За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
SS
Рейтинг: 1454 НеутралноБаш изводът е , че % на подрастващият матрял(основно мургав) , който не става за нищо нараства в геометрична прогресия !
chicago514
Рейтинг: 763 НеутралноТестът обаче е направен така, че да
демотивира учениците да се представят добре.Треньорът на"Черно Море"-Варна,Никола Спасов отговаря на въпроса -Как мотивирате футболистите-така:Никак,играят за заплатите си.Така,че мотивацията трябва да е образованието.Образование което нищо не образува,не е образование.И винаги когато стане дума за училище цитирам един от любимите си автори -Марк Твен:"Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."
роджър
Рейтинг: 868 НеутралноНе че е най-важното, но:
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg"намалява с по около 0.5 на година. Тази година средният успех е 4.65 (при 4.71 през 2014 г.) "
...
Който е написал това, как ли се е представил на матурите някога /ако се е явявал по математика, примерно/ ?
tokkay
Рейтинг: 553 НеутралноПо-добре е неусвоявящите материала да отпадат още в долните класове, вместо държавата насилствено да ги води ученици и да харчи пари на вятъра уж за тяхното обучение. А и няма да пречат на учещите.
No Pain No Gainvmx41433340
Рейтинг: 8 НеутралноАми на конкурс е като на конкурс, трябва да се подготвиш и сам, няма какво да разчиташ само на учителите в клас, стига сте ги обвинявали!
xmm
Рейтинг: 802 НеутралноДо коментар [#1] от "SS":
Така е.
И вместо да мислят как да ги хранят - училищен плод,кифла,мед - да вземат да помислят за самото образование!
И преподавателския състав.
daskal1
Рейтинг: 2584 ВеселоДо коментар [#3] от "роджър":
. Нелоша илюстрация на тезата за деградацията в образованието през годините.
Е, десети или стотни, голяма работа. Журналистите са творчески милсещи хора, не се занимават с дребни неща
daskal1
Рейтинг: 2584 НеутралноДо коментар [#4] от "tokkay":
Правилно, има голяма нужда от добри занаятчии. Хвърляме пари за да превърнем училищата в складове за младежи за да не ходят по улиците, вместо отрано да ги насочим към професии съобразно интересите и способностите им. По този начин осакатяваме и тези които искат и могат да учат.
роджър
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#7] от "daskal1":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg+++
Даа, вече и на подобно ниво резултатите са видими, така е и в администрацията, и в правосъдието ... и навсякъде !
Николай Теллалов
Рейтинг: 688 НеутралноКакво друго се очаква? Райчев, милионерът социалист (парадокс, а? Само привидно: държавен социализъм = държавен капитализъм) го каза ясно и точно (направо се изпусна): училището учи младите да изпълняват безсмислени нареждания и да ги форматира като стока за пазара на труда.
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратЕ, младите, макар и без ясна позитивна идея, не желаят нито да робуват на безсмислици, нито да живеят като стока.
Лошото е, че не знаят какво именно искат - достатъчно ги баламосват, за да ги объркват, повече или по-малко преднамерено, така че накрая да хлътнат от немай къде в коловозите на подчинението и съществуване като държавен ресурс.
Публикувано през m.dnevnik.bg
tsvetko_51
Рейтинг: 868 НеутралноТрудно ми е да оценя, въпросните 6 проблема дали са добре дефинирани и дали са основни, от гледна тока на целите и резултатите пред образователната система, но е факт, че 22% да се считат за достатъни за преминаване на бариерата, са много нисък праг. Някъде около 50% е според мен необходимия такъв.
Но по другите въпроси, например, че едва ли не училищата не задържали вниманието на децата, някак не мога да се съглася.
Това е и трябва да бъде основна грижа на родители, на бизнес ( все пак те "потребяват" продукцията системата), и рез внушение на някакво уважение на постигнатата образователна степен и на самите ученици.
Нито училищата като институция, нито на учителите е работа да проявяват някакви циркаджийски умения..та да задържат вниманието на питомците си.
Докато ние, като общество не започнем да се отнасяме с уважение към хората с някакви прилични образователни степени, няма как да очакваме от децата да гледат така на тази система.
Вместо това, под път и над път ще чуем някой да казва "инженер че", виждаме и четем как лекари са обект на саморазправа от индивиди с доста ниско образователно и културно ниво, за учителите също се говори в къщи пред децата с презрение, неуважение и враждебен тон.
Освен липсата на такова уважение от наша страна, в много от случаите ги обиждаме втори път със ниските възнаграждения и това се прави не само от държавата. Резултата не закъснява, конкуренцията за позиции за хора с висше образование, особено в някои сфери става никаква и там също пада качеството.
Да процеса е двустранен в отношенията общество-образовани хора, в смисъл, че уважение и заплащане се постигат и с целенасочен и системен труд и усилия, но и откровено демонстриране на неуважение, пренебрежение и дори презрение, не подобряват положението.
Крайно време е, всеки в ежедневието и особено пред децата и младежите да промени нещо в себе си, за да запоне някаква промяна.
Между другото, системата е много инерртна и не може да се очакват резултати от днес за утре и пораженията са също трайни.
Free person
Рейтинг: 409 НеутралноНе намирам зрелостният изпит по БЕЛ да е лесен.Може би е лесен,ако си имал достъп до информацията,която така щедро и изобретателно се е продавала.Моят внук е зрелостник ,изкара съвсем честно точно 5,00,без чужда помощ и някаква допълнителна подготовка.
TonyНо самата система,разядена от корупция,за мен е просто отвратителна.
wiligri
Рейтинг: 237 НеутралноВсички знаят, че гимназистите не посещават редовно занятията. За да не закриват паралелки и да уволняват учители, училищата прикриват отсъствията, а за да ги задържат някак в час, учителите свалят критериите. По този начин младият човек почти нищо полезно не научава, но и остава с погрешното впечатление, че и за нищо и никакви усилия, му се полага някаква наградица - все пак да избута средното, да вземе дипломка, а после сам да си троши главата. Образователната система произвежда основно мат'рял, при това с тапия на всеки етап и степен, бъдещите лекари, инженери и т.н. все повече са по-скоро изключение и няма гаранция, че ще станат такива в България. Всички с качества и възможности гледат да се изнесат от територията.
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноКак стана така, че матурите се превърнаха във ФЕТИШ? Как стана така, че най-важният въпрос е колко са се явили на матура и колко -не? Като че ли е задължително всички да се явят на матура и всички да изкарат с отличен. Да не говорим за крайно полярните мнения "защо има толкова малко двойки" и "защо има толкова малко отличиници".
Как така стана фетиш СРЕДНАТА ОЦЕНКА НА УЧИЛИЩЕ? Да си припомняме ли стария соц виц за средноизядените кебапчета от директора и неговия работник, където се оказваше, че от десет директорът е изял девет...
Какво искаме в действителност, как го искаме и на колко го оценяваме.... да не говорим доколко въобще у нас образоваността е критерий за социална реализация и стратификация.
А дали си даваме сметка всъщност колко ни струва това образование, че искаме толкова много? Гледайте.
Средната заплата на един учител около 630 лв. бруто /съвсем осреднено, заради различията в образователните степени и видове училища/. Средната бруто заплата е 7560 лв. И само 70% от тази заплата е за обучение. Учителите имат и много други задължения включително "полицейски"/да ви осмиряват и превентират буйствата на питомците/, които влизат в тази заплата.
Средната бройка часове на един учител е 640.
Средната бройка ученици в един клас за един час е 22.
Проста аритметика:
70% от 7560 = 5292 лв. за 640 часа;
5292 : 640 = 8,27 лв. на час;
8,27 : 22 = 0,37 лв. /37 СТОТИНКИ/ на ученик за час!
ДАВАМЕ по ЦЕЛИ 37 СТОТИНКИ на УЧЕНИК, ЗА ДА ГО УЧИМ ЕДИН ЧАС!
И искаме за 37 СТОТИНКИ ТОЙ ДА СТАНЕ ВУНДЕРКИНД, ОТЛИЧНИК, МОТИВИРАН ДА ДАВА ВСИЧКО ОТ СЕБЕ СИ ЗА ОБЩЕСТВОТО?!?!
И след това обвиняваме учителите, че били непригодни, неграмотни, непрофесионалисти и изобщо лапачи?!?!?!!?
Всъщност учителите СМЕ в правото си да ги обвиним само в едно - пълни "глупаци" са да ни работят за 37 СТОТИНКИ НА ЧАС!
И учениците могат да направят тази сметка. Затова и толкова "доброномарено" се отнасят към всички и всичко.
А тези дето искат всичко срещу нищо явно са олигофрени!
!
AzDebil
Рейтинг: 980 Любопитно[quote#14:"AzDebil"]Средната бруто заплата е 7560 лв.[/quote]
Да се поправя: Средната ГОДИШНА бруто заплата е 7560лв.
!
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноСкъсана е връзката ученик-учител-родител.Трите страни не се интересуват един от друг.Учителите не се стараят да мотивират и респектират децата.Не са авторитети за тях.Учениците също не са мотивирани,защото мястото в университета е сигурно,местата даже са повече от завършващите.А родителите,те са направо безотговорни.Половината отишли на гурбет и оставили децата при баби и дядовци,другите от много работа,въобще не се интересуват какво става с децата им,трети безработни,обхванати от пълно безразличие.Кой всъщност отговаря за тези деца.
gogo3345
Рейтинг: 237 РазстроеноВсички коментари са уместни. Но проблемите не се решават с коментари по медиите. Там, където има конкуренция и не се преписва, резултатите са добри. Това е пътят.
grand funk railroad
Рейтинг: 810 ВеселоДо коментар [#3] от "роджър":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche[quote#3:"роджър"]Който е написал това, как ли се е представил на матурите някога /ако се е явявал по математика, примерно/ ? [/quote]
Не стресирай редакторите за една нула. Те толкова могат.
Consumer
Рейтинг: 1426 ВеселоРасте незаинтересовано и ограничено поколение, с чалгаджийска култура
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantvicovnic
Рейтинг: 122 НеутралноСвиквайте да гледата правилно.Има само два вида - бедни и богати.Матурите са за богатите.На бедните не им трябват матури.Не е редно всеки да изкарва диплома.Дипломата е за богатите.Не може всички да лежат на гърба на бизнеса откъдето идват парите.На нас в бизнеса ни трябват не многознайковци ами дисциплинирани лоялни изпълнителни кадри.Много важно дали знаел БЕЛ и разните там йовковци яворовци ботевци.Не му трябва на бедняка това.На бедняка му трябва да може да се подпише и базисно дасмята колкото да брои.Важното е да е послушен и точно да изпълнява разпореждането във фирмата.Оставете мисленето за богатите.Те знаят как да изкарат матурата.За тях са университетите.Крайно време е да има училища за бедни и богати.Даже е добре в едно даскало да има класове за бедни и класове за богати.Бедняците отрано да свикват на кого да се подчиняват.
vicovnic
Рейтинг: 122 ГневноДо коментар [#14] от "AzDebil":
Какво си се разревал толкова за тези пари?Ми за бедняците даже много харчим.Какво като са стотинки.При толкова много бедняци това са стотици милиони.За децата на богатите това е малко.Държавата е длъжна да плаща много повече за децата на богатите.От нас идват всички тези пари.Как така 22 сополанковци са в клас?Бедняците трябва да са поне 40-50 в клас ако искаме да има ефективно образувание.Няма само да ръсим пари на вятъра.
BarBQ
Рейтинг: 868 НеутралноИзвода е, че с всяка година успехът върви надолу.
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 1080 ВеселоДо коментар [#21] от "vicovnic":
Ало, богатия, какво ще чравиш с това великолепно образУвание, направо не знам. Но ми е ясно, че и една стотинка не струва; -)
k_
Рейтинг: 935 НеутралноЗа 12 някой може ли да ми каже по кой предмет учат Не лъжи и Не кради?
Emil Dimov
Рейтинг: 516 НеутралноНякои могат да броят до шест други демонстрират, че вече могат да броят до дванадесет след като са завършили средното си образование? В случая не важно до колко ще броим, а какво всъщност искаме да преброим? Грамотните зрелостници желаещи да продължат образованието си? Младите хора, на които можем да предложим подобаваща реализация след като са продължили образованието си? Много и най-различни могат да бъдат тези въпроси, но по-важно е дали някой който трябва да си ги задава го прави и какво се случва след като си е отговорил на тях!!!!
vicovnic
Рейтинг: 122 НеутралноТия шес извода авторчето си ги е изсмукало от пръстите.Има само един извод.Той е държавата е лош стопанин.Като във всичсо друго така и в образованието.Докато държавата притежава и управлява образованието всичко ще се бастисва.Държавата трябва да се освободи от туй.Всички училища трябва да се предадат на бизнеса.Бизнесът може и знае какво образование на кого и колко да отпусне ако правилно е показал мотивация.Така и държавата ще се разтовари.За нея ще остане само да превежда едни пари за услугата, която бизнеса ще и направи като управлява образованието.Тъкмо стават ненужни всякакви там министерство агенции и тутикванти бюрократи.Бизнесът с много по-малко разходи ще си набавя необходимите кадри.Няма да има нужда от матури толкова масово.Бедняците ще могат бързо и качествено да се обучат и да се хващат на работа вместо да се мотат.Освен това те ще могат да си плащат за обучениато чрез дуална заетос в даскалото и във фирмата докато учат. Нищо не пречи и да се въведе един вид предварителен депозит, който да се връща след няколкото години обучениа на бедняшкия сополанко, ако правилно е изпълнил всичко да стане дисциплиниран и лоялен работник.
AzDebil
Рейтинг: 980 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "vicovnic":
[quote#26:"vicovnic"]Така и държавата ще се разтовари.За нея ще остане само да превежда едни пари за услугата, която бизнеса ще и направи като управлява образованието.[/quote]
[quote#26:"vicovnic"]Нищо не пречи и да се въведе един вид предварителен депозит, който да се връща след няколкото години обучениа на бедняшкия сополанко, ако правилно е изпълнил всичко да стане дисциплиниран и лоялен работник. [/quote]
Държавата да "предаде" на бизнеса всички училища? Да "предаде" заедно с цялото оборудване, инвентар, машини, работилници, заедно с парцелите под училищата, заедно със земеделските земи, защото в провинцията училищата притежават земеделски и горски имоти...нали така?!
И една таксичка да "превежда" държавата на бизнеса? Колко ще е размера на таксичката? Една таксичка, за услугата бизнеса да придобие собственост върху...деца, пардон ученици?
Имало и още нещо. Искаш едно "предварително депозитче", което бизнеса ще връща след време, ако , може би, вероятно...ама надали? А лихвите по депозитчето ще връща ли бизнеса или те ще са таксичка за управление на депозитчето?
Хм....!
!!!!
!
Nazlim S
Рейтинг: 593 НеутралноДо коментар [#23] от "Ridiculous": Акъл кат имаш и пари имаш.
And via verse.