Парламентът отложи гласуването на спорния текст за задължителната предучилищна

Парламентът отложи гласуването на спорния текст за задължителната предучилищна

Родители протестираха пред НС вчера срещу задължението децата да тръгват на детска градина на 4 години.
Родители протестираха пред НС вчера срещу задължението децата да тръгват на детска градина на 4 години.
Детпутатите отложиха гласуването за спорния текст в законопроекта за предучилищното и училищното образование, който гласи, че посещаването на детска градина е задължително за 4-годишните.
Парламентът ще изчака спешното заседание на ресорната комисия в 11 ч. днес, на която ще се обсъди предложението на депутата от ГЕРБ Снежана Дукова в детските градини да се въведе и възможност за "индивидуален план" за децата.
Дукова обяви, че ще внесе предложението си на вчерашното заседание по законопроекта в пленарна зала. То беше подкрепено и от просветния министър Сергей Игнатов.
Опозицията предложи гласуването на целия законопроект да бъде отложено и текстът да се върне за обсъждане в образователната комисия, докато се постигне консенсус по спорните точки. За това настояха Валентина Богданова от БСП и Лютви Местан от ДПС, но предложенията им бяха отхвърлени.
Депутатът от "Атака" Огнян Стоичков заяви, че парламентът не може да решава по следващите предложения без да знае какви ще са задълженията за посещаване на предучилище, тъй като нещата са свързани. Неговото предложение за отлагане на гласуването, докато приключи заседанието на ресорната комисия, също беше отхвърлено. .
Снежана Дукова заяви, че настояването на опозицията четенето на законопроекта да бъде отложено е начин да се увърта и удължава процесът, а текстът е твърде голям, за да се отлага. Тя повтори позицията си от вчерашното обсъждане, че законът има спорни текстове само в няколко пункта, но като цяло има одобрението и на опозицията.
Депутатите продължават с обсъждане на глава Втора - Език в системата на предучилищното и училищното образование. Обсъжда се предложението на Лютви Местан от ДПС в училищата и детските градини да се осигурят условия за изучаване на майчиния език на деца от малцинства.