Кабинетът ще задейства процедурата за избор на обществени превозвачи в жп транспорта

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 1911 Любопитно

    Частни превозвачи с обществени грижи, ама за кого, за колко и защо, след като организационно възможностите на БДЖ не са изчерпани? Прочутата теснолинейка я съживи едно момче, но реанимирането и продължава със старите средства. Трябват хора, а не калинки и концесионери с мераци за пИчалби. Все още не всичко е изтърбушено.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  2. 2 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    Като е обществен транспорта е кофти, като стане частен още по-кофти.
    Нека БДЖ-то да си карат влаковете. Наситихме се на "свободна", "пазарна" "икономика".
    С увеличаване на цените вече не става. Това е масов транспорт.

    Judjuk
  3. 3 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Добро начинание. Да видим резултатите.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  4. 4 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Няма частни железници в нито една държава - членка на ЕС. Има превозвачи на товари, не на пътници, които ползват държавната жп мрежа плащайки наем. Не са много желаещите.
    Имаше приватизация в Англия при Тачър, практиката показа, че е тъпотия на квадрат и отново станаха държавни. Така стана и с БТК, кулите за тв и радиосигнал и още и още.... С работещото на печалба национално летище дадено на концесия за 35 години за 660 млн. лв., с 10 годишно отлагане на плащане на концесионната такса. Честито на печелившите - бизнесмени.

  5. 5 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2278 Разстроено

    Като е обществен транспорта е кофти, като стане частен още по-кофти.
    Нека БДЖ-то да си карат влаковете. Наситихме се на "свободна", "пазарна" "икономика".
    С увеличаване на цените вече не става. Това е масов транспорт.
    —цитат от коментар 2 на Judjuk


    Много лоша идея е да се допуснат частни превозвачи на пътници в България!

    Ще ви дам 2 примера.

    В Англия по времето на Тачър е приватизиран железопътният транспорт, да не мислите, че е станало по-евтно или че влаковете се движат по-точно в разписанието? Не, точно обратното, хаос и чести ж.п. катастрофи!

    При нас в Германия държавата е основен собственик на Дойче бан, не се допускат частни превозвачи на пътници, държавата инвестира ад 30 милиарда евро всяка година в ж.п. транспорта на пътници, включително евтин билет за цялата мрежа за 60 евро на месец!

    Господин Караджов просто иска да "захлеби" позицията си на министър на транспорта!



    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  6. 6 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Като е обществен транспорта е кофти, като стане частен още по-кофти. Нека БДЖ-то да си карат влаковете. Наситихме се на "свободна", "пазарна" "икономика". С увеличаване на цените вече не става. Това е масов транспорт.
    —цитат от коментар 2 на Judjuk


    Идеята е, че държавата ще дава пари за ЖП транспорт и за тези пари ще се борят БДЖ и частни фирми, ако им отърва на предлаганите суми. В Германия е същото. Всяка провинция пуска обществена поръчка за влаковете, които са в провинцията, т.е. регионалните връзки, които може и да са по 200км и се кандидатсвта. Държавните железници са едни от кандидатите, но иначе има и други. В различните провинции дори има местни кандидати, които не се борят на национално ниво. Купуват си железопътен състав, наемат хора и извършват дейност. Инфраструктурата се поддържа от друга фирма, както е и при нас. Това, което се получава, че при частника има много по-малко служители.

  7. 7 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    "При нас в Германия държавата е основен собственик на Дойче бан, не се допускат частни превозвачи на пътници, държавата инвестира ад 30 милиарда евро всяка година в ж.п. транспорта на пътници, включително евтин билет за цялата мрежа за 60 евро на месец!"

    Глупости на търкалета. На регионално и национално ниво Дойч бан има конкуренция. ФликсТрейн са на национално ниво на избрани отсечки. В Баден-Вюртемберг пък регионалните превози, т.е. без експресит, се извършат частично от регионален кооператив:
    "Един от партньорите на марката bwegt е Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW). В допълнение към NVBW и провинция Баден-Вюртемберг, десет железопътни компании (EVU), които управляват местни линии за обществен транспорт в Баден-Вюртемберг, са партньори на общата марка. Други партньори включват Консултативния съвет на пътниците, представляващ интересите на местните потребители на обществен транспорт, и 19-те транспортни асоциации в Баден-Вюртемберг."
    В този кооператив влизат и DB Regio, но не са само те вътре.
    Следните десет железопътни компании са партньори на марката за мобилност bwegt:

    Железопътна компания Agilis
    Транспортна компания Albtal
    Arverio Baden-Württemberg
    Железопътна линия езеро Констанс-Горна Швабия
    DB Regio
    DB RegioNetz Transport GmbH
    Швабска железопътна линия Алб
    Югозападногерманска регионална транспортна компания
    SBB Германия
    Vias

  8. 8 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2278 Весело

    DB Regio
    DB RegioNetz Transport GmbH
    —цитат от коментар 7 на ekp351157130


    Това са дъщерни фирми на Дойче Бан, а Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW) е само една фирма продаваща билети и координираща компания, като нямаш представа защо се напиняш?

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #