"Дисни" спира да излъчва реклами на нездравословна храна

"Дисни" спира да излъчва реклами на нездравословна храна

Специалистът на "Дисни" по здравословно хранене Гари Джоунс приготвя крем с Мики Маус по време на официалното обявяване на новата политика на компанията.
Reuters
Специалистът на "Дисни" по здравословно хранене Гари Джоунс приготвя крем с Мики Маус по време на официалното обявяване на новата политика на компанията.
"Уолт Дисни" ще спре да приема реклами на нездравословна храна, така наречения джънк, във всичките си телевизионни, радио и онлайн програми за деца, предаде "Ройтерс". "Дисни" също пускат свой етикет за храни, които смятат, че са полезни, с името "Mickey Check".
Решението беше обявено от изпълнителния директор на "Дисни" Боб Айгър и първата дама на САЩ Мишел Обама. Миналата седмица кметът на Ню Йорк обяви идеята си да забрани продажбата на сладки безалкохолни напитки в чаши, по-големи от половин литър, в заведенията за бързо хранене и кината като мярка за бора с наднорменото тегло.
Близо една трета от децата в САЩ са с наднормено тегло, а през 2006 доклад на Института по медицина твърди, че рекламите на нездравословна храна са пряко допринесли за затлъстяването на децата.
Още тогава медийният конгломерат въведе правила, според които храни, непокриващи минималните изисквания за хранителни вещества, няма да бъдат опаковани с картинки с герои на Дисни като Мики Маус.
"Дисни" ще използва популярните си герои, за да рекламира повече здравословни храни и плодове.
Reuters
"Дисни" ще използва популярните си герои, за да рекламира повече здравословни храни и плодове.
"Предприемаме следващата стъпка в установяването на стандарти при рекламирането за деца", заяви Игър. "Емоционалната връзка, която децата имат с нашите герои и истории, ни дава уникалната възможност да ги вдъхновим и окуражим да живеят по-здравословно", каза изпълнителният директор на компанията.
Новите правила ще влязат в сила през 2015 г. и поставят ограничения за количеството калории, мазнини и захар в основните ястия, гарнитурите и закуските, които ще бъдат рекламирани по каналите на "Дисни".
Миналата година големите американски компании, включително "Kraft Foods", "Coca-Cola" и "Kellogg Co", се споразумяха за критериите за хранителните качества на храните, рекламирани на деца под 12-годишна възраст.
Мишел Обама приветства решението на "Дисни" и каза, че се надява и други големи медийни компании да го последват, съобщи "Асошиейтед прес".
Експертите по обществено здраве и детско затлъстяване предупреждават, че ефективността на всяка забрана ще зависи от дефиницията на "джънк" на всяка компания. Предишните кампании в тази област са били прекалено щедри в тези оценки и са допускали продукти, които не би трябвало да бъдат допускани.
"Елиминирането на рекламите на нездравословни храни няма да превърне гледането на телевизия във физически активна дейност", каза директорът на центъра за превенция на детското затлъстяване в детската болница в Бостън. "Все пак премахването на тези реклами ще намали значително вредата от гледането на телевизия в детството."
При обявяването на новата политика от главния изпълнителен директор Боб Айгър присъства и първата дама на САЩ Мишел Обама, която води от години кампания за здравословно хранене в училищата.
Reuters
При обявяването на новата политика от главния изпълнителен директор Боб Айгър присъства и първата дама на САЩ Мишел Обама, която води от години кампания за здравословно хранене в училищата.