За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1911 ЛюбопитноЧастни превозвачи с обществени грижи, ама за кого, за колко и защо, след като организационно възможностите на БДЖ не са изчерпани? Прочутата теснолинейка я съживи едно момче, но реанимирането и продължава със старите средства. Трябват хора, а не калинки и концесионери с мераци за пИчалби. Все още не всичко е изтърбушено.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Judjuk
Рейтинг: 2369 НеутралноКато е обществен транспорта е кофти, като стане частен още по-кофти.
JudjukНека БДЖ-то да си карат влаковете. Наситихме се на "свободна", "пазарна" "икономика".
С увеличаване на цените вече не става. Това е масов транспорт.
Родолюбец
Рейтинг: 902 НеутралноДобро начинание. Да видим резултатите.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.subaru
Рейтинг: 370 НеутралноНяма частни железници в нито една държава - членка на ЕС. Има превозвачи на товари, не на пътници, които ползват държавната жп мрежа плащайки наем. Не са много желаещите.
Имаше приватизация в Англия при Тачър, практиката показа, че е тъпотия на квадрат и отново станаха държавни. Така стана и с БТК, кулите за тв и радиосигнал и още и още.... С работещото на печалба национално летище дадено на концесия за 35 години за 660 млн. лв., с 10 годишно отлагане на плащане на концесионната такса. Честито на печелившите - бизнесмени.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2278 РазстроеноМного лоша идея е да се допуснат частни превозвачи на пътници в България!
Ще ви дам 2 примера.
В Англия по времето на Тачър е приватизиран железопътният транспорт, да не мислите, че е станало по-евтно или че влаковете се движат по-точно в разписанието? Не, точно обратното, хаос и чести ж.п. катастрофи!
При нас в Германия държавата е основен собственик на Дойче бан, не се допускат частни превозвачи на пътници, държавата инвестира ад 30 милиарда евро всяка година в ж.п. транспорта на пътници, включително евтин билет за цялата мрежа за 60 евро на месец!
Господин Караджов просто иска да "захлеби" позицията си на министър на транспорта!
Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
ekp351157130
Рейтинг: 1682 НеутралноИдеята е, че държавата ще дава пари за ЖП транспорт и за тези пари ще се борят БДЖ и частни фирми, ако им отърва на предлаганите суми. В Германия е същото. Всяка провинция пуска обществена поръчка за влаковете, които са в провинцията, т.е. регионалните връзки, които може и да са по 200км и се кандидатсвта. Държавните железници са едни от кандидатите, но иначе има и други. В различните провинции дори има местни кандидати, които не се борят на национално ниво. Купуват си железопътен състав, наемат хора и извършват дейност. Инфраструктурата се поддържа от друга фирма, както е и при нас. Това, което се получава, че при частника има много по-малко служители.
ekp351157130
Рейтинг: 1682 Неутрално"При нас в Германия държавата е основен собственик на Дойче бан, не се допускат частни превозвачи на пътници, държавата инвестира ад 30 милиарда евро всяка година в ж.п. транспорта на пътници, включително евтин билет за цялата мрежа за 60 евро на месец!"
Глупости на търкалета. На регионално и национално ниво Дойч бан има конкуренция. ФликсТрейн са на национално ниво на избрани отсечки. В Баден-Вюртемберг пък регионалните превози, т.е. без експресит, се извършат частично от регионален кооператив:
"Един от партньорите на марката bwegt е Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW). В допълнение към NVBW и провинция Баден-Вюртемберг, десет железопътни компании (EVU), които управляват местни линии за обществен транспорт в Баден-Вюртемберг, са партньори на общата марка. Други партньори включват Консултативния съвет на пътниците, представляващ интересите на местните потребители на обществен транспорт, и 19-те транспортни асоциации в Баден-Вюртемберг."
В този кооператив влизат и DB Regio, но не са само те вътре.
Следните десет железопътни компании са партньори на марката за мобилност bwegt:
Железопътна компания Agilis
Транспортна компания Albtal
Arverio Baden-Württemberg
Железопътна линия езеро Констанс-Горна Швабия
DB Regio
DB RegioNetz Transport GmbH
Швабска железопътна линия Алб
Югозападногерманска регионална транспортна компания
SBB Германия
Vias
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2278 ВеселоТова са дъщерни фирми на Дойче Бан, а Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW) е само една фирма продаваща билети и координираща компания, като нямаш представа защо се напиняш?
Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.