Е-търговец плашел родители със зараза по играчките в традиционни магазини

Е-търговец плашел родители със зараза по играчките в традиционни магазини

Използваното послание  насажда страх по особено чувствителна тема за всеки родител - опазване здравето на децата му, се казва в становището на КЗК.
Използваното послание насажда страх по особено чувствителна тема за всеки родител - опазване здравето на децата му, се казва в становището на КЗК.
Комисията за защита на конкуренцията глоби онлайн търговец с 15 хил. лв. заради реклама, която внушава, че в традиционните магазини играчките могат да бъдат опасни за децата. 
"Когато купувате играчка от обикновен магазин, тя може да е пипана от стотици хора и заразена с гъбички, вируси и бактерии", се казва в реклама на   www.store.bg, разпространявана през декември 2011 г., от която се оплакал традиционният търговец  "Хиполенд" ООД. 
Според антимонополната комисия  тези твърдения дискредитират традиционната търговия с детски играчки с цел да се изтъкнат хипотетични, но недоказани в конкретния случай предимства на онлайн търговията.
Използваното послание  насажда страх по особено чувствителна тема за всеки родител - опазване здравето на децата му и цели да извлече преимущества за търговската дейност на  електронния магазин като внушава, че само играчките, поръчани онлайн са нови и чисти, се казва в становището на комисията. Тя смята, че тови подход противоречи на добросъвестната търговска практика.