За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
slon
Рейтинг: 138 НеутралноИз програмата за обучение на академията: "намиране на оптимален елемент"
Представям си как му обясняваш на едно дете в четвърти клас какво означава думата оптимален...
Хората май не си дават сметка, че на определена възраст децата могат да разберат едни неща, а други ще им се сторят крайно непонятни, това няма да е защото някой не им е обяснил нещата, а просто мозъкът на една определена възраст може или не може да мисли абстрактно.
debil
Рейтинг: 116 ВеселоДецата по-добре да си играят игрите и да си изживеят детството докрай. Ще дойде след това времето да "кодят" за някой ИТ-чорбаджия.
Булаир
Рейтинг: 294 НеутралноС цялото ми уважение към г-н Яръмов, но тази детска академия прилича повече на ПР-активност. При толкова деца накуп - едва ли нещо ще научат, камо ли да го осмислят.
spatz
Рейтинг: 116 НеутралноКласически хейтъри.
Децата имат фантазия и емоция. Те могат да отдадат цялото си внимание на някоя тема, колкото и скучна, ненужна или досадна да изглежда тя за останалите хора. Децата имат енергия, която е толкова много и толкова силна, че понякога не подлежи на контрол. И по-добре...
Разбира се, че децата имат полза от тази "Детска академия". Имат полза, доколкото ще разберат интересно ли им е, или не. Преди години ходих на корабомоделизъм. Беше ми интересно да гледам макетите, но не вдявах нищо от "производствената" част. Просто не ме грабна. Другите деца монтираха бубини, запояваха кабели... вероятно голяма част от тях сега са инженери. Същото и с детската академия на Телерик - на някои ще им хареса, на други не. Добавената стойност тук е, че всички ще видят за какво става въпрос, а тези които искат - ще могат да получат знания и напътствия. Останалото човек прави сам. Акъл и умения се придобиват, не се наливат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ramones79
Рейтинг: 598 НеутралноЧудесно е това, което правят Телерик. Минал съм по пътя от игрите, през разглобяването на компютъра и до ентусиазма, който те заразява и те кара да навлизаш в материята, да решаваш проблеми и да се развиваш. Естествено не всеки човек има тръпка точно за ИТ, но е много хубаво за тези деца, които ги влекат технологиите да имат такова място, където да учат и да се запалват по материята.
Булаир
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#4] от "spatz":
[quote#4:"spatz"]Класически хейтъри. [/quote]
След като си сложил етикет "Академия" направи си труда да работиш с по-малки групи от деца, а не да се хвалиш с панорамни снимки на пълна зала ... Да обяснявам ли защо е необходимо ???
... В кръжока по корабомоделизъм колко бяхте в групата ??? ... Между другото - "бОбина".
ВаняХр
Рейтинг: 815 НеутралноНапротив, колкото по-рано, толкова по-добре, детският мозък попива като гъба, проблемът е привличането на внимание и задържането му. Един човек на 30+ години, който не се е занимавал с тази материя ще му е много трудно, да не кажа невъзможно да я научи и разбере. Така че, нека.
Калник
Рейтинг: 824 НеутралноНа песимистите по-горе препоръчвам да гледат следното видео:
https://www.youtube.com/watch?v=nKIu9yen5nc
yws02375476
Рейтинг: 225 НеутралноХаха, песимисти сме били. Аз лино съм ходил в тая академия, когато все още беше за студенти. Сега явно са свършили будалите и са минали хептен на куцо, сакато и на пеленачета. Поне преди 1-2 години обучението беше обвързано с едни договори, които те задължават да бачкаш доста време за Телерик без да имаш претенции за нормална заплата или каквото и да е. Както преди, така и сега тия просто си търсят евтина работна ръка. Да престанат да се прават на светци защото са поросто поредните капиталистчета...
grajdanin1
Рейтинг: 1017 НеутралноГледал и слушал съм видеоуроците на академията за изграждане на страници с HTML и CSS. За мен бяха полезни, защото исках бързо да направя една страница. Направи ми впечатление, обаче, че никъде не се дикутира въпроса "защо". Един от лекторите, може би осъзнал липсата на този важен въпрос, често сам си го задаваше "защо е така?" и сам си отговаряше: "за да ви е гадно". Опитвам се да разбера чувството му за хумор, но си представям какво ще стане ако аз отговоря така на моите студенти. Но да продължа. За мен лекциите бяха полезни, защото от много отдавна пиша компютърни програми, свързани с моите научни интереси и аз можех лесно да си отговоря на въпросите "защо". Ако човек започва с тези лекции, той не може да си отговори на тези въпроси.
С това потвърждавам "практическата насоченост", с която академията се рекламира. Все ми се струва, обаче, че от една академия трябва да се иска повече. Например да ти даде теоретичната основа, така че да можеш да продължиш сам да учиш, а не при най-малките промени да се връщаш отново в академията, за да искараш още един курс. Или може би академията е създадена точно за тази цел.
e.coli
Рейтинг: 334 НеутралноХаир да е, ама някой има ли най бегла представа за значението на думата АКАДЕМИЯ???
Ирина Марудина
Рейтинг: 770 НеутралноИнтересно ми е с какво е по-различна "Академията" на Телерик от Софтуерния "Университет" на Наков. Явно има разлика, защото под статиите за "университета" има много положителни коментари, тук - основно хейт.
Чугун Индъстрис
Рейтинг: 357 Весело[quote#11:"grajdanin1"]Все ми се струва, обаче, че от една академия трябва да се иска повече. Например да ти даде теоретичната основа, така че да можеш да продължиш сам да учиш, а не при най-малките промени да се връщаш отново в академията, за да искараш още един курс.[/quote]
) аман от "theory first, practice later" адвокати...за това гимназиите преподават още паскал, щото докато учим теория другите практикуват...
е го па и тоя мислител...как я мислиш тая работа...ще ви предадем if-else, ама ако искате switch вземете тоя курс
debil
Рейтинг: 116 ВеселоХа-ха, прилагаме индийския модел,а !
grajdanin1
Рейтинг: 1017 НеутралноДо коментар [#14] от "Фостата":
Независимо от езика в програмирането има основни структури, основани на математиката и логиката. И именно, за да не се налага да правите това, което вие казвате (за всяко нещо да има курс) е необходимо те да се знаят. Иначе си оставаш на ниво занятчийство.
Що се отнася за езика Паскал - по-полека. Той е създаден именно, за начално запознаване с програмирането и е най-близко до синтаксиса на човешкия език. Той умря не, защото беше лош, а поради маркетингови причини. Borland на практика го приватизираха с успешния си платен компилатор и когато фирмата тръгна на зле замря и езика. Все пак има една доста голяма група, която развива Free Pascal и то успешно. Аз самият поне от 10 г. не съм програмирал на Паскал, но по други причини. От моя гледна точка големият му недостатък е липса на вградена библиотека за комплексни числа.
Изобщо по внимателно при оплюването на езиците и със съветите, кои езици трябва да се учат, доколкото модата в тях е нещо доста изменчиво и в никакъв случай не е мерило за функционалността на езика. Вие, например чували ли сте за езика PL1. През 80-те го рекламираха като революционен и предричаха края на Фортран. Без да отричам някои добри страни на този език той умря, а Фортран се развива много успешно и за целите, за които е създаден (физични, математични и инженерни приложения) все още е ненадминат по бързина, налични подпрограми и функционалност.
И един съвет от мен. Пишете цели, завършени изречения: подлог, сказуемо, допълнение. Шегата на страна, знаете ли колко мои студенти не могат да напишат три последователни цели изречения. На това му казват функционална неграмотност.
galleen
Рейтинг: 871 НеутралноНаистина прекалявате с хейта, академията е безплатна и не задължава никой да ходи! Освен това всички изнесени уроци ги има безплатно на сайта им: http://academy.telerik.com/
El pueblo unido, jamás será vencido.И да разбира се, че Телерик по тази начин вдигат качеството и намалят цената на работната ръка, но ако искаме да продължаваме да сме IT център това е правилната посока. Защото в БГ все по-трудно се намират добри специалисти и някои чужди фирми си тръгват.
Петър Петров
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#17] от "galleen":
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .И с какво сме ИТ център ????? С поддръжката на телефонните централи на големите фирми ли???Или със сглобяването на разни програми.Айде да слезнеме на земята.Програмирането от много време мина на процес сглобяване.Нищо не се програмира.То вече е програмирано.
simo.smo
Рейтинг: 5 НеутралноАз съм един от тези, които изкараха цялата Академия на Телерик за 2013 г. След това започнах работа и вече 1 година съм служител на Телерик.
Мога да кажа следното:
1/ На по-добре подготвени курсове по програмиране аз лично не съм ходил. Бакалавър съм по информатика - това, което ни учеха в университета не може да стъпи на малкия пръст на преподаденото ми в Академията. Освен това съм ходил и на други безплатни и платени курсове по програмиране преди това. С две думи имам база за сравнение и за мен нивото на курсовете в Академията е много високо (за това и я изкарах до край - 1 година яко учене).
2/ Започнах работа в Телерик, защото ми хареса подхода при обучението, хареса ми, че инвестират в България, освен това знаех, че фирмата е най-добър работодател за България няколко години подред. Не съжалявам - чудесно място за работа и страхотни колеги.
3/ Ако имах деца с удоволствие бих ги записал в детската Академия. С преподавателите вече 1 година сме колеги, пили сме си бирата и са страхотни хора, знаят, че правят нещо добро за бъдещето на България и това ги кефи и мотивира още повече да си вършат добре работата.
owen
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#2] от "debil":
но това е много адекватна възраст никъде по света децата 10 г не играят по 24 часа в денонощието.
tsu
Рейтинг: 652 НеутралноРаздвоен съм, очевидно Телерик е супер компания, една от малкото български такива, които могат да си позволят да откриват офиси в чужбина и да наемат хора там.
От друга страна, чувам, че основите интереси на "създателите" там, извън работата и тимбилдингите, са закупуването и разговорите за скъпи коли (основна тема), помпане на мускули в джима (съответно разговори за това), и... салсата
dr.watson
Рейтинг: 225 НеутралноЕфектът от цялата работа е, че здраво се подкопава и обезценява смисълът на думата Академия. Не само от начинанието на Телерик, а и от всевъзможните ТВ "академии" (за циркаджии).
Относно възрастта - 4-6 клас е оптимално. Проблемът е в подхода - количеството на децата и самата идея. Ако наистина искат да направят нещо, могат да пускат някакви конкурси със задачи и състезания и съответно да подаряват хардуер на победителите и други подобни стимули. Да издадат 2-3 свестни книги. Тяхната работа обаче е повече с цел пропаганда, изграждане на имидж и зарибяване на бъдещи работници. Казано накратко - опитват се на думи да правят "благородни" каузи, а зад тях се крие чисто сметкаджийство. Когато някой иска да спечели обаче го е срам да не се разбере целта му - работата е зле.
k_
Рейтинг: 890 НеутралноДо коментар [#1] от "slon":
Бях същия скептик като тебе когато покойния проф. Шишков се опитваше да прави нещо подобно преди повече от 10г.
Зарибяваше петокласници с матрично смятане и линейна алгебра от високо ниво. На мен това ми бяха едни от най-трудните като студент, а малчуганите ги вдяваха бързо и плуваха като риби във водите на алгебрата и матриците.
Определено работи и поздравления за Телерик. на тая възраст мозъците им са като попивателни, а това което им предлагат е при всички случаи по-добро от клипчета в нета.
Само приказките на бабите и дядовците са по-добрия вариант, но то вече такива дето да ги знаят не останаха.
voxy
Рейтинг: 752 НеутралноДо коментар [#1] от "slon":
twitter.com/voxybgдецата в детската градинка демонстрират изключителен интелект, ти се съмняваш в 4-то класници
Програмирането е като математиката, не съм чул някой да е против решаването на задачи от 4-то класници
slon
Рейтинг: 138 НеутралноДо коментар [#24] от "voxy":
Какво означава, че децата демонстрират изключителен интелект в детската градина?! На базата на какво сравняваш, за да извадиш такива заключения?
Аз не съм против решаването на задачи по математика в 4 клас, но математиката изучавана в 4 клас и първи курс в унивеситета е коренно различна.
И тук не става дума за трудност на задачите, а за начин на мислене, който се развива с възрастта на човека. Теория на числата е част от висшата математика, която доста възрастни хора не разбират просто до толкова им стига акъла, това не го казвам с лошо, но всеки си има капацитет.
Намирането на оптимален елемент в дадено множество е сложно понятие, което изисква широка база от знания по алгебра и едно от тях е теория на множествата.
Не случайно хората от Телерик са си написали в програмата ' Осмисляне на понятието “оптималност” '... явно си дават сметка, че се опитват да обяснят нещо, което е доста непонятно за един човек на възраст м/у 7 и 13 години.
Знаеш ли, предлагам ти да вземеш 2 чаши вода, с еднакъв обем, но различни по форма така, че едната да изглежда по-пълна и попитай някое дете дали според него в двете чаши има еднакво количество вода. Започни с 3-4 годишни и карай така до 4ти - 5ти клас и си записвай отговорите. Може да изпробваш същото и със стярия лаф за 1 килограм памук и 1 килограм желязо, много хора се бъркат, но като им обясниш и разбират логическата грешка, но при децата не е така.
slon
Рейтинг: 138 НеутралноДо коментар [#23] от "k_":
Ти кажи на едно дете, че съществуват н-мерни пространства, които се изразяват с матрици и гледай само как ще те погледне.
Смятането не е математиката.
k_
Рейтинг: 890 НеутралноДо коментар [#26] от "slon":
Точно това имах предвид.
Ако можеш да му обясниш какво точно означава н-мерно пространство и как се правят сметките (те сами по себе си не са сложни) само гледай кво става.
Децата много по-лесно от възрастните вдяват многомерността.
Не знам защо е така. Може би заради свежите им мозъци.
Светлин Наков (nakov.com)
Рейтинг: 707 НеутралноАма вярно много хейт пускате. Има будни деца, които още в 4-ти клас искат да се занимават с програмиране и технологии. Школата за деца е безплатна и който има интерес може да си заведе детето. Свидетел съм, че стотици родители го правят, а резултатите са, че огромна част от малките шампиончета по състезанията по информатика произхождат точно от детската академия по програмиране.
Безплатни курове по програмиране - http://www.nakov.comАз лично се занимавам с програмиране от 4-ти клас, защото по-малки не приемаха по кръжоците по онова време на социализма. Ако имаше начин, още 2-ри клас щях да програмирам. Разбира се, това не е за всеки, но има талантливи деца, на които ние като общество трябва да дадем шанс.
Защо можеш да учиш математика и да ходиш по състезания от 1-2 клас още, а да не можеш по програмиране?
Николов
Рейтинг: 998 НеутралноДо коментар [#28] от "Светлин Наков (nakov.com)": Абсолютно съгласен. Всъщност, математиката в определен смисъл е по-абстрактна от програмирането. При програмирането може да видиш някакъв реален резултат, ако ще да е "Hello World", докато в математиката по принцип не е така - няма feedback, няма интерактивност. В този смисъл, има дори още по-голям резон да се започва с програмирането от ранна възраст, когато абстрактното мислене не е силно развито.
Апропо, шапка свалям на това, което правите сега и, което сте правили преди в Телерик. Хора като Вас ме карат да не губя надежда за България.