Ню Йорк състояние на духа

Сандра Блажева

Ню Йорк състояние на духа

  • Пия си капучиното в метрото, на няколко крачки от мен уличен музикант пее песен, която не съм чувала, и свири на банджо.
    Стигам до „Метрополитан” на „Пето авеню” и по всичко си личи че ще изкарам следващите няколко часа там.

    Пия си капучиното в метрото, на няколко крачки от мен уличен музикант пее песен, която не съм чувала, и свири на банджо.<br />
Стигам до &bdquo;Метрополитан&rdquo; на &bdquo;Пето авеню&rdquo; и по всичко си личи че ще изкарам следващите няколко часа там. <br />
<br />
  • Замислена Фрида Кало ме гледа от автопортрет на стената.
    Замислена Фрида Кало ме гледа от автопортрет на стената.<br />
  • Вървя по улиците и следя отраженията по сградите на „Медисън авеню”.

    Вървя по улиците и следя отраженията по сградите на &bdquo;Медисън авеню&rdquo;.<br />
<br />
  • Оттук продължавам към най-високата сграда в Ню Йорк - Емпайър Стейт Билдинг. Отново по улиците на „Таймс скуеър”. Витрини, реклами, тълпи от хора.

    Оттук продължавам към най-високата сграда в Ню Йорк - Емпайър Стейт  Билдинг. Отново по улиците на &bdquo;Таймс  скуеър&rdquo;. Витрини, реклами, тълпи от хора. <br />
<br />
  • Всички са дошли от някъде, но никои не е чужденец.


    Всички са дошли от някъде, но никои не е&nbsp;чужденец. <br />
<br />
<br />
  • Най-известната картина на Пит Мондриан, правена в Ню Йорк - "Буги-вуги на Бродуей", е само един от шедьоврите на "Мома". 

    Най-известната картина на Пит Мондриан, правена в Ню Йорк - &quot;Буги-вуги на Бродуей&quot;, е само един от шедьоврите на &quot;Мома&quot;.&nbsp; <br />
<br />
  • Обиколката ми продължи в Гугенхайм. Сградата на Франк Лойд Райт ме впечатли до някаде повече от самата експозиция. Изложбата на Джон Чембърлейн с коли за скраб е поредният арт факт в изкуството.


    Обиколката ми продължи в Гугенхайм. Сградата на Франк Лойд Райт ме впечатли до някаде повече от самата експозиция. Изложбата на Джон Чембърлейн&nbsp;с коли за скраб е поредният арт факт в изкуството. <br />
<br />
<br />
  • Отправям се към необичайно разголения портрет на дамата от висшата класа Емили Готро, „Мадам Х”, който скандализирал обществото на 19в. с шпиц деколтето и синджирените презрамки. Творбата е на художника Джон Сингър Сарджънт, американски символист. Но все пак искам да видя нещо по-близко до времето, в което живея, и така стигнах до ХХ век и Джаспър Джоунс, Джаксън Полак, Рауф Раушенберг, Анди Уорхол и др. Няма да обяснявам техните картини, те просто трябва да се видят, а и аз не съм изкуствовед.

    Отправям се към необичайно разголения портрет на дамата от висшата класа Емили Готро, &bdquo;Мадам Х&rdquo;, който скандализирал обществото на 19в. с шпиц деколтето и синджирените презрамки. Творбата е на художника Джон Сингър Сарджънт, американски символист. Но   все пак искам да видя нещо по-близко до времето, в което живея, и така   стигнах до ХХ век и Джаспър Джоунс, Джаксън Полак, Рауф Раушенберг,  Анди  Уорхол и др. Няма да обяснявам техните картини, те просто трябва  да се  видят, а и аз не съм изкуствовед.<br />
<br />
  • Град на неограничените възможности и сбъднатите мечти. Слизам на летището и продължавам да вървя, докато наваксам динамиката на времето в града, който никога не спи.

    Град на неограничените възможности и сбъднатите мечти. Слизам на летището и продължавам да вървя, докато наваксам динамиката на времето в града, който никога не спи. <br />
<br />
  • Усещането отгоре е невероятно.


    Усещането отгоре е невероятно.<br />
<br />
<br />
  • Дъждът не ме отказа да стигна до „Мома” и си заслужаваше. Там видях най-голямата колекция от модерна живопис, фотография и скулптура, както американска, така и европейска Амадео Модиляни, Джорджо Де Кирико, Франсис Бейкън и други.


    Дъждът не ме отказа да стигна до &bdquo;Мома&rdquo; и си заслужаваше. Там видях най-голямата колекция от модерна живопис, фотография и скулптура, както американска, така и европейска Амадео Модиляни, Джорджо Де Кирико, Франсис Бейкън и други. <br />
<br />
<br />
  • Излизайки оттам, безброй светлини очертават силуета на града в огледалната повърхност на езерото в "Сентрал парк".
    Седя на пейка и гледам как слънцето изчезва зад небостъргачите.
    Излизайки оттам, безброй светлини очертават силуета на града в огледалната повърхност на езерото в &quot;Сентрал парк&quot;.<br />
Седя на пейка и гледам как слънцето изчезва зад небостъргачите.<br />