дето прави милиони от скръбта на хората и онази леля с перуката/и да направят истински анализ на причините за катастрофите.Едва след като се знае истината тогава вече може да се вшди как е решено това в Европа и да се изкопират вече готови решения.Иначе при нас какво е катастрофа и веднага знак 60 или 40.Пишман експерти обикалят студиата ,увеличаване на глобите ,обещания от политиците и накрая НИЩО.Това е като в медицината ако не знаеш болестта и диагнозата няма как да назначиш лечение и да излекуваш пациенти.Сега се правят хаотични движения за отчитане на дейност.