Спектакълът "Пепеляшка" преплита танц и театрално изкуство

Защо обувката е ставала само на Пепеляшка? Нима принцът би се оженил за всяко момиче, на което става обувката? Това ли е предметът, който определя съдбата на всяка любов?
На тези въпроси, вълнували я когато е била дете, търси логичния отговор хореографът Мариана Крънчева в спектакъла "Пепеляшка".
Премиерата на новия прочит на "Пепеляшка" е на 14 февруари от 11 часа на сцената на Музикалния театър. В спектакъла са успешно преплетени танцът и театралното изкуство. Музиката е на Сергей Прокофиев, сценография – Екатерина Енева, костюми – Цветанка Петкова-Стойнова, мултимедийна визия – Никола Налбантов. Изпълнява балет "Арабеск".
"Пепеляшка" на Мариана Крънчева е провокирана от детските спомени на авторката при първата й среща с едноименната героиня. Затова в нейната приказка принцът не иска Пепеляшка да пробва обувката. Той харесва момичето, което се впечатлява от неговите рисунки и изкуство, а не от това, че е принц.
От друга страна и съвсем тенденциозно, кралското общество, условно наречено от Крънчева "силиконово", е представено и преекспонирано чрез бутафорни костюми и ситуации.

Актрисата Анна Петрова се превъплъщава в образа на феята - стара и загубила паметта си жена, която през цялото време се опитва си спомни и разкаже историята на Пепеляшка, за да върне силата на своята вълшебна пръчица. Тя постоянно обърква разказите си и вмъква герои от други приказки - баба Яга, Червената шапчица, Пипи дългото чорапче... а това създава много комични ситуации, които ще предизвикат и участието на зрителите в залата. Преплитането на приказки и герои е предизвикателство, което цели да направи танцовото представление още по-интересно, разбираемо и достъпно за децата.
А финалът ще е толкова изненадващ, колкото и всичко в тази приказка.
Сценографските решения на Екатерина Енева помагат в разкриването на този нетрадиицонен прочит на класическата приказка и провокират детското въображение чрез познати символи – тиквата се превръща в автомобил, принцът рисува графити със спрей...
Екстравагантните костюми на художничката Цветанка Петкова-Стойнова внасят още повече цвят и вълшебство в спектакъла.
Динамиката на противопоставянето на реалното и въображаемото допълнително е подсилено от мултимедийната визия на Никола Налбантов.
В спектакъла участват танцьорите Ангелина Гаврилова, Таня Кацарова, Марина Попова, Стефка Табакова, Виктория Петрова, Петя Колева, Андрея Андонова, Мария Касабова и Васил Дипчикова, Стефан Вучов, Валери Миленков, Филип Миланов, Ервин Есен, Светлозар Тинев и Чан Тхе Чунг от балет "Арабеск".
