Шест извода след матурите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Баш изводът е , че % на подрастващият матрял(основно мургав) , който не става за нищо нараства в геометрична прогресия !

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Тестът обаче е направен така, че да

    демотивира учениците да се представят добре.Треньорът на"Черно Море"-Варна,Никола Спасов отговаря на въпроса -Как мотивирате футболистите-така:Никак,играят за заплатите си.Така,че мотивацията трябва да е образованието.Образование което нищо не образува,не е образование.И винаги когато стане дума за училище цитирам един от любимите си автори -Марк Твен:"Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."

  3. 3 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Не че е най-важното, но:
    "намалява с по около 0.5 на година. Тази година средният успех е 4.65 (при 4.71 през 2014 г.) "
    ...
    Който е написал това, как ли се е представил на матурите някога /ако се е явявал по математика, примерно/ ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  4. 4 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 553 Неутрално

    По-добре е неусвоявящите материала да отпадат още в долните класове, вместо държавата насилствено да ги води ученици и да харчи пари на вятъра уж за тяхното обучение. А и няма да пречат на учещите.

    No Pain No Gain
  5. 5 Профил на vmx41433340
    vmx41433340
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ами на конкурс е като на конкурс, трябва да се подготвиш и сам, няма какво да разчиташ само на учителите в клас, стига сте ги обвинявали!

  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#1] от "SS":

    Така е.
    И вместо да мислят как да ги хранят - училищен плод,кифла,мед - да вземат да помислят за самото образование!
    И преподавателския състав.

  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2584 Весело

    До коментар [#3] от "роджър":

    Е, десети или стотни, голяма работа. Журналистите са творчески милсещи хора, не се занимават с дребни неща . Нелоша илюстрация на тезата за деградацията в образованието през годините.

  8. 8 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    До коментар [#4] от "tokkay":
    Правилно, има голяма нужда от добри занаятчии. Хвърляме пари за да превърнем училищата в складове за младежи за да не ходят по улиците, вместо отрано да ги насочим към професии съобразно интересите и способностите им. По този начин осакатяваме и тези които искат и могат да учат.

  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#7] от "daskal1":

    +++
    Даа, вече и на подобно ниво резултатите са видими, така е и в администрацията, и в правосъдието ... и навсякъде !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Какво друго се очаква? Райчев, милионерът социалист (парадокс, а? Само привидно: държавен социализъм = държавен капитализъм) го каза ясно и точно (направо се изпусна): училището учи младите да изпълняват безсмислени нареждания и да ги форматира като стока за пазара на труда.
    Е, младите, макар и без ясна позитивна идея, не желаят нито да робуват на безсмислици, нито да живеят като стока.
    Лошото е, че не знаят какво именно искат - достатъчно ги баламосват, за да ги объркват, повече или по-малко преднамерено, така че накрая да хлътнат от немай къде в коловозите на подчинението и съществуване като държавен ресурс.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Трудно ми е да оценя, въпросните 6 проблема дали са добре дефинирани и дали са основни, от гледна тока на целите и резултатите пред образователната система, но е факт, че 22% да се считат за достатъни за преминаване на бариерата, са много нисък праг. Някъде около 50% е според мен необходимия такъв.
    Но по другите въпроси, например, че едва ли не училищата не задържали вниманието на децата, някак не мога да се съглася.
    Това е и трябва да бъде основна грижа на родители, на бизнес ( все пак те "потребяват" продукцията системата), и рез внушение на някакво уважение на постигнатата образователна степен и на самите ученици.
    Нито училищата като институция, нито на учителите е работа да проявяват някакви циркаджийски умения..та да задържат вниманието на питомците си.
    Докато ние, като общество не започнем да се отнасяме с уважение към хората с някакви прилични образователни степени, няма как да очакваме от децата да гледат така на тази система.
    Вместо това, под път и над път ще чуем някой да казва "инженер че", виждаме и четем как лекари са обект на саморазправа от индивиди с доста ниско образователно и културно ниво, за учителите също се говори в къщи пред децата с презрение, неуважение и враждебен тон.
    Освен липсата на такова уважение от наша страна, в много от случаите ги обиждаме втори път със ниските възнаграждения и това се прави не само от държавата. Резултата не закъснява, конкуренцията за позиции за хора с висше образование, особено в някои сфери става никаква и там също пада качеството.
    Да процеса е двустранен в отношенията общество-образовани хора, в смисъл, че уважение и заплащане се постигат и с целенасочен и системен труд и усилия, но и откровено демонстриране на неуважение, пренебрежение и дори презрение, не подобряват положението.
    Крайно време е, всеки в ежедневието и особено пред децата и младежите да промени нещо в себе си, за да запоне някаква промяна.
    Между другото, системата е много инерртна и не може да се очакват резултати от днес за утре и пораженията са също трайни.

  12. 12 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Не намирам зрелостният изпит по БЕЛ да е лесен.Може би е лесен,ако си имал достъп до информацията,която така щедро и изобретателно се е продавала.Моят внук е зрелостник ,изкара съвсем честно точно 5,00,без чужда помощ и някаква допълнителна подготовка.
    Но самата система,разядена от корупция,за мен е просто отвратителна.

    Tony
  13. 13 Профил на wiligri СУПЕР
    wiligri
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Всички знаят, че гимназистите не посещават редовно занятията. За да не закриват паралелки и да уволняват учители, училищата прикриват отсъствията, а за да ги задържат някак в час, учителите свалят критериите. По този начин младият човек почти нищо полезно не научава, но и остава с погрешното впечатление, че и за нищо и никакви усилия, му се полага някаква наградица - все пак да избута средното, да вземе дипломка, а после сам да си троши главата. Образователната система произвежда основно мат'рял, при това с тапия на всеки етап и степен, бъдещите лекари, инженери и т.н. все повече са по-скоро изключение и няма гаранция, че ще станат такива в България. Всички с качества и възможности гледат да се изнесат от територията.

  14. 14 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 980 Любопитно

    Как стана така, че матурите се превърнаха във ФЕТИШ? Как стана така, че най-важният въпрос е колко са се явили на матура и колко -не? Като че ли е задължително всички да се явят на матура и всички да изкарат с отличен. Да не говорим за крайно полярните мнения "защо има толкова малко двойки" и "защо има толкова малко отличиници".
    Как така стана фетиш СРЕДНАТА ОЦЕНКА НА УЧИЛИЩЕ? Да си припомняме ли стария соц виц за средноизядените кебапчета от директора и неговия работник, където се оказваше, че от десет директорът е изял девет...
    Какво искаме в действителност, как го искаме и на колко го оценяваме.... да не говорим доколко въобще у нас образоваността е критерий за социална реализация и стратификация.
    А дали си даваме сметка всъщност колко ни струва това образование, че искаме толкова много? Гледайте.
    Средната заплата на един учител около 630 лв. бруто /съвсем осреднено, заради различията в образователните степени и видове училища/. Средната бруто заплата е 7560 лв. И само 70% от тази заплата е за обучение. Учителите имат и много други задължения включително "полицейски"/да ви осмиряват и превентират буйствата на питомците/, които влизат в тази заплата.
    Средната бройка часове на един учител е 640.
    Средната бройка ученици в един клас за един час е 22.
    Проста аритметика:
    70% от 7560 = 5292 лв. за 640 часа;
    5292 : 640 = 8,27 лв. на час;
    8,27 : 22 = 0,37 лв. /37 СТОТИНКИ/ на ученик за час!
    ДАВАМЕ по ЦЕЛИ 37 СТОТИНКИ на УЧЕНИК, ЗА ДА ГО УЧИМ ЕДИН ЧАС!
    И искаме за 37 СТОТИНКИ ТОЙ ДА СТАНЕ ВУНДЕРКИНД, ОТЛИЧНИК, МОТИВИРАН ДА ДАВА ВСИЧКО ОТ СЕБЕ СИ ЗА ОБЩЕСТВОТО?!?!
    И след това обвиняваме учителите, че били непригодни, неграмотни, непрофесионалисти и изобщо лапачи?!?!?!!?
    Всъщност учителите СМЕ в правото си да ги обвиним само в едно - пълни "глупаци" са да ни работят за 37 СТОТИНКИ НА ЧАС!
    И учениците могат да направят тази сметка. Затова и толкова "доброномарено" се отнасят към всички и всичко.
    А тези дето искат всичко срещу нищо явно са олигофрени!
    !

  15. 15 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 980 Любопитно

    [quote#14:"AzDebil"]Средната бруто заплата е 7560 лв.[/quote]


    Да се поправя: Средната ГОДИШНА бруто заплата е 7560лв.

    !

  16. 16 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5927 Неутрално

    Скъсана е връзката ученик-учител-родител.Трите страни не се интересуват един от друг.Учителите не се стараят да мотивират и респектират децата.Не са авторитети за тях.Учениците също не са мотивирани,защото мястото в университета е сигурно,местата даже са повече от завършващите.А родителите,те са направо безотговорни.Половината отишли на гурбет и оставили децата при баби и дядовци,другите от много работа,въобще не се интересуват какво става с децата им,трети безработни,обхванати от пълно безразличие.Кой всъщност отговаря за тези деца.

  17. 17 Профил на gogo3345
    gogo3345
    Рейтинг: 237 Разстроено

    Всички коментари са уместни. Но проблемите не се решават с коментари по медиите. Там, където има конкуренция и не се преписва, резултатите са добри. Това е пътят.

  18. 18 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#3] от "роджър":
    [quote#3:"роджър"]Който е написал това, как ли се е представил на матурите някога /ако се е явявал по математика, примерно/ ? [/quote]

    Не стресирай редакторите за една нула. Те толкова могат.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  19. 19 Профил на Consumer СУПЕР
    Consumer
    Рейтинг: 1426 Весело

    Расте незаинтересовано и ограничено поколение, с чалгаджийска култура

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  20. 20 Профил на vicovnic
    vicovnic
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Свиквайте да гледата правилно.Има само два вида - бедни и богати.Матурите са за богатите.На бедните не им трябват матури.Не е редно всеки да изкарва диплома.Дипломата е за богатите.Не може всички да лежат на гърба на бизнеса откъдето идват парите.На нас в бизнеса ни трябват не многознайковци ами дисциплинирани лоялни изпълнителни кадри.Много важно дали знаел БЕЛ и разните там йовковци яворовци ботевци.Не му трябва на бедняка това.На бедняка му трябва да може да се подпише и базисно дасмята колкото да брои.Важното е да е послушен и точно да изпълнява разпореждането във фирмата.Оставете мисленето за богатите.Те знаят как да изкарат матурата.За тях са университетите.Крайно време е да има училища за бедни и богати.Даже е добре в едно даскало да има класове за бедни и класове за богати.Бедняците отрано да свикват на кого да се подчиняват.

  21. 21 Профил на vicovnic
    vicovnic
    Рейтинг: 122 Гневно

    До коментар [#14] от "AzDebil":

    Какво си се разревал толкова за тези пари?Ми за бедняците даже много харчим.Какво като са стотинки.При толкова много бедняци това са стотици милиони.За децата на богатите това е малко.Държавата е длъжна да плаща много повече за децата на богатите.От нас идват всички тези пари.Как така 22 сополанковци са в клас?Бедняците трябва да са поне 40-50 в клас ако искаме да има ефективно образувание.Няма само да ръсим пари на вятъра.

  22. 22 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Извода е, че с всяка година успехът върви надолу.

  23. 23 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 1080 Весело

    До коментар [#21] от "vicovnic":

    Ало, богатия, какво ще чравиш с това великолепно образУвание, направо не знам. Но ми е ясно, че и една стотинка не струва; -)

  24. 24 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 935 Неутрално

    За 12 някой може ли да ми каже по кой предмет учат Не лъжи и Не кради?

  25. 25 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Някои могат да броят до шест други демонстрират, че вече могат да броят до дванадесет след като са завършили средното си образование? В случая не важно до колко ще броим, а какво всъщност искаме да преброим? Грамотните зрелостници желаещи да продължат образованието си? Младите хора, на които можем да предложим подобаваща реализация след като са продължили образованието си? Много и най-различни могат да бъдат тези въпроси, но по-важно е дали някой който трябва да си ги задава го прави и какво се случва след като си е отговорил на тях!!!!

  26. 26 Профил на vicovnic
    vicovnic
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Тия шес извода авторчето си ги е изсмукало от пръстите.Има само един извод.Той е държавата е лош стопанин.Като във всичсо друго така и в образованието.Докато държавата притежава и управлява образованието всичко ще се бастисва.Държавата трябва да се освободи от туй.Всички училища трябва да се предадат на бизнеса.Бизнесът може и знае какво образование на кого и колко да отпусне ако правилно е показал мотивация.Така и държавата ще се разтовари.За нея ще остане само да превежда едни пари за услугата, която бизнеса ще и направи като управлява образованието.Тъкмо стават ненужни всякакви там министерство агенции и тутикванти бюрократи.Бизнесът с много по-малко разходи ще си набавя необходимите кадри.Няма да има нужда от матури толкова масово.Бедняците ще могат бързо и качествено да се обучат и да се хващат на работа вместо да се мотат.Освен това те ще могат да си плащат за обучениато чрез дуална заетос в даскалото и във фирмата докато учат. Нищо не пречи и да се въведе един вид предварителен депозит, който да се връща след няколкото години обучениа на бедняшкия сополанко, ако правилно е изпълнил всичко да стане дисциплиниран и лоялен работник.

  27. 27 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 980 Любопитно

    До коментар [#26] от "vicovnic":


    [quote#26:"vicovnic"]Така и държавата ще се разтовари.За нея ще остане само да превежда едни пари за услугата, която бизнеса ще и направи като управлява образованието.[/quote]

    [quote#26:"vicovnic"]Нищо не пречи и да се въведе един вид предварителен депозит, който да се връща след няколкото години обучениа на бедняшкия сополанко, ако правилно е изпълнил всичко да стане дисциплиниран и лоялен работник. [/quote]

    Държавата да "предаде" на бизнеса всички училища? Да "предаде" заедно с цялото оборудване, инвентар, машини, работилници, заедно с парцелите под училищата, заедно със земеделските земи, защото в провинцията училищата притежават земеделски и горски имоти...нали така?!
    И една таксичка да "превежда" държавата на бизнеса? Колко ще е размера на таксичката? Една таксичка, за услугата бизнеса да придобие собственост върху...деца, пардон ученици?
    Имало и още нещо. Искаш едно "предварително депозитче", което бизнеса ще връща след време, ако , може би, вероятно...ама надали? А лихвите по депозитчето ще връща ли бизнеса или те ще са таксичка за управление на депозитчето?
    Хм....!
    !!!!
    !

  28. 28 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ridiculous": Акъл кат имаш и пари имаш.
    And via verse.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #