Образователното министерство публикува за обсъждане учебните програми за 4-и и 10-и клас

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Интересно ми е защо учебните програми се определят с такива детайли на ниво министерство. Според мен по-правилно е министерството да определя базовите знания, които ученик трябва да получи за всеки клас, а да се остави свободата на учебните заведения или на някое друго ниво да решават подробностите за програмата и начина на преподаване.

    Спомням си за една моя учителка по литература, която наред със задължителните неща ни преподаваше и други произведения, които и до ден днешен са ми останали в главата, а някои дори са формирали житейската ми философия.

  2. 2 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    Гледам на снимката , че училището се казва Пушкин. Нямаме ли си български поети и писатели, че трябва да кръщаваме училищата на чужди такива? Има ли поне едно училище , което да носи името на убития в Лондон от българската Държавна сигурност писател Георги Марков , авторът на Задочни репортажи?

  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    българската образУвателна система е директно копие на сАвеЦката, затова устройството е такова каквото е, а учителят е поставен в унизителната стойка "Молчать! Не рассуждать!"

  4. 4 Профил на Gopeто СУПЕР
    Gopeто
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Отново ретроградие (предполагам наложено от "патриоти" в министерството.
    Глупост е през 2017 -та година да не може учителят по български да реши кое произведение да се изучава. Или пък учениците. А защо не и двете?
    Още по голяма глупост е да се карат децата да учат стихотворение наизуст. И понеже зубренето не се отрича напълно, то и тук децата може да изберат едно (две, три или всички), което да научат.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  5. 5 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 367 Гневно

    И защо въобще трябва да се учи наизуст стихотворение?!?! Каква е ценността и добавената стойност от това. Аз като научих "Опълченците на Шипка" нищо ама нищо не добавих. Всичко забравих, а стихотворението намразих.

  6. 6 Профил на Gopeто СУПЕР
    Gopeто
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#1] от "ilinko":

    Интересно ми е защо учебните програми се определят с такива детайли на ниво министерство. Според мен по-правилно е министерството да определя базовите знания, които ученик трябва да получи за всеки клас, а да се остави свободата на учебните заведения или на някое друго ниво да решават подробностите за програмата и начина на преподаване.
    —цитат от коментар 1 на ilinko

    Моето предположение е, че някои в МОН и партиите изпитват параноичен страх да не би да излязат от училище знаещи, мислещи и отстояващи позиции ученици. Възможно е и да са разбрали, че има много учители, чието призвание е именно такива ученици да излизат. Аз лично бях приятно изненадан да разбера покрай моите хаймани, че има и то не малко такива учители.
    Ако нещо не хареса на ретроградните елементи с власт, ще пуснат в медиите безумен скандал от типа "Паисий срещу Робинзон" или "робство срещу съжителство" (такова нещо нямаше в програмите и в МОН ще натворят купища глупости.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  7. 7 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 682 Неутрално

    В учебанта програма за всички класове трбяв ада залегнат пвоече часове по спорт. В днешно време децата, дори и най-малките, прекарват по цял работен ден в учлище, като повечето им дейности са пасивни.

    Давам препатка към друга стаия от днес - "Да караш велосипед в час" - http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2017/09/27/3034328_da_karash_velosiped_v_chas_ili_zashto_decata_ne/
    Вече е е доказана връзката между развитието на моторика и ученето.
    Състоянието на спортните площадки и съоръжения на повечето училища е плачевно, но това не трябва да бъде оправдание и все трябва да се започне от някъде.

  8. 8 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 942 Неутрално

    защо учебните програми се определят с такива детайли на ниво министерство. Според мен по-правилно е министерството да определя базовите знания, които ученик трябва да получи за всеки клас, а да се остави свободата на учебните заведения или на някое друго ниво да решават подробностите за програмата и начина на преподаване.Спомням си за една моя учителка по литература, която наред със задължителните неща ни преподаваше и други произведения, които и до ден днешен са ми останали в главата, а някои дори са формирали житейската ми философия.
    —цитат от коментар 1 на ilinko
    В 10-ката! Българският МОН се упражнява в micromanagement. Просто е нелепо. Не е важно кое точно произведение ще се учи, а дали ще се формират съответните умения (критичен анализ на текст). Другото е, че по не знам какъв шаблон анализът на текст е винаги насочен към художествено произведение. В англосаксонските страни често се анализира друг вид проза - напр. доклад или репортаж. Това са жанрове, които са много по-близки до реалния живот. Колко са учениците, които ще работят като литературни критици? А всеки работещ в офис ще му се налага да чете и пише доклади. Апропо тестовете на ПИЗА не включват анализ на литературни произведения, а именно доклади, статии и аналитични текстове. Другото е, че анализът на статии и репортажите е особено актуален покрай т.н. "фалшиви новини". Умението да се осмисля критично такъв тип проза е все по-важно.

    Крайно време е българското образование да се приближи до реалните житейски потребности.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #