За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
tsvetko_51
Рейтинг: 793 НеутралноСМГ от години е с най-висок рейтинг, а и ако се проследи пътя на завършилите ще стане ясно защо е така. Може много да си говорим за образованието въобще, но тези и още няколко подобни училища доказват, че освен от министерства, системи и чиновници, в най-голяма степен какво ще е образованието зависи от качеството на учители и ученици.
И в тези училища се вижда, че може да се сме сред първите в света по математика, физика, информатика и други специалности, въпреки голямата разлика в стандарта на живот, броя на населението и различните системи на образование.
tokkay
Рейтинг: 506 НеутралноНе виждам статистика по паралелки, но вероятно СМГ с немските паралелки отново е на първа позиция.
No Pain No Gainwanderer
Рейтинг: 2465 ВеселоДо коментар [#2] от "tokkay":
"но вероятно СМГ с немските паралелки отново е на първа позиция. "
И без немските паралелки е на първа позиция - 472.5 точки минимален резултат за класиране, без значение на пол и профил, е по-висок от всяка "немска" паралелка на 91-ва гимназия.
За останалите училища, след СМГ, минималният резултат за класиране се отнася, вероятно, за момчетата само. За Испанската и Френската е със сигурност.
Статистиката по паралелки би изместила паралелката "Испански/Английски" на 164 училище преди 73 училище. Както и някои паралелки от английските гимназии да изпреварят ТУЕС-а. Останалите (от Френската надолу) училища са с много голям марж между максимален и минимален резултат за да се оценяват по паралелки (с изклюние на НПМГ, където има по-силно профилиране).
Но точковата система позволява по-лесно сравняване, ако се сумират точките на всички класирани деца, по училища, по паралелки - който събере най-много точки ще е първенец.
Orchid
Рейтинг: 532 ГневноСупер. Много интересна информация, но не върши никаква работа на населението извън София!
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#4] от "Orchid":
Pure Chewing SatisfactionЩо? Ние още навремето докато функционираше нпмг (т.е. имаше общежития и там ходеха от другите градове... сега май не е така) имахме доста дежца от провинцията. Даже имах съученик от Перник дет всеки ден пуф паф с влака... И то 90-те
tokkay
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#3] от "wanderer":
No Pain No GainНе съм попадал на инфо за минимален бал в 91 за момичета. Затова само предполагам. За себе си съм сигурен как стоят нещата.
wanderer
Рейтинг: 2465 НеутралноДо коментар [#6] от "tokkay":
Няма как да сравяваш СМГ-то ( и донякъде НПМГ-то) с езиковите гимназии - В СМГ се приемат без значение пола на детето; оценката по математика се утроява (или участват точки от олимпиади).
Отделно, че на външното оценяване има 435 деца с 97-100 точки по математика (от които 120 деца с по 100 точки) в сравнение със само с 10 деца с 97-98 точки по български език (с 99 и 100 точи няма в София). С тия резултати (високите по математика спрямо българския) СМГ е предопределено да е на първо място.
wanderer
Рейтинг: 2465 НеутралноДо коментар [#6] от "tokkay":
"Не съм попадал на инфо за минимален бал "
Излязоха:
http://www.rio-sofia-grad.com/index_files/news/2017/06/27/min_max.rtf
felis_catus
Рейтинг: 116 НеутралноМатематиката е вид талант (също както рисуването, пеенето и т.н.), който се появява още в ранна възраст. Неслучайно добрите математици по света стават професори на 30-ина години, докато учен с хуманитарна специалност трябва да чака до 45 и повече години. Ето защо талантливите деца от СМГ успяват да се реализират лесно след завършване - те по рождение са добри в това, което правят. И тъй като математиката е универсална наука, която има приложение почти навсякъде, ги търсят по света. Отделно доста от децата-математици са високоинтелигентни и имат разностранни интереси, така че с малко частни уроци и високите оценки по български език са им гарантирани. При немската гимназия положението е малко по-различно - напливът е заради възможността след завършване да се продължи образованието в Германия, което е вероятно най-евтиното в ЕС и предлага най-добро съотношение между цена и качество (плюс огромен пазар на труда за евентуална последваща реализация).
tokkay
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#7] от "wanderer":
No Pain No GainПравилно правят, разделянето в училищата по полов признак трябва да бъде премахнато.
Благодаря за линка.
wanderer
Рейтинг: 2465 НеутралноДо коментар [#10] от "tokkay":
Ето ги първите 30 паралелки:
Училище Паралелка Минимален бал Максимален бал Пол
2216306 СМГ "П. Хилендарски" 3062 Математически-НЕ 485,000 497,500 без квоти
2216306 СМГ "П. Хилендарски" 3061 Математически-АЕ 472,500 496,250 без квоти
2204091 91 НЕГ 0911 Чужди езици-НЕ 464,500 495,000 девойки
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0734 Чужди езици-НЕ:АЕ:М 459,000 482,500 девойки
2216164 164 ГПИЕ 1641 Чужди езици-ИЕ;АЕ 457,000 485,000 девойки
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0731 Чужди езици-НЕ:РЕ:М 454,000 461,000 девойки
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0732 Чужди езици-НЕ:РЕ:БЕЛ 450,500 461,500 девойки
2204091 91 НЕГ 0911 Чужди езици-НЕ 450,000 488,000 младежи
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0733 Чужди езици-НЕ:ФЕ:БЕЛ 449,500 457,000 девойки
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0734 Чужди езици-НЕ:АЕ:М 446,500 465,000 младежи
2216301 Първа АЕГ 3015 Чужди езици-АЕ;НЕ;БЕЛ 446,000 470,000 девойки
2211304 НПМГ 3041 Математически-АЕ 445,000 484,500 без квоти
2216164 164 ГПИЕ 1644 Чужди езици-ИЕ;ИтЕ 444,000 472,000 девойки
2216164 164 ГПИЕ 1642 Чужди езици-ИЕ;ФЕ 443,000 483,000 девойки
2216301 Първа АЕГ 3013 Чужди езици-АЕ;ИЕ;М 441,500 471,000 девойки
2216164 164 ГПИЕ 1643 Чужди езици-ИЕ;ПортЕ 441,000 449,000 девойки
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0731 Чужди езици-НЕ:РЕ:М 439,500 445,000 младежи
2216301 Първа АЕГ 3014 Чужди езици-АЕ;НЕ;Х 439,000 462,500 девойки
2216301 Първа АЕГ 3012 Чужди езици-АЕ;ИЕ;БЕЛ 439,000 455,000 девойки
2216164 164 ГПИЕ 1641 Чужди езици-ИЕ;АЕ 436,000 478,000 младежи
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0733 Чужди езици-НЕ:ФЕ:БЕЛ 435,000 446,000 младежи
2206302 ІІ АЕГ "Томас Джеферсън" 3024 Чужди езици-АЕ:ИЕ:М:Г 434,500 474,000 девойки
2224073 73. СУ "Владислав Граматик" 0732 Чужди езици-НЕ:РЕ:БЕЛ 434,500 457,500 младежи
2206302 ІІ АЕГ "Томас Джеферсън" 3022 Чужди езици-АЕ:НЕ:БЕЛ 434,500 443,000 девойки
2211304 НПМГ 3042 Математически-НЕ 433,000 490,500 без квоти
2206302 ІІ АЕГ "Томас Джеферсън" 3021 Чужди езици-АЕ:НЕ:М:Г 432,000 452,000 девойки
2211304 НПМГ 3045 Софтуерни и хардуерни науки-АЕ 431,500 480,500 без квоти
2216301 Първа АЕГ 3011 Чужди езици-АЕ;РЕ 430,000 467,500 девойки
2206302 ІІ АЕГ "Томас Джеферсън" 3023 Чужди езици-АЕ:НЕ:Х:Б 429,000 449,000 девойки
2222009 9 ФЕГ 0092 Чужди езици-ФЕ;АЕ;М 428,500 480,000 девойки
Тюфлекчия
Рейтинг: 426 ВеселоБрат ми така нашите го пратиха в Немската - със цялото стадо. В резултат след това трябваше да дадат един вагон пари за да учи английски, завърши университет във Великобритания и сега прави PhD по теоретична физика там. Баловете за гимназиите показват модата сред родителите, не нещо друго. Аз така изкарах 6-7 клас в СМГ, а после - в Английската, щото тя беше модерна преди Немската....
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!stoiank
Рейтинг: 1277 НеутралноРеалното класиране е по минимален бал за приемане, това с максималния бал позволява изкривявания. Както върви света, към 7 клас детето вече трябва да владее един чужд език и да се ориентира към втори. Не знам, но за мен показателно за безумната ни търпимост към корупция е и това, че водещи учебни заведения продължават да бъдат държавните/общинските. Което само потвърждава, че учителите са най-голямото богатство на едно училище. Нито парите, нито базата е фундаментално за образованието, а хората и ръководителите им.
wanderer
Рейтинг: 2465 НеутралноДо коментар [#13] от "stoiank":
"Реалното класиране е по минимален бал за приемане"
Това съм пуснал - за първите 30 паралелки. Мога и за всичките, ама форумът ще се затрудни с форматите. Направил съм и уговорката, че някои училища (СМГ, НПМГ) не "балообразуват" (сигурно сега трябва да се казва "точкообразуват") като останалите и сравнението е "под условие".
"че водещи учебни заведения продължават да бъдат държавните/общинските"
Водещите частни училища (Американския колеж, Италианския лицей и др.) приемат с отделен изпит (далеч преди външното оценяване) и не участват във днешната класация.
Резултатът от работата на училищата се вижда във външното оценяване в 7-ми клас (част от оценките влизат в горната класация с до 400 точки от 500 възможни) както крайният резултат на средното образование се вижда на матурите в 12 клас. Частните училища присъстват в първата петица (Американския колеж е трети от матурата български език и първи по английски език).
Отделно, че терминът "водещо учебно заведение" е твърде дискусионен. Напр. , СМГ (и други математически гимназии) си мери "водачеството" със спечелените медали от олимпиадите по математика. Американският колеж си мери "водачеството" с приетите негови ученици за студенти в САЩ и Англия. Друго частно училище си мери успеха с "усвоените" грантове.
Друг момент е заплащането в частните училища (между 1200 евро до 12000 евро годишно), което изначало възпира всякакъв наплив.
penetrating
Рейтинг: 5400 Неутрално1 - СМГ немски,
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert2 - СМГ английски,
3 - 91немска немски :)
2.5
Рейтинг: 715 ВеселоМоже да се каже, че ученикът с бал 497,5 от 500 е решил доста повече задачи от конкретно поставените на изпитите!
I Want To BelieveЖелая миу да е жив и здрав и да последва децата на Цачева и Нинова към правилното място!
wanderer
Рейтинг: 2465 ВеселоДо коментар [#16] от "2.5":
"решил доста повече задачи "
Не само това, ами е изкарал и трети резултат на теста по български език - минимум 97.5 точки, а пред него има само двама ( с по 98 точки).
tribiri
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#5] от "serpico":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!През далечната 1974 та имаше деца от Димитровград.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Green Day
Рейтинг: 628 НеутралноДо коментар [#14] от "wanderer":
Италианския лицей не е частно училище, държавно към Министерство на културата е и разполага с прекрасна база, защото го "преобразуваха" от някогашното училище по изкуства на Людмила Живкова.
И всички деца на политци, мастити бизнесмени и всякакви връзкари "учат" там, което не бива да те заблуждава, че НЕ им плащаш образованието. Плащаш го като всички нас. Държавно, ама частно - като цялата ни държава. Качеството на образованието там е плачевно, но постига изкуствен висок бал заради височината на учащите и защото има договор с един леко измислен университет в (Перуджа май беше), където приемат всеки келеш с диплома от лицея. Така на статистика правят ултра успеваемост.
tokkay
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#18] от "tribiri":
No Pain No GainИ сега има деца от други градове. Относно коментар 5, доста деца от провинцията идват след 7-ми клас в софийски училища. Аз познавам поне двайсетина, едното от тях е мое.
lz73
Рейтинг: 1886 НеутралноЗнае ли някой колко българи учат или са завършили MIT?
Феноменология на духа на ДеПеСе
Рейтинг: 754 НеутралноАз познавам един Новият евроатлантик - Баща - полковник от Първо Главно Управление на ДС. Майка му - офицер от Шести отдел на ПГУ, Дядо му - партизанин, генерал, началник на Трето ГУ на ДС, член на ЦК на БКП, братовчед на Петър Младенов - бивш член на ЦК на БКП, министър на външните работи и първи секретар на ЦК на БКП на НРБ, Брат му - началник на Четвърто ГУ на ДС, партиен секретар на МВР на НРБ, Чичо му- офицер от Шесто ГУ /политическото/ на ДС. Всички ръководни членове в БКП.
hifi hifi
Рейтинг: 217 НеутралноНормално е децата в 7 клас да не са много ориентирани за избора си и той се прави основно от родителите. Факта, че винаги има наплив за определени училища доказва избора им. Хубавото на такива училища е, че пресява децата и събира такива със сходни възможности и амбиции. Повечете от тези деца после успяват и се реализират добре, като често си помагат при доста бизнес контакти години след завършването.
За мен избора след 7 клас е много по-важен от този след 12. За успокоение на много хора ще кажа, че въпреки проблемите в последните години средното ни образование ( в добрите училища и в по-големите градове) е на добро Европейско ниво. Мога да го потвърдя с преки наблюдения от Германия и Франция.
Успех на всички седмокласници и ВЕСЕЛО ЛЯТО!