За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
a.kestrel
Рейтинг: 509 НеутралноНа Гроздан някой лично му е заглушил GPS-a, защото за няколко дни е забравил, че правителствената информационна служба беше уточнила, цитирам:
"По време на полета на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен до Пловдив имаше неутрализиране на спътниковия сигнал, подаващ информация към GPS навигационната система на самолета. По време на подход за кацане на летище Пловдив е изчезнал GPS сигнала."
Ма сигурно министера в туй време е бил в друго измерение, където се е борил "Райънеър" и не е чувал нищо по въпроса. Сме-ееех!
Prostetnic Vogon Jeltz
Рейтинг: 2847 ЛюбопитноПоследно!
Don't Panic! Fuck Your OpinionВ Шопаростан ли сме, или в Курникостан?
Judjuk
Рейтинг: 2384 Неутрално"GPS-сигнала......"
Judjuk...... не е наш проблем, а проблем на самолета.
Ние сигналите не ги държим в банков сейф.
Достатъчно дълбоко се покланяме, няма нужда да целуваме върха на обувките на Величието.
yda191111599
Рейтинг: 86 ВеселоМи 'що излъгахте тогава? Ако не го бяхте направили сега нямаше да изглеждате смешни. Да бяхте измислили нещо витиевато като "разследваме инцидента".
svg64
Рейтинг: 506 НеутралноЩе съдим ли журналистите?
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1106 НеутралноАйде пак за смъртта по пътищата и за глобите.За смъртта първо трябва група специалисти но не онази дето мери асфалта и знаците а истински експерти да анализират катастрофите със смърт от последните 30 години и и да ги подредят причина 1 причина 2 и т.н.И да започнат мерки по първите 3 причини.Тогава вече може да има резултат.За глобите.Оказва се че глобите са само за българи и то не всички.Всички чужденци знаят че ако карат с 200 ще минат през България за няколко часа.Няма кой да ги спре защато камерите само снимат.Докато няма двама старшинки които да ги чакат на границата с таблет и ПОС терминал и да кажат на изхода на тунела на Тракия сте капари със 160 вместо 80 и да им вземат няколко хиляди лв няма оправяне.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
_imir
Рейтинг: 864 НеутралноДневник, стига вече с тоя GPS.
Пуснете нещо за черната пантера.
Ivan Ivanov
Рейтинг: 845 Веселото това ясно,само на либералният пикантроп му се иска да е имало нещо такова за да оправдава съществуването си а инак урсулката си е ходеща антиреклама на ЕС
georgievb
Рейтинг: 644 НеутралноТо изначално беше ясно, че това е пропагандна партенка на русомразката дружинка.
Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...Владо Николов
Рейтинг: 1071 ВеселоЯзък за напъните на местната тролбригада във форума. Новината си е чист шамар за нея!
georgievb
Рейтинг: 644 ВеселоАааа, не ги мисли, те сега ще обвинят министъра, че е "кремълски агент" и са си решили "задачата" в кухите кратуни ... Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...
bdr101178837
Рейтинг: 219 НеутралноНе така Караджов. Фейк новината за заглушаване на сигнала на самолета на председателя на ЕС е от добрите фалшиви новини. Затова не трябва да се отрича. Всяка фалшива неориберална новина е истина. Оставка на Караджов.
Ivan Georgiev
Рейтинг: 1665 НеутралноКакто казах, още като излезе "новината" станахме за резил....
Това е тотална подигравка с нас.
Урсула като е мразена, няма нужда да и "жертва"
MilliVanilli
Рейтинг: 668 НеутралноНеутрализацията станала с приемното устройство на борда на самолета. Сигнал има, ама приемника се е счупил (проблем като с оная платка на първия ни Ф-16)
Сам съм, други няма...
shipka.1877
Рейтинг: 122 НеутралноИначе казано, Урсула си избърса задника с България.
penetrating
Рейтинг: 5512 НеутралноТова е така, но това не означава, че Русия на путин не се опитва да го прави. Вижте картата на интерференчните сигнали
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertУмен и красив но не умнокрасив
Рейтинг: 43 ЛюбопитноГроздане, от къде трябва да дойдат тези данни? Ако ги чакаш от нашите руско-съвеЦки служби, ще има да чакаш...
No Pain No GainAModoMio
Рейтинг: 1097 НеутралноЕдин час, прекаран в кръжене над небето на град Пловдив, пилоти, принудени да бършат праха от хартиени карти, вестници, съобщаващи за „подозрения за руска намеса“, и Кремъл, отричащ и саркастично отхвърлящ твърденията: историята за полета на Урсула фон дер Лайен , който излетя от Полша в понеделник и кацна в България със „сляп“ подход, е част от Студената война 2.0. Реалността обаче може да бъде далеч по-малко вълнуваща. Първият вестник, който съобщи за това, беше Financial Times, който, позовавайки се на източници, близки до председателя на Европейската комисия, съобщи теорията за умишлено руско заглушаване на нейния Dassault Falcon 900LX. Всъщност, във времена на високотехнологична война, система, разработена преди половин век, като GPS, която все още е сърцето на съвременната навигация, е доста уязвима към два вида атаки. Първият е заглушаване или насищане на честоти с електромагнитен шум, който пречи на приемниците да улавят сателитни сигнали. Вторият е спуфинг, замяната на тези сигнали с по-мощни и фалшифицирани, които карат бордовата система да изчислява неправилни позиции. Тази хипотеза, в този конкретен случай, е изключена, тъй като самолетът на фон дер Лайен е пристигнал в градчето, без да се е изгубил в Карпатите.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатитеПо-скоро използването на хартиени карти от пилотите и наземните прекъсвания на електрозахранването, докладвани от членове на екипа на Урсула, биха направили операцията по заглушаване по-вероятна. Порталът FlightRadar24, който следи маршрутите на полетите в реално време чрез транспондери, обаче незабавно предостави частично опровержение: Falcon, превозващ президента, никога не е губил качество на GPS сигнала. Полетът, планиран да продължи един час и 48 минути, приключи за един час и 57 минути: закъснението от само девет минути е съвместимо с няколко стандартни процедури за изчакване преди кацане, включително проста промяна в посоката на вятъра. Следователно, няма прекъсвания на електрозахранването. Разбира се, Източна Европа, особено близо до Черно море, е зона, където смущенията на GNSS (Глобални навигационни спътникови системи, които включват GPS, европейската Galileo , руската Glonass и китайската BeiDou) са чести по време на конфликт в Украйна. Уебсайтът GPSJam.org, активен от 2022 г. и използван и от авиационните власти, обобщава навигационни данни от стотици самолети и създава карти на аномалии. В него са посочени районите около Бургас и Букурещ като едни от най-изложените на смущения по време на часовете по полетния план на фон дер Лайен. Това обаче не винаги са умишлени действия, а по-скоро военни учения или атаки, насочени другаде, технически неизправности или дори странични ефекти от граждански предаватели.
Заглушаването на цял район обаче е сравнително лесно и руснаците са втори в света след Израел по радиочестотно заглушаване. Следователно те биха имали технологията и оборудването да го направят, както и мотивацията да „докажат“ на Брюксел, че са способни, „но ще трябва да стрелят безразборно и да заслепят GPS системите в радиус от хиляда квадратни километра“, обясниха източници от авиацията пред Libero. Всъщност, прецизното насочване към един самолет е изключително сложно за всички. Това би изисквало самолет за електронна борба близо до самолета на президента (който не беше там) или мобилни платформи, оборудвани с насочени заглушители, които са скъпи и най-вече трудни за скриване, тъй като мощността, необходима за насищане на сателитен сигнал на стотици километри разстояние, би ги направила незабавно откриваеми от шпионски спътници или радарни самолети на НАТО, разположени в същия район 24/7. Освен това, в случай на заглушаване или подправяне, бордовата система все пак докладва аномалията, така че наземните радарни центрове могат да предоставят точни инструкции за позицията и маршрута. Следователно най-вероятната хипотеза е, че „Фалконът“ на фон дер Лайен е бил странична жертва на електронната война и че степента на смущенията във въпросния район е била подценена. Няма проблем. Все пак може да е началото на добър дистопичен роман.
yjy4330875733873740932
Рейтинг: 58 ВеселоДо коментар [#9] от "Ivan Ivanov":
Зафиров ходещата 150 килограмова мравка е добра реклама
Джелсомино
Рейтинг: 725 НеутралноВсички самолети с работеща спътникова навигация ли правят една-две осмици във въздуха преди да кацнат в Пловдив, или само на въпросния самолет му се е наложило такова нещо?
Гласуваш за Борисов, получаваш Пеевски!Lee Gier
Рейтинг: 2298 НеутралноРазбира се, той пилота е просто предубеден, некадърен даже бих казал. Този пилот, случайно попаднал в този самолет, иска да почерни стараната на руските троянски коне.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Караджов, що не си Ебш гайката?
мики маус
Рейтинг: 2364 ВеселоКараджов, как да няма бе?
А мисирките от радиа, телевизии и елитни сайтове защо кудкудякаха?
Fräulein Ursula
Рейтинг: 979 ВеселоТова е скандална дезинформация. Жалко е, че я разпространява министър! ОСТАВКА!
Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.kahless
Рейтинг: 896 НеутралноБаси! Покрай този случай се изприказваха толкова много глупости от толкова много некомпетентни хора, че ме заболя главата.
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Ceterum censeo, МОЧА esse delendam!Ivan Ivanov
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#20] от "yjy4330875733873740932":
от зафиров почти нищо не зависи за разлика от корумпето урсула
danvan
Рейтинг: 7038 РазстроеноЧалгарят да не остане по назад от клинката си Желязков ...
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatЮни
Рейтинг: 2933 НеутралноДнес в НС Желязков обясни, че от 2022 г. атаките на Русия от Крим към спътниците, които осигуряват сигнала джипиес, са се увеличили 3 пъти. Те смущават сигнала излъчван от предавателя и той не достига до приемника (или го фалшифицира).
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.