Новият хит сред играчките - "да задържиш вниманието на детето"

Предколедното пазаруване в САЩ вече започна, компаниите търсят начини да предложат интересни и достъпни за потребителите продукти. Списъците на браншови експерти може да са от полза, съобщава "Ройтерс".
В стремежа си да спечелят придирчивите американски потребители компаниите за играчки са под безпрецедентен натиск да предложат на родителите продукти, които ще задържат вниманието на децата им и след Коледа.
Джим Силвър, главен редактор на сайта TimetoPlayMag.com и директорът по съдържание Кристъфър Бърни от близо десетилетие съставят списък на "най-горещите" играчки. Целта им е да предоставят най-удачните съвети за производителите, магазините и за родителите.
"На фона на сегашната икономическа ситуация, те (родителите – бел. ред.) продължават да харчат пари за своите деца, но се ужасяват от перспективата, че играчката, за която ще похарчат 50 долара, ще бъде захвърлена в шкафа след 10 минути", отбелязва Силвър.
Изготвяният от сайта списък "Най-търсените играчки" (http://www.timetoplaymag.com/mostwanted/2011/holiday/), публикуван миналата седмица, събира на едно място играчки, които според ветераните в сектора, могат да задържат вниманието на децата и са по джоба на широк кръг потребители. В него влизат стоки от йо-йо за 10 долара, с което децата могат да си правят светлинно шоу, до 100-доларовия таблет LeapPad Explorer на LeapFrog Enterprises.
"Родителите искат стойност, а цената може да бъде 10 долара или 100 долара", твърди Силвър в интервю за "Ройтерс", добавяйки, че компаниите за играчки вече се стремят да предлагат продукти в голям ценови диапазон, за да спечелят колкото се може повече купувачи.
Мнозина използват технологиите, за да повишат стойността на играчката. Например Spinmaster сложи 3D графики и анимация в своята игра "Редакай", а колата на канадската Thinkway Toys се задвижва от светлина. И двата продукта намират място в списъка с "Най-търсените играчки".
Освен от родители списъкът внимателно се чете от производители, мениджъри на магазини и анализатори в навечерието на сезона на голямото коледно пазаруване, когато компаниите реализират около една трета от годишните си продажби.
В списъка на Силвър и Бърни са и титаните на пазара на играчки - Mattel, Lego, Hasbro и MGA. От Mattel са включени версията на играта "Гневни птици" за iPhone - Angry Birds Knock On Wood, линията кукли Monster High Dead Tired с образите на известни чудовищни герои, както и "пъргавите" коли Hot Wheels.
Куклите на MGA - Lalaloopsy Silly Hair Doll, с еластична пластмасова коса, както и пистолетите на Nerf, които изстрелват пластмасови дискове, вместо стрели, също впечатляват Силвър и Бърни.
В списъка влизат и продукти на по-малки производители. Един от фаворитите на Бърни и през тази година остава "Зу-зу петс" на Cepia. "Умните" домашни любимци спечелиха първото място в класацията през 2009 г.
Компаниите свалят цените и въвеждат продажби с капаро Компаниите използват и други стратегии в усилената битка за клиенти. Най-голямата верига за продажба на играчки Toys R Us разшири тази година асортимента си от ексклузивни продукти и планира да похарчи повече пари за телевизионна реклама, докато в същото време световният лидер сред дискаунтърите Wal-Mart Stores свали цените на десетки играчки до 15 долара и след петгодишно прекъсване поднови програмата си да ги продава чрез капариране на стоката. Поделението на Sears - Kmart, се надява да си увеличи продажбите чрез редизайн на своя уебсайт, като предлага също продажба на играчки с капаро, както и такива, които успяват да задържат вниманието на децата по-дълго. |