За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Нефертити
Рейтинг: 1396 НеутралноМоже спокойно да се провери къде такива съоръжения са необходими и къде не и да се монтират на необходимото място. Така само едни пари се харчат без да се помага на други, освен на прибиращите ги в джоба си.
Предразсъдъците са за ограничените.Моди трий нищо да не остане!
Рейтинг: 284 РазстроеноПокъртително.... може ли да сме такива скапаняци... да дадем 50 хил са ФБ профили, да купуваме копирни машини за милиони за едни скапани избори, а да не може да се осигурят елементарни условия за деца в подобно положение?!?!? Що за човек трябва да си да гледаш как майка носи детето си по стълби за да го вкара в час?!?!?!? Какви са тия директори, до сега трябваше да са оревали цялата държава??????? Скапана работа.... направо ми се реве като чета такива материали, дано поне сега някоя бюрократична тиква реши да изхарчи пари по направление, а не по усмотрение!
owen
Рейтинг: 775 Неутралнобраво за текста.
най-влудяващото не е, че старите сгради са без достъп, влудяващото е, че продължават да се строят сгради без достъп, вкл. и станции на метрото.
Моди трий нищо да не остане!
Рейтинг: 284 РазстроеноА съученик на единия син извадил всички пари от касичката си - 64 лв. и стотинки. Занесло ги детето в училище и написало бележка - "Искам с тези пари да му помогна да тича заедно с мен".
Нямам думи!
Ли Си Цин
Рейтинг: 620 НеутралноУжас, кошмар, ама как може, О, за бога , не мода да повярвам !
Стани ЧОВЕК - ЕМИГРИРАЙ !!! R I P B U L G A R I ATomislav Jelezarsky
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#4] от "Моди трий нищо да не остане!":
Това поне показва, че колкото и да са ни изкривени обществото и държавата, все още има хора - на 8, 18 или 80 години, които освен възможност имат и желание да помагат.
Въпросът е да не ги спират глупави закони и наредби, или липсата им. Един елементарен закон за задължителната дарителска воля би променил много не само в интеграцията на инвалиди и малцинства, както и да ги наричат политкоректно. Целевото дарителство в образованието въобще е възпрепятствано (личните ми наблюдения са само от Софийския университет, но едва ли той е изключение). А от образованието зависи какви доходи ще имат децата ни, ако останат в България, и какви пенсии ще имаме ние, ако доживеем до тях.
dedo pepo
Рейтинг: 893 РазстроеноДо коментар [#6] от "tombata":
е неадекватно на нуждите на семейства с такива проблеми,а отношенията на социалните служби,граничат от равнодушието,до жестокостта.Най-честият отговор на подадените молби и жалби е,че нямате право.Ами да ги променим тия права,закони. Главното е,че няма ВОЛЯ.
Абсолютно сте права.Много ни додяват с отбрани,обработени фрази,заустени за да приспиват вниманието ни,а действителността е отчайващо различна.Законодателствот
buen.dia
Рейтинг: 229 РазстроеноЗа съжаление т.нар. "достъпна среда" звучи по-скоро като подигравка към хората, които имат нужда от тези условия.
Нямам думи за това, с което са принудени да се сблъскват в нашето общество, затова от сърце им пожелавам кураж!
Моди трий нищо да не остане!
Рейтинг: 284 РазстроеноДо коментар [#6] от "tombata":
жалка работа!
Като цяло нормативната уредба в БГ е така изготвена, че да нямаш право, или да са ти необходими жележни нерви и много свободно време за борба. За това и няма как да се случват нещата, в статията са цитирани какво значи според закона "достъпност" и как се интепретира, т.е. тази законова рамка е неефективна и не решава проблемите за които е предвидена. Друг е безкрайния въпрос с кражбите и подажбите, убеден съм, че и монтираните до сега приспособления са закупени на поне 2-3 пъти завишени цени от пазарните и за това парите стигат "до някъде". За какво са сложили рампа пред училището където са 20 стъпала като си затворен само в първия етаж? Подобни безумия ми притискат от всякъде, при нас нищо не се прави в помощ на някого, а се прави да се отбие номера. Но както се вижда тя и нормативната уредба отбива номера така че... ще продължават още дълги години подобни статии да възмущават все по-малко хора. Видно е отношението и тук, поместиха статията в едно малко каренце, без снимка, без нищо, но пък главната новина, е че банките в Кипър щели да отворят (евентуално)
mi6kro
Рейтинг: 609 НеутралноДо преди няколко години хората с увреждания не съществуваха в обществото, а сега невръстните деца се сблъскват с тежки увреждания.
Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбинаДали насилственото интегриране на тези деца в обикновената класна стая е най-доброто за тях?
emi_1300.00
Рейтинг: 8 НеутралноКакво означава невръстните деца се сблъскват с тежки увреждания??? Много грубо звучи. А ако вашето дете беше тежкото увреждане????
Това са преди всичко деца, без значение от степента на увреждане. Мястото на децата е в училище и това е единствения начин да се изтегли максимума от потенциала им.
Ако детето с проблем, бъде до здравото дете още от детската градина, след това няма да има проблем да учат едно до друго, а на по-късен етап да бъдат и в обществото равни личности.
Или какво предлагате като в първобитния строй, да ги избиваме при установяването на различие от общото цяло?
Не очаквам всички да бъдат толерантни, но положете малко усилия, да приемете различните, МОЛЯ. Не е толкова трудно!!!!
Тези деца полагат невероятни усилия, за да бъдат приети от останалите, имайте поне малко уважение към тях и семействата им!
Благодаря!!!
owen
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#10] от "mi6kro":
насилствено интегриране? добре ли се бе човек? ти явно имаш имаш психически отклонения, и трябва да те поставим в изолатор. ще плачеш после за интеграция, па била тя и насилствена
във всеки случай явно сте лишен от най-елементарна способност за съчувствие.
owen
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#10] от "mi6kro":
хората с увреждания не съществуваха в обществото допреди няколко години, защото нямаше условия те да се придвижват. не че сега има много, но поне се мисли в правилната посока. ако недай си боже ти се случи нещастие си жив погребан с инвалидна количка в България.
Федор Венедиктович Езерский
Рейтинг: 1114 Любопитно[quote#6:"tombata"]Целевото дарителство в образованието въобще е възпрепятствано (личните ми наблюдения са само от Софийския университет, но едва ли той е изключение). [/quote]
Може ли малко по-подробно за това? Какъв е бил проблема за целево дарение? Заинтригувахте ме
thepirineagle
Рейтинг: 996 НеутралноПросто трябва да залегне в зскона, че всички новопостроени обществени сгради трябва да имат достъп за хора с увреждания
ThePirinEaglegabrovski
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#10] от "mi6kro":
Точно обратното.
Насилствено е масовото неинтегриране на децата и хората с увреждания в българското общество.
Хора с увреждания съществуват и крайно време е българинът да си извади главата от задника и да започне да им помага. Било то с добър жест на улицата при пресичане на светофар или усмивка. И те са хора като всеки друг.
Когато обществото си промени мнението тогава и правителството ще започне да прави нещо за тях.
mi6kro
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#11] от "emi_1300.00":
Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбинаНа ме разбирате, коментарът ми не квалифицира децата като тежко увреждане. Проблемът е дали средата е адаптирана към хората със специфични нужди.
До коментар [#12] от "owen":
mi6kro
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#16] от "gabrovski":
Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбинаИзвинявам се, но в статията проблемът не е само достъпната среда за хора с двигателни увреждания, а също и адаптираната среда за хора с комуникационни затруднения.
Едното училище предлага подготвен педагог, но дотолкова, а после.
Tomislav Jelezarsky
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#14] от "Федор Венедиктович Езерский":
Специалност "Геология", СУ, ГГФ. Бивш студент иска да дари няколко десетки хиляди лева за студентски практики. Друг бивш студент урежда от фирмата, в която работи, да дарят пари за апаратура. Млад преподавател урежда спонсор, отново за практики. Само 3 примера, за които знам лично от 1996 до 2011 година. Познавайки гилдията, сигурно са десетки.
Парите се превеждат, но сметката на университета е една. От нея се плаща и парно, и хигиена, и ток. Гаранция до къде ще стигнат няма. От гореизброените само за последното спонсорство знам, че има явен успех, уви еднократен. О, и още един лъч на надежда: дарена апаратура (с нея няма как да платиш на Топлофикация..), инсталирана в средата на 2012, близо 2 години след даряването й - поради липса на допълнително оборудване на стойност под 1/10 от тази на дарението.
Tomislav Jelezarsky
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#14] от "Федор Венедиктович Езерский":
Или най-общо - ако даря на училището, в което в близко бъдеще ще тръгне моето дете първолак, някаква сума за подпомагане на достъпа на деца с увреждания, искам тя да е за това. Ако смятам, че трябва да даря за курсове за усъвършенстване на преподавателите, искам да има отчетност.
Tomislav Jelezarsky
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#10] от "mi6kro":
До коментар [#14] от "Федор Венедиктович Езерский":
Една мисъл на Бачо Киро Петров - Добре е да напоиш жадния, но по-добре е да му покажеш пътя към кладенчето.
Което, преведено, ще рече, че е по-добре да дадем пример на децата си какво е състрадание и проактивна помощ, а не да ги привикваме към надменно неведение и псевдомилосърдие около Коледа. Къшей хляб и пет стотинки за милостиня се хвърлят лесно, като на куче.
lil_alex
Рейтинг: 174 НеутралноПроблемът не е само в механичните пречки и достъпа. В някои случаи е странно да се опитваш да наподобиш нормалното, да "нормализираш" насила, след като е ясно, че това дете може и по други начини да използва потенциала, който несъмнено има. И може да е по-тежка обида да се опитва да се впише в нормално училище, да се "нормализира", вместо да се намери трети подход.
На теория равенството е хубаво нещо. На практика в университета съм се опитвала да правя проекти заедно с хора с проблеми с адаптацията, достатъчно тежки, че от това да пострада моята оценка, моите нерви и накрая от добрата идея да се постигне лош резултат, защото накрая не можах да помогна и на човека. На теория е хубаво да може да комуникираш с всеки, на практика обаче...
Със сигурност има начини за социализиране на някои от случаите, със сигурност има по-добър начин да си използват резервите, отколкото за да се опитват да "паснат". Защото силите им ще стигнат само да "паснат", а после? Някои от тези хора могат да имат доста таланти, които обаче никога няма да се развият, защото хабят сили за "нормализиране".
Не е до нормализирането, а до изпълняването на човешкия потенциал. Това всъщност важи и за здравите хора.
emi_1300.00
Рейтинг: 8 НеутралноИмате право донякъде. Но когато говорим за деца, докато не се поставят в съответната среда и не се даде достатъчно време за адаптация, няма как да се разбере дали е правилно или не. С други думи искам да кажа, че на всяко дете трябва да се даде шанс да бъде в нормалната училищна обстановка. Без значение колко тежък е проблема му, единственото правилно място е при връстниците му. До коментар [#22] от "lil_alex":
lil_alex
Рейтинг: 174 НеутралноНаписах горното заради една история от невролога Оливър Сакс, за момиче с увеждания, Ребека, която всячески се опитват да интегрират като "нормален" човек, да се научи на някакви дребни ежедневни задачи, евентуално да й дадат работа. Но тя много обичала да пее, интересното е, че някои хора с увеждания могат да правят музика много успешно. Та един ден тя казала на Д-р Сакс, че иска просто да ходи да се моли в синагогата и да пее.
Сакс често пише за достойнството на хората с ментални увеждания и отчита, че именно опитите за научаване понякога отнемат това достойноство.
Вече е напълно отделен въпрос дали училищната обстановка дори се доближава до нормалното. Според мен поначало тя е ненормална, извънредна обстановка, в която човек е по-малко човек и повече ученик, натоварен с много изисквания и процедури. Ако две деца могат да постигнат нещо интересно в свободна среда, то не е ясно дали ще постигнат чувство за общност в т. нар. "нормална училищна среда".
Според други наблюдения дори за невротипични (какъв термин!) деца е по-добре да са не с връстници, а с по-големи, поне до пубертета. Така малкото учи повече неща. Групите от връстници са много модерно въведение и все още не се знае дали това е най-доброто за човешката природа.
Децата могат да са много жестоки, дори ако се преструват. Мисля, че реалността много ще се отдалечи от плановете и добрите прогресивни идеи.
В крайна сметка всяко човешко същество се бори за максимума на човешкото си достойнство и това трябва да е водещ принцип, дори ако нарушава плановете и добрите идеи. Трябва непрекъснато да се прави проверка- това ли е най-доброто, за да не стане работата като в онзи разказ на Кърт Вонегът, Харисън Бержерон. Защото не може да отречем, че и връстниците ще се товарят, в някои случаи незаслужено. Животът е достатъчно труден, не се оправя с козметични мерки. На думи добре звучи- реално, изобщо не съм сигурна. Има дейности и области от живота, в които с каквито и да е приспособления все някой няма да може да участва. Това също важи за всички.
lil_alex
Рейтинг: 174 НеутралноБих добавила още лични преживявания. Има ясна и болезнена граница между това, което ти е казано от обществото- че хората с някои видове увеждания са ОК, и това, което ти казва тялото. Колкото и да съм прогресивна, трудно подтискам онова специфично настръхване на космите на врата, което ми казва- внимание, нещо не е наред. Просто човек се развива с непогрешимо усещане за лицева и физическа симетрия и всяко разминаване му действа тревожно. Особено ако се получава парадокс- възрастните ти казват, че всичко е наред, а ти усещаш с цялата си природа, че нещо не е наред. Може да те побърка тази мисъл...
Има го и наивистичното виждане, че хората имат горе-долу еднакво възприятие, че човекът с ментално увреждане вижда същите неща като мен, но по-бавно. Всъщност може да се окаже, че неговият свят е напълно различен, с напълно различна евристика. При общуване, особено в училищна среда, се постига специфичен "ум на класа", фина интерсубективност, в която всички се вписват сравнително лесно. Вкарайте в тази среда човек, който вижда света напълно различно- и все едно сте вкарали Хънтър Томпсън на DMT в редакцията на Дневник.
Със сигурност общуването с човек, който не спазва консенсусната реалност, може да е много натоварващо, особено ако не го осъзнаваш и си мислиш, че сте на една страница.
Ако човек е на "друга страница", просто има различна вратичка за него към изключително много неща. Но митът за единното възприятие, както и не знам откъде извъдената идея, че "средата от връстници" е нещо задължително полезно, могат да станат неприятно инертни идеи.
atanasenceto76
Рейтинг: 8 НеутралноПреди години писах статия, бе посветена на въпроса с достъпната градска среда.
Някакви общински съветници предлагаха, да бъдат изградени подлези и надлези, за да върви трафика от коли лесно, да няма пешеходци - досадници.
Питах а как да минават хората и кой ще осигури толкова асансьори за болните, сакатите и майките с колички?
http://www.balkanlift.eu/