Асоциация "Галъп интернешънъл" се разграничи от българската агенция

Асоциация "Галъп интернешънъл" се разграничи от българската агенция

Асоциация "Галъп интернешънъл" се разграничи от българската агенция
Международната Асоциация "Галъп интернешънъл" (Gallup International Association) обяви, че се разграничава от проучвания на общественото мнение на българската социологическа агенция със сходно име - представяни в страната като направени от "Галъп", "Галъп интернешънъл" или "Галъп интернешънъл болкан". "Асоциация "Галъп интернешънъл" изрично се дистанцира от тези проучвания. Нито асоциацията, нито който и да е неин член участва в тези проучвания, нито тези проучвания и тяхното публикуване са разрешени от Асоциация "Галъп интернешънъл", се посочва в изявление, публикувано на сайта ѝ.
През 2024 г. Андрей Райчев и Кънчо Стойчев продадоха "Галъп интернешънъл болкан" и сега собственици на агенцията са Борислав Цеков и Петър Кичашки.
Миналата седмица "24 часа" съобщи, че американската социологическа агенция Gallup Inc. е спряла производства пред българските съд и Патентно ведомство, с които оспорва правата на българската "Галъп интернешънъл болкан" да използва марката Gallup, и допусна, че страните са в процес на договаряне за лицензиране. Американската Gallup и международната асоциация Gallup International Association от две десетилетия са в правен спор за използването на марката Gallup.