Графика: Българите са последни по ежедневно използване на интернет в Европа

Графика: Българите са последни по ежедневно използване на интернет в Европа

Графика: Българите са последни по ежедневно използване на интернет в Европа
Българите са на последно място по ежедневно използване на интернет в Европейския съюз. Това важи и за младите българи между 16 и 29 години, показват актуалните данни на европейската статистическа служба Евростат.
Малко под 80% от българите използват интернет всеки ден, докато сред младежите делът им е около 93%, но все пак най-ниският сред страните от блока.
За сравнение, в Нидерландия 98% от всички граждани използват интернет всеки ден, като това важи и за всеки един младеж. Средно в Европейския съюз 88% от всички граждани използват интернет всеки ден, както и 97% от всички младежи.
Според Евростат ножицата в използването на интернет ежедневно от цялото население на блока и от младежите се скъсява в последните години. За сравнение, през 2014 г. 87% от младото население използва интернет всеки ден, както и 63% от цялото население на блока.

Социални мрежи

Около 65% от българите използват социални мрежи, като не се уточнява с каква честота.
Във всички страни от Европейския съюз младите хора са били много по-склонни да участват в социалните мрежи спрямо населението като цяло. Създаването на потребителски профил и публикуването на съдържание в социалните мрежи е практика за 88% от 16 до 29-годишните в сравнение с 65% от общото население.
Най-висок дял на младежите на възраст между 16 и 29 години в социалните мрежи има в Чехия, където гони 100%.
По този повод Европейската комисия публикува препоръки към социалните платформи за работата им с деца с цел да се ограничи достъпа до опасно съдържание на непълнолетни граждани.
Това се случва, след като в последните месеци започна да набира популярност и в Европа ограничаването на достъпа до социални мрежи на деца.
Според проучване пък достъпът до социални мрежи на подрастващите има връзка със симптомите на депресия сред тях.
България е една от страните, които регистрират най-ниски дялове на младежи с профили в социалните мрежи от малко под 85% от младото население.