За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
pinokiO
Рейтинг: 189 НеутралноРазгеле
existenz
Рейтинг: 837 НеутралноКакво, сериозно ли? Държавата клекна пред екофанатиците? Това е направо абсурд! Как може да позволим на шепа зеленясали зомбита, обсебени от своите халюцинации за „спасяване на планетата“, да диктуват как да строим пътища? Къде е силната държава, която да се изправи и да каже: „Стига глупости!“? Вместо да прокараме магистрала, която ще улесни хиляди хора, ще спестява време, гориво и нерви, ние се кланяме на тези малоумни псевдоеколози, които реват за всяка тревичка, но не им пука за реалните нужди на обществото! Това е слабост, чиста капитулация пред истеричния вой на зеленясалия култ, който иска да ни върне в Средновековието – без коли, без инфраструктура, без технология. Къде е здравият разум? Къде е държавата, която да смачка този абсурден екотероризъм и да наложи решения в името на хората, а не на някакви абстрактни „природни каузи“? Срам и позор! Ако продължаваме да се поддаваме на тези зелени фанатици, скоро ще ходим пеша по кални пътеки, докато те ни проповядват за „устойчивост“ от своите климатизирани офиси! Държавата трябва да се събуди, да грабне юздите и да строи, без да се оглежда за одобрението на тези екоталибани!
Sed ita a principio inchoatum esse mundum, ut certis rebus certa signa praecurrerent, alia in extis, alia in avibus, alia in fulgoribus, alia in ostentis, alia in stellis, alia in somniantium visis, alia in furentium vocibus.Виктор Флоров
Рейтинг: 1250 НеутралноА как иска държавата да бъде уважавана като унижава всеки?
nv
Рейтинг: 1192 НеутралноИзобщо има ли откъде другаде да мине магистралата по онези чукари?
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessaroxdorn
Рейтинг: 945 НеутралноНай-после умното, а не лесното решение.
Смутензасрамен
Рейтинг: 1092 НеутралноАко ще да минава през парапета на някого си, само я довършете най-после.
ПС. С екотерористи не се преговаря.
The King of Day Drinking
Рейтинг: 280 НеутралноСега екотерористите да платят пропуснати ползи за 20 години назад и да внесат горницата на удължението на трасето.
nv
Рейтинг: 1192 НеутралноКато гледам, ще трябва да минава през Македония. Нещо като метрото в Западен Берлин едно време.
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessaroxakad.nedeltcev
Рейтинг: 895 НеутралноДо коментар [#2] от "existenz":
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.май си играеш на господ. Образ, слънцето не е изгряло заради теб и бъди сигурен, че няма да залезе с теб. Това за "силната държава" си го шепнете с мечо и шиши. Добре че бетона между ушите ти не го изляха в дефилето.
nzm221091929
Рейтинг: 92 ВеселоДо коментар [#4] от "nv":
Естествено, че няма от къде другаде да мине.
Въпроса е какво са се споразумели , пък какво ще излезе.....
ilinko
Рейтинг: 778 ЛюбопитноАз пък прочетох в статията, че ще се прокара магистрала...
ekp351157130
Рейтинг: 1677 Неутралнотунели. В Гърция как минава магистралата до Игуменица през чукарите?
dorn
Рейтинг: 945 НеутралноСкоро минах по магистралата през Алпите от Любляна (Словения) до Залцбург (Австрия) . Цялата магистрала минава над градовете и селата, по планинските склонове. Отдолу по живописните долинини, край реките и ручеийте се вият старите исторически пътища, минаващи през центровете на населените места. За всяко по значително си има изграден безконфликтен пътен възл. Ако искаш се отбиваш и се потапяш в пасторалната планинска атмосфера (дори да си заредиш по евтино гориво или напазаруваш нещо извън магистралните търговски обекти). Може би всяко правителство за по евтино би искало да дублира магистралата върху старите пътища и тя да мине през площада на населените места, но дали това е приемливо за местните хора. Въпросът е хипотетичен. Само последни малоумници биха допуснали подобно нещо.
ekp351157130
Рейтинг: 1677 НеутралноВ дефилето така или иначе място за магистралата няма. Дори да я направят двуетажна пак ще е кьопаво и ще е някакъв скоростен път, с по две ленти в посока и скорост от 90км/ч ограничение. В дефилето за 6 ленти просто няма място. А ако е без аварийна лента си е междуградски път с ограничение 90. Вижте как е след тунела Правешки ханове в посока Варна - мостът е без аварийна лента и не се води магистрала, съответно ограничението е 90км/ч докато се стигне следващия хълм, където вече има аварийка. И там ПП чака с радари за хора, които прескачат ограничението.
samoedin
Рейтинг: 2839 НеутралноМисля, че новината е добра.Кресненското дефиле ще запази своето биоразнобразие и уникалност, а магистралата и нейното изпълнение ще се усложнят, но все пак ще има такава докрая, техническо решение за подобно заобикаляне също има и е обсъждано многократно !
georgievb
Рейтинг: 644 ЛюбопитноКолко се оскъпява проекта?!?
Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...Judjuk
Рейтинг: 2369 НеутралноОще преди 10 години писах, че през дефилето магистрала не може да мине. То криво, тясно, че и река и ж.п линия има. И като го разровят, ще тръгнат хиляда свлачища.
JudjukДруг е въпросът, дали държавето изобщо може да строи магистрали. Май не може.
dorn
Рейтинг: 945 НеутралноАко се строи от чужда фирма може да излезе и по евтино от Велико Търново до Бяла.
nv
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#13] от "dorn":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxНали знаеш, че за тунелите се плаща допълнителна такса отгоре на винетките?
Diana Zlatanova
Рейтинг: 21 РазстроеноДо коментар [#2] от "existenz":
Diana ZlatanovaТи си малоумник! А не знаеш ли колко катастрофи и човешки животи са отнети в това дефиле?! Не е само заради пчеличките и тревичките, а и именно заради хората и многобройните животи които могат да бъдат спасени.
Ама какво ли разбира човек, който само изсипва мозъчна повръщня и няма нито една здрава мисъл в главата си.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vassilun
Рейтинг: 4569 НеутралноВероятно ще поевтинее, защото няма да има дълъг тунел!
subaru
Рейтинг: 362 НеутралноДо коментар [#12] от "ekp351157130":
"тунели. В Гърция как минава магистралата до Игуменица през чукарите?"
На тази магистрала има построени 72(седемдесет и два) тунела. През планината. Повечето дълги с километри...
Галя Станчева
Рейтинг: 861 НеутралноНе бързай! Сега тия, които пляскат с кунки, само след месец ще ревнат мощно "как е възможно 1 км да струва еди-колко си милиона", "крадци", "мошеници", "Пеевски", "Борисов"...........
tulup
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#4] от "nv":
Не ме търсете преди обядНе, бе, платното в посока София има къде, ама двете - не. Ей, толкова години минаха, едно изречение не прочетохте за тоя проект
tulup
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#14] от "ekp351157130":
Не ме търсете преди обядПроектната скорост на всички варианти е 80 км/ч, но това не пречи на племето Винету да ръси простотии
Petleshev
Рейтинг: 2920 НеутралноАко питаш мене, досега трябваше да направят пътя на две нива и да сме забравили. Не са чак толкова много километри. Отдолу над 3.5 тона, отгоре колите и драмата досега да е приключила няколко пъти. Баси 20 години влачене и размотаване, преливане от пусто в празно...! Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
nv
Рейтинг: 1192 Неутрално5 Профил на tulup
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxСУПЕР
tulup
Рейтинг: 1832
17:33, 11 юни 25
Весело
До коментар [#4] от "nv":
Не, бе, платното в посока София има къде, ама двете - не. Ей, толкова години минаха, едно изречение не прочетохте за тоя проект
Това ми е ясно отдавна, въпросът е сега откъде ще мине второто?
tulup
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#20] от "Diana Zlatanova":
Не ме търсете преди обядАми да бяха почнали да го строят така още в началото. Ето - бавиха се 10 години и накрая пак е извън дефилето. Тоест целият инат е бил безсмислен, нали така?
tulup
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#28] от "nv":
Не ме търсете преди обядЧе паралелно до него, какъв е проблемът?
boevbisser
Рейтинг: 2216 РазстроеноА що не се разбра властта с екоактивистите още преди 15 години? В крайна сметка те се оказаха прави - не може магистрала по стария път. Ако сме живи - 2035 г. Срамна история.
tulup
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#20] от "Diana Zlatanova":
Не ме търсете преди обяд"Още през януари от АПИ признаха, че изнасянето на магистралата извън пролома е единствената възможност."
От 10 години поне е ясно, че ЕК няма да одобри проекта в дефилето, а АПИ пак януари го разбрали. Ама някой друг бил е виновен. Ей, с такива идиоти Шиши ще се пенсионира като национален герой
tulup
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#21] от "Johnnie Glupavia":
Не ме търсете преди обядЧе кой вариант предвижда "магистрала"? В дефилето като е? Как по-точно?
Petleshev
Рейтинг: 2920 НеутралноДо номер 20:
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Защо да няма катастрофи и жертви, като може да има, нали?! Няколко камери за средна скорост не струват милиони, но няма. А камерите са най-бързото и евтино работещо решение. И пак не го правят. Защо...? Никой не знае.
tulup
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#24] от "Галя Станчева":
Не ме търсете преди обядСпоред герболякът тунел за 1 милиард е скъпо, нямало как да се плати и трябваше да се спре и препроектира, а 3 млрд за Русе - Бяла е нормална цена. После се сърдят като им кажеш, че са прости
Henry
Рейтинг: 323 НеутралноДобре бре ****** ***** какви точно се явяват тези природозащитници за да се споразумява някой с тях? Изнудвачи? Те са никой, а държат като заложник цялата държава години наред. Защо изобщо някой преговаря с тях и ги пита каквото и да е?
Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет ТачърСпециалисти взимат решение и правят пътя там където е най-евтин, най-бърз и най-подходящ и толкова. Ебати цирка!
akad.nedeltcev
Рейтинг: 895 Неутралновиждаме ги "евтините" магистрали на мечо и шиши.
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.boevbisser
Рейтинг: 2216 РазстроеноДо коментар [#36] от "Henry":
По едно стечение на обстоятелствата законите бяха на тяхна страна, а Борисов упорстваше, че това не е така и сгреши. Резултатът - 15 загубени години, няколко десетки убити, стотици ранени и поне още пет- десет години задръствания заради единия инат.
Димитър Манолов
Рейтинг: 319 Любопитно//tribune.bg/bg/mrezhata/karlos-kontrera-ppdb-i-spasi-s/?fbclid=IwY2xjawK2hG9leHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBIV3E2bUdxT3NPMkhyY3dGAR4UV0rMPj8xuBbBB9NhkKgbuX4BMkdGiqzgPJc7UPUeFAN3RB0aFtQYe--lhg_aem_LMJR7QKKPY1dbi40E0Mn3g
Ivo
Рейтинг: 595 НеутралноТова беше ясно от преди 10г.! Толкова време мотане за няма нищо!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Роси
Рейтинг: 5502 НеутралноКато можело да се споразумеят, защо чакаха толкова години. И европеските пари май загубхме.
dorn
Рейтинг: 945 НеутралноСамо когато тунелите са между две държави. Това е основно заради това, че "двата края на тунела" се управляват от различни власти или фирми за поддръжка на инфраструктура.
nv
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#42] от "dorn":
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxМи не е вярно. Сещам се поне за два тунела във вътрешността на Австрия, за които се плаща.
boevbisser
Рейтинг: 2216 ВеселоДо коментар [#42] от "dorn":
Това не е вярно, в Австрия /пътят за Заалбах/ има чисто национални тунели, които събират такси. Между две държави - Словения и Австрия е Караванкентунел, и там събират, и от двете страни -:)
motochristo
Рейтинг: 832 НеутралноБаце стратег и преговарящ...
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Няма нещо да е пипнал и д ане го е засрал. Не знам колко кьорав народ е ганьовския, че не го разбира.
dorn
Рейтинг: 945 ВеселоДо коментар [#43] от "nv":
Това го "най-обичам" . Някой да си твърди нещо, но без конкретика. Аз ще ти кажа къде съм платил - "Караванкен тунел" между Словения и Австрия - 10 евро. А който не иска да плаща и времето не е проблем, може да си кара по извънмагистралната пътна мрежа. Там колите не са толкова много, пътят е с отлична настилка и путуването е спокойно и на по-ниски обороти. Сега да видим твойте два тунела!
dorn
Рейтинг: 945 Неутрално"АПИ подготвя обществена поръчка по избор на изпълнител на проучване, което да определи трасе извън Кресненското дефиле по направлението София - Кулата в участъка между Симитли и Кресна."
Кортик
Рейтинг: 2150 НеутралноКиро и наркоизнудвачите успяха да спрат магистралата за години нарпред. Жертвите на техните глезотии ще проължават да растат.
Червена линия, червен картонboevbisser
Рейтинг: 2216 НеутралноДо коментар [#48] от "Кортик":
Какъв Киро имаше между 2009 и 2021 г., глупи? Какво пречеше тогава на властелина на магистралите да дострои Струма? Аааа, еколозите, с които сега най-накрая се споразумя. Ей тъй кат стане.
Можеш ли да четеш текст с разбиране?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 РазстроеноИма: Тунел-мост-тунел-мост-тунел-мост.............
Няма да дочакам тази магистрала. Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 РазстроеноСамо на най-големите. Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 ВеселоНяма Пеевски - Борисов.
Лилявите вярват, че вятърът ще се обърне и техни хора "ще строят" магистралата.
Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 ЛюбопитноА друга магистрала изобщо видял ли си?
Тракия е завършена в 2013г., Марица в 2015г. Люлин в 2011 година, но я преляха в Струма. Все в годините на гербавото робство. Еретик
Кортик
Рейтинг: 2150 Неутрално:
Основните спонсори на октопода са канидатите за строителство на тунел през цялото дефиле. Но
Крупнишкото земетръсно огнище е едно от най-рисковите в България, с потенциал за земетресения с магнитуд 7-8 по Рихтер (X-XI по МШК). Последното голямо земетресение тук е било през 1904 година. То е огнището с най-голям енергиен потенциал в страната и един от най-големите в Европа. Червена линия, червен картон
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 ЛюбопитноПовече са. Трънчето просто идеализира чуждото. В Австрия има и платени пътища и проходи. На първо време се сещам да пътя до Гросглокнер, за онзи над Зьолден до найвисоката асфалтирана точка на Европа и за Пассо Ромбо, на немски май беше Тимелсйох.
Парите за пътища не са ме отказали от Австрия, но не бих приказвал точно така. Еретик
boevbisser
Рейтинг: 2216 ЛюбопитноДо коментар [#50] от "Костадин Иванов":
Аааа, недей така, може и на по-дърти години, но твърдо искам да доживея да стигна до Халкидики по магистрала. Само между другото, по време на най-свирепата криза в Гърция те довършиха магистралата от Кулата до средата на първия ръкав, общо около 90-100 км. за десет години, а ние Струма тъй и не успяхме.
Пп. В момента разширяват околовръстното на Солун, щото след Шенген румънците и българите нещо не са се втурнали към Слънчака и Златните....
Димитър Манолов
Рейтинг: 319 ЛюбопитноАко е било лесно да се разберат с еколозите, защо ПП-ДБ не го направиха. Все пак в ДБ имаше зелена партия, а и другите зелени се въртят около тях?
Знам че е лесно да се обвинява Бойко за всичко, но да не забравяме че Киро и ПП-ДБ обещаваха невероятни строежи, а накрая нищо не направиха. Даже пуснаха проектите които ГЕРБ бяха направили за Хемус. Че и индексираха фирмите, за които преди това разправяха че договорите им били невалидни.
uporit
Рейтинг: 610 ВеселоТц, само ти се чувстваш унизен! :)))
uporit
Рейтинг: 610 ВеселоТц, магистрала ще има.
А ти си лишен от мозък! :)))
The investor
Рейтинг: 84 НеутралноМного тъжна новина.
Сега проектът ще е по-скъп, по-заобикалящ, по-опасен и по-вреден за екологията и природата.
danvan
Рейтинг: 7038 ВеселоОтдава ви се ...
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
Кольо Христов
Рейтинг: 420 НеутралноДо коментар [#41] от "Роси":
Питай крадеца Борисов!
*****
НеутралноДа обобщим на нискочелите страстите.
Мразят: умни, красиви, зелени, бембени, чужденци, розови понита и еднорози, ваксини, либерали, 5Г, кемтрейлс, кръглата земя...
Обичат: сметища, боклуци, мазут, дизел, мръсен въздух, Москвич, диктатори, кръв, насилие, лъжи, пропаганда...
Не претендирам за изчерпателност.
vputin
Рейтинг: 139 Неутрално[quote#13:"dorn"][/quote]
Не си съчинявайте пътеписи. Познавам тази магистрала прекалено добре. По целия път има само 2-3 града, Филах, Флахау... и те остават в страни от магистралата. Тя първо се катери, плавно. После също плавно снижава. Има множество тунели, но като за централни Алпи това е нормално. НИКЪДЕ /подчертавам/ тази магистрала не кара по билата на планината, защото просто е абсурдно. Няма как. Магистралата кара по една от двете страни на дефилетата, отдоло има рекички, нагоре са стръмнини. Тунелите са там където има напречни ридове.
vputin
Рейтинг: 139 НеутралноРазбира се че това което пишете НЕ Е ВЯРНО. Освен Караванкен, който е с поделена поддръжка между Австрия и Словения, има още един тунел точно по трасето, което давате за пример, който е ПЛАТЕН. Защото изплащането му е скъпо и надхвърля сумите, събирани от австрийските винети. Така че за да се придвижите от Хрушица до Залцбург трябва да платите - 1. Австрийска винета 2. Таксата за Караванкен 3. Още една такса за тунел ,минимум около 30 евро. За около 200 км път...Решението на този участък е много ясно. Или се прави тунел от край до край, но това не е по българския джоб /иначе австрийците ще го прокопаят без проблем/. Или се действа практично, магистралата преминава по дефилето. Ако трябва двете платна се разделят по двата края на реката, такива примери има например в Германия. Но този капан за шофьорите, взел десетки жертви на катастрофи, трябваше веднъж за винаги да се приключи. За съжаление екоталибаните отново надделяват над Държавата. За сметка на сигурността и човешкия живот.
dorn
Рейтинг: 945 НеутралноЦала вечер ли събира материал? Къде съм написал че магистралата минава по билото на планината??? Останалото - днес има една статия за плагиатите 😁😁😁. Тука няма проблем. От цитати има полза, но поне го прави както трябва.
u2
Рейтинг: 8 НеутралноДа припомня за слабопаметните и неинформираните:
- Магистралата беше проектирана с дълъг тунел в този участък. Тъй като такув тунел не можеше да бъде построен от български фирми, и парите щяха да отидат в чужди, откъдето доста по трудно щяха да се случват съответните отчисления към управляващите, тиквата, който беше в първите години на премиерстването си, отмени тунела с аргумента, че бил много скъп за строеж (1 млрд) и поддръжка.
В последствие измисли гениалната идея едното платно да е през дефилето, а другото на изток по баирите. Този вариант беше планирано да струва 1.3 млрд. Т.е. Доста повече от тунела.
Заключението е, че управляващия гербидж мисли само как да реализира проекта, така че най лесно да се открадне най много. Благодарение на тях все още няма магистрала.
А по времето на царя, тогавашните неадекватници искаха магистралата да е завършена за олимпиадата в Атина през 2004г.
Кольо Христов
Рейтинг: 420 НеутралноМит е ,че Борисов е построил милиарди километри магидтрали! Нишо не е построил. Струма не е готова. Магистралата до калотина не е готова. Хемус не е готов, Магистралата Русе -Велико Търново не е готова, Магистралата Черно море не е готова, няма магистрала до Видин и до Дунав мост 2. Борисов е пълен въздух по налягане!
Bira
Рейтинг: 980 НеутралноДо коментар [#65] от "vputin":
доста дебилно хабене на букви.
Капанът за човешки животи е баш в дефилето.
Ама нали правата линия е винаги да нахрачим “зелените” и “ жълтопаветните” - та се получават такива смислови отоци.
Bira
Рейтинг: 980 Неутралноиначе можачите искаха да построят половин магистрала с парите за цяла. Та затова целият зор.
akad.nedeltcev
Рейтинг: 895 Неутралноами не, никаква магистрала не съм видял, камо ли "друга"
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.
Norie
Рейтинг: 674 НеутралноЕкотата да не им е дошъл акълът изневиделица :)))