За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 Неутралнозвънецът е първата фаза ! втората е лампата за храна !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Hawaii
Рейтинг: 2776 НеутралноЗа традиционното училище звънецът е това,което е камбаната за православната черква /черква в смисъл на сграда,постройка/ ом разходки,непринудени диалози и наставления.
Ако някой намеква за промяна,древните са го измислили.
Преди повече от 2000 години ПЕРИПЕТИЦИТЕ са обучавали,както е модерно сега да се казва "в режим на непринуденост",посредст
Всъщност ПЕРИПЕТИЯ на гръцки е в смисъл на РАЗХОДКА,а не на ПРЕМЕЖДИЕ.
Ако ще се връщаме към училища в стил "Платон",който е обучавал по същия непринуден начин,нека да пробваме.
Убеден съм,обаче,ече това ще има обратния ефект.
Нищо не пречи и след 1-ви клас децата да се обучават както е било в яслите и детските градини.
С песнички,игри и прочее.
Има неща,обаче,които са традиционни,и ефективни,дори в старомодността си.
Нима няма да може да се измисли нещо по-модерно от традиционните лъжица,вилица,нож и чиния.
Може,разбира се,но на никого не му минава през ум да го направи.
Така е и с традиционното училище.
Където консерватизмът е предимство.
Батков-вън
Рейтинг: 707 НеутралноОще преди 15 години в една не-държавна гимназия в софия нямахме звънци, не сме искали разрешение да отидем до тоалетна и т.н.
Публикувано през m.dnevnik.bg
berbenkov
Рейтинг: 1366 ВеселоИ без учители можи,
www.berbenkov.hit.bgако се наложи!!!
Мишето_66
Рейтинг: 388 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":нещо свързано с бели мишки ли ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#5] от "друга бира":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!по скоро с кучето на Павлов !!!
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноНа Христо Димитров е точно мнението.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#7] от "deaf":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!++++
Мишето_66
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":същата бира.
k_
Рейтинг: 890 НеутралноДо коментар [#4] от "berbenkov":
Можи, разбира се. Ще им пущат мултимедия по екрана. Камерки на всеки чин и изпитване по скайпа.
За край на часа - рекламна пауза.
Много е куул и на децата ще им интересно.
rapidfire
Рейтинг: 995 НеутралноВсичката Мара втасала, та до звънеца опряла.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!17 -годишния Христо го е казал най-добре първо трябва учителите да започнат чрез личния си пример да бъдат еталон за децата, а това ще се осъществи когато заплащането да стане привлекателно за млади хора, на които да бъде дадена достатъчна свобода да разчупя шаблона.
За останалото те сами ще намерят пътя.
poni
Рейтинг: 598 НеутралноУчилището има нужда от реформи, но тези които са написани са неадекватни към българската действителност. Някъде може и да работи, ама тук няма да стане. Всичко е чудесно, ако срещу себе си имаш добре възпитани деца, чиито интереси се простират отвъд фейсбук и последния чалга хит.
poni
Рейтинг: 598 НеутралноДецата са продукт на масовата култура. Какво му е лошото да учат в масово училище и да се научат, че има правила и ако в къщи може да се тръшка и реве докато не му купят сладолед в училище не може.
k_
Рейтинг: 890 НеутралноВерно, че звънеца е от индустриалната ера и наличието му изглежда анахронизъм за тези които вече са излязли от това общество.
В същото време, поради нашите специфики голяма част от населението у нас все още не е навлязло в индустриалните отношения.
Да се премахва звънеца с декрет от всички училища е глупост. По-скоро би трябвало да се даде свобода на директори, родители и учители да избират дали да има или не звънец във всяко конкретно училище.
poni
Рейтинг: 598 НеутралноТези, които са писали статията, скоро да са влизали в НЕелитно училище? Такова, в което, ако направиш забележка на ученичка, че се гримира в час, тя започва да те псува?
TAC
Рейтинг: 334 НеутралноТо е ясно,че има нужда от промяна,ама и кадри трябват за това.Сега в ПУБ и НУП влизат хора,които не могат да се класират другаде.
rock n' roll is king!Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
Рейтинг: 338 НеутралноАко само звънеца му е кусура на българското училище направо да се разплачеш от умиление !!! Да не бъдело звънец а мелодия викат нЕкои - де камилата де камиларя, то си е същото , просто един звуков сигнал е сменен с друг.
АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯПроблемите са другаде и това е просто фокусиране върху целофана без да погледнем тортата.А тя е доста поизгнила.
Може да се напише не статия не дори поредица от статии а монография за проблемите в българското училище.
Проблем ЕДНО според мен е българският учител - не като човек а като нещо моделирано от държавата, закостенялата система отблъсква младите преподаватели .
Българските учители са с орязани правомощия, страхуващи се за работното си място,ограничени в начина си на преподаване от инспекторатите с техните понякога абсурдни изисквания,работещи с музейна техника /ако въобще има такава/.И най вече притиснати от една учебна програма и едни учебници ,които са откровенно неадекватни и натоварващи с излишен материал.
Това е и проблем номер ДВЕ - учебници и учебни програми .Децата ни са принудени да учат материал за университета а не за средно училище. Огромни количества теория и много малко практика. Това се вижда и от самите ученици както бе посочено и в статията.Няма как да мотивираш децата ако се опитваш да напълниш главите им с непотребни глупости.
Може да се продължи но мисля че това са два фундаментални проблема на българското образование.Ако се започне тяхното постепенно решаване резултата ще е видим много скоро.
poni
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#17] от "Цъкльо":
Много, много точен анализ! Браво! Явно много добре познавате проблемите на образователната система!
poni
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#2] от "Hawaii":
Перипетия в старогръцки е по-скоро със значение промяна. Колкото до академията на Платон - диалозите са биле за големите и изявени ученици, които са били усвоили основните принципи по всички дисциплини. Малките ученици са усвоявали необходимите знания мотивирани от пръчки. Между другото думата стимул идва от латински и означава остен. Както казах в древността са наблягали на стимулирането.
Петя Сотирова
Рейтинг: 707 НеутралноЕдинственият шанс системата да се промени, смята Джон Гатоу, е да се отнеме правото на монопол на държавата върху образованието и родителите отново да придобият правото си да решават и избират формата и начина, по който да обучават децата си.
Е, тогава тежко им на децата - властта на родителя е най-страшната и най-коварната, защото е мотивирана от"любов", като се мисли за най-обикновен егоизъм.
Училището е вечен извор на недоволство от практикуваното ограничаване, но субективния фактор там е определящия и няма изход - всичко зависи от качеството на учителя - смелостта му да бъде новатор, справедлив и жизнерадостен.
Но звънеца засега си е благословия.
ЙЕИ
Рейтинг: 116 НеутралноПак се опитва да се изведе една истина.
Има деца които трябва да бъдат обучавани по сегашния модел и други на които това им е противопоказно. Просто трябва да се даде малко свобода на всички за да се реализират различните методи на обучение за по-високи резултати.
Какъв е смисълът участник в нац.отбор по математика или информатика да влиза в час, да си губи времето за да отговори на изискванията на канона?
Борко
Рейтинг: 598 ЛюбопитноОбразованието се нуждае от нови, по разчупени модели на обучение. Децата са отегчени от учебния процес днес, не може технологиите да се развиват със скоростни темпове, постоянно да се внедряват иновации и същевременно времето в училищата да е спряло. Хареса ми новият сайт учи.се, който разкрива нови иновативни технологии за обучение, които са интересни за учениците.
ju.li
Рейтинг: 445 ВеселоАз пък се зачудих дали не е по-добре да се започне от тоалетните, съблекалните и една еретична идея - душове...
Orchid
Рейтинг: 553 НеутралноХареса ми това изказване:
"Качествената промяна във взаимоотношенията между учители и ученици ще настъпи по-бавно чрез създаване на максимален уют в класната стая, в училището и в цялостната среда"
Мога да допълня - и с желание и усилия първо от страна на възрастните - преподаватеи и родители. Децата се научават и адаптират по-лесно.
poni
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#22] от "Борислав":
То хубаво, но някой в тази държава да е наясно за какво точно ще бъдат обучавани децата? Образование в СОУ не дава нищо. Какви хора ще са нужни? Ако ще трябват инженери - едни неща трябва да се заложат в учебните програми, като водещи, ако ще трябват сервитьорки - други...
poni
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#24] от "Orchid":
Слагате каруцата пред коня! Децата се възпитават и обучават, за да се вградят в изграденото от възрастните общество. Ако ние трябва да се съобразяваме с тях - трябва директно да премахнем училището и да ги оставим по цял ден да играят на компютъра и да минем на диета от сладолед, шоколад и дюнери!
dobrich
Рейтинг: 877 ГневноТова със звънеца е най дребното, което може много лесно да се случи. Цялата ни образователна система е НЕГОДНА и резултатите са КОНТРАПРОДУТИВНИ за 80% от учениците. Много ми е смешно, когато някой заговори за образованието на ромите. Абе хора, вече българчета от добри семейства, излизат от училищата полуграмотни, пък какво да говорим за циганите!?......
demonoid - чао тирани!
Рейтинг: 714 Неутралностига с тези интервюта от директори, инспекторат или министерства. Крайно време е да се влезе наистина в клас, да видите срещу какво са изправени ученици и учители. Някакъв прекален формализъм от една страна, стара програма, претрупани с глупости учебни пособия, изнервени учители, недисциплинирани и невъзпитани деца... И всичко това в една стая цял ден! Парво е детето, което посочва, че се учи за някакъв хардуер, който в момента е в музеите... Къде е министерството, къде са инспекторатите!? Защо не се наблегне на интерактивното обучение? защо не се задават теми, по които децата да мислят, вместо да зубрят? И до кога училището ще бъде задължително, дори и за тези, които не искат да са там и съзнателно пречат на останалите в клас!?
http://whynot-reflect.blogspot.com/k_
Рейтинг: 890 НеутралноДо коментар [#22] от "Борислав":
Не е коректно да се обобщава "децата са отгечени" и подобни.
Отегчение при някои от децата се дължи на комплексни причини генетични и наложени от възпитанието в семейството довели до слабохарактерност и липса на мотивация. Причина за отегчението може да бъде и слаб учител. Познавам учителка по биология, която преподава за митохондриите, рибонуклеидите и другите страховити клетъчни неща по-атрактивно и от Дискавърито и всичкия я гледат със зяпнали уста. Дори и някой от класа да реши да се прави на интересн в часовете й, всички му шъткат и престане с номерата си щото пречи.
До коментар [#25] от "poni":
СОУто дава общообразователна подготовка на всеки в различна степен - от 3 до 6 по нашата скала.
Опитите да се моделира в детайли "какви хора ще са нужни"
са обречени на неуспех екперименти по социален инженеринг. Никой не може да предвиди какви ще са условията след 10г в обществото, та да моделира програмите.
Със сигурност ще са необходими хора, които да могат да правят елементарни сметки, четат и разбират текст, напишат разбираемо текст, имат основни понятия за заобикалящия ни свят - Слънцето не се върти около Земята и тя не е куха (както твърдят в НБУ), децата се раждат, а не ги носи щъркела.
Хората са продукт на еволюцията, а не направени от кал. Фашизъм и комунизъм са еднакво лоши идеологии, предизвикали войни и масови нещастия.
Относно последното все още няма единно съгласие в нашата образователна система, например.
Борко
Рейтинг: 598 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "k_":
Напротив отегчени са, всички деца са отегчени. Нужни са нови, разчупени методи на преподаване. Отегчени ще бъдат вече и в първи клас, вие представяте ли си три години предучилищна+първи клас, та те децата ще знаят повече от учителката, как да им е интересно?!
k_
Рейтинг: 890 Неутрално[quote#30:"Борислав"]Напро ив отегчени са, всички деца са отегчени.[/quote]
С това твърдение олеквате и не мисля, че може да се води разумна дискусия.
Дано не работите в образователната система.
Не, че няма подобни Вас - зам-министърката с блеснал поглед, например.
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#22:"Борислав"]Децат са отегчени от учебния процес днес[/quote]
Не съм магаре;-)В среда, която със всичките си четивни знаци внушава на децата максимата "единственият смисъл на живота е удоволствието на всяка цена", няма учебен процес, който да не доведе до отегчение...
grajdanin1
Рейтинг: 1017 НеутралноБез звънец може, но бива ли?
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#30:"Борислав"]та те децата ще знаят повече от учителката, как да им е интересно?! [/quote]
Не съм магаре;-)Определено сте в някакъв филм!
И вярвате, че знанието е единствено в областта на гримовете, мутро-чалгата и фейсбук интелигентността...
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#33:"grajdanin1"]Без звънец може, но бива ли? [/quote]
Не съм магаре;-)В образователни системи, построени много по-разумно от нашата - звънецът наистина може да бъде обект на обсъждане.
Но при положение, че в българската система са налице фундаментални недомислия и практики, всякакво отколоняване на реформаторски усилия в звънчеви области е чиста загуба на време!
balduz
Рейтинг: 8 НеутралноЧестно казано, аз като бях ученик (завърших 2008год.) Звънците не играеха изключително голяма роля. Тоест като трябваше да свърши часа, биеше звънеца, но това не значи, че учителя те пуска. Учителя държеше учениците докато той прецени, ако трябва ще ти вземе и 10 минути от междучасието, ако е сметнал за пример, че учениците са загубили голяма част от учебния час в глупости. А пък по физическо беше обратното, биеше звънеца ние продължавахме да играем, докато не чуем другия звънец и винаги закъснявахме за час.
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално"доскоро училището се е справяло със своята първоначална цел - чрез научни методи да произвежда зависими, незаинтересовани и "школувани" хора, с голям успех, но в днешното общество "успелите" хора се оказват индивидуалистите, независимите, смелите, тези, които разчитат на себе си."
Не съм магаре;-)Горният цитат съдържа чрък пример за няколко поредни недомислия:
1. Във всяка една досегашна епоха, "успелите" се оказват именно творчески изградените индивидуалисти. Идеята, че днес има някаква колосална промяна е чист кретенизъм.
2. Задачата за производство от страна на училището на "школувани" хора никога не е снемана и едва ли ще бъде снета в обозримо бъдеще. Успешните индивидуалисти могат да са успешни само в среда, в която масата е от школувани личности. Общество, състоящо се от преобладаващ процент индивидуалисти, би имало кошмарни измерения на тази фаза от развитието на технологиите.
metalogy
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#32] от "Марко":
колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за негоНапълно споделям мнението.
Математиката била "суха", химията и тя била кофти... Защо е кофти, нали не е суха? О, да не би защото са очаровани от език и литература? Ами нека видим какво пишат по същество и доколко е грамотно.
За да се научим на нещо винаги се иска някакво лично усилие.
Но да си призная, нито един опит нямам да уча език докато спя. Може би става и така?
Някой пробвал ли е?
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#38:"metalogy"]Но да си призная, нито един опит нямам да уча език докато спя. Може би става и така?
Не съм магаре;-)Някой пробвал ли е? [/quote]
Доста хора опитват по тази методика.
Като се събудят - ще споделят!
Ако нещата се окажат успешни, вероятно сънната методика ще се разпространи и върху изучаването на останалите предмети, а, защо не, и върху целия ни живот - човек ще работи, твори, ще кара кола и сърф, изобщо - ще прави всичко, докато спи. Когато /и ако/ се събуди - ще гледа записи на сънувания си живот и ще може да редактира несполучливите си съновидения.
Кеф!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1366 НеутралноВсъщност, подходите, които са предложени и се прилагат са точно в обратната посока, от това, което се налага тук, с новия закон за образованието. Извода за пореден път е, че Герб ни връща в 19ти век.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКDragoslava
Рейтинг: 1149 ВеселоЗаписват звънеца на мобилните си телефони и го пускат пет минути преди края на часа, за да е по-достоверно.
Orchid
Рейтинг: 553 НеутралноДо коментар [#26] от "poni":
Мисля, че не сте ме разбрали. Ако закостенели възрастни изградят консервативно общество от предразсъдъци, авторитаризъм и незачитане личното пространство на другия (в каквото живеем сега), то какво точно образование ще дадат те на децата си? Не трябва ли първо тези, които преподват, пишат учебниците и програмите и контролират целия учебен процес да сменят малко чипа си и прогледнат след носа си, за да дойдат в час с децата, съвременния свят и начина на живот?
k@lcho
Рейтинг: 171 Неутрално... може да сменят училищния звънец със СМС мелодии пожелание на ученика или с заплащане да има стимул
няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#42:"Orchid"] Не трябва ли първо тези, които преподват, пишат учебниците и програмите и контролират целия учебен процес да сменят малко чипа си и прогледнат след носа си, за да дойдат в час с децата, съвременния свят и начина на живот? [/quote] .............
Не съм магаре;-)Господине, да си въобразявате, че първата стъпка за трансформиране на несъмнено закъсващата образователна система е смяната на чипа на учебникописците и учебникопреподаващите, е форма на недомислие.
Истината е, че за да се случи нещо в системата:
1. Трябва да е налице разумна политическа воля на всички равнища - от широкото обществено мнение, до водещите му политици.
2. Трябва да се изработи експертна програма за промени, която да е обществено приемлива.
3. И най-важното - трябва да се смени цялостната визия за финансирането на този обществен сектор, защото, "вервайте ми", няма страна в света, съумяла да изгради читава ОС с разходи от около 3,8% от БВП, каквито и да са "чиповете" ! И няма да има!
..................................................
Всички приказки за "чипове", "съвременни методи" и пр. са залъгалки за хора, които нямат и най-малката представа за тази същност на проблема, но в същото време са достатъчно промити, за да се връзват на шарени играчки!
jori
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#22] от "Борислав":
кой по точно е този сайт??
Lady V
Рейтинг: 119 НеутралноЗвънците са атракция за у-ците до 7клас. За другите е ежедневие.
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовLady V
Рейтинг: 119 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "poni":
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовАбсолютно съм съгласна с Вас г-це. Ако наистина 70% от учениците в даден клас са целеустремени и знаят какво искат да постигнат в живота си, няма да има никакъв проблем за добрите резултати в клас. Без да са необходими строгите мерки на учителя. Но,за съжаление са малцина.
Kosmicheska
Рейтинг: 8 НеутралноВсички знаят, че ако няма звънец днешните ученици ще твърдят, че според техния часовник не е време за час... Може би звънецът трябва да е от друг тип, не толкова стряскащ, но е нужен. Или поне засега не е измислена друга алтернатива.
АРИСТОТЕЛ 384
Рейтинг: 116 ЛюбопитноДо коментар [#48] от "Kosmicheska":
Най-печалното при младото поколение е, че аз вече не съм част от него!Бихте ли ми казали защо си мислите ,че примерно на преподавателите им е необходим звънец или пък часовникът на някой от учениците?
Не мисля,че един звънец е едва ли не напомнящ звук ,че учениците имат час и техните съответно преподаватели? Ако едни ученик е решил да отсъства от час е без значение дали е бил звънеца или не.
k_
Рейтинг: 890 Неутрално[quote#47:"Nona"] Ако наистина 70% от учениците в даден клас са целеустремени и знаят какво искат[/quote]
По Парето правилото само около 20% от хората в света измислят, творят и имат инциативата да направят света такъв какъвто е. Останалите 80% са изпълнителен персонал.
възможни са две образователни системи:
1.Отеделяш 20% от ранна възраст (да нен се забравя, че няма как да си купиш правото да си от 20-те процента) и останалите накуп.
2. Всички са в началното и донякъде средно училище са заедно.
Първият начин се практикува в Щатите, където разликата между училищата в гетата и елитните частни е огромна.
При нас се е наложил вторият вариант, което считам за по-полезно за обществото.
Причината е, че частното скъпо образование не гарантира развитието на индивида, ако той няма заложби, но шанса от попадане на талантливо дете в лошо училище да се изтърве е голям.
Като цяло системата на средно образование у нас дава повече шансове за издирване и развитие на талантите, в сравнение със сегрегираната. Това е цената която плащаме за обучението общо на 70% нецелеустремени.
Lady V
Рейтинг: 119 НеутралноДо коментар [#50] от "k_":
Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат ЛюбовТака е уважаеми г-не , за никой няма гаранция.
onlooker
Рейтинг: 225 НеутралноДА, проблемите в образователната система са много и на пръв поглед въпроса за училищния звънец едва ли заслужава такова внимание ...
НО, от отговорите на анкетата изглежда че съществува една голяма заблуда, която не мога да подмина. Заблудата че звънецът осигурява по някакъв магически начин "режим" и "ритъм" на обучение. Струва ми се доста абсурдно. То какво излиза - без "авторитета" на един звънец ще настъпи анархия или незнайно какви негативни последици за образователния процес!? Ако е така - жалко че до там сме го докарали. До там че да не може да възпитаме децата си на организация, самоконтрол и адаптация без помоща на звънец.
Wine taster
Рейтинг: 225 НеутралноИнтелигентно написана статия, която, обаче, е толкова далеч от българската (образователна) реалност, колкото и авторът й вероятно е...
"Whatever you do, pour yourself into it".Ако трябва да се правят реформи в българското образование, последното нещо, за което се сещам, е звънецът в училище (не, че по принцип е маловажно, напротив!). На първо по значимост място, според мен, е статусът - професионално ниво, заплата и престиж - на учителите. Не може при заплата от - огрубявам - 500 лв. на месец да имаш системно гарантирано качество на преподаването. Не може с персонал, който е квалифициран "преди Балканската война" да се въвеждат модерни методи на преподаване и на дейерархизиращо взаимоотношение учител-ученик.
Да не говорим за състоянието на класните стаи и за материалната база като цяло, за немалкото безумия в учебниците... И за (дез)интереса на българската държава, за която май продължава да е най-удобно да се възпроизвеждат "тухли в стената"...
А иначе училище без звънец е съвсем възможно. Не е необходимо то да е "елитно", или дори частно. Концепции за това, както и практически реализации има много. Аз съм фен на тази: http://www.montessori.edu/
emanuely
Рейтинг: 598 Неутрално"Отказът от използване на звънец за оповестяване края на учебния час е един от видимите и първи знаци за това в редица училища по света, дори и у нас."
Всеки може да е простак, но не всеки може да е културен.Звънецът е емблемата на училището. Той носи радост, облекчение, че досадния час е свършил. Той е и призив отново да се влезе в класната стая. Това е като да поискат да се махнат звездите от американското знаме.....
До коментар [#11] от "rapidfire":
Ще започне промяна от домашното възпитание. Пред мен стоеше възможност да се квалифицирам като учителка. Но мисълта, че трябва да работя с едни арогантни и невъзпитани деца ме отблъсна. И да, заплащането е смешно на фона на усилията и средствата, които полага всеки един педагог.
Wine taster
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#54] от "emanuely":
"Звънецът е емблемата на училището. Той носи радост, облекчение, че досадния час е свършил".
--> Emanuely, а не бихме ли могли да си представим учебен час, който не е досаден?
"Пред мен стоеше възможност да се квалифицирам като учителка. Но мисълта, че трябва да работя с едни арогантни и невъзпитани деца ме отблъсна".
--> Децата не се раждат арогантни и невъзпитани. Ние ги правим такива.